https://www.carthrottle.com/post/downsizing-is-ending-but-its-not-all-good-news/ Bİr devrin daha sonu geldi. Küçük hacimli motorların vaat ettikleri şeylerin (yakıt tüketimi, ekonomi, performans) sınırına ulaşılmış. Bu bağlamda motor hacimleri büyüyecek. 1.4 motorlardan daha düşük motor hacmi pek olası değil bundan sonra. Bence bu değişikliğin 2 temel yansıması olacak ülkemizde.
1- Motor hacimleri büyüyecek, devlet daha çok vergi alacak. Olan vatandaşa olacak.
2- Günümüzde satılan 1.4'den küçük her motora cüzzamlı gibi yaklaşılacak. 0.9, 1, 1.2 motorların 2. elleri ile ilgili ciddi sıkıntılar olacak. Hatta VAG'ın 1.0 hacimli araçları ucuza vermesinin sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. Çünkü o motor 2-3 yıl içinde artık olmayacak.
1- Motor hacimleri büyüyecek, devlet daha çok vergi alacak. Olan vatandaşa olacak.
2- Günümüzde satılan 1.4'den küçük her motora cüzzamlı gibi yaklaşılacak. 0.9, 1, 1.2 motorların 2. elleri ile ilgili ciddi sıkıntılar olacak. Hatta VAG'ın 1.0 hacimli araçları ucuza vermesinin sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. Çünkü o motor 2-3 yıl içinde artık olmayacak.