Merhaba, estağfurullahGüzel yazı teşekkürler. Hazır işin uzmanını bulmuşkan aklıma takılan bir kaç şeyi sokmak isterim:
Manifolddan yakıt beslemeli turbo araçlarda bu risk hiç mi yoktur? manifolddan yakıt geldiği için, wall wetting denilen durum olmaz mı?
Ayrıca, silindiri soğutmak için yakıt boca etme işlemi, yine manifolddan beslemeli modeller için de geçerli midir?
Bir de, yakıt direk enjeksiyonda dahi,enjektörden çıkan yakıt silidir içine direkt gaz fazında mı veriliyor, yoksa hala ilk anda sıvı fazda mı
Wall wetting ihtimali yok manifolddan gelince, silindiri soğutmak için yakıt boca etme işlemi, manifolddan beslemeli araçlarda daha yoğun görülüyor. Çünkü o soğutmanın efektif olması için daha fazla yakıt vermek gerekiyor.
https://finance.yahoo.com/news/exclusive-carmakers-forced-back-bigger-105041145.html
"In real-driving conditions, the French carmaker's 0.9-litre gasoline H4Bt injects excess fuel to prevent overheating, resulting in high emissions of unburned hydrocarbons, fine particles and carbon monoxide." Renault'dan bahsediyor.
İlk anda sıvı olarak püskürtülüyor. Hızla gaz fazına geçiyor. Fakat kademeli dolgu olayı var, kompresyon zamanının sonuna doğru püskürtüp buji çevresinde zengin karışım oluşturup yanmayı kolaylaştırmaya çalışıyorlar. Yapılan enjeksiyonun hemen arkasından yanma başlayınca , yakıt atomize olamıyor. Yakıt damlacığı, yeterince dağılamadığı için damlacığın merkezi oksijen bulamadığından ötürü yanamıyor. Çok ufak is tanecikleri olarak dışarı atılıyor. Bu nedenle de yeni benzinli motorlara partikül filtresi geliyor
Sıcak çalışmada manifolddan püskürtme bu konuda daha avantajlı.
Son düzenleme: