Özel Servis Tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yehanohaa

Profesör
16 Eyl 2016
104
203
1,185
bildiğiniz üzere iki tane lpg filtresi var. üsttekini siz değiştirebilirsiniz yeri belli açık zaten. ama alttaki çok zor. onun sebebi de çalışma alanının çok dar olması üstüne bir de çevresinde koruma demiri var iyice daralıyor. güvenebileceğiniz bir liftiniz yoksa bulaşmayın derim. ha ayrıca alttaki lpg filtresi hiç yıpranmamıştı yani ne oluyorsa üsttekine oluyor gibiydi.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
bildiğiniz üzere iki tane lpg filtresi var. üsttekini siz değiştirebilirsiniz yeri belli açık zaten. ama alttaki çok zor. onun sebebi de çalışma alanının çok dar olması üstüne bir de çevresinde koruma demiri var iyice daralıyor. güvenebileceğiniz bir liftiniz yoksa bulaşmayın derim. ha ayrıca alttaki lpg filtresi hiç yıpranmamıştı yani ne oluyorsa üsttekine oluyor gibiydi.

Birde arabanın takozları sıkıntı var gibi geliyor bana. Gaz basınca veya motor freni yapınca (ayak freninde olmuyor) tak tuk bişiler çarpıyor :(
 

yehanohaa

Profesör
16 Eyl 2016
104
203
1,185
Birde arabanın takozları sıkıntı var gibi geliyor bana. Gaz basınca veya motor freni yapınca (ayak freninde olmuyor) tak tuk bişiler çarpıyor :(
yani ben kendi arabamda öyle bir şey görmedim ama servise götürüp bi gösterin en azından var mı yok mu onu öğrenmiş olursunuz.
 

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
444
455
1,445
İstanbul
Az önce bende özen otomotiv'i aradım periyodik bakım için 300tl fiyat verdi fren hidroligi ve yakıt filtresini sordum , fren hidroligi 90k' da yakıt filtresi ise 120k'da değişir dendi arabanın kitapçığında fren hidroliği 2 yılda bir değişmeli yazıyor, kafam karıştı :)araba daha 40k'da @İstanbulluu
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Az önce bende özen otomotiv'i aradım periyodik bakım için 300tl fiyat verdi fren hidroligi ve yakıt filtresini sordum , fren hidroligi 90k' da yakıt filtresi ise 120k'da değişir dendi arabanın kitapçığında fren hidroliği 2 yılda bir değişmeli yazıyor, kafam karıştı :)araba daha 40k'da @İstanbulluu

Ben en iyisi borç harç yok iken, gideyim hunkoda işimi halledeyim. 35 bin lik araba bu , yazıktır. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,056
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Az önce bende özen otomotiv'i aradım periyodik bakım için 300tl fiyat verdi fren hidroligi ve yakıt filtresini sordum , fren hidroligi 90k' da yakıt filtresi ise 120k'da değişir dendi arabanın kitapçığında fren hidroliği 2 yılda bir değişmeli yazıyor, kafam karıştı :)araba daha 40k'da @İstanbulluu
Hocam Hyundai sahibi değilim ama pratikten şu bilgiyi verebilirim: Fren hidroliği balatadan önce bitmiyor. İstanbul'da 3 yılda fren balataları bitmişti. Gittim değiştirtirken hiçbir sorunu olmamasına rağmen hidroliği de değiştirttim. Araba 3 yıl bendeydi, benden önce kimbilir ne zaman o hidrolik değişmişti. :) Normalde hidrolik için 2 yılda bir değişmeli derler onu ben de biliyorum da, sonuçta herkesin kullanım tarzı ve kullanım senaryosu/lokasyonu bir olmuyor. Sonuçta herhangi bir arıza veya kaçak olmadıkça fren hidroliği kapalı devrede duran, sadece basınca ve ısıya maruz kalan bir sıvı. Hava veya yakıt gibi başka maddelerle temasta olmuyor. Kullanımınız sakinse, balataları aşındıran biri değilseniz, aşırı yoğun kullanıp hidroliği kaynatmadıkça -ki i10 bu tarz kullanıma teşvik edecek bir araba değil- 90 bin km gayet mantıklı geliyor kulağa. İçiniz rahat etmezse bir sonraki bakıma değiştirirsiniz :)
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Az önce bende özen otomotiv'i aradım periyodik bakım için 300tl fiyat verdi fren hidroligi ve yakıt filtresini sordum , fren hidroligi 90k' da yakıt filtresi ise 120k'da değişir dendi arabanın kitapçığında fren hidroliği 2 yılda bir değişmeli yazıyor, kafam karıştı :)araba daha 40k'da @İstanbulluu

Bu arada aklıma geldi, şimdi farkettim. Senin araban otomatik tork konverterli, Motor fren denen şey bu modellerde yok. Ayağını gazdan çekince boşa geçiyormuş hissi veriyor. Kullandığım son otm i20 NarCity'den aşaği yaldır yaldır gitmişti. Viraja giremek için iyi fren yapmak zorunda kalmıştım. Yani sizde fren sistemi çok muhim. Bunu hatırlatmak istedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Hocam size kim fren hortumu değişcek dedi. Ben öyle bir konu madde görmedim. Sadece kontrol edilmesi belirtilmiş..
2JMdnN.png

1J9bVG.png
oOL50q.png

rOq46z.png
 
Son düzenleme:

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
444
455
1,445
İstanbul
Hocam Hyundai sahibi değilim ama pratikten şu bilgiyi verebilirim: Fren hidroliği balatadan önce bitmiyor. İstanbul'da 3 yılda fren balataları bitmişti. Gittim değiştirtirken hiçbir sorunu olmamasına rağmen hidroliği de değiştirttim. Araba 3 yıl bendeydi, benden önce kimbilir ne zaman o hidrolik değişmişti. :) Normalde hidrolik için 2 yılda bir değişmeli derler onu ben de biliyorum da, sonuçta herkesin kullanım tarzı ve kullanım senaryosu/lokasyonu bir olmuyor. Sonuçta herhangi bir arıza veya kaçak olmadıkça fren hidroliği kapalı devrede duran, sadece basınca ve ısıya maruz kalan bir sıvı. Hava veya yakıt gibi başka maddelerle temasta olmuyor. Kullanımınız sakinse, balataları aşındıran biri değilseniz, aşırı yoğun kullanıp hidroliği kaynatmadıkça -ki i10 bu tarz kullanıma teşvik edecek bir araba değil- 90 bin km gayet mantıklı geliyor kulağa. İçiniz rahat etmezse bir sonraki bakıma değiştirirsiniz :)
Frenleri çok zorlayan biri değilim sakin kullanırım, bencede fren hidroliği şuanda değişmesine gerek yok yalnız benim arabayı 3 gündür istediğim mesafede durduramaz oldum fren pedalına belli seviye bastıktan sonra araba yavaşlamaya başlıyor dururkende frenlerde gıcır gıcır ses gelmeye başladı.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Frenleri çok zorlayan biri değilim sakin kullanırım, bencede fren hidroliği şuanda değişmesine gerek yok yalnız benim arabayı 3 gündür istediğim mesafede durduramaz oldum fren pedalına belli seviye bastıktan sonra araba yavaşlamaya başlıyor dururkende frenlerde gıcır gıcır ses gelmeye başladı.

Aynı sebebden fren balatalarım değişti bir öndeki bakımda. Bende erken abs devreye girme sorunuda yaşanıyordu.
 

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
444
455
1,445
İstanbul
Bu arada aklıma geldi, şimdi farkettim. Senin araban otomatik tork konverterli, Motor fren denen şey bu modellerde yok. Ayağını gazdan çekince boşa geçiyormuş hissi veriyor. Kullandığım son otm i20 NarCity'den aşaği yaldır yaldır gitmişti. Viraja giremek için iyi fren yapmak zorunda kalmıştım. Yani sizde fren sistemi çok muhim. Bunu hatırlatmak istedim.
Hocam size kim fren hortumu değişcek dedi. Ben öyle bir konu madde görmedim. Sadece kontrol edilmesi belirtilmiş..
2JMdnN.png

1J9bVG.png
oOL50q.png

rOq46z.png
Dediginize katılıyorum benim arabanın frenleri hassas çok frenleri zorlayan biri değilim ama 3 gündür frenlerde sıkıntı var istediğim mesafede durduramaz oldum pedal pedalına belli bir seviye bastıktan sonra durmaya başladı ve tam duracakken gıcır gıcır ses yapıyor bu arada fren hortumu degil, fren hidroligi yazmıştım.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Benimde geçen bakımda ön fren balataları değişmişti anlamadığım şey fren balatası 11k da bitermi?

Hocam. otomatiklerde 4 diski 15 bin kmde bitiren adamın isyanını okumuştum grupta. Ama onun kullanımı ile sizin kullanımız farklı olabilir.
Fren balataları en cok saate 110 km hızdan sonra aşınmaya başlarmış. 110 km hızla bile frene hafif bastığınızda normalden 7 kat hızlı aşınma yaşanırmış.
 

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
444
455
1,445
İstanbul
Hocam. otomatiklerde 4 diski 15 bin kmde bitiren adamın isyanını okumuştum grupta. Ama onun kullanımı ile sizin kullanımız farklı olabilir.
Fren balataları en cok saate 110 km hızdan sonra aşınmaya başlarmış. 110 km hızla bile frene hafif bastığınızda normalden 7 kat hızlı aşınma yaşanırmış.
Bu yıl 5-6 kere uzun yol yaptım belki onun etkisi olmuştur, bir önceki bakımdan bu zamana yaptığım km'nin çoğunlugu uzunyol bu yılda balata değiştireceğiz gibi gözüküyor inşallah frenlerde başka problem yoktur 15k da 4 disk bitme olayı çok ilginç sürekli panik fren yapılması lazım bitmesi için
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,056
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Frenleri çok zorlayan biri değilim sakin kullanırım, bencede fren hidroliği şuanda değişmesine gerek yok yalnız benim arabayı 3 gündür istediğim mesafede durduramaz oldum fren pedalına belli seviye bastıktan sonra araba yavaşlamaya başlıyor dururkende frenlerde gıcır gıcır ses gelmeye başladı.
Balataları kontrol ettirmekte fayda var. Belki sadece tozlanmıştır. Belki de disklerin taşlanması gerekiyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Naptın hocam, klavyeden mi kullanıyorsun arabayı? :D

Aga sirket araclari bunlar. Oraya yetis buraya yetis..Surekli bir yerlere yetisme cabasi olunca balatalarin da omru bitiyor. Gaz fren gaz fren nereye kadar dayanacak zaten..Sirket araci olunca servistekiler bile 20k’da balata degisimini normal karsiliyor :D
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,618
18,406
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Aga sirket araclari bunlar. Oraya yetis buraya yetis..Surekli bir yerlere yetisme cabasi olunca balatalarin da omru bitiyor. Gaz fren gaz fren nereye kadar dayanacak zaten..Sirket araci olunca servistekiler bile 20k’da balata degisimini normal karsiliyor :D

Bizim 45k da değişti Kocaeli’de.Tabi anne kullanımı frenle çok oynama ve biraz trafik de var.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım