Merhaba,
Günlük hayatta, hele ki kısa mesafede kullanılıyorsa araçlarımızı soğuk motorda kullanıyoruz. Sıcak motorda da az yaksın diye doğal olarak yük uygulamıyoruz. Peki yük uygulamamak, motoru korumak mıdır ? Tam aksine.
Yanma sırasında oluşan mikroskobik boyutta karbon partikülleri ve yağ kalıntıları, silindirlerdeki honlama çizgilerine dolabilir. Özellikle soğuk motorda zengin karışım ve düşük sıcaklık koşulları bunu iyice tetikler. Üstüne bir de uzun süre rölanti(yüksüz) eklendiğinde, durum daha kötü olur. Honlama çizgileri dolunca, silindir cidarında parlak bir görünüm elde edilir.
Honlama çizgilerinin dolması sebebiyle motor yağı, silindir cidarında tutunacak yer bulamaz. Yağlama oldukça bozulur. Düşük kilometrede ve yüksüz kullanılmış motor, kompresyon kaybına uğrayabilir hatta yağsız kalmaktan cidarlar çizilebilir.
Olması gereken silindir durumu:
Çözüm: Arada bir en az 15-20 dakikalık orta yükte sürüş ile cidarları, kalıntıları yakacak sıcaklığa çıkarmak. Arada da gazı bırakıp saf hava ile kurumun kolay yanmasını sağlamak. Bir yandan da motora yük uygulayıp, yanma basıncıyla segmanların cidarlara iyice yapışmasını sağlamak gerek.
İstanbul şehir içi kullanılmış araçların motorları, bu sebepten ötürü bahtsız