LPG nin zararları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Hocam çok net söylüyorum, o arabaya lpg taktırırsan maliyetini çıkarmadan canından bezdirir, 1 yıl kullanmadan güç bela elinden çıkarmaya bakarsın. Hiç tavsiye etmem. Satıp dizel araba bakman bence daha iyi.

Bir aksilik olmadığı sürece satmayı düşünmüyorum. Bakma bana, fayda maliyet eğrisi düşük olduğu için LPG taktıracağımı sanmıyorum. Çok kullanmaya başlarsam dediğin gibi dizel araca geçmeyi düşünüyorum.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ben LPG den benzine geçtim biliyorsun ki. Kullanımımı azaltarak aynı yakıt masrafı ödüyorum netice itibariyle. Sende aynısını yaparsan etkilemez :)

Hacı senin motor hacminde büyüdü. Benim arabam 5,5 litre benzin yakıyor. Lpg de ise 7,1 litre yakıyor. toleransım 100 km de 5 lira felan . Hem belki arabayı daha az kullanırım. Servis varken araba kullanmak gibi bir lüksüm var. Ondan kurtulmam lazım.
 

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Hacı senin motor hacminde büyüdü. Benim arabam 5,5 litre benzin yakıyor. Lpg de ise 7,1 litre yakıyor. toleransım 100 km de 5 lira felan . Hem belki arabayı daha az kullanırım. Servis varken araba kullanmak gibi bir lüksüm var. Ondan kurtulmam lazım.
Yaklaşık 0,5-1lt/100km civarı artış oldu.
 

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Acık öğretim sınavlarından sonra Bozcada yapıcağım. Bakalım benzin ne kadar girecek.
Bence sen onu 5LT/100km den hesapla :)
2 hafta önce İstanbul - Çeşme, Çeşme - Alaçatı - beach gidiş geliş, Çeşme - İstanbul arası yakıt ortalamam 6lt/100km idi. Bu kullanım, 5 kişi + full bir bagaj + klima + seri kullanımlar vs. bir çok olumsuzluk barındırıyor :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu ve bt

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,618
18,410
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Bence sen onu 5LT/100km den hesapla :)
2 hafta önce İstanbul - Çeşme, Çeşme - Alaçatı - beach gidiş geliş, Çeşme - İstanbul arası yakıt ortalamam 6lt/100km idi. Bu kullanım, 5 kişi + full bir bagaj + klima + seri kullanımlar vs. bir çok olumsuzluk barındırıyor :D

6 litre benzinli arabaya gayet normal lpg taktırmaya değmez bence.
 

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
6 litre benzinli arabaya gayet normal lpg taktırmaya değmez bence.
Yok zaten kırk yılda bir uzun yol yapıyoruz yüzümüz gülüyor bu yakıt tüketim değerlerini gördüğümüzde.
Genelde şehir içi kullanıyorum, o da 7.0-7.5lt arası gidip geliyor. Şu an LPG taktırmak planlarım dahilinde değil :)
 

Kutay Altunordu

Profesör
8 Eyl 2016
78
72
1,060
İstanbul
Marka
Volkswagen
İkinci sınıf insan muamelesi görürsün kapalı garajlara almazlar
İkinci el de değer kaybı yaşatır.Özellikle yüksek kilometre yapmış araçlarda lpg olması insanı o araçdan caydırır.Fark etmişsinizdir 250 bin km deki satılık aracların bir çoğunda lpg yeni takılmıştır yazıyor.Kaç yıllık sahibisiniz diyorsun 2 yıl diyor sen 2 yıl benzinde bin 2 yıl sonra lpg tak arabayı sat hadi ordan :D Biliyorlar arabanın o km'leri lpg de yaptığını ama kolay satayım ve değer kaybı olmasın diye yeni taktık diyorlar yemezler:D
En can sıkan noktalarından biri de bagajın yarısını kaplamasıdır heralde simit tüp taksan stepne yok 10 krş kar edicem diye yolda lastik patlamasına 200 çekici+lastik parası ödeyeceksin
Muayne de lpg için ayrı kontrol yaptırmak gerekiyor ve tabi bakım maliyeti artıyor rutin bakıma ek lpg bakımıda biniyor üzerine.
Bir arıza çıksa ayıkla pirincin taşını morel bozukluğu
Aslında yakıttan ettiğin karı zaman içinde geri ödüyorsun böyle ufak tefek detaylarla tek artısı sık sık harcama yaptıgın yakıta anlık olarak az para ödüyorsun arada ettiğin karı saydıgım seylere harcıyorsun yine eşitliyor birbirini arabanın doğasına zıt yakıt koyma riskine gerek varmı bilmiyorum
 

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
2000 çıkışlı arabamızda 2000 yılında takılan kit 11 yıl sorunsuz kullandık bir arıza yapmadı. Ayarı montajı malzemesi önemli bu işin
 

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Daha geçen gün haberlerde gördüm lpgli bir arabada 5kişi-tüm aile- yanarak can verdi zorunlu kalmadıkça almayın lpgli araba, arabayı az kullanın bisiklete binin yürüyün ama lpg kullanmayın
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Bazı yorumları okuduğumda şaşırıyorum. Özellikle LPG'li arabaya binmeyin, bisiklete binin denmesine hiç anlam veremedim.

Yaklaşık olarak 4 yıldır LPG'li araç kullanıyorum. Yılda 70.000 kilometreye yakın yol yapan bir insanım. Sürekli olarak yağ bakımına giriyorum doğal olarak, her yağ bakımında da LPG bakımına giriyorum. LPG bakımında düzenli olarak LPG filtresini ve sızıntı kontrolünü yaptırıyorum. LPG bakımı dışında her yağ bakımında aracın benzin hortumlarını kontrol ediyorum kendi ellerimle. Yapmış olduğum bu düzenli bakımlarda hiç bir zaman sorun yaşamadım, tabi bu sorun yaşamayacağım anlamına gelmiyor fakat önceden ben önlemini alıyorum. Şimdiye kadar da arıza lambası yakmadı aracım. Aksine benzin konusunda sorun yaşadım. Benzin hortumu eskidiğinden dolayı özelliğini yitirerek sızdırma yapmaya başlamış. O zaman ben de diyeyim ki "benzinli arabaya binmeyin, bisiklete binin daha iyi!".

Galiba hala daha çoğu kişi LPG kablolarının kesilip küçük bir vidayla motora verildiğini düşünüyor hiç bir elektronik sistem, güvenlik sistemi olmadan. Yolda giderken LPG'li araç alev almış, aile içinde yanarak ölmüş; çok üzücü bir haber lakin bu haberlere dayanarak LPG sistemini bu kadar da yerler altına almak doğru değil. Benzinli, dizel, LPG'li olsun her birinde bakım yaptırılması şart. Düzenli bakım yaptırıldıktan sonra bir sorun yaşamazsınız. Doğal olarak benzin performansı ve benzin uzun ömürlülüğü beklenemez, fakat yerler altına alınacak gibi de değil.


Maliyet:

LPG filtresi ve gaz ayarı: 70 TL. 10.000 KM’de bir.

Henüz erken buji değişimi olmadı.
 
Son düzenleme:

CetinAdam

Profesör
23 Kas 2016
89
129
1,060
30
İstanbul
Marka
Honda
Fabrika çıkış LPG tesisatını sökme niyeti olan var mı benim gibi ? Bakın size açıklayayım;
Zararları ;
-Yuksek yanma derecesi yüzünden Subap ayarları çabuk bozulur, eğer motor suğuyacaksa benzinde stop etmeden kapatırsanız buji değişiminde beyazlıkları görebilirsiniz ve İridyum olsa dahi bir parça ömrü azalacaktır.
-LPG de yüksek devir çevirmek çok zararlıdır, zaten motor kompresyonu(ömrü) Km ile değil, çevirdiği devir ile orantılıdır.
-%25 altında deposunda benzin bulundurmayanlar ufacık bir 12v lik benzin pompasına dünya para ödeyebilir, motora fazla gelen benzin baypas ile geri gönderilir yani depodaki benzinde belli oranda ısınır. Kuru çalışmasını engellemelisiniz.
-Eğer bir japon arabasına sahip değilseniz çok sık arıza ışıkları ile karşılaşabilirsiniz.
- 3000 devri geçmeyin geçmek isteyen benzine alsın!
-Özellikle katalizörün ömrünü kısaltır gene devir çevirmeyin şu çakmak gazı ile !
-Benzin yandığında 300 derece açığa çıkıyorsa bu LPG de 600 leri bulabiliyor.
-Çok dik yokuşlarda benzine geçin. Fazla yüklenmeyin motora.
-Son olarak benzinin yağlama özelliğinin olduğunu da bilmelisiniz.
-Ayrıca bazı Mall merkezlerinde açık otoparka yönlendirilip doluya yakalanıp zararları gibi şeylerde vardır.
Geçmişte fabrikada arabasının LPG tesisatını montajlamış biri olarak yazıyorum. Henüz 29 k yeni oldu bugün. Motor biterse Swap işine girip MT ye çevirme düşüncem var. Elimizdekinin kıymetini bilelim zamanında alınmış alınmıştır. Elbette daha iyileri var ama bu bile olmayan insanlar var. Son olarak tavsiyem şudur arabalarınızı tanıyın, valeye bile vermeyin, unutmayın bir arabanın değerini bana göre, geçirdiği ufak kazalar ya da km sayacı değil kaç el değiştirdiği belirler. Elden ele dolaşmış arabadan da hayır gelmez bir arabayı bir kişi kullanır. TR piyasasını iç dış çoğumuzun haberi olduğunu düşünüyorum...
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Fabrika çıkış LPG tesisatını sökme niyeti olan var mı benim gibi ? Bakın size açıklayayım;
Zararları ;
-Yuksek yanma derecesi yüzünden Subap ayarları çabuk bozulur, eğer motor suğuyacaksa benzinde stop etmeden kapatırsanız buji değişiminde beyazlıkları görebilirsiniz ve İridyum olsa dahi bir parça ömrü azalacaktır.
-LPG de yüksek devir çevirmek çok zararlıdır, zaten motor kompresyonu(ömrü) Km ile değil, çevirdiği devir ile orantılıdır.
-%25 altında deposunda benzin bulundurmayanlar ufacık bir 12v lik benzin pompasına dünya para ödeyebilir, motora fazla gelen benzin baypas ile geri gönderilir yani depodaki benzinde belli oranda ısınır. Kuru çalışmasını engellemelisiniz.
-Eğer bir japon arabasına sahip değilseniz çok sık arıza ışıkları ile karşılaşabilirsiniz.
- 3000 devri geçmeyin geçmek isteyen benzine alsın!
-Özellikle katalizörün ömrünü kısaltır gene devir çevirmeyin şu çakmak gazı ile !
-Benzin yandığında 300 derece açığa çıkıyorsa bu LPG de 600 leri bulabiliyor.
-Çok dik yokuşlarda benzine geçin. Fazla yüklenmeyin motora.
-Son olarak benzinin yağlama özelliğinin olduğunu da bilmelisiniz.
-Ayrıca bazı Mall merkezlerinde açık otoparka yönlendirilip doluya yakalanıp zararları gibi şeylerde vardır.
Geçmişte fabrikada arabasının LPG tesisatını montajlamış biri olarak yazıyorum. Henüz 29 k yeni oldu bugün. Motor biterse Swap işine girip MT ye çevirme düşüncem var. Elimizdekinin kıymetini bilelim zamanında alınmış alınmıştır. Elbette daha iyileri var ama bu bile olmayan insanlar var. Son olarak tavsiyem şudur arabalarınızı tanıyın, valeye bile vermeyin, unutmayın bir arabanın değerini bana göre, geçirdiği ufak kazalar ya da km sayacı değil kaç el değiştirdiği belirler. Elden ele dolaşmış arabadan da hayır gelmez bir arabayı bir kişi kullanır. TR piyasasını iç dış çoğumuzun haberi olduğunu düşünüyorum...

-Evet, yüksek yanma derecesi maalesef LPG'nin ödün verilmesi gereken konulardan biri oluyor. Fakat şimdiye kadar LPG yüzünden subap ayarı bozulan çok az arabaya denk geldim! Doğal olarak kilometre bazında motorun ömrünü kısaltacaktır, bahsettiğiniz yağlama konusu çok büyük bir etken.

-LPG'nin sağlıklı kullanılabilmesi için LPG ile yüksek devir çevirmek önerilmemektedir, dediğiniz gibi zararlıdır. LPG kullanan kullanıcı bilinçli olup yüksek devir çevirecekse aracını benzinde kullanmalıdır. Eğer LPG ile yüksek devir çeviriyorsa bu kullanıcının hatasıdır. Bunu LPG'nin dezavantajı olarak şahsen görmüyorum, insanların da görmemesini tavsiye ediyorum. Performans istiyorsanız benzin!

-Depoda benzin bulundurma durumu sadece LPG ile alakalı değil, LPG olmasa bile her zaman depoda benzin bulundurması gerekmekte. Bunun LPG ile herhangi bir alakası bulunmamakta. Benzin pompasının yanması LPG ile direk olarak alakalı olmuyor. Siz LPG kullanmasanız bile deponuzda az benzin bulunuyorsa benzin pompanız yeterli soğumayı sağlayamıyor.

-Servisimize her gün onlarca LPG'li Fransız arabası geliyor, aylık olarak bakarsak en fazla 2-3 tanesinde LPG ile alakalı arıza ışığı denk gelmiştir. Neden Japon arabası ile sınırlıyorsunuz? Bu Japon'lar herhalde taştan araba yapmış. En sevmediğim konu Japon arabalarının bu denli ilahlaştırılıp, diğer üretici ülke araçlarının araştırılmadan küçümsenmesi. Bu arıza ışıkları da LPG bakımı yapmamaktan, pisliklerin birikip tüm sistemi tıkamasından kaynaklı olmakta. Bu durum da LPG ile alakalı değil, LPG sisteminin bakımsızlığıyla ilgili.

Bahsettiğiniz çoğu durum LPG'nin yanlış kullanılması, LPG sisteminin bakımsızlığından kaynaklıdır. Kullanıcı hatalarını, usta hatalarını LPG sistemine yükleyemezsiniz. Her 10.000 kilometrede bir olarak LPG bakımınızı yaptırmalısınız, LPG sistemi ile yüksek devir çevirmemelisiniz. Bu şekilde bilinçli olarak LPG sistemini kullanan insanlardan pek bir şikayet duyamıyorum. Genellikle şikayet edenler; deposunda benzin bulundurmayan, LPG bakımının ne olduğunu bilmeyen, sorduğunuzda aval olarak bakan insanlar oluyor.

LPG sistemi tabi ki benzinden çok daha farklı olacak, tüm bu farklılıkları bilerek ve kabul ederek kullanmak gerekiyor.
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Can Akbulut u tanımayan yoktur bu sektörde, 1985 model skoda 120l aracı uzun yol ağırlıklı +şehir içi ortalama 6 litre benzin yakıyor. düşünmek lazım LPG gerek var mı? benzinli motorlar dizel gibi değildir dizel yapısı gereği çıkabileceği max tüketim değerlerinde gezinir hep ama benzin motorunun skalası çok geniş ve burada kullanım çok önemli, sürekli güç isteğinde bulunursanız bırakın LPG yi elektrikli otomobil bile kurtarmaz, çok isteyen LPG kullansın elbette her araçta sorun açar gibi bir şey söz konusu değil ama netice de işi bilen insanlarız forumca biliyoruz ki, benzin için tasarlanan bir motoru farklı yakıt ( hararetli ) çalıştırmanın sağlıklı olmayacağını
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,059
7
51,435
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Can Akbulut u tanımayan yoktur bu sektörde, 1985 model skoda 120l aracı uzun yol ağırlıklı +şehir içi ortalama 6 litre benzin yakıyor. düşünmek lazım LPG gerek var mı? benzinli motorlar dizel gibi değildir dizel yapısı gereği çıkabileceği max tüketim değerlerinde gezinir hep ama benzin motorunun skalası çok geniş ve burada kullanım çok önemli, sürekli güç isteğinde bulunursanız bırakın LPG yi elektrikli otomobil bile kurtarmaz, çok isteyen LPG kullansın elbette her araçta sorun açar gibi bir şey söz konusu değil ama netice de işi bilen insanlarız forumca biliyoruz ki, benzin için tasarlanan bir motoru farklı yakıt ( hararetli ) çalıştırmanın sağlıklı olmayacağını
Bahsettiğin araç bildiğim kadarıyla hava soğutmalı. O zaten benzinle gezsin :) Hava soğutmalı motorlara LPG takmak daha da büyük kıyıma sebep olur. Hava soğutmalı motorlarda hararet yapmaması için yüksek devir çevirmek gerekir, bu sefer de lpg yakıtı daha çok ısı üretip pistonlara gömleklere daha çok yüklenir. Motor bir başka isyan eder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım