KAPALI Talisman?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mustafa Kilic

Asfalt Kurutucu
20 Eyl 2016
35
24
595
Arkadaşlar merhaba 2016 model icon donanım talisman hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? 125000 lira civarı dizel otomatik gayet donanimlariyla günümüzde fiyat performans aracı diyebiliriz
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...tik-boyasiz-25.000km-ici-taba-514983551/detay. Şu kombinasyon düşünüyorum hatta nasip olursa bu aracıda alabilirim bi test sürüsüne çıkıcam hafta sonu sizinde deneyimleriniz varsa benimle paylasirmisiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozzy41

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Yanlış hatırlamıyorsam testinde Renault nazikliği ve kırılganlığının devam ettiğini söylemişlerdi. Teknik bir yorum yapamam fakat ben farklı araçlara bakmadan direk Talismana karar vermezdim. Bir Clio veya Megane olsa fazla düşünmem ama araç D sınıfı ve yüksek bir para çıkacak cebinizden, ayrıca onlar kadar hızlı satılmayacaktır.

İzlediğinizi düşünüyorum ama yinede bırakayım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Herkesin kendi beğeni ve tercihidir tabii ki. Kimseyi eleştirmek haddim olamaz lakin D segmentinde arka süspansiyonları torsiyon çubuğu olan bir otomobili ben son sıraya koyarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Herkesin kendi beğeni ve tercihidir tabii ki. Kimseyi eleştirmek haddim olamaz lakin D segmentinde arka süspansiyonları torsiyon çubuğu olan bir otomobili ben son sıraya koyarım.
Hocam standart bir kullanıcının farkı hissedebileceği kadar önemli bir detay mı bu acaba ? Önem sırasında yer edinecek kadar fark ediyor mu, sınıfı diğer araçların kullandığı süspansiyon sistemine göre. Teknik anlamda soruyorum yanlış anlaşılmasın, tecrübe etmediğimden yani.
 

Mustafa Kilic

Asfalt Kurutucu
20 Eyl 2016
35
24
595
Arkadaşlar malum bugün highline bi passat almaya kalksam 150den aşağıya yok ben fiyat performans açısından mantıklı buldum fakat işte kafamdaki soru işaretleri var. Bende v 40 r design var şuanda makyajlı kasa bu aracımdan sert olduğu için ve benzinli olmasindan dolayı şikayetçiyim
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam standart bir kullanıcının farkı hissedebileceği kadar önemli bir detay mı bu acaba ? Önem sırasında yer edinecek kadar fark ediyor mu, sınıfı diğer araçların kullandığı süspansiyon sistemine göre. Teknik anlamda soruyorum yanlış anlaşılmasın, tecrübe etmediğimden yani.
O farkı çoğu kullanıcı anlamaz. Belki bozuk yollarda bir terslik veya daha az konfor hissedebilir ama bunun torsiyondan kaynaklanıp kaynaklanmadığını idrak edemeyebilir bir çok kullanıcı. Ben bu hususa direkt takıntılı olduğum için bindiğim araçla biraz vakit geçirdikten sonra arka süspansiyonlarının ne olduğunu belli süre sonra idrak edebiliyorum. Özellikle bozuk yollarda kasanın verdiği tepkileri direkt seziyorum. O sebeple kişisel tercihimde Talisman listeye bile giremez. Hele ki bir çok rakibi bu noktada daha iyi konumdayken o kadar parayı Talisman'a vermem. Ama seven, beğenen olursa tabii ki tercih edebilir. O noktada da herhangi bir eleştirim olamaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M. ve Ozzy41

arjin

Profesör
12 Eyl 2016
260
202
1,145
İstanbul
Marka
Ford
En iyisi gidip kendiniz görmeniz sürmeniz öncelikleriniz burada önem arz ediyor çünkü bu paraya bu donanımlar başka bir araçta yok soğutmalı koltuk,taba deri,head up display gibi ancak şunuda göz önünde bulundurun bunları gerçekten kullanacak mısınız? Her çukura girdiğinizde süspansiyonları her viraja girdiğinizde direksiyonu hissedeceksiniz sizce bu lüks donanımlar sürüş kalitesinden daha mı önemli?
 

Mustafa Kilic

Asfalt Kurutucu
20 Eyl 2016
35
24
595
En iyisi gidip kendiniz görmeniz sürmeniz öncelikleriniz burada önem arz ediyor çünkü bu paraya bu donanımlar başka bir araçta yok soğutmalı koltuk,taba deri,head up display gibi ancak şunuda göz önünde bulundurun bunları gerçekten kullanacak mısınız? Her çukura girdiğinizde süspansiyonları her viraja girdiğinizde direksiyonu hissedeceksiniz sizce bu lüks donanımlar sürüş kalitesinden daha mı önemli?

Işte bende burada takılıyorum konforu bu kadarmi kötü?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Otopark'ın Talisman testinde yapmış olduğu açıklama

Talisman özellikle tasarımıyla gerçekten de doğaüstü işler başarıyor: İnceledikçe ona daha çok sahip olmak istiyorsunuz. İçinde de bir yere kadar aynı etkiyi sürdüren otomobil, çukurlardan geçerken verdiği rahatsızlık ve kırılganlıkla büyüyü bozuyor. 4Control ve Multi-Sense gibi teknolojilerin gösterdiği çaba takdire şayan olsa da, bu sınıfta gerçekten fark yaratmak istiyorsa Fransızların elektronik yerine mekaniğe çalışması gerekiyor.

Cümlenin içinden cımbızla çekip aldığım ' çukurlardan geçerken verdiği rahatsızlık ve kırılganlıkla büyüyü bozuyor ' ibaresi direkt olarak tipik Fransız arabaları için genel bir tabirdir diyebilirim. ( İstisnai bazı modeller de olabilir ). Bu etkiyi yaratan yegane unsur fransız torsiyonu dediğimiz arka süspansiyonlardır. Fransızlar maalesef ki bu konuda pek ileri yol kat edemediler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.

arjin

Profesör
12 Eyl 2016
260
202
1,145
İstanbul
Marka
Ford
Google dan talisman tavan diye aratin cikan resimleri gorun karton koymuslar arabanin icine hayatta almam.
Ben böyle şeylere takılmıyorum açıkçası yalıtım malzemesi sonuçta.Aracın sessizliği sınıfı için iyiyse tavanı açmadığın sürece orada bir terslik var hissine kapılmıyorsam sıkıntı olmaz bence hatta tebrik etmek lazım ucuza aynı sessizlik sağlanabiliyorsa ne güzel bizde bi iki karton atalım tavana :D ama arabanın yalıtımı iyi değilse o zaman eleştirilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve Sailor

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Orta halli markaların D segmenti modellerini ard arda sıralasak, Talisman orta sıralarda yer alacak bir araçtır. Dış tasarımı, iç tasarımı, motor ve şanzımanı gerçekten iyi ama D segmentinden beklenen asıl özellikleri karşılamakta zorlandığını düşünüyorum. Bir de şöyle bir durum var, Renault'nun D segmenti otomobilleri rakipleriyle benzer fiyat seviyelerinde satılırken, ikinci elde 3-4 yılda inanılmaz değer kayıpları yaşıyorlar. Latitude'a veya Laguna'nın ikinci el ilanlarına bakarsanız iddiamın doğrulandığını göreceksiniz.

Bir de 'komşu faktörü' var ki, Renault gibi markalar üst segment otomobillerde sınıfının açık ara en iyisini yapsalar bile marka algısı ile üst sınıf-yüksek paralar uyuşmuyor.

Velhasıl, çok dolu donanım önemli değilse Passat, Superb veya yeni kasa Insignia, çok dolu donanım arıyorsanız eski kasa 2016-2017 Insignia alın, ki bu paralara daha dolu eski kasa Insignia alınabiliyor.
 

mehmethakantarhan

Profesör
11 Eyl 2016
652
1,139
2,270
Serisi olmayan araçlardan genellikle uzak durulması taraftariyim.hele ki Renault hiçbir aracına sahip çıkmıyor.renault 21,safrane,Vel satis,latitude .....Renault olarak tek alınacak araç Megane bence
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar malum bugün highline bi passat almaya kalksam 150den aşağıya yok ben fiyat performans açısından mantıklı buldum fakat işte kafamdaki soru işaretleri var. Bende v 40 r design var şuanda makyajlı kasa bu aracımdan sert olduğu için ve benzinli olmasindan dolayı şikayetçiyim
Hocam aracınız sert olduğu için şikayetçiyseniz Talisman size D sınıfı rahatlığı sunmayacaktır. Talisman'a binmedim ama benzer eleştiriler alan 508'e binmişliğim var. Bu forumda nasıl Leon'u geniş hacimli B sınıfı olarak gördüğümü söylüyorsam, bu Fransız D sınıfı modellerini de geniş hacimli C sınıfı olarak görüyorum. Talisman'a showroom'da bindim. Daha kapıyı kapatırken tutacak yerinden çekerken iç trimlerin Broadway'deki gibi komple esnemesi gözümde olumsuz bir intiba bırakmıştı. 2 yıl içerisinde o bölgelerin iflah olmaz şekilde gevşeyip ses yapmaya başlayacağının belirtisini en baştan veriyordu. Tasarımına, oturma pozisyonuna, soğutmalı orta göze, masajlı koltuklara filan ben de çok tav oldum ama insan biraz da uzun ömür ister, yol üstünde temiz gitmesini ister.

Benim için önemli bir konu değildir ama yine de değineyim: Arabayı 2. el alırsanız satarken hem zor satarsınız hem de aşırı değer kaybı yaşatır. Buna benzer popülerlikte ama çok daha iyi kalite ve konfor sunan Toyota Avensis'lere bakıp araştırmanızı öneririm. İleride satarken onun da piyasası çok hızlı olmaz ama en azından fazla değeri düşmez. Konfor konusunda da tecrübe etmişliğim var, bağımsız süspansiyonuyla ve rahatlığıyla fark yaratıyor. Kendisine D sınıfı dedirten arabalardan :)
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Keşke o malzeme benim arabamda da olsa. Çoğu marka onu kullanıyor. Amaç sadece ses yalıtımı ve bunda da başarılı.
Benim acimdan d sinifi bir arabada boyle birseyin cikmasi kabul edilemez. Hatta bu konu tech turkey forumunda bahsedilmisti uzerine passat gibi guclu bir rakibininde ayni sekilde resmi atilmisti onda bambaskaydi.
Olay sadece islevinin ayni olmasi degil benim icin. Belki kagit uzerinde ayni seye yol aciyorlar ama net bir sekilde maliyet dusurmesi bu. Yani simdi on konsolda bolca plastik konulmus olsaydi bunu normal sayabilirmiydik ? Bu sinifta hayir. Sonucta plastiktende kokpit var derinin bol kullanildigi kokpitlerde var. Hatta sert plastik olanlar daha uzun omurlu digerlerine nazaran.
Reno ondan bundan kirpti nereye koydu diye dusunuyorum bulamiyorum. Arka torsiyon. Galeride gidin icine oturun vites cevresini elinizle hafifce esnetin cat cut sesler geliyor. Bu kadjar da da vardi acik ve net trim seslerinin habercisi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

akinayk

Elit Apaçi
9 Eki 2016
50
46
970
Bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama sanırım Renault denince incik boncuk konular fazla ön plana getirilip alıcıların kafası iyice karıştırılıyor. D sınıfı Renault alırken az paraya bol donanım, satarken de çok değer kaybı olarak kabullenmeli. Sonra test edersiniz hala almak istiyorsanız tavanı torsiyonu filan düşünmeden alın bence. Geçen hafta bir arkadaşıma araç bakmaya gittik. Passat, Tiguan A4 A5 passat, talisman ve 3008 baktık. Arkadaşın gönlü A4-A5 den yana, renoya soğuk ancak parası istediği donanımlarla ancak renoya yetmekte. Bunu kendisine söylemedim zira zaten içinden elemek geçmekte. Talisman 1.6 160 4 kontrol... gırtlak dolusunun fiyatını alıp boş a4 1.4 fiyatı ile karşılaştırıyor. Laguna 1 den fazlasıyla memnundum sonra latitude aldım ondan da 2 unsur hariç tamamen memnunum. Bu 2 unsura rağmen passat almadığıma yaşayarak, deneyimleyerek pişman olmadım. Talismanı hiç kullanmadım ama 160HP, 4 kontrol ve elektronik süspansiyonlu olarak denemek isterim.
 

Mustafa Kilic

Asfalt Kurutucu
20 Eyl 2016
35
24
595
Şimdi arkadaşlar dolu bi megane almaya kalksak şuanda 130.000 lira bandında. Ama 125.000 liraya dolu bi talisman bana bu yüzden mantıklı geldi. Megane bakıyorum piyasada epey tutulan bi model? Bu bahsettiğiniz olaylar meganeda yok mu ? ( bilgilendirir misiniz? )
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Şimdi arkadaşlar dolu bi megane almaya kalksak şuanda 130.000 lira bandında. Ama 125.000 liraya dolu bi talisman bana bu yüzden mantıklı geldi. Megane bakıyorum piyasada epey tutulan bi model? Bu bahsettiğiniz olaylar meganeda yok mu ? ( bilgilendirir misiniz? )
Hocam geçtiğimiz günlerde yeni Megane sedanda yolculuk ettim. İç kalitesi en az Talisman kadar kaliteli, belki bir tık ileride bile olabilir. Ama arka süspansiyonu bir gün öncesinde bindiğim Dacia Lodgy'den çok farklı değildi. Kesinlikle abartmıyorum. Koltukları filan tabii ki açık ara daha iyiydi ama arka süspansiyonu B sınıfı gibi vuruyordu. Golf de torsiyon, bu da torsiyon, nasıl oluyor diye sordum kendi kendime. Muhtemelen Talisman'da o kadar da vahim değildir. Megane yerine Talisman düşünüyorsanız tabii ki alabilirsiniz. Önceki mesajımda yazdığım gibi "geniş hacimli C sınıfı" diyebiliriz Talisman'a. :) Ama beklenen konforlu D sınıfı hissini veremez.
Ben yine Avensis'e de bir göz atın derim, iyi araba :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım