Abi emin misin
Ayda 950 km yol yapıyom, koymaz bana heralde.
Abi emin misin
Hocam çok net söylüyorum, o arabaya lpg taktırırsan maliyetini çıkarmadan canından bezdirir, 1 yıl kullanmadan güç bela elinden çıkarmaya bakarsın. Hiç tavsiye etmem. Satıp dizel araba bakman bence daha iyi.
Ben LPG den benzine geçtim biliyorsun ki. Kullanımımı azaltarak aynı yakıt masrafı ödüyorum netice itibariyle. Sende aynısını yaparsan etkilemezAyda 950 km yol yapıyom, koymaz bana heralde.
Ben LPG den benzine geçtim biliyorsun ki. Kullanımımı azaltarak aynı yakıt masrafı ödüyorum netice itibariyle. Sende aynısını yaparsan etkilemez
Yaklaşık 0,5-1lt/100km civarı artış oldu.Hacı senin motor hacminde büyüdü. Benim arabam 5,5 litre benzin yakıyor. Lpg de ise 7,1 litre yakıyor. toleransım 100 km de 5 lira felan . Hem belki arabayı daha az kullanırım. Servis varken araba kullanmak gibi bir lüksüm var. Ondan kurtulmam lazım.
Yaklaşık 0,5-1lt/100km civarı artış oldu.
Bence sen onu 5LT/100km den hesaplaAcık öğretim sınavlarından sonra Bozcada yapıcağım. Bakalım benzin ne kadar girecek.
Bence sen onu 5LT/100km den hesapla
2 hafta önce İstanbul - Çeşme, Çeşme - Alaçatı - beach gidiş geliş, Çeşme - İstanbul arası yakıt ortalamam 6lt/100km idi. Bu kullanım, 5 kişi + full bir bagaj + klima + seri kullanımlar vs. bir çok olumsuzluk barındırıyor
Yok zaten kırk yılda bir uzun yol yapıyoruz yüzümüz gülüyor bu yakıt tüketim değerlerini gördüğümüzde.6 litre benzinli arabaya gayet normal lpg taktırmaya değmez bence.
Yok zaten kırk yılda bir uzun yol yapıyoruz yüzümüz gülüyor bu yakıt tüketim değerlerini gördüğümüzde.
Genelde şehir içi kullanıyorum, o da 7.0-7.5lt arası gidip geliyor. Şu an LPG taktırmak planlarım dahilinde değil
Aynen Diğer araba için konu açmamıştım ama bu arabaya açacağım. Eğlence olsun maksatAvatarını değiştirmelisin
Fabrika çıkış LPG tesisatını sökme niyeti olan var mı benim gibi ? Bakın size açıklayayım;
Zararları ;
-Yuksek yanma derecesi yüzünden Subap ayarları çabuk bozulur, eğer motor suğuyacaksa benzinde stop etmeden kapatırsanız buji değişiminde beyazlıkları görebilirsiniz ve İridyum olsa dahi bir parça ömrü azalacaktır.
-LPG de yüksek devir çevirmek çok zararlıdır, zaten motor kompresyonu(ömrü) Km ile değil, çevirdiği devir ile orantılıdır.
-%25 altında deposunda benzin bulundurmayanlar ufacık bir 12v lik benzin pompasına dünya para ödeyebilir, motora fazla gelen benzin baypas ile geri gönderilir yani depodaki benzinde belli oranda ısınır. Kuru çalışmasını engellemelisiniz.
-Eğer bir japon arabasına sahip değilseniz çok sık arıza ışıkları ile karşılaşabilirsiniz.
- 3000 devri geçmeyin geçmek isteyen benzine alsın!
-Özellikle katalizörün ömrünü kısaltır gene devir çevirmeyin şu çakmak gazı ile !
-Benzin yandığında 300 derece açığa çıkıyorsa bu LPG de 600 leri bulabiliyor.
-Çok dik yokuşlarda benzine geçin. Fazla yüklenmeyin motora.
-Son olarak benzinin yağlama özelliğinin olduğunu da bilmelisiniz.
-Ayrıca bazı Mall merkezlerinde açık otoparka yönlendirilip doluya yakalanıp zararları gibi şeylerde vardır.
Geçmişte fabrikada arabasının LPG tesisatını montajlamış biri olarak yazıyorum. Henüz 29 k yeni oldu bugün. Motor biterse Swap işine girip MT ye çevirme düşüncem var. Elimizdekinin kıymetini bilelim zamanında alınmış alınmıştır. Elbette daha iyileri var ama bu bile olmayan insanlar var. Son olarak tavsiyem şudur arabalarınızı tanıyın, valeye bile vermeyin, unutmayın bir arabanın değerini bana göre, geçirdiği ufak kazalar ya da km sayacı değil kaç el değiştirdiği belirler. Elden ele dolaşmış arabadan da hayır gelmez bir arabayı bir kişi kullanır. TR piyasasını iç dış çoğumuzun haberi olduğunu düşünüyorum...
Bahsettiğin araç bildiğim kadarıyla hava soğutmalı. O zaten benzinle gezsin Hava soğutmalı motorlara LPG takmak daha da büyük kıyıma sebep olur. Hava soğutmalı motorlarda hararet yapmaması için yüksek devir çevirmek gerekir, bu sefer de lpg yakıtı daha çok ısı üretip pistonlara gömleklere daha çok yüklenir. Motor bir başka isyan eder.Can Akbulut u tanımayan yoktur bu sektörde, 1985 model skoda 120l aracı uzun yol ağırlıklı +şehir içi ortalama 6 litre benzin yakıyor. düşünmek lazım LPG gerek var mı? benzinli motorlar dizel gibi değildir dizel yapısı gereği çıkabileceği max tüketim değerlerinde gezinir hep ama benzin motorunun skalası çok geniş ve burada kullanım çok önemli, sürekli güç isteğinde bulunursanız bırakın LPG yi elektrikli otomobil bile kurtarmaz, çok isteyen LPG kullansın elbette her araçta sorun açar gibi bir şey söz konusu değil ama netice de işi bilen insanlarız forumca biliyoruz ki, benzin için tasarlanan bir motoru farklı yakıt ( hararetli ) çalıştırmanın sağlıklı olmayacağını
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.