2016 Honda Civic Sedan Şasi İnceleme Konusu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
İlk sahibi olduğumuz ve çocuk koltuğundan şoför koltuğuna kadar terfi ettiğim 99 passatımızdan aldığımız izlenim de bu şekilde. Sonrasında 2010 B6 kasa 2.0 TDI aldık performans olarak çok daha memnun etse, malzeme kalitesi daha iyi olsa bile eskisindeki üzerine çalışmışlık, özenilmişlik kesinlikle yok. Eskisini hala elimizde tutmak istememiz yenisini de en kısa sürede elden çıkarmak istememiz de bunu destekler nitelikte.

Valla bizde de zamanında 99 kasa passat vardı, 2002 de pert oldu ve yollarımız ayrıldı, annem ve babamın hala en sevdiği arabadır o arabamız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Valla bizde de zamanında 99 kasa passat vardı, 2002 de pert oldu ve yollarımız ayrıldı, annem ve babamın hala en sevdiği arabadır o arabamız.
Aslında mevzu gayet basit. Adamlar o yıllarda yeni modern fabrika kurmuşlar ve kendilerini göstermek istemişler o yüzden de tüm araçları tasarlarken ekstra özenmişler, son yıllarda da o imajın ekmeğini yiyorlar. O yüzden Golf 4, Passat B5-B5.5, Bora ve Polo 6n araçlar ikinci elde hala çok talep görüyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,108
7
51,526
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Klimasız Golf, sıkıntı çıkaran DSG'li araçlar neden satıldıysa bu da ondan satılıyor. Çok da takılmamak lazım.
Not: Ben hala gerçek hayatta gamzeli Civic göremedim.
İki tane gördüm. Biri trafikte ışıklarda dururken bile belli oluyordu, ama diğeri park halinde sadece yansıma sırasında belli oluyordu. Mazisi bu kadar iyi olan bir modeli, hele de güvenlik konusunda 80'li yılların teknolojisine sahip Kuş Serisi ile kıyaslayacağımız hale getirmeleri büyük rezalet.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Renard
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Aslında mevzu gayet basit. Adamlar o yıllarda yeni modern fabrika kurmuşlar ve kendilerini göstermek istemişler o yüzden de tüm araçları tasarlarken ekstra özenmişler, son yıllarda da o imajın ekmeğini yiyorlar. O yüzden Golf 4, Passat B5-B5.5, Bora ve Polo 6n araçlar ikinci elde hala çok talep görüyor.
Golf 4 bence odun gibi araba. 5.5 passat da ona mı benziyor mesela
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Darbe emen malzemelere yolcuların sırtını da dahil ediyorlarsa ok. Onun dışında bagaj, arka koltuğa kadar yaslanıyorsa sıkıntı var demektir. Bunun savunulacak bir tarafı yok. Savunmaya gerek de yok.
Hocam parasında pulunda değilim. Pert de olsun lanet olsun. Bu konudaki örneklerde mermi gibi saplanmış arka koltuğa kadar gitmiş.
Es7, Ep2 gibi 2000'lerin başındaki jenerasyondan sonra beğendiğim ilk kasasıydı, O yüzden daha çok üzülüyorum. Valla yazık.
İki tane gördüm. Biri trafikte ışıklarda dururken bile belli oluyordu, ama diğeri park halinde sadece yansıma sırasında belli oluyordu. Mazisi bu kadar iyi olan bir modeli, hele de güvenlik konusunda 80'li yılların teknolojisine sahip Kuş Serisi ile kıyaslayacağımız hale getirmeleri büyük rezalet.

Çarpışma testlerinden en yüksek puanları almış bir aracı en ufak kazada ikiye bölünen kuş serisi ile kıyaslayamanızı gerektirecek nasıl bir güvenlik sorunu var? İlk mesajın sonuna eklediğim ingilizce linklerden yeni nesil ACE platformununun özelliklerini ve çarpışma testi simulasyonlarını incelemenizi tavsiye ederim.

Arkadan alanda oluşturulan yumuşak alanları bir başarı olarak gördükleri için çarpışma testi simulasyonlarını oluşturup sunum yapmışlar. Eğer bunun tersi bir durum olsa bir firma neden başarısız olduğu alanı gösterme ihtiyacı hissetsin?

Zaten bagaj ve ön bölümde oluşturulan soft zone dedikleri yumuşak alanların amacı kaza anında yolcuların boyun yaralanmalarını azaltabilmek için kontrollü bir şekilde katlanarak darbenin sönümlemesi iken gerçek bir kazada darbe aldığında aynen simulasyondaki gibi yumuşak alanların katlanıyor olmasını bir başarısızlık olduğunu söyleyebilmek mümkün değil.

Kaza fotolarını videolarını izleyince anlaşılıyor ki yumuşak alanlar katlanarak görevini yerine getirmiş. Arka koltuk izasında yakın noktada kullanılan 1500 MPa dayanımlı çelik alaşımlarının amacı bagaj alanında sönümlenen darbenin yolculara ulaşmasını engellemek ki görüldüğü üzere bu önlemde işe yaramış.

Şasi özelliklerini okuyunca ve çarpışma simulasyonalarını izleyince anlaşılıyor ki bu araç kaza anında tamamen pert olup yolcuyu korumayı amaçlıyor.

Amaçları arabanın bütün halde kalması olsa soft zone dedikleri alana 1500 MPa dayanımlı çelik alaşımından koruma kafesi yaparlar arkadan çarpan araç duvara vurmuş gibi olurdu. Ancak darbe sönümlenmediği için hem arkadan çarpan araçtakiler hem de bu aracın içindekiler çarpışmayı çok daha şiddetli yaşarlardı.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,108
7
51,526
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Çarpışma testlerinden en yüksek puanları almış bir aracı en ufak kazada ikiye bölünen kuş serisi ile kıyaslayamanızı gerektirecek nasıl bir güvenlik sorunu var? İlk mesajın sonuna eklediğim ingilizce linklerden yeni nesil ACE platformununun özelliklerini ve çarpışma testi simulasyonlarını incelemenizi tavsiye ederim.

Arkadan alanda oluşturulan yumuşak alanları bir başarı olarak gördükleri için çarpışma testi simulasyonlarını oluşturup sunum yapmışlar. Eğer bunun tersi bir durum olsa bir firma neden başarısız olduğu alanı gösterme ihtiyacı hissetsin?

Zaten bagaj ve ön bölümde oluşturulan soft zone dedikleri yumuşak alanların amacı kaza anında yolcuların boyun yaralanmalarını azaltabilmek için kontrollü bir şekilde katlanarak darbenin sönümlemesi iken gerçek bir kazada darbe aldığında aynen simulasyondaki gibi yumuşak alanların katlanıyor olmasını bir başarısızlık olduğunu söyleyebilmek mümkün değil.

Kaza fotolarını videolarını izleyince anlaşılıyor ki yumuşak alanlar katlanarak görevini yerine getirmiş. Arka koltuk izasında yakın noktada kullanılan 1500 MPa dayanımlı çelik alaşımlarının amacı bagaj alanında sönümlenen darbenin yolculara ulaşmasını engellemek ki görüldüğü üzere bu önlemde işe yaramış.

Şasi özelliklerini okuyunca ve çarpışma simulasyonalarını izleyince anlaşılıyor ki bu araç kaza anında tamamen pert olup yolcuyu korumayı amaçlıyor.

Amaçları arabanın bütün halde kalması olsa soft zone dedikleri alana 1500 MPa dayanımlı çelik alaşımından koruma kafesi yaparlar arkadan çarpan araç duvara vurmuş gibi olurdu. Ancak darbe sönümlenmediği için hem arkadan çarpan araçtakiler hem de bu aracın içindekiler çarpışmayı çok daha şiddetli yaşarlardı.
Soft zone'u ilk kez sizden duyuyormuşum gibi tekrar tekrar izah etmenize gerek yok, ne olduğunu gayet iyi biliyorum. Kuş serisiyle kıyası şu şekilde yapıyorum: Mesele soft zone ise, buyurun Tofaş'lar baştan sonra soft zone. Binek bir araç arkadan çarptığında yolcu kabinine kadar dayanıyorsa o biraz fazla soft olmuştur ve bunun başarısızlık olduğunu söyleyebilmek gayet mümkün. Binlerce megapascal dayanımlı çelikler kullansınlar, bunu doğru kullanamazlarsa başarısız olurlar. Sizin başarılı dediğiniz disiplinle ilgili eklediğiniz simülasyonu izledim ve evet, ona da fiyasko diyorum çünkü koltuk sırtlığının yaslandığı yer darbeden kaynaklı deforme oluyor. Neyi gördünüz de başarılı olduğu gözüküyor diyorsunuz bilmiyorum, gönül gözü dedikleri böyle bir şey olsa gerek.
Adamlar başarısız olduklarını güzel bir sunumla alenen de göstermişler. Honda'nın son zamanlarda yaptığı harakiri girişimlerine akıl erdiremediğimiz için Civic konusu bu kadar aldı yürüdü zaten.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Sailor

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Bakın,

Bu konularıda hiç bir bilgisi olmayan birisi araç alacak olsa ve o arada Civic in ilk sayfalardaki videosunu görse o arabayı listeden eler, almaz... ne olursa olsun bana mukavemeti çok düşük gözüktü .. Bir arkadaşımız doğru bir noktaya değinmiş, aslında ufak tefek kazalarda aracın hasar seviyesinin düşüklüğü de önemli, onarım maliyletleri ve 2nci el değeri için ... bu araç karton gibi büzülmüş ...
Evet arka tasaraf daha zayıftır, büzülmeside iyidir ancak vuran arabanın plakası neredeyse arka koltuk sırtlığına değişmiş .. ben nası koyarım çocuğumu o koltuğa diye çok raha düşünülür...

Zaten sadece gamze olayı değil, aracın saç kalitesnin de düşük olduğundan yakınıyordu bu kasanın sahipleri... 120-130km de ön kaputta dalgalanmalar oluyor, (1.6 lar için), kapılar falanda çok ince deniyordu .. hoş Japon araçları genellikle böyle oluyordu yakın zaman kadar ama bu seviyede de olmaması lazımdı..

Kişisel yorumumdur, bana güvenli gözükmedi.. belki HB ler daha sağlamdır ama 100k nın üzerinde para harcıyorsam belki ler ile hareket edemem ben
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Videoda ve gerçek kaza görüntülerine bakınca siz ne görüyorsunuz bilmiyorum ama ben yaşam alanına bir müdahale göremiyorum.

Bu arada kuş serisi ile kıyaslandığınız Civic'in burulma sertliği 35,975 (N/mm) gibi yüksek bir değerde ki bu da ön ve arka alanda oluşturulan soft zone'lar dışında oldukça dayanıklı olduğunu gösteriyor.

Güncel güvenlik anlayışı aracın tampon bölgelerinde mümkün olduğu kadar fazla darbeyi sönümleyip yolcuların bulunduğu alanın sağlam kalması üzerine kurulu. Yaşam alanı sağlam kalıyorsa bagajın ve tamponun dağılması bir sorun olarak görülmüyor.
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Şunun gibi bir test olmadıktan sonra bu yazılanlar bana biraz farazi geliyor. Bir de kaza fotosuna bakıp da bu araç tenekeden yapılmış mantığını aştığımızı düşünüyordum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve AcilStop

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
Şunun gibi bir test olmadıktan sonra bu yazılanlar bana biraz farazi geliyor. Bir de kaza fotosuna bakıp da bu araç tenekeden yapılmış mantığını aştığımızı düşünüyordum.

Yalniz bir cismin darbeyi hizlica ve yavas almasi arasinda cok fark var, en basitinden eline bir suluk al, once yavas yavas esneterek cekmeye calis, daha cok esner, birden cektigin zaman daha cabuk kopar.

Amerika uretimi mallar su an dunyanin en kotu uretim mallaridir, niye derseniz adamlarda uretim namina bir sey kalmadi, her seyi disarda urettiriyorlar zaten.

Civic meselesine gelirsek, daha once de dedigim gibi, gunumuzde araclar kendini eskiye oranla daha parca pincik ediyor, sebebi momenti tum sasiye dagitip kabine iletmemek, artik tam ne amacla tasarliyorlar bilmiyorum ama(bir dahaki donem simulasyon dersi acilirsa alacagim bakalim) su an her zaman soyledigim gibi net bir yorum yapamayiz. Belki gercekten darbeyi iletmesin diye dagiliyor ya da harbiden araba perte ciksin icindeki can umrumizda degil diyen bir uretici de olabilir. Net bir sonuca ulasamayiz bence.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,346
46,037
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Peki bu ncap ve iihs gibi güvenlik testi yapan üst düzey kuruluşlar, önden iki çarpışma, yandan iki çarpışma, takla testi ve hatta yaya testi bile yapıyorken neden hiç arkadan çarpışma testi yapmazlar ? Halbuki oldukça sık karşılaşılan bir kaza türüdür bu.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,108
7
51,526
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Şunun gibi bir test olmadıktan sonra bu yazılanlar bana biraz farazi geliyor. Bir de kaza fotosuna bakıp da bu araç tenekeden yapılmış mantığını aştığımızı düşünüyordum.
Video çok iyi. :) ABD'deki Ford pick-up'lar şasi rijitliği konusunda ciddi sabıkalı zaten.

Araç tenekeden yapılmış mantığını aşmasına aştık da, bir kazada vuran obje (ki bu da Megane1) arka koltuğa kadar gidiyor. Yaptıkları simülasyonda koltuk arkasındaki saca yaslanıyor, yaslanmakla kalmayıp o bölgeyi deforme ediyor. E kaporta üzerinde gamze vb deformasyonlar zaten somut bir açıklama yapılmadığı için soru işareti yaratıyor. Şimdi bu arabaya nasıl güvenip da satın alsın insanlar?
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

ulas79

Profesör
8 Eyl 2016
433
724
1,695
45
Aydın /Kuşadası
bir kez daha yazıyorum,f1 araçları da soft zone ludur yani oratdaki sürücü kabinine darbe enerjisini en az iletmek için kabin çevresi kademeli parçalanacak şekilde tasarlanır ama bu soft zone denilen olay bizim gibi 0 bir aracı almak için varını yoğunu veren bir ülkeye gelmez çünkü en ufak arka darbede çok büyük hasar alan aracın tamir masrafına katlanabilecek bir bütçeye çoğu kişi sahip değil ha belki perte ayrılır parasını alırız diyecek çok kişi var ama o da zor expertizler o işi çok zorlaştırıyor ,yani bizim ülkemiz bu işi kaldırmaz.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
bir kez daha yazıyorum,f1 araçları da soft zone ludur yani oratdaki sürücü kabinine darbe enerjisini en az iletmek için kabin çevresi kademeli parçalanacak şekilde tasarlanır ama bu soft zone denilen olay bizim gibi 0 bir aracı almak için varını yoğunu veren bir ülkeye gelmez çünkü en ufak arka darbede çok büyük hasar alan aracın tamir masrafına katlanabilecek bir bütçeye çoğu kişi sahip değil ha belki perte ayrılır parasını alırız diyecek çok kişi var ama o da zor expertizler o işi çok zorlaştırıyor ,yani bizim ülkemiz bu işi kaldırmaz.
50 post önce falan yazdım yine anlamadılar boşuna nefes tüketmeyin. 95 yılındaki alman arabalarında olan benzer teknolojileri derbe emen tamponların,malzemelerin 2018 teknolojisi ile revize edilmiş halini matah bir şey olarak sunmak saçmalıktır. biz 95 model toyota'ları da çok gördük. kaza halinde neler oluyordu. şimdi yıl olmuş 2018 bir zahmet o testlerden 5 puan alsınlar elalem 18000 usd'ye satın alıyor olabilir ,varsın pert olsun, biz 120000t veriyoruz nesini savunuyorlar hala aklım hasvalam almıyor. biraz tüketici odaklı olun üretici odaklı değil. bir 50 post sonra belki tekrar yazarım şuan ibretle okumaya devam ediyorum..
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
@ulas79 bence ekspertizler hemen pert ediyor arabayi, arkadasin araba kaza yapmisti, bisey yoktu cocugun arabada, hemen perte cikarmislardi, yapmayin etmeyin falan, pert...
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
@ulas79 bence ekspertizler hemen pert ediyor arabayi, arkadasin araba kaza yapmisti, bisey yoktu cocugun arabada, hemen perte cikarmislardi, yapmayin etmeyin falan, pert...
asla pert etmiyorlar. onu belli bir oranı var her şeyden evvel Özgür. binbir türlü oyun var. herkes şirk kurnazı olunca müşteri sigortacıyı sigortacı müşteriyi hükumet hepsini birden.. arkadaşın 80k kasko değeri olan arabası 25000'tlık masraflı kazaya karıştı 4 airbag açtı pert olmaz toplanır dediler % davasını dayanak olarak. tanıdığı vardı. serviste DSG'yi kırdırttı. pert oldu. aldı parasını..
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
asla pert etmiyorlar. onu belli bir oranı var her şeyden evvel Özgür. binbir türlü oyun var. herkes şirk kurnazı olunca müşteri sigortacıyı sigortacı müşteriyi hükumet hepsini birden.. arkadaşın 80k kasko değeri olan arabası 25000'tlık masraflı kazaya karıştı 4 airbag açtı pert olmaz toplanır dediler % davasını dayanak olarak. tanıdığı vardı. serviste DSG'yi kırdırttı. pert oldu. aldı parasını..
Eksper gelip bu perte cikmaz dedikten sonra dsg kirmanin nasil bir faydasi olabilir onu anlamadim karar verildikten sonra yapilan bir sey sonradan perte cikartmaz bildigim kadariyla
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Eksper gelip bu perte cikmaz dedikten sonra dsg kirmanin nasil bir faydasi olabilir onu anlamadim karar verildikten sonra yapilan bir sey sonradan perte cikartmaz bildigim kadariyla
aynı soruyu ben de sordum. altına bakmamışsınız vs diye servisten exper'i sıkıştırmışlar. zaten aynı gün rapor hazırlamıyor işlemler biraz gecikebiliyor ya o esnada bir katakulli oldu. saçmalık işte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım