2016 Honda Civic Sedan Şasi İnceleme Konusu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bwaapshh

Profesör
19 Ara 2016
90
202
1,110
Ankara
Tabi ki, bu ülkede yıllar boyunca kuş serisi satıldı eksilerine artılarına bakılmadan. Memnun olmayan da yoktu, halen daha ferrari muamelesi görüyor :D

Ülkemiz insanında ihtiyaçlarına göre araba alacak bir kapasite olmadı hiç bir zaman zaten bence. Her zaman 1.etken gösteriş 2.etken fiyat-parçası ucuz 3.etken ekonomi. Eğer bunlarla beraber kendi ihtiyaçlarını düşünerek otomobil alan insanlar olsak station wawgon satışları bu kadar düşük olmazdı diye düşünüyorum. Buna kendimde dahilim 10'a yakın arabam oldu ve sadece birisi sw idi. Diğerleri tamamen sedan :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,269
45,898
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Cenk bey karışıklık olmasın diye bende maddeler halinde yazayım.

1- 590 MPa'lık bölgede yani şaside göçük oluşması için üzerine tonlarca ağırlık bindirmek gerekir ki bu durumda arabanın şekli değişir. Oysa arabanın şekli sabit iken sadece sac içeri dalgalanma yapıyor. Göçük oluşan sac C sütununa yapışık halde değil. Arada hava boşluğu var. Yani o bölgedeki malzeme hatasından dolayı göçük oluşsa bunu arabanın duruşundan bile fark edebilirdik.

2- Çelik alaşımı üretiminde hata olma ihtimali çok düşük ve tespit edildiğinde onarımı çok kolay. Oysa farklı kıtalarda farklı kaynaklardan alınan metaller ile üretilen araçların hepsinin aynı noktasında göçük ya da dalgalanma oluşuyor. Bu durumu yine çelik alaşımının hatalı olması yani şasinin çökmesi ile açıklayamayız.

3- Kaynak hatası ihtimali de aynen bir üstteki madde ile kolayca boşa çıkarılabilir.

Elbette Honda Mühendisleri bakın sorun şu bizde şöyle çözüyoruz demedikçe asla kesin olarak tespit etme ihtimalimiz yok ancak şaside bir eğilme bükülme olsa bunu kolayca fark edebiliriz. Kaldı ki güvenlik ile ilgili böyle bir durum olsa abd'de Honda firmasına öyle bir ceza keserlerdi ki şu anda şasiyi değil cezanın boyutunu konuşuyor olurduk.
Aracın şasesiyle ilgili herhangi bir sıkıntı yahut durum yok zaten. Şase dediğimiz kısım sütunlardan daha uzakta ki şasede kullanılan malzemelerin içeriği daha kuvvetli ve farklı. Burada bahsedilen alan şasenin üzerine giydirilen iskelet dediğimiz kısıma denk gelen A, B, C sütunlarından C sütunu bölgesidir. Göçme sorununun şaseyle ilgili ya da şaseden kaynaklı bir durum olduğunu zaten düşünmüyorum.

Çelik alaşımının üretiminde bir hata varsa malzemenin komple yapısı bozuk demektir. Dolayısıyla ya bu malzeme iç kısma girip güçlendirilecek ya da o malzemenin bulunduğu bölüm kaynak bölgelerinden kesilerek yerine yeni malzeme eklenecek. Tamiri kolay gibi görünse de aracın iskeletinde ciddi bir işlem anlamına gelir.

' Oysa farklı kıtalarda farklı kaynaklardan alınan metaller ile üretilen araçların hepsinin aynı noktasında göçük ya da dalgalanma oluşuyor. ' dediğiniz gibi farklı kaynaklardan alınan farklı metallerde de bu sıkıntı çıkabiliyor. Lakin farklı kıtalardan alınan metaller de alaşım olduğu için alaşımın hazırlanışında aynı kimyasal maddeler kullanılmışsa ve bu maddelerden birinde eksik varsa, metalin farklı olması bir şeyi değiştirmeyecektir. Karıştırıldığı kimyasalın yapısı bozuk olduğu için hangi metale uygularsanız uygulayın yapısını bozacaktır.

Kaynak konusunda belirttiğim üzere aracın B sütununa doğru uzanan kırmızı renkli metal, tam C sütunu üstüne gelen mavi renkli metal ve hemen arkasında bagaj kısmına gelen gri renkli metal 3 farklı noktadan şaseden uzak şekilde kendi aralarında kaynak yapıp birleştiriliyor. Bu 3 farklı malzemenin şaseyle bağlantısı çok daha aşağıda kalıyor ki o noktada zaten bir sıkıntı yok. Sıkıntının, tam şu şekilde çizmiş olduğum kaynaklanan bölgede kaynaklamanın yanlış yapılmasından dolayı oluştuğu gibi bir tezde var.
honda-göçük-problemi-2.jpg


Daha önce söylediğim gibi şuan ileri sürdüğümüz savlar tamamen kendi fikirlerimiz. Resmi açıklama ve bilgiler olmadan hepsi havada kalacaktır. Sizin fikirlerinize tabii ki saygı duyuyorum lakin ne benim ne sizin ne da başkasının bu hususta söyledikleri doğru veya yanlış diyemeyiz. Açıklamayı beklememiz gerekmekte.
 

Bwaapshh

Profesör
19 Ara 2016
90
202
1,110
Ankara
Aracın şasesiyle ilgili herhangi bir sıkıntı yahut durum yok zaten. Şase dediğimiz kısım sütunlardan daha uzakta ki şasede kullanılan malzemelerin içeriği daha kuvvetli ve farklı. Burada bahsedilen alan şasenin üzerine giydirilen iskelet dediğimiz kısıma denk gelen A, B, C sütunlarından C sütunu bölgesidir. Göçme sorununun şaseyle ilgili ya da şaseden kaynaklı bir durum olduğunu zaten düşünmüyorum.

Çelik alaşımının üretiminde bir hata varsa malzemenin komple yapısı bozuk demektir. Dolayısıyla ya bu malzeme iç kısma girip güçlendirilecek ya da o malzemenin bulunduğu bölüm kaynak bölgelerinden kesilerek yerine yeni malzeme eklenecek. Tamiri kolay gibi görünse de aracın iskeletinde ciddi bir işlem anlamına gelir.

' Oysa farklı kıtalarda farklı kaynaklardan alınan metaller ile üretilen araçların hepsinin aynı noktasında göçük ya da dalgalanma oluşuyor. ' dediğiniz gibi farklı kaynaklardan alınan farklı metallerde de bu sıkıntı çıkabiliyor. Lakin farklı kıtalardan alınan metaller de alaşım olduğu için alaşımın hazırlanışında aynı kimyasal maddeler kullanılmışsa ve bu maddelerden birinde eksik varsa, metalin farklı olması bir şeyi değiştirmeyecektir. Karıştırıldığı kimyasalın yapısı bozuk olduğu için hangi metale uygularsanız uygulayın yapısını bozacaktır.

Kaynak konusunda belirttiğim üzere aracın B sütununa doğru uzanan kırmızı renkli metal, tam C sütunu üstüne gelen mavi renkli metal ve hemen arkasında bagaj kısmına gelen gri renkli metal 3 farklı noktadan şaseden uzak şekilde kendi aralarında kaynak yapıp birleştiriliyor. Bu 3 farklı malzemenin şaseyle bağlantısı çok daha aşağıda kalıyor ki o noktada zaten bir sıkıntı yok. Sıkıntının, tam şu şekilde çizmiş olduğum kaynaklanan bölgede kaynaklamanın yanlış yapılmasından dolayı oluştuğu gibi bir tezde var.
Ekli dosyayı görüntüle 10846

Daha önce söylediğim gibi şuan ileri sürdüğümüz savlar tamamen kendi fikirlerimiz. Resmi açıklama ve bilgiler olmadan hepsi havada kalacaktır. Sizin fikirlerinize tabii ki saygı duyuyorum lakin ne benim ne sizin ne da başkasının bu hususta söyledikleri doğru veya yanlış diyemeyiz. Açıklamayı beklememiz gerekmekte.

Ben bu konular hakkında pek bilgi sahibi değilim, öncelikle anlatımınızın güzelliği için teşekkürler, fakat dediğiniz şekilde olduğunda diğer mavi işaretli kısımlarda da bir problem olması gerekmez miydi? Yoksa zaten var mıdır? Mesela tavan kısmındaki mavi işaretli bölgede bir problem olsa araç yüzeyinden anlaşılabilir olurdu bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Kaynak konusunda belirttiğim üzere aracın B sütununa doğru uzanan kırmızı renkli metal, tam C sütunu üstüne gelen mavi renkli metal ve hemen arkasında bagaj kısmına gelen gri renkli metal 3 farklı noktadan şaseden uzak şekilde kendi aralarında kaynak yapıp birleştiriliyor. Bu 3 farklı malzemenin şaseyle bağlantısı çok daha aşağıda kalıyor ki o noktada zaten bir sıkıntı yok. Sıkıntının, tam şu şekilde çizmiş olduğum kaynaklanan bölgede kaynaklamanın yanlış yapılmasından dolayı oluştuğu gibi bir tezde var.

Cenk bey işte o C sütunundaki kırmızı ve gri renkte gösterilen metaller arasında kalan mavi ile gösterilen alan kaynaklardan kopup/ayrılıp göçük oluştursa bu sadece dış sac üzerinde göçüğe yol açmakla kalmaz. Aynı zamanda aracın arka cam bölümünden içeriye doğru zarar verirdi. Kaldı ki metaller arası ayrılma olsa aracın içinden rahatlıkla duyulabilecek şekilde gıcırtı sesleri gelirdi. Ancak böyle bir şikayeti olanı duymadım. Kaldı ki böyle bir sorun olsa düzeltmesi en kolayı olur, kaynak yapan robotlara bir kaç kod yazmak sorunu kökten çözerdi.

Benim kişisel tahminim aracın soft zone dedikleri alanlarının yol durumuna göre esneyip eski şeklini geri kazanırken kırmızı ile gösterilen alanda esneme olmaması nedeniyle C sütunundaki sac üzerinde yoğun bir stres olduğu yönünde.

Tabi ki dediğiniz gibi firma tarafından yapılan testler bize açıklanmadığı için fikir yürütmekten öteye gidemiyoruz.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,269
45,898
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben bu konular hakkında pek bilgi sahibi değilim, öncelikle anlatımınızın güzelliği için teşekkürler, fakat dediğiniz şekilde olduğunda diğer mavi işaretli kısımlarda da bir problem olması gerekmez miydi? Yoksa zaten var mıdır? Mesela tavan kısmındaki mavi işaretli bölgede bir problem olsa araç yüzeyinden anlaşılabilir olurdu bence.
Alasimda kullanilan kimyasalda sorun varsa maalesef diger mavi bolgelerde kullanilan celiklerde de ayni kimyasal kullanilacagindan sorun cikma ihtimali olabilir. Alasimda degil de kaynakta problem varsa c sutunu ile diger bolgeler arasindaki kaynak islemleri ayni sekilde, ayni tekniklerle yapilmiyor olabilir. Yani dedigim gibi Honda bir aciklama yapmadan durumun tam sebebi anlamak guc. Bu yaptigimiz yorumlarda hep havada. Yalniz Honda'nin onca zamana ragmen hala daha aciklama yapmiyor olusu durumun ciddiyeti adina endise verici fikirler olusturuyor insanlarin kafasinda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Bwaapshh

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,269
45,898
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Cenk bey işte o C sütunundaki kırmızı ve gri renkte gösterilen metaller arasında kalan mavi ile gösterilen alan kaynaklardan kopup/ayrılıp göçük oluştursa bu sadece dış sac üzerinde göçüğe yol açmakla kalmaz. Aynı zamanda aracın arka cam bölümünden içeriye doğru zarar verirdi. Kaldı ki metaller arası ayrılma olsa aracın içinden rahatlıkla duyulabilecek şekilde gıcırtı sesleri gelirdi. Ancak böyle bir şikayeti olanı duymadım. Kaldı ki böyle bir sorun olsa düzeltmesi en kolayı olur, kaynak yapan robotlara bir kaç kod yazmak sorunu kökten çözerdi.

Benim kişisel tahminim aracın soft zone dedikleri alanlarının yol durumuna göre esneyip eski şeklini geri kazanırken kırmızı ile gösterilen alanda esneme olmaması nedeniyle C sütunundaki sac üzerinde yoğun bir stres olduğu yönünde.

Tabi ki dediğiniz gibi firma tarafından yapılan testler bize açıklanmadığı için fikir yürütmekten öteye gidemiyoruz.
Kaynaklama sorununu sekizsilindir.com ekibinin yapmis oldugu yuzeysel bir degerlendirme ve arastirma yazisinda okumustum. Sanirim bu baslik altinda da paylasmistim o linki. Isterseniz inceleyebilirsiniz.

Benimde belirttigim uzere onlar da kesin aciklama gelmedigi surece yaptigi aciklamalarin tahminden oteye gitmeyecegini belirtiyor. Maksat fikir olussun, beyin firtinasi yapalim anlayisiyla ilerliyor bu konu.

Bu gocme mevzusunda emin oldugum tek sey insanlarin gercekten uzuldugu ve magdur oldugudur. Tek temennim kullanicilarin daha fazla magdur edilmemesidir diyelim.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,054
7
51,429
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bunları paylaştığınız için teşekkür ederim. Konuyu açarken yeterli vaktim olmadığı için bu görüntüleri arayıp bulamamıştım.

Bizim insanımız kaportaya vurup sağlamlık testi yaptığı için bu fotoğraflara bakıp aracın güvensiz olduğunu söylemeleri de şaşırtıcı değil tabi ki.

Oysa konunun ilk mesajında linklerini verdiğim makaleler incelendiği zaman darbenin soft zone dedikleri kontrollü katlanma alanlarında sönümlenip içerideki yolcuların daha az hasar alması amaçlanıyor.

2016-honda-civic-2016-great-designs-in-steel-266.jpg


Fotoğrafta gözüken renklere dikkat edilirse kontrollü olarak bükülecek şekilde dizayn edilmiş.

İçerideki yolculara zarar gelmemesi içinde bu fotolardaki gibi kırmızı renkli yani en yüksek dayanım gücüne sahip çelik alaşımı ile dikey ve yatay olarak koruma bölgesi oluşturmuşlar.

2016-honda-civic-2016-great-designs-in-steel-227.jpg


Son olarak arkadan çarpışma videosuna bakıp gerçek hayattaki kazalar ile kıyaslayalım.



Fotoğrafa bakıp başarısızlık zannedilen görüntü aslında yolcuların kamçı etkisi ile boyunlarını kırmaması yani daha az hasar alması için planlanan üretim tekniği olduğu gözüküyor.

Şahin gibi kaza yaptıktan sonra sanayide bagajı kaynatıp yoluna devam etmeyi planlayan varsa bu araçtan uzak durabilir keza tek kazada kontrollü şekilde katlanıp yolcuları korumak üzere üretilmiş.

Bu arada dumur edici bir bilgi daha vereyim yumuşak alanlar oluşturulduğu halde bu aracın karoser burulma sertliği 35,975 (N/mm) gibi oldukça yüksek bir değerde.
ya allah aşkına yapmayın araba parçapinçik olmuş yok kademeli darbe emiyormuş bilmem neymiş yapmayın gözünüzü seveyim. düpedüz rezillik arkadan 100km ile mi girdiler de böyle oldu yahu.

kabul edilemeeeeeeezzzz
Darbe emen malzemelere yolcuların sırtını da dahil ediyorlarsa ok. Onun dışında bagaj, arka koltuğa kadar yaslanıyorsa sıkıntı var demektir. Bunun savunulacak bir tarafı yok. Savunmaya gerek de yok.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,269
45,898
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Darbe emen malzemelere yolcuların sırtını da dahil ediyorlarsa ok. Onun dışında bagaj, arka koltuğa kadar yaslanıyorsa sıkıntı var demektir. Bunun savunulacak bir tarafı yok. Savunmaya gerek de yok.
Katılıyorum.. Kabin içi güvenliği sağlamak kadar otomobilin daha az hasar almasının da sağlanması gerekiyor. Bu tarz kazalara bazı marka ve modellerde denk geldim. 60-70 kmh gibi hızlarla arka tarafından darbe alan bazı sedan araçların bildiğin HB kasaya dönüştüğünü, şase dahil ne var ne yok büküldüğünü gördüm. Tamam, kabin içi güvenli kalmıştı ama o hızda yapılan bir kazada bile araç perte ayrılmıştı. Zaten şase yamulduğu anda geçmiş olsun at çöpe arabayı. Araçların, en azından belli hız ve şartlarda yapılan kazalara kadar kasa hasarı anlamında iyi bir toleransı olmalı. Malum sürekli otomobil yenileyecek bütçe olmayabiliyor hepimizde.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,054
7
51,429
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Katılıyorum.. Kabin içi güvenliği sağlamak kadar otomobilin daha az hasar almasının da sağlanması gerekiyor. Bu tarz kazalara bazı marka ve modellerde denk geldim. 60-70 kmh gibi hızlarla arka tarafından darbe alan bazı sedan araçların bildiğin HB kasaya dönüştüğünü, şase dahil ne var ne yok büküldüğünü gördüm. Tamam, kabin içi güvenli kalmıştı ama o hızda yapılan bir kazada bile araç perte ayrılmıştı. Zaten şase yamulduğu anda geçmiş olsun at çöpe arabayı. Araçların, en azından belli hız ve şartlarda yapılan kazalara kadar kasa hasarı anlamında iyi bir toleransı olmalı. Malum sürekli otomobil yenileyecek bütçe olmayabiliyor hepimizde.
Hocam parasında pulunda değilim. Pert de olsun lanet olsun. Bu konudaki örneklerde mermi gibi saplanmış arka koltuğa kadar gitmiş.
Es7, Ep2 gibi 2000'lerin başındaki jenerasyondan sonra beğendiğim ilk kasasıydı, O yüzden daha çok üzülüyorum. Valla yazık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve petrich

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,269
45,898
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam parasında pulunda değilim. Pert de olsun lanet olsun. Bu konudaki örneklerde mermi gibi saplanmış arka koltuğa kadar gitmiş.
Es7, Ep2 gibi 2000'lerin başındaki jenerasyondan sonra beğendiğim ilk kasasıydı, O yüzden daha çok üzülüyorum. Valla yazık.
Orası öyle.. Böyle bir kazada bagajı komple unutacaksın. Arka koltuğun sırtlık bölümüne kadar içeri girebiliyor araçlar. Ama tabii bu noktada arka yolcuların can güvenliği ne kadar tehlikeye giriyor o konuda pek fikrim yok. İihs ve ncap testlerinde arkadan çarpma simulasyonu var mı ?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,054
7
51,429
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Orası öyle.. Böyle bir kazada bagajı komple unutacaksın. Arka koltuğun sırtlık bölümüne kadar içeri girebiliyor araçlar. Ama tabii bu noktada arka yolcuların can güvenliği ne kadar tehlikeye giriyor o konuda pek fikrim yok. İihs ve ncap testlerinde arkadan çarpma simulasyonu var mı ?
EuroNCAP'te sadece kafalık ve boyun hasarı için koltuk ile yapılan simülasyon var. Arabanın bütününü sokmuyorlar. IIHS konusunda bilgim yok.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,269
45,898
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
EuroNCAP'te sadece kafalık ve boyun hasarı için koltuk ile yapılan simülasyon var. Arabanın bütününü sokmuyorlar. IIHS konusunda bilgim yok.
O konu her zaman kafamı kurcalıyor. Önden çarpmalarda arkadaki yolcuların güvenliği ile arkadan çarpmalarda ki güvenlik seviyesi aynı olmayacaktır diye düşünüyorum. Bunun test edilmiyor oluşu gerçekten üzücü. Otomobil bu kadar içeri göçtükten sonra arkadaki yolcuların güvenliği insanı biraz ürkütüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Valla yaptiklari son derece bilincli, bilincli derken sunu demek istiyorum, gunumuz kapitalizm dunyasinda bir malin kolayca zarar gormesi uretici firmanin isine gelir, x marka arac pert mi oldu, cok iyi, piyasa surulecek yeni bir adet araba icin yer acildi demek. Bu dedigimiz olayi su an cogu marka yapiyor, yapmayanlarda eminim yavas yavas bu kaliba sokuyodur arabasini, buradaki bukulmenin amaci ise arkadan gelen aracin momentumunu dagitmak, e dagitinca dogal olarak kabin icine iletilen darbe dusuk oluyor.

Daha dun apple itiraf etti eski telefonlari bilerek yavaslattigini, ha aciklamasa da biz anlamistik zaten de, neyse kapitalizm iste :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,269
45,898
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Valla yaptiklari son derece bilincli, bilincli derken sunu demek istiyorum, gunumuz kapitalizm dunyasinda bir malin kolayca zarar gormesi uretici firmanin isine gelir, x marka arac pert mi oldu, cok iyi, piyasa surulecek yeni bir adet araba icin yer acildi demek. Bu dedigimiz olayi su an cogu marka yapiyor, yapmayanlarda eminim yavas yavas bu kaliba sokuyodur arabasini, buradaki bukulmenin amaci ise arkadan gelen aracin momentumunu dagitmak, e dagitinca dogal olarak kabin icine iletilen darbe dusuk oluyor.

Daha dun apple itiraf etti eski telefonlari bilerek yavaslattigini, ha aciklamasa da biz anlamistik zaten de, neyse kapitalizm iste :)
Bu zaten yolcuları korumak amaçlı bilinçli yapılan bir teknik belli. Arkadan çarpmalarda yolcuları ne kadar koruyor yahut korumuyor bilemiyorum. iihs ve ncap'in arkadan çarpışma testleri ne hikmetse yok. Fakat otomobilin nispeten düşük hızlarda bile bu hale geliyor oluşu beni strese sokuyor diyebilirim. Trafikte ilerlerken sert fren yapıp da arkamdakinin bana çarpma ihtimalinden dolayı oldukça kuruntu yapardım ben :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop ve RYAN7R

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Benim algılayamadığım tek bir husus var. Öyle ya da böyle, bu araçların C Sütununda bir sıkıntı olduğu ortada, buna rağmen halen daha cayır cayır sedan araç satılıyor. Mahkemelerdeki dava dosyasını arttırmaktan başka bir işe yaramıyor.
Klimasız Golf, sıkıntı çıkaran DSG'li araçlar neden satıldıysa bu da ondan satılıyor. Çok da takılmamak lazım.
Not: Ben hala gerçek hayatta gamzeli Civic göremedim.
 
Son düzenleme:

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Ben çok gördüm. Bazıları net çukur olarak belli olmuyor hafif ışık vurunca anlıyorsunuz.
Fazla dikkat etmedim ama yukarıda da biri yazmış sanırım sağ tarafta daha çok oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Ben çok gördüm. Bazıları net çukur olarak belli olmuyor hafif ışık vurunca anlıyorsunuz.
Fazla dikkat etmedim ama yukarıda da biri yazmış sanırım sağ tarafta daha çok oluyor.

Bence buyuk cogunlugu isik yansimasi altinda belli oluyor, su an sokaga ciksak piyasadaki arabalarin %80 inde muhtelif gocukler bulurum, tamam sifir araba olmamasi gerekir ama var, zorlayinca gorulecek gocukler icin arabanin fazla asagilandigini dusunuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
vagcı mı:D 97 model ve 2017 model passat da kullandığım için yaşım ve tecrüben gereği bence destekli sallayabilirim. 2017 model passat karakter olarak 97 passatın tırnağı olamaz. olayın daha iyi olmak ile ilgisi yok. bu /bütün olma işini iyi berecen bir firma. her şeyden biraz yaparak kitlelere ulaşıyorlar. golf r'a bile her işi yapan everyday drive hot hatch derler. ben şahsım adına bir civic Hb'yi her türlü bir golf'e tercih ederim de piyasa genelinde konuşmak gerekirse ve bu market amerika uzakdoğu değilse maalesef insanlar yine golf yine golf diyor...

konumuza geri dönersek. o 2500 kullanıcı keşke bööööööööööööööyle SEDAN ARABA AGA AGA AGA SEDAN ARABA AMA BÖYÜK falan demiyeydi de HB alsaydı da konu böylesine acınası bir duruma gelmeseydi
İlk sahibi olduğumuz ve çocuk koltuğundan şoför koltuğuna kadar terfi ettiğim 99 passatımızdan aldığımız izlenim de bu şekilde. Sonrasında 2010 B6 kasa 2.0 TDI aldık performans olarak çok daha memnun etse, malzeme kalitesi daha iyi olsa bile eskisindeki üzerine çalışmışlık, özenilmişlik kesinlikle yok. Eskisini hala elimizde tutmak istememiz yenisini de en kısa sürede elden çıkarmak istememiz de bunu destekler nitelikte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve RYAN7R
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım