sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
@figo102009
Ekranda uyarı yoksa lastik basınçları arasında anormal bir fark yoktur (muhtemelen ufak tefek farklar vardır, hava basarken bunu makinede görebilirsiniz). Ancak uzun yol öncesi markanın önerdiği basınçlarda 4 lastiği ayarlamak sürüş güvenliği açısından önemli. Her ihtimâle karşı 4 lastiğe uygun hava basıncını uygulayın.

Kapı içinde yazan değerleri benzincilerde (bazıları ayarsız olabiliyor, çevrede bilinen iyi bir benzinci varsa orayı tercih etmeniz yararınıza olur) bulunan makinede ayarlayarak uygun havayı basabilirsiniz. O makineler lastikte fazla hava varsa onu da boşaltır fazladan bir şey yapmanız gerekmiyor.
Evet c şıkkında yazdığınız şekilde hava basabilirsiniz.
Aslında doğru olan belirli aralıklarla kontrol edilmesi ancak şehir içinde kullanırken bir çoğumuz buna gerekli özeni göstermiyoruz. Uzun yol öncesi her ihtimâle karşı kontrol edin.

Ve tabii @bt 'nin dediği gibi, bunları yapmak için fazla yol kat etmemeniz yapacağınız işlemin doğruluğu için önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
@figo102009
Ekranda uyarı yoksa lastik basınçları arasında anormal bir fark yoktur (muhtemelen ufak tefek farklar vardır, hava basarken bunu makinede görebilirsiniz). Ancak uzun yol öncesi markanın önerdiği basınçlarda 4 lastiği ayarlamak sürüş güvenliği açısından önemli. Her ihtimâle karşı 4 lastiğe uygun hava basıncını uygulayın.

Kapı içinde yazan değerleri benzincilerde (bazıları ayarsız olabiliyor, çevrede bilinen iyi bir benzinci varsa orayı tercih etmeniz yararınıza olur) bulunan makinede ayarlayarak uygun havayı basabilirsiniz. O makineler lastikte fazla hava varsa onu da boşaltır fazladan bir şey yapmanız gerekmiyor.
Evet c şıkkında yazdığınız şekilde hava basabilirsiniz.
Aslında doğru olan belirli aralıklarla kontrol edilmesi ancak şehir içinde kullanırken bir çoğumuz buna gerekli özeni göstermiyoruz. Uzun yol öncesi her ihtimâle karşı kontrol edin.

Ve tabii @bt 'nin dediği gibi, bunları yapmak için fazla yol kat etmemeniz yapacağınız işlemin doğruluğu için önemli.

Diyelim ki; Clio 4 aracın şoför kapısında Ön: 33 - Arka: 29 PSI değerleri yazıyor diyelim.

Benzinliğe gidip lastik şişirmeden evvel benim tekerlerde ise 34-31 PSI değerleri olduğunu varsayalım.

Hava basıncını araçtaki değerlere göre ayarlayıp hava aletini sibopa bastırdığımda uygun değere kendisi mi çekiyor? Yani fazla olan değeri kendisi düşürüp istenen sayıya mı getiriyor? Düşürmek bu mu oluyor..? (Bilmediğimden soruyorum k.bakmayın)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle cevabınızdan ötürü teşekkür ederim :)

Bagajımda çok yük olmayacak. Gideceğim mesafe de takribi 260-280 km civarı... Önde bir kişi daha olacak...

a-) Lastiklerde fazla hava olursa ideal değerlere indirebilirsiniz demişsiniz. Bunu nasıl yapacağım..?
b-) Sanırım arabanın şoför kapısında yazan değerleri baz almak doğru olan imiş. Bu noktada bazı yerlerde önlerin arkalara göre daha fazla PSI değerlerine sahip olması gerektiği yazmaktaydı. Bu doğru olan mıdır? Yoksa her tekere eşit PSI vurulmalı?
c-) Ayrıca biraz komik gelebilir ama daha önce hiç lastik şişirmedim 😬 Bu yüzden videolardan izlediğim kadarıyla sanırım bir benzinliğe gidip hava basınç kompresörünü alıp sibop kapağını çıkardıktan sonra direkt sibopa hava aletini bastırınca oluyor değil mi? (K.bakmayın ama yarın veya cuma günü ilk deneyimimi yapacağım :))


Ayrıca gideceğim yerden gelince bu sefer de İstanbul gibi bulunduğum yerden 650 km'lik bir yolculuk bekliyor olacak :) - (Bu sefer arkada biri daha olacak ve ekstra bahaj dolu olacak şekilde :)

Yine bu yolculuk öncesinde de lastik basınçlarına bakmam gerekir mi yoksa aylık rutin bir kontrol şeklinde mi bakmalıyım..?

aracınız boş diyebiliriz o zaman. minimum değerler geçerli sayılır. zaten havalar da güzel öyle çok soğuk filan değil, yani hava basınçları soğuktan azalmaz.
neyse,

a & c birlikte :
- gidiyorsunuz hava/su mekanının önüne çekiyorsunuz arabanızı.
- önce gidip öne kaç basacaksanız makinenin üstündeki + - butonlarıyla o değere getiriyorsunuz.
- sonra gidip önlerden ilkinin supap kapağını açıyorsunuz, elinizde hortum ucuna bağlı olan o içinde pim olan metal kafayı supabın üstüne dik olacak şekilde bastırıyorsunuz. ( o ortadaki pim supabın ortasındaki pimle birbirilerine bastıracak şekilde öpüşecek gibi olmalı) İlk seferiniz olduğu için alışkanlığınız olmadığını varsayıyorum, o yüzden bu harekette dikkatli olun. hatta üstüne getirdikten sonra bı işlemi tek elle yapmayın, boştaki elinizin başparmağıyla üstünden hafifçe bastırın ki dengesi bozulup sağdan soldan fsssSSSS psssSSSS diye yüksek şiddetle kaçırma yapmasın. O zaman aletin kafası karışıyor, boş lastik şişirdiğini zannediyor filan o biraz teferruatlı ayar ister. ilk denemenizde onunla karşılaşmak sinirinizi bozmasın :)
- bekleyin, psssttt psssstt pssstttt diye ideal havaya gelene kadar hava basacaktır, hava fazlaysa aynı şekilde lastikteki havayı kontrollü şekilde bıraktıracaktır. o sesler korkutmasın =)
- bittiği zaman göstergede "End" yazısı yanıp sönerek bipp bipp uyarı sesi çıkarır. Ama o makinelerin yarısında bipper hoparlörü bozuk oluyor, bir gözünüz makinede olsun, ortam gürültülüyse veya görüşünüz uygun olmuyorsa, gerekirse birinden destek alın makine başında dursun "tamam oldu" diye seslensin :)
- End yazısı çıktıktan sonra kompresörü lastikten çekin çıkarın, supap kapağını yerine takın.
- diğer lastiğe geçip aynı işlemleri bire bir tekrarlayın. Ama geçiş sırasında hortuma dikkat edin antene aynaya plakalığa tampon liplerine filan takılıp zarar vermesin.
- sonra arka lastiklere geçmeden makine üzerinden lastik basınç ayarını arkaya göre ayarlayın.
- yukarıdaki işlemlerin aynılarını arka tekerlekler için tekrarlayın.
- gitmişken havnın yanındaki hortumda su da akıyorsa silecek suyunuzu tamamlayıverin =)

b:
- arabaların yapısına göre değişiyor. Örneğin, çoğu önden çekişli hb araçta olduğu gibi benim arabada da yüksüzken önlere daha fazla ağırlık öneriliyor. Yük arttıkça ön tarafın havası 1-2 psi arttırılırken arkanın 6-8 psi'a kadar arttırılabiliyor. Çünkü bu tarz arabaların boş haldeyken %60'tan fazla ağırlığı önde olur. Araç yüklendikçe ön/arka dağılım eşitlenir, çok fazla yüklendiğinda arka aksa daha çok yük biner. Malum, kaputun üstüne yük bindirmiyoruz, hep arka tarafa doğru :) Ama %50/50 ağırlık dağılımlı arkadan itiş bir bmw'de lastik havaları eşit basılıyor olabilir. Bilgim yok, varsayımsal konuşuyorum. Böyle bir olasılık var. Konumuz bu değil, kafa karıştırmayalım :d
- ön arka eşit hava basma işi lastikçilerin kolaya kaçmalarının eseridir. bas abi 32 geç yaparlar :D Bütün arabalara bu hava yer :D Maalesef her seferinde araç sahibine en yakın benzinciye uğrayıp havaları uygun hale getirme sorumluluğu kalıyor.
- ikinci yolculuğunuzda ekstradan yükünüz olacaksa yola çıkmadan yine lastikler soğukken (yani çok yol yapmamışken) lastik havalarına yine bakın. Tavsiyem arkalara +2psi fazla basın veya önlerle arkaların basıncını eşitleyin (belki de aynı şey oluyordur bilemiyorum :) )

Umarım açıklayıcı olmuştur. İyi yolculuklar :)
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Gereken tum aciklamalar zaten yapilmis ama ufak bir hatirlatma olsun. Benzinliklerde ki hava basma aletinin ekranindaki basinc degerini okurken mutlaka rakamin yaninda psi yazdigindan emin olun. Bazilari bar'a ayarliyor sonra sorun cikmasin. Unutmayin bar degil psi yazmali.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
aracınız boş diyebiliriz o zaman. minimum değerler geçerli sayılır. zaten havalar da güzel öyle çok soğuk filan değil, yani hava basınçları soğuktan azalmaz.
neyse,

a & c birlikte :
- gidiyorsunuz hava/su mekanının önüne çekiyorsunuz arabanızı.
- önce gidip öne kaç basacaksanız makinenin üstündeki + - butonlarıyla o değere getiriyorsunuz.
- sonra gidip önlerden ilkinin supap kapağını açıyorsunuz, elinizde hortum ucuna bağlı olan o içinde pim olan metal kafayı supabın üstüne dik olacak şekilde bastırıyorsunuz. ( o ortadaki pim supabın ortasındaki pimle birbirilerine bastıracak şekilde öpüşecek gibi olmalı) İlk seferiniz olduğu için alışkanlığınız olmadığını varsayıyorum, o yüzden bu harekette dikkatli olun. hatta üstüne getirdikten sonra bı işlemi tek elle yapmayın, boştaki elinizin başparmağıyla üstünden hafifçe bastırın ki dengesi bozulup sağdan soldan fsssSSSS psssSSSS diye yüksek şiddetle kaçırma yapmasın. O zaman aletin kafası karışıyor, boş lastik şişirdiğini zannediyor filan o biraz teferruatlı ayar ister. ilk denemenizde onunla karşılaşmak sinirinizi bozmasın :)
- bekleyin, psssttt psssstt pssstttt diye ideal havaya gelene kadar hava basacaktır, hava fazlaysa aynı şekilde lastikteki havayı kontrollü şekilde bıraktıracaktır. o sesler korkutmasın =)
- bittiği zaman göstergede "End" yazısı yanıp sönerek bipp bipp uyarı sesi çıkarır. Ama o makinelerin yarısında bipper hoparlörü bozuk oluyor, bir gözünüz makinede olsun, ortam gürültülüyse veya görüşünüz uygun olmuyorsa, gerekirse birinden destek alın makine başında dursun "tamam oldu" diye seslensin :)
- End yazısı çıktıktan sonra kompresörü lastikten çekin çıkarın, supap kapağını yerine takın.
- diğer lastiğe geçip aynı işlemleri bire bir tekrarlayın. Ama geçiş sırasında hortuma dikkat edin antene aynaya plakalığa tampon liplerine filan takılıp zarar vermesin.
- sonra arka lastiklere geçmeden makine üzerinden lastik basınç ayarını arkaya göre ayarlayın.
- yukarıdaki işlemlerin aynılarını arka tekerlekler için tekrarlayın.
- gitmişken havnın yanındaki hortumda su da akıyorsa silecek suyunuzu tamamlayıverin =)

b:
- arabaların yapısına göre değişiyor. Örneğin, çoğu önden çekişli hb araçta olduğu gibi benim arabada da yüksüzken önlere daha fazla ağırlık öneriliyor. Yük arttıkça ön tarafın havası 1-2 psi arttırılırken arkanın 6-8 psi'a kadar arttırılabiliyor. Çünkü bu tarz arabaların boş haldeyken %60'tan fazla ağırlığı önde olur. Araç yüklendikçe ön/arka dağılım eşitlenir, çok fazla yüklendiğinda arka aksa daha çok yük biner. Malum, kaputun üstüne yük bindirmiyoruz, hep arka tarafa doğru :) Ama %50/50 ağırlık dağılımlı arkadan itiş bir bmw'de lastik havaları eşit basılıyor olabilir. Bilgim yok, varsayımsal konuşuyorum. Böyle bir olasılık var. Konumuz bu değil, kafa karıştırmayalım :d
- ön arka eşit hava basma işi lastikçilerin kolaya kaçmalarının eseridir. bas abi 32 geç yaparlar :D Bütün arabalara bu hava yer :D Maalesef her seferinde araç sahibine en yakın benzinciye uğrayıp havaları uygun hale getirme sorumluluğu kalıyor.
- ikinci yolculuğunuzda ekstradan yükünüz olacaksa yola çıkmadan yine lastikler soğukken (yani çok yol yapmamışken) lastik havalarına yine bakın. Tavsiyem arkalara +2psi fazla basın veya önlerle arkaların basıncını eşitleyin (belki de aynı şey oluyordur bilemiyorum :) )

Umarım açıklayıcı olmuştur. İyi yolculuklar :)

Öncelikle ne kadar teşekkür etsem azdır. Tabii bu vesileyle diğer cevap veren forumdaşlara da çok teşekkür ederim.

Yani böyle detaylı anlatarak adeta o anı yaşıyorum gibi oldum diyebilirim :-D

Zaten bu yazınızla yarın veya cuma günü yolculuğa çıkmadan önce benzinliğe gidip birebir uygulamasını yapacağım :))

Sanırım bu lastik şişirme kompresörü her benzinlikte vardır diye düşünüyorum. Shell'den benzin alıyordum. Oradan yaparım artık...

Tekrardan çok teşekkür ederim :)

Yine sorularım olursa sorarım inşallah :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Tekrardan merhabalar...

Yine bir sorum olacaktı.

Şu an kullandığım 2014 model 1.2 Clio 4 Joy paket aracım için Lassa'dan yaz lastiği almıştım.

Lastik üzerindeki sayılar 185 / 65R / 15" ve 88-H yazmaktaydı.

88-H hariç diğer ebatları az çok biliyorum lakin şimdi kış lastiği alırken yine 88-H olarak mı almalıyım yoksa 88-T'de alabilir miyim? Bir sakıncası olur mu..?

Çünkü 88-T olarak arayınca çok fazla seçenek çıkıyordu.

*** Bu arada çok fazla anlamadığım için ek olarak tavsiyeleriniz olursa da açığımdır.

Şimdiden çok teşekkür ederim :)
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Tekrardan merhabalar...

Yine bir sorum olacaktı.

Şu an kullandığım 2014 model 1.2 Clio 4 Joy paket aracım için Lassa'dan yaz lastiği almıştım.

Lastik üzerindeki sayılar 185 / 65R / 15" ve 88-H yazmaktaydı.

88-H hariç diğer ebatları az çok biliyorum lakin şimdi kış lastiği alırken yine 88-H olarak mı almalıyım yoksa 88-T'de alabilir miyim? Bir sakıncası olur mu..?

Çünkü 88-T olarak arayınca çok fazla seçenek çıkıyordu.

*** Bu arada çok fazla anlamadığım için ek olarak tavsiyeleriniz olursa da açığımdır.

Şimdiden çok teşekkür ederim :)
1.2 Joy paket. Hiç endişelenmenize gerek yok :)
88-H dediğinizin açılımı: Yük ve hız endeksleri. 88 => lastik başına max. 560 kg yük demek
H => max. hız 210 km/h T => max. hız 190 km/h
Aracınız normal koşullarda 190 km/h üzerine pek çıkmayacağı, çıksa bile o hızlarda viraj vb. senaryolarla zorlanmayacağı için rahatlıkla T hız endeksinde lastik alabilirsiniz. =)
İçinizin iyice rahat etmesi açısından kendimden de örnek vereyim. Benim aracım da sizinkiyle benzer çekiş ve performansa sahip, benim lastiklerin endeksleri 82T :) (araba sizinkinden biraz daha hafif de...)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
1.2 Joy paket. Hiç endişelenmenize gerek yok :)
88-H dediğinizin açılımı: Yük ve hız endeksleri. 88 => lastik başına max. 560 kg yük demek
H => max. hız 210 km/h T => max. hız 190 km/h
Aracınız normal koşullarda 190 km/h üzerine pek çıkmayacağı, çıksa bile o hızlarda viraj vb. senaryolarla zorlanmayacağı için rahatlıkla T hız endeksinde lastik alabilirsiniz. =)
İçinizin iyice rahat etmesi açısından kendimden de örnek vereyim. Benim aracım da sizinkiyle benzer çekiş ve performansa sahip, benim lastiklerin endeksleri 82T :) (araba sizinkinden biraz daha hafif de...)

Pekala hocam bu durum bu neye göre değişiyor?

Yani 88-T almamdan bir şey olmuyorsa misal 92 veya daha üstündeki sayı ve harflerde alınabilir mi..?

Yoksa sadece yaz lastiğim de 88 yazdığı için mi harf kodu farketmez, alınabilir dediniz..?

*** Bir de tavsiyeniz varsa alabilirim :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Pekala hocam bu durum bu neye göre değişiyor?

Yani 88-T almamdan bir şey olmuyorsa misal 92 veya daha üstündeki sayı ve harflerde alınabilir mi..?

Yoksa sadece yaz lastiğim de 88 yazdığı için mi harf kodu farketmez, alınabilir dediniz..?

*** Bir de tavsiyeniz varsa alabilirim :)
92 de alınabilir.
1638866157482.png

1638866200379.png

Kış lastiği için söyleyeceğim şu olur: Her kış lastiği karda ve çok soğuk havalarda iyi tutunur. Kalitelisini ayırt eden senaryolar nispeten ısınmış havalardır. Kış lastiği takılıyken 10-15 derece sıcaklıkları gördüğünüz günler olursa kaliteli (ve doğal olarak pahalı) kış lastiği sizi fazla huzursuz etmeden yolunuza devam etmenizi sağlar. Ucuz yollu çözeceğiniz kış lastikleri ise 8-10 dereceyi gördüğü anda kendini salar, doğru düzgün tutunmaz, tedirgin ilerlemenize sebep olur.

Bunun bilinciyle kendinize göre dilediğiniz marka modeli seçebilirsiniz.

Ben fiyat/performans dengesinde şu aralar Falken, Dunlop, Sava markalarını beğeniyorum. Fiyatlarına göre başarılı ürünleri var. Bir tık kaliteyi yükseltmek isterseniz kışlıklarda Kumho ve Hankook'lar var. Bütçeniz yükseldikçe baba markalar geliyor, onları saymaya gerek yok zaten :) Bu arada Lassa kış lastiklerini hiç denemedim ve fiyatlarını da, muhtemelen o da kötü değildir.
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
92 de alınabilir.
Ekli dosyayı görüntüle 37772
Ekli dosyayı görüntüle 37773
Kış lastiği için söyleyeceğim şu olur: Her kış lastiği karda ve çok soğuk havalarda iyi tutunur. Kalitelisini ayırt eden senaryolar nispeten ısınmış havalardır. Kış lastiği takılıyken 10-15 derece sıcaklıkları gördüğünüz günler olursa kaliteli (ve doğal olarak pahalı) kış lastiği sizi fazla huzursuz etmeden yolunuza devam etmenizi sağlar. Ucuz yollu çözeceğiniz kış lastikleri ise 8-10 dereceyi gördüğü anda kendini salar, doğru düzgün tutunmaz, tedirgin ilerlemenize sebep olur.

Bunun bilinciyle kendinize göre dilediğiniz marka modeli seçebilirsiniz.

Ben fiyat/performans dengesinde şu aralar Falken, Dunlop, Sava markalarını beğeniyorum. Fiyatlarına göre başarılı ürünleri var. Bir tık kaliteyi yükseltmek isterseniz kışlıklarda Kumho ve Hankook'lar var. Bütçeniz yükseldikçe baba markalar geliyor, onları saymaya gerek yok zaten :) Bu arada Lassa kış lastiklerini hiç denemedim ve fiyatlarını da, muhtemelen o da kötü değildir.


Hocam çok ama çok teşekkür ederim. Gerçekten de doyurucu bilgiler veriyorsunuz. Çok sağolun...

Bulunduğum yerde Lassa'nın bir bayisi bulunuyor. Oraya soracağım. Şayet 500 civarına bulabilirsem almayı düşünüyorum. Çünkü yazlıklar da Lassa idi.

Eğer olmazsa da Petlas Snowmaster görmüştüm o da olabilir...

Bir de dediginiz Fallen veya Dunlop bakabilirim.

Tekrardan müteşekkirim :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hocam çok ama çok teşekkür ederim. Gerçekten de doyurucu bilgiler veriyorsunuz. Çok sağolun...

Bulunduğum yerde Lassa'nın bir bayisi bulunuyor. Oraya soracağım. Şayet 500 civarına bulabilirsem almayı düşünüyorum. Çünkü yazlıklar da Lassa idi.

Eğer olmazsa da Petlas Snowmaster görmüştüm o da olabilir...

Bir de dediginiz Fallen veya Dunlop bakabilirim.

Tekrardan müteşekkirim :)
Petlas Snowmaster'ı uzunca süre kullanmışlığımız var. Direk karlı zeminler dışında kesinlikle tavsiye etmem. Hele 2. yılından itibaren asfaltta yere yağmur düşse zor kalkış yaptırır. O derece tutunma kaybı oluyor. Aracınızı yakın zamanda elden çıkarma niyetiniz yoksa tavsiye etmem. =)

Dediğim gibi bütçenizi yükseltebilirseniz Nokian, Goodyear, Pirelli-Winter Sottozero serisi (aralarında favorim Nokian ile budur), Continental, Michelin, Bridgestone gibi markaların kışlıklarına da bakabilirsiniz. "En iyisi"ni arıyorsanız bu markalar arasından sınırsız bütçe ile bakabilirsiniz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Petlas Snowmaster'ı uzunca süre kullanmışlığımız var. Direk karlı zeminler dışında kesinlikle tavsiye etmem. Hele 2. yılından itibaren asfaltta yere yağmur düşse zor kalkış yaptırır. O derece tutunma kaybı oluyor. Aracınızı yakın zamanda elden çıkarma niyetiniz yoksa tavsiye etmem. =)

Dediğim gibi bütçenizi yükseltebilirseniz Nokian, Goodyear, Pirelli-Winter Sottozero serisi (aralarında favorim Nokian ile budur), Continental, Michelin, Bridgestone gibi markaların kışlıklarına da bakabilirsiniz. "En iyisi"ni arıyorsanız bu markalar arasından sınırsız bütçe ile bakabilirsiniz :)

O zaman Petlas'dan istemsizce uzaklaşıyorum :)

Nokian markasını duymamıştım. Olmadı ona da bakarım. Üstte linki olan, bakacağım bir lastik türü de var Bridgestone'nun...

Bir şekilde uygun fiyata en iyi olanı almaya çalışacağım umarım...

Çok teşekkürler :)
 

akulkerberkay

Berkay Akülker
Profesör
9 Şub 2019
141
205
1,185
34
Kırklareli
Marka
Audi
Eğer araba uzun süre sizde kalacaksa yerli marka ( Lassa almanız gayet mantıklı bu arada) almanızı tavsiye ederim, şayet şu ekonomik durumda bir iki ay sonra dışarıdan lastik dahil bir sürü parçanın gelebileceğini sanmıyorum. Tedarik sıkıntısı gündemde ne zamandır. Bir yerde patlak vereceği kesin gibi...

Ya da en azından ülkemizde fabrikası olan bir markadan alın. ( Bridgestone gibi )
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009 ve bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Eğer araba uzun süre sizde kalacaksa yerli marka ( Lassa almanız gayet mantıklı bu arada) almanızı tavsiye ederim, şayet şu ekonomik durumda bir iki ay sonra dışarıdan lastik dahil bir sürü parçanın gelebileceğini sanmıyorum. Tedarik sıkıntısı gündemde ne zamandır. Bir yerde patlak vereceği kesin gibi...

Ya da en azından ülkemizde fabrikası olan bir markadan alın. ( Bridgestone gibi )
Mantıklı bir yaklaşım. Dunlop ve Falken de yerli üretim. Tedarik konusunda başarılılar.
@figo102009 Nokian kış lastiğinin mucidi olan firmadır. :) Kış lastikleri konusunda da çok başarılılardır. Ama tedarik konusunda sıkıntılar yaşatabiliyorlar. Ben zamanında yaşamıştım.
 
Son düzenleme:

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Mantıklı bir yaklaşım. Dunlop ve Falken de yerli üretim. Tedarik konusunda başarılılar.
@figo102009 Nokian kış lastiğinin mucidi olan firmadır. :) Kış lastikleri konusunda da çok başarılılardır. Ama tedarik konusunda sıkıntılar yaşatabiliyorlar. Ben zamanında yaşamıştım.

Merhabalar hocam...

Bugün akşam saatlerinde -nihayet- yeni aldığım kış lastiklerimi taktırdım.

Ancak arabalardan pek fazla anlamadığım için taktırdıktan sonra aklıma bir sual takıldı.

Daha öncesinde üzerinde yaz lastikleri varken direksiyonum sağa veya sola meyletmiyordu. Normal sürüyordum.

Ancak bu akşam lastikler değiştikten sonra bir-iki tur atmak istedim. Belli bir hıza çıktığımda sanki direksiyon hafif sağa meyleder gibi gelmeye başladı. Psikolojik mi çözemedim. Lastikçi bey, acaba bir şeyi eksik mi yaptı diyeceğim ama yılların ustasıdır. Onun için basit bir iştir diye düşünüyorum.

Sizce bu sorun mühim bir şey midir..?
 
  • Wow
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhabalar hocam...

Bugün akşam saatlerinde -nihayet- yeni aldığım kış lastiklerimi taktırdım.

Ancak arabalardan pek fazla anlamadığım için taktırdıktan sonra aklıma bir sual takıldı.

Daha öncesinde üzerinde yaz lastikleri varken direksiyonum sağa veya sola meyletmiyordu. Normal sürüyordum.

Ancak bu akşam lastikler değiştikten sonra bir-iki tur atmak istedim. Belli bir hıza çıktığımda sanki direksiyon hafif sağa meyleder gibi gelmeye başladı. Psikolojik mi çözemedim. Lastikçi bey, acaba bir şeyi eksik mi yaptı diyeceğim ama yılların ustasıdır. Onun için basit bir iştir diye düşünüyorum.

Sizce bu sorun mühim bir şey midir..?
- Olmaz olmaz demeyin, bizim başımıza YETKİLİ SERVİS eliyle geldi. Lastiklerin tümünün ebatları aynı mı üstüne bakıp okuyarak bir kontrol edin.
- Lastik havalarını kontrol edin. supap filan hava kaçırıyor olabilir, lastiklerden birine dalgınlıkla tam hava basılmamış olabilir.
- Yukarıdaki kontrollerden geçtiyse araba rot ayarı istiyor olabilir. Şikayeti belirterek bir ustaya göstermekte fayda var. Eski lastikler asimetrik aşınmayla ayarsız duruma kendini bir şekilde adapte etmiş olabilir, yeni lastik ile bu sorun ayyuka çıkmış olabilir.
- Psikolojik olabilir. Yeni lastikten kaynaklı direksiyondaki yumuşama vb bir hissi siz bir tarafa çekme olarak algılamış olabilirsiniz veya geometrisi bozuk yollar nedeniyle yer yer size böyle bir his yaşatmış olabilir. Aslında bir sıkıntı olmayabilir =)

Günlük sürüşte sorun teşkil etmiyor gibi gözükebilir ama ani bir frende veya benzeri bir acil durumda arabanın beklenmedik şekilde tepkiler vermesine sebep olabilir. O zaman o ekstrem senaryolarda çok can yakabilir. O yüzden mühim bir şeydir.
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
- Olmaz olmaz demeyin, bizim başımıza YETKİLİ SERVİS eliyle geldi. Lastiklerin tümünün ebatları aynı mı üstüne bakıp okuyarak bir kontrol edin.
- Lastik havalarını kontrol edin. supap filan hava kaçırıyor olabilir, lastiklerden birine dalgınlıkla tam hava basılmamış olabilir.
- Yukarıdaki kontrollerden geçtiyse araba rot ayarı istiyor olabilir. Şikayeti belirterek bir ustaya göstermekte fayda var. Eski lastikler asimetrik aşınmayla ayarsız duruma kendini bir şekilde adapte etmiş olabilir, yeni lastik ile bu sorun ayyuka çıkmış olabilir.
- Psikolojik olabilir. Yeni lastikten kaynaklı direksiyondaki yumuşama vb bir hissi siz bir tarafa çekme olarak algılamış olabilirsiniz veya geometrisi bozuk yollar nedeniyle yer yer size böyle bir his yaşatmış olabilir. Aslında bir sıkıntı olmayabilir =)

Günlük sürüşte sorun teşkil etmiyor gibi gözükebilir ama ani bir frende veya benzeri bir acil durumda arabanın beklenmedik şekilde tepkiler vermesine sebep olabilir. O zaman o ekstrem senaryolarda çok can yakabilir. O yüzden mühim bir şeydir.

******************

Öncelikle cevaptan ötürü teşekkür ederim.

Arabayı kısa ve orta vadede elimden çıkaracağımı düşünmediğimden -bütçem nazarında- Lassa Snoways 4'ü bulunduğum yerdeki tek Lassa bayiden aldım. Yani taktırma parasını da düşününce ve bütçe dahilinde eldeki paraya göre bunu alabildim...

--- Dediğiniz gibi ilk fırsatta hemen lastik ebatlarına tekrar bakacağım. Ancak yetkili bayiiden aldığım için muhtemel bir hata olduğunu düşünmemekteyim. Yine de bakacağım tabii...

--- Lastik havalarını bugün taktırdığım yere gidip yeniden kontrol ettireceğim.

*** Aslında olay şöyle gelişmişti: Lassa bayinin yanında kendi servisleri oluyor. Ben geçen sene Nisan ayında oradan yaz Lassa'nın yaz lastiklerini almıştım. Taktırdıktan sonra hiç böyle bir sağa-sola meyletme durumu olmamıştı. Ama dün akşam servis kapatacaktı. Benden sonra bir araba da gelmişti. Lastikler takılırken arabanın başında da duramamıştım. Acaba alelacele mi yaptılar diye düşünmek de istemiyorum. Balans yaptınız mı diye oradakine sorunca evet demişti.

--- Bir de sanırım benim lastiği taktırdığım yer ROT denilen ayarı yapmıyor olsa gerek... Onun için ayrı bir yere gitmem icap ediyor değil mi..?

--- Bir de bu durumu ben tanıdıklarıma anlatınca onların cevabı da şu oldu:
'Belli bir süre (1 hafta kadar) bu lastikle kullan. Sonra tekrar balans yaptırmaya git dedi. Yeni lastik olduğundan böyle yapması muhtemeldir dediler.'
Bazısı da: 'Acilen ROT yaptırmanızı tavsiye ederim. Belki de lastikten dolayı bir üretim hatası da olabilir. Birinin yanakları fazla olabilir. Değişim de yapılır dedi...'

--- Ama yani garibime giden şey; geçen sene yaz lastiklerini de aynı yere taktırmıştım. O zaman böyle bir şey olmamıştı. Anlam veremedim.

--- Peki böyle kullanmamın arabaya zararı ne olur acaba..?

NOT: Az önce başka bir arkadaşıma söylemiştim. Aracı kullanmak istedi. Hatta öncesinde kendisinde bulunan tekerlerin havasını ölçme aletiyle lastiklerin havasına baktı.

O cihaz neticesinde; Sağ Ön Tekerlek 35 PSI - Sol Ön Tekerlek: 33,5 PSI - Sağ Arka Tekerlek: 34 PSI - Sol Arka Tekerlek: 34 PSI şeklinde çıktı.

Sonrasında aracı düz asfalt yolda kullandı. Hatta 120'lere kadar çıktı. Neticede çok minimal bir sağa-sola kaymanın olduğunu, bunun da yolun durumuna göre olduğunu hatta kendi aracında da bu kadarlık bir kaymanın olduğunu söylemişti. Velhasıl ona göre bu durum bir sorun teşkil etmiyormuş. Bu noktada acaba lastiklerin daha yeni takılmış olmasından mütevellit biraz fazla mı taktım kafaya bu durumu yapıyorum bilemedim doğrusu...
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
******************

Öncelikle cevaptan ötürü teşekkür ederim.

Arabayı kısa ve orta vadede elimden çıkaracağımı düşünmediğimden -bütçem nazarında- Lassa Snoways 4'ü bulunduğum yerdeki tek Lassa bayiden aldım. Yani taktırma parasını da düşününce ve bütçe dahilinde eldeki paraya göre bunu alabildim...

--- Dediğiniz gibi ilk fırsatta hemen lastik ebatlarına tekrar bakacağım. Ancak yetkili bayiiden aldığım için muhtemel bir hata olduğunu düşünmemekteyim. Yine de bakacağım tabii...

--- Lastik havalarını bugün taktırdığım yere gidip yeniden kontrol ettireceğim.

*** Aslında olay şöyle gelişmişti: Lassa bayinin yanında kendi servisleri oluyor. Ben geçen sene Nisan ayında oradan yaz Lassa'nın yaz lastiklerini almıştım. Taktırdıktan sonra hiç böyle bir sağa-sola meyletme durumu olmamıştı. Ama dün akşam servis kapatacaktı. Benden sonra bir araba da gelmişti. Lastikler takılırken arabanın başında da duramamıştım. Acaba alelacele mi yaptılar diye düşünmek de istemiyorum. Balans yaptınız mı diye oradakine sorunca evet demişti.

--- Bir de sanırım benim lastiği taktırdığım yer ROT denilen ayarı yapmıyor olsa gerek... Onun için ayrı bir yere gitmem icap ediyor değil mi..?

--- Bir de bu durumu ben tanıdıklarıma anlatınca onların cevabı da şu oldu:
'Belli bir süre (1 hafta kadar) bu lastikle kullan. Sonra tekrar balans yaptırmaya git dedi. Yeni lastik olduğundan böyle yapması muhtemeldir dediler.'
Bazısı da: 'Acilen ROT yaptırmanızı tavsiye ederim. Belki de lastikten dolayı bir üretim hatası da olabilir. Birinin yanakları fazla olabilir. Değişim de yapılır dedi...'

--- Ama yani garibime giden şey; geçen sene yaz lastiklerini de aynı yere taktırmıştım. O zaman böyle bir şey olmamıştı. Anlam veremedim.

--- Peki böyle kullanmamın arabaya zararı ne olur acaba..?

NOT: Az önce başka bir arkadaşıma söylemiştim. Aracı kullanmak istedi. Hatta öncesinde kendisinde bulunan tekerlerin havasını ölçme aletiyle lastiklerin havasına baktı.

O cihaz neticesinde; Sağ Ön Tekerlek 35 PSI - Sol Ön Tekerlek: 33,5 PSI - Sağ Arka Tekerlek: 34 PSI - Sol Arka Tekerlek: 34 PSI şeklinde çıktı.

Sonrasında aracı düz asfalt yolda kullandı. Hatta 120'lere kadar çıktı. Neticede çok minimal bir sağa-sola kaymanın olduğunu, bunun da yolun durumuna göre olduğunu hatta kendi aracında da bu kadarlık bir kaymanın olduğunu söylemişti. Velhasıl ona göre bu durum bir sorun teşkil etmiyormuş. Bu noktada acaba lastiklerin daha yeni takılmış olmasından mütevellit biraz fazla mı taktım kafaya bu durumu yapıyorum bilemedim doğrusu...
Lastik havalarında sıkıntı yok, benim bahsettiğim o kadar hava farkı değildi, daha dramatik farktı.

Daha önce sorun yaşamamış olmanız çok normal. Zaten benim yazdığım olasılıkların hiçbiri normal şartlarda yaşanacak şeyler değil :) Hepsi beklenmedik durumlar.

Geçmişte lastik değişimi yaptığımız bir Ford yetkili servisinin Fiesta'ya Transit havası basması sebebiyle gece şehirler arası yolda (aynı yolculuk sırasında) 2 lastiğimizin farklı zamanlarda patlamasını yaşadık. Yıllar sonra başka bir Fiesta'mıza düzenli bakımlarını yaptırdığımız başka bir Ford yetkili servisinde kaza sonrası onarımda farklı ebat lastik (tek lastik) takıldığını da gördük. Bunların ikisini de ilk bindiğinde sakin kullanan insan anında anlayamıyor. Bakın bunların hepsi anormal durumlar.

Arabaya direk zararı olmaz, kazaya sebebiyet vererek olur. Yani bir zarar olursa öncelikle size olur. Sağa sola çekme, dengesizlik filan hep sürüş güvenliğiyle alakalı konular. Şu anda arabadan önce kendinizi düşünün =)

İlk akaryakıt istasyonunda lastik havalarınızı kontrol edin. Önerilen havayı basın. Kaç olursa olsun en azından dengeli olsun. Sonrasında rot ayarına götürün. Bahaneyle bir kontrolden geçmiş olur =). O da sorunsuz çıkarsa birkaç gün kullanıp toplamda 100km kadar kullanıp öyle gözlemleyin. Düzelmiyorsa lastikçiyi bir daha ziyaret edin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım