Soğutma sistemi nasıl çalışır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@motorsinann ve diğer fikri olan arkadaşlara bir sorum olacak. Turbo benzinli araçları deneyimledim fakat sahip olup uzun süre kullanacak kadar tecrübe sahibi değilim o sebeple soracağım sorudan bu motorları muaf tutuyorum.

Daha önce atmosferik motorlu araçlar kullandım. Özellikle çok sıcak havada uzun seyahatlerden, trafikteki uzun bekleyişlerden yahut performanslı kullanımlardan sonra motoru stop ettiğimde ve yolda giderken hararet için fan çalışıyordu buraya kadar normal.

Bir kaç yıldır dizel araç kullanıyorum. Önce e-hdi şimdi ise tdci motor kullanıyorum, baktığınızda zaten aynı motorlar bunlar. Yalnız dizel motorlarda fan çalışması biraz garip. Yılda toplasanız 3-4 kere belki çalışıyor, onun da hangi şartlarda, havalarda ve kullanım koşullarında çalıştığını anlamıyorum. Kışın çok soğuk havada hararet yükselmemişken de çalışabiliyor, hava çok sıcakken motoru stop edince de çalışabiliyor veya çok normal havalarda, normal kullanımların sonrasında da çalışabiliyor. Yani dizelde fan çalışmasının bir standartı yok.

Tek yapabildiğim gözlem, özellikle devir çevirmeyi yani devirli kullanmayı uzun bir süre yapmadığım zamanların peşine motoru stop ettiğimde fanın çalışma ihtimali daha fazla artıyor. Biraz araştırdım ve doğruluğunu yanlışlığını bilmediğim bir cevaba ulaştım. Diyorlar ki dizel motorda uzun süre devirsiz kullandığınızda motorda biriken kurumlardan kaynaklı fan çalışıyor, yani araç dpf temizliği yapmaya çalışıyor. Devirli kullanırsanız sorun ortadan kalkar diyorlar. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mı acaba ?
rejenerasyon yapıyor abim ondan dolayı
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@Renard üreticiler önermediyse koyulması gereksiz bir işlem olur ki zaten 180 derece kaynama noktası olan bir sıvı silindir kapak contasını yakmış ve yağa su karıştırıp motorun içini çorba etmiş olacaktır :D
@Ozgur Gunes 2 yılda bir değişmesi gerek diye biliyorum knkm zaten devirdaim veya hortumlarda kaçak olursa antifrizi akıtıp yenisi koyuluyor
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
@Renard üreticiler önermediyse koyulması gereksiz bir işlem olur ki zaten 180 derece kaynama noktası olan bir sıvı silindir kapak contasını yakmış ve yağa su karıştırıp motorun içini çorba etmiş olacaktır :D
@Ozgur Gunes 2 yılda bir değişmesi gerek diye biliyorum knkm zaten devirdaim veya hortumlarda kaçak olursa antifrizi akıtıp yenisi koyuluyor
bunu neye dayanarak söylüyorsun? evans 180 derece üstünde kaynadığı için motorun daha geç ısınmasını sağlıyor. özellikler hararet sorunu olan ya da aşırı gazlamadan sonra şişen motorların şişmesini yavaşlatıyor ya da engelliyor. özellikle LPG araçlar için ve yüksek performanslı araçlar için daha çok öneriliyor. unutma ki maliyet kaygıları nedeniyle üreticiler her pahalı ürünü arabalarında kullanamazlar. belli bir standart yakalamak durumundalar. motoru suyuna evans, kendinden performance kit'li arabaları satmaları mümkün değil. satmamaları bunun gereksiz olduğunu anlamına gelmez. başka bir örnek ile OEM filtrelerin ne kadar performanssız olduğunu sana anlatmama gerek yok sanırım. geçirgenliği %60 kadar daha fazla bir filtre ile değiştirdiğinde bu arabanın performansını arttırır mı düşürür mü? ama OEM'İn satış fiyatı yetkili bayide bile 30tl iken bir BMC,ITG filtre 300tl civarı. stock arabalar fabrika çıkış modlu olsalardı modifiye sektörü diye birşey olmazdı. fabrikarlar bunu gibi değişimleri kendileri yaptığında astronomik rakamlar itiyorlar. BMW M performance kit takıyor mesela 2.0 dizel motoruna ama 5000tl civarı para ıstiyor. sen aynı işlemi sonrandan yaptırıyorsun 1500tl. daha birçok örnek verilebilir. EVANS özellikle racing motorlar ve LPG'ler için gerekli bir sıvı. yüksek ısıda çalışan N13 BMW motoru tarzı motorlarda da bence gereklilik. (eğer arabayı yükleyeceksek)
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
bunu neye dayanarak söylüyorsun? evans 180 derece üstünde kaynadığı için motorun daha geç ısınmasını sağlıyor. özellikler hararet sorunu olan ya da aşırı gazlamadan sonra şişen motorların şişmesini yavaşlatıyor ya da engelliyor. özellikle LPG araçlar için ve yüksek performanslı araçlar için daha çok öneriliyor. unutma ki maliyet kaygıları nedeniyle üreticiler her pahalı ürünü arabalarında kullanamazlar. belli bir standart yakalamak durumundalar. motoru suyuna evans, kendinden performance kit'li arabaları satmaları mümkün değil. satmamaları bunun gereksiz olduğunu anlamına gelmez. başka bir örnek ile OEM filtrelerin ne kadar performanssız olduğunu sana anlatmama gerek yok sanırım. geçirgenliği %60 kadar daha fazla bir filtre ile değiştirdiğinde bu arabanın performansını arttırır mı düşürür mü? ama OEM'İn satış fiyatı yetkili bayide bile 30tl iken bir BMC,ITG filtre 300tl civarı. stock arabalar fabrika çıkış modlu olsalardı modifiye sektörü diye birşey olmazdı. fabrikarlar bunu gibi değişimleri kendileri yaptığında astronomik rakamlar itiyorlar. BMW M performance kit takıyor mesela 2.0 dizel motoruna ama 5000tl civarı para ıstiyor. sen aynı işlemi sonrandan yaptırıyorsun 1500tl. daha birçok örnek verilebilir. EVANS özellikle racing motorlar ve LPG'ler için gerekli bir sıvı. yüksek ısıda çalışan N13 BMW motoru tarzı motorlarda da bence gereklilik. (eğer arabayı yükleyeceksek)
arabayı yüklemek veya lpg durumu bambaşkadır abicim ben stok halde ki motoru örnek veriyorum, normal şartlarda iyi bakılmış ilgilenilmiş olan ve lpg olmayan motor kolay kolay hararet yapmaz demek ki yolunda gitmeyen bazı işler var.
Üreticiler çok şeyden kaçıyorlar göz önünde olmayan şeyleri geçtim gözünün önünde ki şeylerden bile kısıyorlar fakat güvenlikten asla taviz veremezler, motorun hararet yapıp patlaması bir güvenlik kusurudur hiç bir üretici fabrikadan aracını bu şekilde çıkarmaz, o motorun geliştirme aşaması 7 yıl sürüyor ve 7 yıl boyunca her türlü koşulda sıcakta soğukta çok zorlu ortamlarda testler yapılıyor kaç on tane motor kırılıyor ve öyle seri üretime geçiliyor,.
hee faydası olabilir illa ki fakat yarış motorsikletlerinde ( trafikte hararet ) veya aşırı yüklü motorlarda harareti engelleyebilir fakat senin benim arabamda bu tarz şeylere gerek yok üreticiler zaten motora göre radyatör motora göre fan ve motora göre soğutucu sıvı koyuyorlar ve unutmamalıdır ki soğutma sisteminin görevi motoru soğutmak değil ideal çalışma sıcaklığında tutmaktır.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
arabayı yüklemek veya lpg durumu bambaşkadır abicim ben stok halde ki motoru örnek veriyorum, normal şartlarda iyi bakılmış ilgilenilmiş olan ve lpg olmayan motor kolay kolay hararet yapmaz demek ki yolunda gitmeyen bazı işler var.
Üreticiler çok şeyden kaçıyorlar göz önünde olmayan şeyleri geçtim gözünün önünde ki şeylerden bile kısıyorlar fakat güvenlikten asla taviz veremezler, motorun hararet yapıp patlaması bir güvenlik kusurudur hiç bir üretici fabrikadan aracını bu şekilde çıkarmaz, o motorun geliştirme aşaması 7 yıl sürüyor ve 7 yıl boyunca her türlü koşulda sıcakta soğukta çok zorlu ortamlarda testler yapılıyor kaç on tane motor kırılıyor ve öyle seri üretime geçiliyor,.
hee faydası olabilir illa ki fakat yarış motorsikletlerinde ( trafikte hararet ) veya aşırı yüklü motorlarda harareti engelleyebilir fakat senin benim arabamda bu tarz şeylere gerek yok üreticiler zaten motora göre radyatör motora göre fan ve motora göre soğutucu sıvı koyuyorlar ve unutmamalıdır ki soğutma sisteminin görevi motoru soğutmak değil ideal çalışma sıcaklığında tutmaktır.
tamamıyla haklısın. ben özellikle modifiyeli arabalar ya da racing motorsikletler, lpg'li araçlar için söylüyorum. stock arabada çok gerekli olduğuna ben de inanmıyorum ancak arabayı yükleyeceksek bence korumak için gerekli. intercooler değişiminden daha az zahmetli ve ekonomik.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Asıl senin arabada kabul edilemez. Gazlanacak araba sonuçta bu, şu ana kadar sorun çıktı mı hiç?
hayır. biz onu yazılımlı polo gt ile pistte denedik. 5 turun sonunda artık son virajlarda yağ sıcaklığı 127 dereceye çıktı ve o andan itibaren hızlı bir şekilde 117'ye geriledi. yavaş bir tur attığımızda da (zaten süremiz bitmişti) tekrar 90 dereceye gerilemişti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Motor sıcakken kaloriferi açarsam araç biraz soğur soğutma sistemi rahatlar mı, yoksa kaloriferi açmam işi yğunlaştırır mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Porsche

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
@Renard @motorsinann şimdi durum şu, 180 derece kaynaması demek 180 dereceye kadar bu sıvı motorun içinde çıkacak demek değil, burda kaynama noktasından daha önemli olan şey ısı iletim katsayısı, evans çok hızlı bir şekilde ısıyı motordan alıp radyatörde dönerken ısısını çok hızlı bir şekilde dışarı veriyor, zaten bir otomobilde soğutma sıvısı sıcaklığı belli bır sıcaklığa çıkınca müşür hata verecektir, 180'e kadar çıkması imkansız. 180 derece sadece reklam amaçlı vurgulanan bir şey. Ayrıca Evans'ın en güzel özelliği yüksek sıcaklıkta çok düşük basınç üretmesi.

Bugün ustama sordum, abi dedim ben evans kullanacağım arabada, dedi hiç girme, istediğin kadar içine kadar hava bas zart yap zurt yap su kalacaktır dedi, evans koyacağın sistemde sıfır su olması gerekiyor dedi. Tüm sistemi söküp temizlemek lazkm yani. OPC motoru toplamıştı orada, bak benim sistem şu an tertemiz olduğu için Evans kullanacağım, başka türlü kullanmam dedi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
%4 e kadar su olabilir içinde. Özelliğini kaybetmesi için bu değeri geçmeli. Sıkıntı olacak bir durum değil az su kalması. Zaten adamlar senden kamyon ile para alıyorlar öyle 5dk hadi boşalttım doldurdum bitti yallah demiyorlar adamı döverler özgür.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve TSIDSG

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Motor sıcakken kaloriferi açarsam araç biraz soğur soğutma sistemi rahatlar mı, yoksa kaloriferi açmam işi yğunlaştırır mı?
kalorifer aslında soğutma sisteminin bir parçasıdır, kaloriferi açtığında sistemde ki su soğumaya başlar fakat bu soğuma 10-15 derece değil :) aynı şekilde radyatörde soğuyan su diyoruz ya motoru soğutmak için radyatörden dönen suya elimizi süremeyiz o derece sıcaktır :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım