1.4 95bg EGEA test ettim...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Arkadaşlar uzun zamandır araba almak için uğraşıyorum ve bugün son olarak bir Egea ya baktım. Baktığım araç 2016 model ve 10 bin km de 1.4 benzinli 95bg Urban donanımlı Egea idi. Aracı biliyorum, babam uzun zamandır 1.6 Multijet DCT Lounge olanını kullanıyor. Araçla ilgili bir tereddütüm bu sebepten yoktu fakat motoru tanımıyordum. Bugün test etme şansım oldu ve üzülerek söylüyorum ki FACİA. Evet çok performanslı olmadığını biliyordum fakat beklentimden çok kötü çıktı. Eğer şehir içi trafiğinde kullanırım, uzun yolda da 90-100'e sabitler sağdan sağdan giderim diyorsanız alın. Fakat bir kere bile 1.3 multijet motorlu linea kullanma şansınız olduysa, emin olun lineayı arayabilirsiniz. Evet tork değerleri ortada, turbonun sunduğu 200 torkluk bir dizelle atmosferik bir benzinli elbette karşılaştırılamaz fakat 3. viteste 4000 devirde dip gaz bastığın halde bir araba hızlanmaz mı arkadaş? Sollama için çıktım ve neredeyse kaza yapıcaktım. Eğer aranızda 1.4 egea sahibi varsa onlarında fikrini almak isterim fakat ben gerçekten üzüldüm. Deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim. Eğer illaki almak isteyenleriniz de varsa mutlaka test sürüşü yapın ve size uygun olup olmadığına karar verin...
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ben nispeten daha iyidir diye umuyordum ama 1.3 Mjet Linea'yı ararsınız diyorsanız hakikaten çok üzücüymüş :(
Sedanı 1200 hb 1300 kiloya yakın olan ve 95bg 127 tork olan bir araba ile ağırlığı 1200 kilo 95 bg 200 tork olan bir arabanın ara hızlanmaları tork ile beraber ciddi fark olacaktır zaten. Bide 1.4 atmosferik max bg 6000 devir veriyor max tork 4500 devirde veriyor yani 4000 devir o arabanın tam performansını göstermesi için maalesef düşük.
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
İşte bu yüzden arabam eskise bile satıp sırf model yükseltmek için bu araçları almıyorum. Egea'da uzun bir yolculuk yaptım dediğiniz donanımda. Şirket aracıydı, sıfır olarak alınmıştı. Rahatsız, zevksiz ve dediğiniz gibi araç yürümüyor. Babamlar şuanda bahsettiğim Egea'yı mecburiyetten kullanıyorlar. Linea'ya arıyorlar resmen..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Sedanı 1200 hb 1300 kiloya yakın olan ve 95bg 127 tork olan bir araba ile ağırlığı 1200 kilo 95 bg 200 tork olan bir arabanın ara hızlanmaları tork ile beraber ciddi fark olacaktır zaten. Bide 1.4 atmosferik max bg 6000 devir veriyor max tork 4500 devirde veriyor yani 4000 devir o arabanın tam performansını göstermesi için maalesef düşük.
Kağıt üstünde bu değerler zaten sıkıntı olduğunu gösteriyor da, bu handikapları en azından otoyol hızlarına kadar şanzımanla bertaraf etmişlerdir diye düşünmüştüm. 120'ye kadar akıp gidiyordur da ondan sonra tıkanıyordur gibi bir tahminim vardı. Ama bu kadarı bile olmamış.
 

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Yan yoldan çevre yoluna bağlanmak için bastım. Araba gitmedi, Allah'tan arkadan araba gelmiyodu. Sonrasında yola çıktık 110-120 yaptık ama nasıl yaptık inanın bende bilmiyorum. Yani evet araba hızlanıyor, yüksek hızlara çıkabiliyorsunuz ama hiçbir ivmelenme yok. Sürekli düşük viteste devir çevirmeniz gerekiyor. E ben bu arabayı az yaksın diye alıyorum. Nerde kaldı bunun tasarrufluğu. Bu arada bindiğim araba sedandı ve boş ağırlığı 1150kg olarak gözüküyor
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Düşük hacimli atmosferik motorların bir çoğu tamamen şehir içi sakin ve yavaş kullanımlar beklentisi içinde alınmalı. 2010 1.25'lik 82 hp motora sahip fiesta'mın ağırlığı 1050 kg'dı. Otomobil oldukça seriydi ama sadece 100 kmh hıza kadar. 100'den sonra hızlanıyor ama oldukça zorlanıyor ve şile yolu yokuşlarını bilen bilir; 1050 kg olmasına rağmen aracım 80 kmh hızı geçmiyordu bu yokuşlarda ki 1150-1200 kg'lık 1.4 atmosferik bir araba daha da zorlanacaktır gerek düz yolda gerek yokuşta. Açıkçası otomobilin gitmemesine pek şaşırmadım.
 
Son düzenleme:

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,472
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bilen bilir, babam yılların oto tamircisidir.

Bir müşterisi 0 km 1.4 motor egea almış. Arabanın performansından o kadar şikayetçiymiş ki, adam daha ikinci haftasında kontrol için babama getirmiş "usta bak şuna bi arızası falan mı var" diye.

Birlikte test sürüşüne çıkmışlar, biraz da babam kaput altına göz atmış, "arabada hiç bir sıkıntı yok, bu motorla ancak bu kadar" demiş.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Bilen bilir, babam yılların oto tamircisidir.

Bir müşterisi 0 km 1.4 motor egea almış. Arabanın performansından o kadar şikayetçiymiş ki, adam daha ikinci haftasında kontrol için babama getirmiş "usta bak şuna bi arızası falan mı var" diye.

Birlikte test sürüşüne çıkmışlar, biraz da babam kaput altına göz atmış, "arabada hiç bir sıkıntı yok, bu motorla ancak bu kadar" demiş.

Yapmayın ya, And otopark testinde pek öyle bahsetmiyordu :( Peki 1,33 Corolla nasıldır. Tecrube eden varmı.
 
Son düzenleme:

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,544
2,719
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Sayın berkay4408 'in belirttiği gibi bu arabanın gitmesini istiyorsanız yüksek devir çevirteceksiniz. Yakmasın istiyorsanız düşük devir düşük ivmelenme ile yetineceksiniz demiş FİAT.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Yapmayın ya, And otopark testinde pek öyle bahsetmiyordu :( Peki 1,33 Corolla nasıldır. Tecrube eden varmı.
Hem önceki kasasını (2011) hemde şuankinin makyajsızını kullandım, biliyorum.
Önceki araç 100 bin km kullanıldı, şuanki 30 bin km civarında. Arabada 4 yetişkin varken Beşiktaş'ta oldukça dik bir yokuşta baya zorlanmıştım (2011 ile), onun dışında itmiyor-çekmiyor-gitmiyor konusundan muzdarip olmadım. Günlük kullanım için yeterli olduğunu düşünüyorum (yaşadığınız yere göre değişir, Ankara'da çok dik yokuşlu mahalleler varmış özellikle Auris 1.33'le sorun yaşayanlar olmuş internette yazdıklarına göre). Sakin kullanımda tüketimi uygun, basarsanız fenada gitmiyor ama o zaman tüketim artıyor doğal olarak. Turbo dizel performansı bekleyenler aldanır, arabada ne dizel gibi tork var nede turbo var. 99bg 128 nm torklu atmosferik motora sahip 1200 küsur kg bir araba nasıl gidebilirse öyle gidiyor işte. Son kasasının özellikleri öncekiyle hemen hemen aynı olmasına rağmen daha atik geliyor bana, his mi gerçek mi bilmiyorum. Son kasada kalite öncekinden aşağıda maalesef.
Ek: Önceki 1255kg mış, şuanki 1225kg. (0-100'leri arasında 0,5sn varmış, hissedilmeyecek bir fark)

Uzun yolda sesi fazla alıyor. Özellikle 170-180 gibi yol sesi, lastik sesi (205/55/16 Turanza-fabrikadan bunlarla çıkıyor) ne varsa geliyor.

İkinci el alıp lpg takmayı düşünüyor olsaydım bunun yerine önceki kasa 1.6 alırdım hem motoru daha güçlü hemde araç daha kaliteli (önceki kasanın 1.6sı şuanki 1.6'dan hem daha güçsüz hemde daha çok yakıyor onu da ekleyeyim).
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,472
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Yapmayın ya, And otopark testinde pek öyle bahsetmiyordu :( Peki 1,33 Corolla nasıldır. Tecrube eden varmı.
Tabi bu işler beklenti meselesi ama, 1.4 motor teknik verileri de ortada, araba da süper hafif bir araba değil. Her türlü dizel tercih edilmeli bence.

Benim ilk aracım 70 hp 170nm 1.3 cdti corsa idi. Tork sayesinde yine iyi kötü bir performans kırıntısı hissiyatı veriyordu ama gerçekten gitmiyordu. Gitmeyen araba nedir bilirim yani:)

Özellikle 155hp lik mito'dan sonra (allah zor duruma düşürmesin tabi) bi daha kolay kolay güçsüz arabaya binmem. Giderim eski arabaya binerim ama güçsüz araba tercihim olmaz. Özellikle sollama falan gibi aksiyonlarda gücün ne kadar "hayat kurtarıcı" olduğunu öğrendim.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Hem önceki kasasını (2011) hemde şuankinin makyajsızını kullandım, biliyorum.
Önceki araç 100 bin km kullanıldı, şuanki 30 bin km civarında. Arabada 4 yetişkin varken Beşiktaş'ta oldukça dik bir yokuşta baya zorlanmıştım (2011 ile), onun dışında itmiyor-çekmiyor-gitmiyor konusundan muzdarip olmadım. Günlük kullanım için yeterli olduğunu düşünüyorum (yaşadığınız yere göre değişir, Ankara'da çok dik yokuşlu mahalleler varmış özellikle Auris 1.33'le sorun yaşayanlar olmuş internette yazdıklarına göre). Sakin kullanımda tüketimi uygun, basarsanız fenada gitmiyor ama o zaman tüketim artıyor doğal olarak. Turbo dizel performansı bekleyenler aldanır, arabada ne dizel gibi tork var nede turbo var. 99bg 128 nm torklu atmosferik motora sahip 1200 küsur kg bir araba nasıl gidebilirse öyle gidiyor işte. Son kasasının özellikleri öncekiyle hemen hemen aynı olmasına rağmen daha atik geliyor bana, his mi gerçek mi bilmiyorum. Son kasada kalite öncekinden aşağıda maalesef.
Ek: Önceki 1255kg mış, şuanki 1225kg. (0-100'leri arasında 0,5sn varmış, hissedilmeyecek bir fark)

Uzun yolda sesi fazla alıyor. Özellikle 170-180 gibi yol sesi, lastik sesi (205/55/16 Turanza-fabrikadan bunlarla çıkıyor) ne varsa geliyor.

İkinci el alıp lpg takmayı düşünüyor olsaydım bunun yerine önceki kasa 1.6 alırdım hem motoru daha güçlü hemde araç daha kaliteli (önceki kasanın 1.6sı şuanki 1.6'dan hem daha güçsüz hemde daha çok yakıyor onu da ekleyeyim).
Valla hocam 105 bg 145 tork 4 ileri atmosferik uzun yol da dolu halde iken hic uzmedi ben anlamadim su araci
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Tabi bu işler beklenti meselesi ama, 1.4 motor teknik verileri de ortada, araba da süper hafif bir araba değil. Her türlü dizel tercih edilmeli bence.

Benim ilk aracım 70 hp 170nm 1.3 cdti corsa idi. Tork sayesinde yine iyi kötü bir performans kırıntısı hissiyatı veriyordu ama gerçekten gitmiyordu. Gitmeyen araba nedir bilirim yani:)

Özellikle 155hp lik mito'dan sonra (allah zor duruma düşürmesin tabi) bi daha kolay kolay güçsüz arabaya binmem. Giderim eski arabaya binerim ama güçsüz araba tercihim olmaz. Özellikle sollama falan gibi aksiyonlarda gücün ne kadar "hayat kurtarıcı" olduğunu öğrendim.

Hocam yalnız bahsettiğiniz araba tam traktör. Bir defa kullandım, bir kaç defa yan koltukta gittim onun hızlanması atmo 1.33den de kötü. Kullandığım corsa d idi. Az yaktığı için mantıklı araba ama performans için bakılmaması gerekenlerden, zaten dizel olsun atmo benzinli olsun ne performansı beklenebilir ki 1.3den, tek amaç a noktasından b noktasına gitmek, görece az yakmak.

@pulusoglu şu gitmiyor çekmiyor meselesi biraz daha iyiyi görünce eskiye laf atma gibi geliyor bana. Astra g 1.6 mız vardı zamanında, o da 100 bg idi, çokta seviyorduk. Çevremizde de beğenenler vardı. Baya baya gidiyordu yani. Onun torku 150 civarında ama deviri bulunca gayet gidiyorlar.
Agresif kullanmam genelde ama taksici falan taciz edince linealarıyla yetişemiyorlar(. cor 1.33e) Zaten o motorla rakibi onlar. 1,2tsi vs. değil.
Herkesin düşüncesi beklentisi farklı tabi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Bu benim tehlike aninda yaptigim bir hareket. Ekonomi kasarken yan yoldan otoyola giren kamyonetin yarattigi tehlikeye girmemek için 2 vites düşüp hizlandim.. Bu tip guccuk motorlu araclarda yapilcak en iyi hareket bu.
Benim tek secenegim. 6 vitesli arabada daha fazla opsiyon secenegi olcagini dusunuyorum...
 

semihgull

Profesör
14 Eyl 2016
94
44
1,020
Antalya
Bizim bir tanıdık almıştı hatta burada konusu vardı motoru sormuştum. Aldı arabayı 7 ay kullandı 7. Ay dolmadan sattı. Böylesine hantal bir araba olmazdı.
 

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Hocam kesinlikle katılıyorum. Bu tamamen beklenti işi. Lineayı insanlar her ne kadar beğenmeselerde 1.3 litrelik bir motordan turbonunda katkısı ile alınan 95bg ve 200 tork beni herzaman etkilemiştir. Uzun süre linea kullanmış birisi olarak beni hiç üzmedigini ve full dolu halde bile en dik yokuşları eğer devirini yakalayabilirseniz hiç bayilmadan ve 1km bile hızını düşürmeden çıktığını biliyorum. Bu yüzden özellikle 40-50 bin TL gibi fiyatlara çıkıldığında benim tercihim bundan sonra kesinlikle güncel bir turbo-dizel araç olucaktır
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Hocam yalnız bahsettiğiniz araba tam traktör. Bir defa kullandım, bir kaç defa yan koltukta gittim onun hızlanması atmo 1.33den de kötü. Kullandığım corsa d idi. Az yaktığı için mantıklı araba ama performans için bakılmaması gerekenlerden, zaten dizel olsun atmo benzinli olsun ne performansı beklenebilir ki 1.3den, tek amaç a noktasından b noktasına gitmek, görece az yakmak.

@pulusoglu şu gitmiyor çekmiyor meselesi biraz daha iyiyi görünce eskiye laf atma gibi geliyor bana. Astra g 1.6 mız vardı zamanında, o da 100 bg idi, çokta seviyorduk. Çevremizde de beğenenler vardı. Baya baya gidiyordu yani. Onun torku 150 civarında ama deviri bulunca gayet gidiyorlar.
Agresif kullanmam genelde ama taksici falan taciz edince linealarıyla yetişemiyorlar(. cor 1.33e) Zaten o motorla rakibi onlar. 1,2tsi vs. değil.
Herkesin düşüncesi beklentisi farklı tabi.
Yani araba dolu yokusta bir dusuk vites vur 7000 bin devire cat cat gidiyor bana gore en azindan
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Fiat egea 1,4 motor tork bandı

1.4.jpg


Araba 2000 devirden itibaren 100 newton tork bandı var. Üstelik 2000 devirde 30 beygir güc üretiyor. Maksimum tork devrinde ise tam 80 beygir gücü üretiyor. Hadi onu gectim, arabanın son 3 diş oranı gayet yakın. Bu arabayı teknik manada bilen biri hiç zorlanmadan istediği işi yapar.

gear (5).png


Araba 100 km hızda, 2800 devir ceviriyor. bu devirde 45 beygir gücü küdreti var. kağıt üzerinde bana gayet hızlı geldi araba..

Arabanın ilk 3 vitesi güç vitesi
Arabanın 4ncü vitesi direct drive
5 ve 6 vitesler ise yakıt ekonomisi için Overdriver olmuş.

Yani sizin sollama vitesleriniz 3 ve 4 vitesler. maksimum tork devri 4500 de direct drive 4 ncü vitesde 115 km hıza ulaşabiliyorsunuz. Bu mükemmel bir değer.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
çalışma arkadaşım 62000tl'ye 4 ileri otomatik 1.4 100hp kia rio hb alıyor. şehiriçi fabrika tüketim verisi 8.5lt! 0 100 13.9 sn. son süray 166km. 4 ileri otomatik. yıl 2017?!?! o fiyata 1 yaşında ton ile tertemiz araba ve 0km olarak turbo motorlu çok daha az yakan arabalar var... alma dedim bozuldu,sinirlendi.benden yararlanacağına bana kızıyor alacağı mala alma dedim diye. gerekçelerimi söyledim hala kredi işlemlerine devam ediyor. daha da tek kelime etmem bir insan o arabaya 62k veriyor ise ona herşey müstehaktır. sonuçta herkes hakettiği gibi yaşıyor.

sözün özü: egea en azından geniş kio rio alanlar var:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım