Bunları paylaştığınız için teşekkür ederim. Konuyu açarken yeterli vaktim olmadığı için bu görüntüleri arayıp bulamamıştım.
Bizim insanımız kaportaya vurup sağlamlık testi yaptığı için bu fotoğraflara bakıp aracın güvensiz olduğunu söylemeleri de şaşırtıcı değil tabi ki.
Oysa konunun ilk mesajında linklerini verdiğim makaleler incelendiği zaman darbenin soft zone dedikleri kontrollü katlanma alanlarında sönümlenip içerideki yolcuların daha az hasar alması amaçlanıyor.
Fotoğrafta gözüken renklere dikkat edilirse kontrollü olarak bükülecek şekilde dizayn edilmiş.
İçerideki yolculara zarar gelmemesi içinde bu fotolardaki gibi kırmızı renkli yani en yüksek dayanım gücüne sahip çelik alaşımı ile dikey ve yatay olarak koruma bölgesi oluşturmuşlar.
Son olarak arkadan çarpışma videosuna bakıp gerçek hayattaki kazalar ile kıyaslayalım.
Fotoğrafa bakıp başarısızlık zannedilen görüntü aslında yolcuların kamçı etkisi ile boyunlarını kırmaması yani daha az hasar alması için planlanan üretim tekniği olduğu gözüküyor.
Şahin gibi kaza yaptıktan sonra sanayide bagajı kaynatıp yoluna devam etmeyi planlayan varsa bu araçtan uzak durabilir keza tek kazada kontrollü şekilde katlanıp yolcuları korumak üzere üretilmiş.
Bu arada dumur edici bir bilgi daha vereyim yumuşak alanlar oluşturulduğu halde bu aracın karoser burulma sertliği 35,975 (N/mm) gibi oldukça yüksek bir değerde.