Yok artık! Type-R' a CVT geliyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,296
45,944
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Typer'ın karakteri gereği bu araca maço bir şanzıman koyulmalı yani tabiri caizse erkeksi bir şanzıman olmalı. Cayır cuyur kesiciye girebilmeli, çok yüksek devirde bile alt vitese geçisi sağlayabilmeli, ilk gaz tepkisi keskin olmalı, gecikme yaşanmamalı ve kulakçık yahut vites üzerinden manuel değişimlerde bildiğin çat çat şeklinde o ufak ve agresif silkelemeyi yapıp insanı heyecanlandırabilmeli. Yani şimdi cvt'yi falan düşünüyorum, gördüğümüz örnekler hiç bu karakterde bir şanzıman olmadığını gösteriyor bize.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Typer'ın karakteri gereği bu araca maço bir şanzıman koyulmalı yani tabiri caizse erkeksi bir şanzıman olmalı. Cayır cuyur kesiciye girebilmeli, çok yüksek devirde bile alt vitese geçisi sağlayabilmeli, ilk gaz tepkisi keskin olmalı, gecikme yaşanmamalı ve kulakçık yahut vites üzerinden manuel değişimlerde bildiğin çat çat şeklinde o ufak ve agresif silkelemeyi yapıp insanı heyecanlandırabilmeli. Yani şimdi cvt'yi falan düşünüyorum, gördüğümüz örnekler hiç bu karakterde bir şanzıman olmadığını gösteriyor bize.
bunlarda var abi
çatır çatır devirde kesiyor
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,296
45,944
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
bunlarda var abi
çatır çatır devirde kesiyor
Söylediğim gibi çok iyi ama çok da maço bir şanzıman gerek. Bu şanzıman güzel gözüküyor ama yeterince ön plana çıkıyor mu bu kadarıyla anlamak güç. Yani şanzıman öyle olmalı ki sürüşte motor ile beraber direkt ön plana çıkabilmeli. O sebeple çok başarılı bir şanzıman olmalı. Özellikle böyle söylüyorum çünkü typer'ın sahip olduğu ruh keskin ve yırtıcı. Aynı şekilde megane rs için de bunu söyleyebilirim. Dediğin gibi adı cvt olur ama içeriği bambaşka güzel bir şanzıman koyarlar eyvallah. Fakat bildiğimiz cvt'ler gibi olursa yazık olur o araca.
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Söylediğim gibi çok iyi ama çok da maço bir şanzıman gerek. Bu şanzıman güzel gözüküyor ama yeterince ön plana çıkıyor mu bu kadarıyla anlamak güç. Yani şanzıman öyle olmalı ki sürüşte motor ile beraber direkt ön plana çıkabilmeli. O sebeple çok başarılı bir şanzıman olmalı. Özellikle böyle söylüyorum çünkü typer'ın sahip olduğu ruh keskin ve yırtıcı. Aynı şekilde megane rs için de bunu söyleyebilirim. Dediğin gibi adı cvt olur ama içeriği bambaşka güzel bir şanzıman koyarlar eyvallah. Fakat bildiğimiz cvt'ler gibi olursa yazık olur o araca.
benimde gönlümden geçen kademeli CVT koymaları neticede CVT şanzımanda vites geçişleri iki kasnağın arasında ki kayışın uzayıp kısalması ile oluyor ve bu uzama veya kısalmayı 7 parçaya bölerler, yani 7 ileri vites olabilir ki Subaru bunu o şekilde yapıyor videoda da çatır çatır devirde kesiyor güzelce aktarım da yapıyor ama klasik CVT koyarsa çok büyük ayıp olur ama CVT şanzımanı bölüp oran yapmak varken klasik CVT kullanacağını sanmıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,296
45,944
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
benimde gönlümden geçen kademeli CVT koymaları neticede CVT şanzımanda vites geçişleri iki kasnağın arasında ki kayışın uzayıp kısalması ile oluyor ve bu uzama veya kısalmayı 7 parçaya bölerler, yani 7 ileri vites olabilir ki Subaru bunu o şekilde yapıyor videoda da çatır çatır devirde kesiyor güzelce aktarım da yapıyor ama klasik CVT koyarsa çok büyük ayıp olur ama CVT şanzımanı bölüp oran yapmak varken klasik CVT kullanacağını sanmıyorum
Bakalım eğer böyle bir proje varsa çıkmadan önce detayları belli olur. Şanzıman konusunda özellikle açıklama yaparlar. Typer'ın manuel şanzımanı çok başarılı olduğu için otomatik olanından da beklentiler yüksek tabii. Bakalım neler olacak göreceğiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl ve TSIDSG

aydingokce

Profesör
11 Eyl 2016
85
187
1,060
Haydi his (Cenk'in tabiriyle maçoluk) kısmını bir şekilde hallettiler diyelim de, mekanik kayıp problemi de CVT'nin. Onu halledebilecekler mi acaba?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
CVT'deki aktarma kaybı dişli temelli şanzımanlardakinden fazladır genelde.
CVT şanzımanlarda dişli temelli olan otomatik şanzımanlarda bulunan balata ile frenleme sistemi bulunmaz bu yüzden diğer otomatik şanzımanlara göre kayıpta az olur, sadece kavramada kayıp görülebilir oda modern araçlarda kayıplar yok denecek kadar aza indirildi.
 

binglidak

Bahadır kaya
Profesör
8 Eyl 2016
366
578
1,645
O dişli temelli şanzımanlara dogbox yapıyorlar ya kaybı azaltmak için... Bu cvtye de öyle birşey olabilir mi acaba
 

aydingokce

Profesör
11 Eyl 2016
85
187
1,060
CVT şanzımanlarda dişli temelli olan otomatik şanzımanlarda bulunan balata ile frenleme sistemi bulunmaz bu yüzden diğer otomatik şanzımanlara göre kayıpta az olur, sadece kavramada kayıp görülebilir oda modern araçlarda kayıplar yok denecek kadar aza indirildi.

Dediğine çok şüpheyle baktım. Eğer mekanik kayıp dişli temelliden daha düşük olsaydı, motoru her zaman optimum devirde tutabilmesinin de avantajıyla, CVT versiyonlar manuel versiyonlardan hem daha az yakar hem daha çok kaçardı.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Dediğine çok şüpheyle baktım. Eğer mekanik kayıp dişli temelliden daha düşük olsaydı, motoru her zaman optimum devirde tutabilmesinin de avantajıyla, CVT versiyonlar manuel versiyonlardan hem daha az yakar hem daha çok kaçardı.
Otomatik şanzımanlarda hem hidrolik kavramadan hem de dişlileri tutan veya serbest bırakarak vites geçişini sağlayan balatalardan kayıp yaşanıyor, CVT şanzımanlarda vites geçişi için bir balata veya bant kullanılmadığı için buradan bir avantajı var zaten.
Ben senin ne demek istediğini şimdi anladım, CVT vites kutuları yapısı gereği hantal hissettirir ve yine yapısı gereği manuel şanzıman veya DCT gibi ani hızlanmalar yaşatamaz fakat bu bir kayıp değil, fizik kuralı
 

mehmethakantarhan

Profesör
11 Eyl 2016
652
1,139
2,270
kademeli CVT koyacaklarını düşünüyorum abi, Japonlara laf atılmış ama Audi bi CVT koyuyor kavrama içinde bir debriyaj koyuyor çok mantıklı dimi bu...
güzel bir tork konvertör ile kavramasını yapar Japonlar, CVT tamburunu da 6 veya 7 kademeye bölerler eminim burada ki laf atanların çoğu anlamaz bile CVT olduğunu... umduğum bu şekilde
DCT koysa yok bozuldu yok baskı yedi bilmem ne Japonlar uğraşmaz böyle abidik gubidik şeylerle, tek kavramalı koysa bu sefer çok pro olmayacağı için yine olmaz, tam otomatik koysa yine bir şekilde olmaz evet evet kademeli CVT yaparlar


Ahh ahh sinanım .cvt ye olumlu baktık diye bazi arkadaslar bizi araba cahili yapmış belki de olabilir yine de canlari sagolsun.aynen dedigin gibi sanal 7 ileri oran koyup veya daha farkli bir ayarla satisa sunacaklardir.honda nin gözbebegi olan type r serisini muhendislerin siradan bir sanziman takacagini dusunmek hic olacak iş degil :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım