@motorsinann ve diğer fikri olan arkadaşlara bir sorum olacak. Turbo benzinli araçları deneyimledim fakat sahip olup uzun süre kullanacak kadar tecrübe sahibi değilim o sebeple soracağım sorudan bu motorları muaf tutuyorum.
Daha önce atmosferik motorlu araçlar kullandım. Özellikle çok sıcak havada uzun seyahatlerden, trafikteki uzun bekleyişlerden yahut performanslı kullanımlardan sonra motoru stop ettiğimde ve yolda giderken hararet için fan çalışıyordu buraya kadar normal.
Bir kaç yıldır dizel araç kullanıyorum. Önce e-hdi şimdi ise tdci motor kullanıyorum, baktığınızda zaten aynı motorlar bunlar. Yalnız dizel motorlarda fan çalışması biraz garip. Yılda toplasanız 3-4 kere belki çalışıyor, onun da hangi şartlarda, havalarda ve kullanım koşullarında çalıştığını anlamıyorum. Kışın çok soğuk havada hararet yükselmemişken de çalışabiliyor, hava çok sıcakken motoru stop edince de çalışabiliyor veya çok normal havalarda, normal kullanımların sonrasında da çalışabiliyor. Yani dizelde fan çalışmasının bir standartı yok.
Tek yapabildiğim gözlem, özellikle devir çevirmeyi yani devirli kullanmayı uzun bir süre yapmadığım zamanların peşine motoru stop ettiğimde fanın çalışma ihtimali daha fazla artıyor. Biraz araştırdım ve doğruluğunu yanlışlığını bilmediğim bir cevaba ulaştım. Diyorlar ki dizel motorda uzun süre devirsiz kullandığınızda motorda biriken kurumlardan kaynaklı fan çalışıyor, yani araç dpf temizliği yapmaya çalışıyor. Devirli kullanırsanız sorun ortadan kalkar diyorlar. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mı acaba ?