KAPALI Mazda 3 - ve + ları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KeremDK

Profesör
2 Şub 2017
204
203
1,185
istanbul
evet arkadaşlar eksi ve artı olarak düşüncelerinizi merak ediyorum. düşünceleriniz önemli :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Bana göre eksi diyebileceğim yanları iç hacminin dar olması ve motor gücünün düşük olması. Artı diyebileceğim yanları aktif güvenlik sistemi dahil zengin donanımı ve tasarımı. Bunun dışında kullanıcı olarak @Sailor artı ve eksi yönleri hakkında en doğru bilgileri verecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,359
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Anladığım kadarıyla yeni nesil skyactiv kasayı kast ediyorsunuz. Daha önce forumda şöyle bir değerlendirmem olmuştu:
https://www.otopark.com/forum/threads/peugeot-308-mazda3-hangisi.5724/#post-203960

2017'de çoğu eksikleri giderildi. Şöyle ki:
https://www.otopark.com/forum/threads/peugeot-308-mazda3-hangisi.5724/page-4#post-204513

Bu mesajlara ek olarak bildiklerimi paylaşayım:

Bizdeki arabanın ortalama tüketimi 6.7-6.8 civarı. Kocaeli'den İstanbul'a geliyor, İstanbul'da da şehir içi trafiğine giriyor. Güzergahı bu. İstanbul trafiğinde 7.5 civarlarına kadar çıkar, trafiksiz şehirlerdeki ortalama kullanımda 6'ya düşer.

- Sunroof arayan biriyseniz o yok, bence rakipleri karşısında önemli bir eksiklik.
- Kumaş koltuk döşemeleri bir garip. Böyle 90 model Mazda323 koltukları gibi. Hemen kopacakmış gibi duran ama 30 yıl dayanan yumuşak Japon koltuk minderleri gibi. Ama eğer deri koltuk alınırsa işler değişiyor, Volvo kalitesine çıkan deri döşemesi var. Yalnız bu deri döşeme ilk zamanlar servislerde aksesuar olarak sonradan kaplatılıyordu, sonradan opsiyonel donanıma dahil edildi. Servis eliyle yapılmış olanların işçiliği nasıl olur bilemem.
- İç hacmi dar değil ama çok geniş de değil. Bu dediğim hem ön hem de arka için geçerli.
- Sesli komut özelliği var ama sadece İngilizce destekliyor, isimleri telaffuz ettiğinizde bile İngilizce konuştuğunuzu algılayıp saçma kişiler çevirebiliyor. Bu da bir eksi.
- Çarpışma önleyici sürüş destek sistemlerinin uyarıları ve park sensörünün sesleri biraz cılız kalıyor. Nasıl derseniz, müzik sisteminin sesi biraz kısmasını bekler insan. Bu arabada çok da kısmıyor. Park ederken müziğin sesini manuel kısmanız gerekebilir :)
- Power donanımdaki 18" jantlar, 16" jantlara göre en az 0,5lt fazla tüketime neden oluyor. Kış lastiklerimiz sonradan alınan orijinal 16" jantlarda takılı.
- Şanzıman biraz güçten çalıyor.
- Torpido gözü soğutmalı değil.
- Kapı içinde sadece 0,5lt'lik su konabilecek bardaklık gibi gözler var. Geri kalan yeri hoparlör kaplamış.

+ Benzinli motoru cold start sırasında aklınıza gelebilecek en sesli çalışan soğuk dizel motor gibi bir ses yapıyor, ama hava durumuna göre 30 sn içerisinde dünyanın en sessiz motorlarından birine evriliyor :) Başlarda benim de çok garibime gitmişti, hatta arabada arıza var sanmıştım.
+ Sürüş hissi ve yol tutuş muazzam. Bu zamanda böyle arabalar pek kalmadı. :)
+ Şanzıman çok konforlu ve sağlam hissettiriyor. Downshift'leri de çok başarılı.
+ Sessiz ve konforlu. Ama 18" jantlarla çukur ve tümsekler biraz hissedilebiliyor.
+ Bose ses sistemi kulak acıtan cinsten güçlü ve son sese kadar bozulmuyor. Ama bu pek bir şey ifade etmiyor çünkü son seste 10 saniyeden fazla müzik dinlemek imkansız gibi bir şey.
+ Tasarım görecelidir ama ben çok beğeniyorum. Genel olarak da beğeniliyor.
+ Anahtarsız giriş ve çalıştırma özellikleri aksamıyor.
+ Bir küçük kazamız oldu ve 20 binlik trameri oldu. Kaza hakikaten küçük ama donanım yükseldikçe farlar ve sensörler pahalılaşıyor :D Tüm parçaların gelip arabanın onarılması 3 hafta içerisinde halloldu. Ben sadece tampon değişimi için piyasanın en çok bulunan araçlarından Corsa C için bile aynı süreyi beklemiştim. Özetle parça sorunu gibi bir şey söz konusu değil, tamamen şehir efsanesi. Parçalar Belçika'dan geliyor.
+ Power donanımı gayet iyi. Power Sense donanımı ise eksiksiz gibi. Şehir içi kaza önleme sistemini bir kez arkadaşımın arabasında deneyimledim. Arkamızdaki araba ancak yanımızda durabildi. Arabanın içinde öksürdük, öyle bir fren yapıyor gerektiğinde. :)

Parasının hakkını veren gayet iyi bir araba. Öneririm.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,227
45,819
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Skyactive x teknolojili motorları çıktıktan sonra benim için tam kıvamında bir kombinasyona sahip olacağını düşündüğüm, bana kalırsa c segmentinin güncel modelleri arasında en iyi otomobillerin başında geldiğine inandığım araçtır kendileri..

Motor ürün gamının yeterince geniş ve tatmin edici olmaması, yetkili servis ağının yeterince geniş olmaması ve 10 bin km'de bir bakım aralığının olması dışında pek kusuru yok bana kalırsa.
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Bana göre eksi diyebileceğim yanları iç hacminin dar olması ve motor gücünün düşük olması. Artı diyebileceğim yanları aktif güvenlik sistemi dahil zengin donanımı ve tasarımı. Bunun dışında kullanıcı olarak @Sailor artı ve eksi yönleri hakkında en doğru bilgileri verecektir.
Eksi yonleri . Boyasi ince banane demeyin ciddj anlamda dikkat edilmesi gereken narin yapisi var. Servis agi zayif. Bu demek oluyor ki yeni kasa veya eski kasa farketmez sehir disindan uzaklarda iseniz hem bakim hemde kaza vs durumunda buyuk sorun cekersiniz.
Skyactive kasalarinda sunroof yok.cam tavanda yok.
Makyaj oncesi olanlarda cam tuslarinda isik bile yok.el frenide eski tip.kolcak arkasi bombos havalandirmada yok.direksiyon soyulmasi tek kronik ozelligi.
Arti yonleri de var. Kesinlikle gucsuz degil onu soyleyeyim.turkiye de mazda konusunda hoyle bir algi var ama bence motoru oldukca yeterli. Benzinlisi bile az yakar. Ariza vermez. Otomatik olani zevklidir.Uzun omurlu ve audi vari kaliteli ic mekana sahiptir.donanim olarak ust sinifa oynar uygun fiyata iyi donanim alirsiniz.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Bence en yakışıklı C segmenti HB dir kendisi.. göreceli bir konu tabi ama bu konuda (dış tasarım) megane ile kafaya oynar...iç mekan, özellikle ön bölüm yine kafaya oynar..tasarımı güzel, özgün malzeme kalitesi de ortalamanın üzerinde... bunlar benim için artılarıydı... bunlara ek olarak Japon olması biraz daha sorunsuz anlamına gelebilir lakin diğer C segmneti araçlarda öyle pek sorunlu değiller.. ama yinede yani, hadi öyle olsun ... yol tutuş, direksiyon ve 16 janlar ile sönümlemeyi herkes beğeniyor... bınlarda olumlu...

Bence yegane olumsuz yönü, bazı arkadaşlarımız çok olumlu da bulsa motor seçenekleri... benim görüşüme göre benzinli motor güncel rakiplerinden güç ve performans olarak geride... o motor çıkıp yerine TSI konsa satışı artar... dizel verisyonu da pek güçlü değil.. tam otomatik şanzımanla 105hp olan motor pek bir performans vaad etmiyor... rakiplerinden bu konuda da geride... he diceksiniz ki dizel motor ekonomi için dir, birşey diyemem haklıdırlar .. kağıt üstünde bence yetersiz...

Büyük jant bu segementte tüm araçları yorar...gerek yok onun konforsuzluğuna ... bence negatif değil büyük jantlı verisyonların biraz sert hissettirmesi ancak bir kaç incelemde biraz yol sesi aldığını duydum..sanırım kafaya oynayan rakipleri kadar bu alanda başarılı değil...

Bunlar dışında ben mevcut Golfum den daha performanslı bir araç arasam da, tasarım ve özgünlük için ara sıra 2nci el ilanlarına baktığım yegane modeller den. 0km fiyatları aşırı yüksek buluyorum
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,359
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bence en yakışıklı C segmenti HB dir kendisi.. göreceli bir konu tabi ama bu konuda (dış tasarım) megane ile kafaya oynar...iç mekan, özellikle ön bölüm yine kafaya oynar..tasarımı güzel, özgün malzeme kalitesi de ortalamanın üzerinde... bunlar benim için artılarıydı... bunlara ek olarak Japon olması biraz daha sorunsuz anlamına gelebilir lakin diğer C segmneti araçlarda öyle pek sorunlu değiller.. ama yinede yani, hadi öyle olsun ... yol tutuş, direksiyon ve 16 janlar ile sönümlemeyi herkes beğeniyor... bınlarda olumlu...

Bence yegane olumsuz yönü, bazı arkadaşlarımız çok olumlu da bulsa motor seçenekleri... benim görüşüme göre benzinli motor güncel rakiplerinden güç ve performans olarak geride... o motor çıkıp yerine TSI konsa satışı artar... dizel verisyonu da pek güçlü değil.. tam otomatik şanzımanla 105hp olan motor pek bir performans vaad etmiyor... rakiplerinden bu konuda da geride... he diceksiniz ki dizel motor ekonomi için dir, birşey diyemem haklıdırlar .. kağıt üstünde bence yetersiz...

Büyük jant bu segementte tüm araçları yorar...gerek yok onun konforsuzluğuna ... bence negatif değil büyük jantlı verisyonların biraz sert hissettirmesi ancak bir kaç incelemde biraz yol sesi aldığını duydum..sanırım kafaya oynayan rakipleri kadar bu alanda başarılı değil...

Bunlar dışında ben mevcut Golfum den daha performanslı bir araç arasam da, tasarım ve özgünlük için ara sıra 2nci el ilanlarına baktığım yegane modeller den. 0km fiyatları aşırı yüksek buluyorum
Hocam Mazda3'ün dizel otm.şanzımanlısında yolcu oldum, Golf TDI&DSG yi de bizzat defalarca kullandım. İkisinin performansı kafa kafaya. Tamam dsg hızlı vites atıyor ama Mazda'nın da motor daha iyi yürütüyor.
Atmosferik benzinlisinde de şunu söyleyebilirim, üst devirlere çıkılırsa 1.2 tsi kadar gidiyor. Ama seyir halindeki ani hızlanmalarda tabii ki ani tepkiyi tsi&dsg kadar iyi veremiyor, o konuda geride kalır. En çok da tsi kullanıp düşük devirlerde yokuş tırmanmaya alışmış insanlar bu atmosferik motoru yadırgıyor. Bir de üstüne gittiği hızı hiç belli etmemesi iyice yavaş hissettiriyor. Leon 1.2 tsi ve Mazda3 PowerSense aynı evde bizim ailede. O yüzden direk karşılaştırma yapabiliyorum. :)

Ben her arabada atmosferik benzinli tercih eden dinozorlardanım :D O yüzden çoğu atmosferik motora hakimim. Rahatlıkla söyleyebilirim ki, son zamanlarda kullandığım en verimli atmosferik motordur 1.5skyactiv. Daha serisini sadece Corolla 1.6'da kullanmıştım ama bu motorun tüketimi emsal rakiplerine göre çok çok düşük kalıyor.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
@bt Bir çok yönüyle o motolar günü kurtarır.. evet gazlanmadığı sürece tüketimi de makul kalabilir .. zaten ben aracın en büyük eksisi olarak bahsetmiştim o unitler için.. yoksa kötü olduklarından değil... ben o benzinliyi büyük atmosferik korelilere ve hatta inadına Civic in atmosferik benzinlisine tercih edebilirim ... ama yani genel olarak bence o araç daha iyisini hak ediyor diye düşünüyorum... mağlesef turbo yu düşük hacimlere koyup lag ı minimize edip hayatımıza soktular... o dakika mertlik bozuldu :) şu an sanırım bir kaç egzotik araç dışında kendi segmnetinde atmosferik motoruyla kafaya oynayan bir araç yok gibi

Hissiyat olarak bilemem lakin ben teknik verilere bakıyorum aslında.. görünüşe göre 1.0 tsi bile o benzinli motorun içinden geçiyor hızlanmada... dizel de de Golf ile (ki segmentinde Golf den daha hızlıları var...) arasında 1sn den fazla var ki az değil.. son hızlar zaten oldukça vasat benim görüşüme göre...

Neticede günü kurtarır... ama bence o aracın zayıf halkası motorları ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
@bt Bir çok yönüyle o motolar günü kurtarır.. evet gazlanmadığı sürece tüketimi de makul kalabilir .. zaten ben aracın en büyük eksisi olarak bahsetmiştim o unitler için.. yoksa kötü olduklarından değil... ben o benzinliyi büyük atmosferik korelilere ve hatta inadına Civic in atmosferik benzinlisine tercih edebilirim ... ama yani genel olarak bence o araç daha iyisini hak ediyor diye düşünüyorum... mağlesef turbo yu düşük hacimlere koyup lag ı minimize edip hayatımıza soktular... o dakika mertlik bozuldu :) şu an sanırım bir kaç egzotik araç dışında kendi segmnetinde atmosferik motoruyla kafaya oynayan bir araç yok gibi

Hissiyat olarak bilemem lakin ben teknik verilere bakıyorum aslında.. görünüşe göre 1.0 tsi bile o benzinli motorun içinden geçiyor hızlanmada... dizel de de Golf ile (ki segmentinde Golf den daha hızlıları var...) arasında 1sn den fazla var ki az değil.. son hızlar zaten oldukça vasat benim görüşüme göre...

Neticede günü kurtarır... ama bence o aracın zayıf halkası motorları ...
1.0 tsi in ara hizlanmalarda ozellikle gecme ihtimali yok. 1.5 atmosferik motoru 1.2 tsi gibi dusunebiliriz
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Skyactive x teknolojili motorları çıktıktan sonra benim için tam kıvamında bir kombinasyona sahip olacağını düşündüğüm, bana kalırsa c segmentinin güncel modelleri arasında en iyi otomobillerin başında geldiğine inandığım araçtır kendileri..

Motor ürün gamının yeterince geniş ve tatmin edici olmaması, yetkili servis ağının yeterince geniş olmaması ve 10 bin km'de bir bakım aralığının olması dışında pek kusuru yok bana kalırsa.
10 bin kmde bakım kusur değil avantaj abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: cingoz debriyaj

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,227
45,819
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
10 bin kmde bakım kusur değil avantaj abi
En yakın mazda servisi 300-350 km uzakta olunca, yetkili servis bakım fiyatları da pahalı olunca aksini düşünemiyor insan sinanım.. 10 bin km'yi 1 yılda tamamlayamayanlar için sorun olmaz belki ama benim gibi çok km yapanlar için sıkıntı denebilir.
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
@bt Bir çok yönüyle o motolar günü kurtarır.. evet gazlanmadığı sürece tüketimi de makul kalabilir .. zaten ben aracın en büyük eksisi olarak bahsetmiştim o unitler için.. yoksa kötü olduklarından değil... ben o benzinliyi büyük atmosferik korelilere ve hatta inadına Civic in atmosferik benzinlisine tercih edebilirim ... ama yani genel olarak bence o araç daha iyisini hak ediyor diye düşünüyorum... mağlesef turbo yu düşük hacimlere koyup lag ı minimize edip hayatımıza soktular... o dakika mertlik bozuldu :) şu an sanırım bir kaç egzotik araç dışında kendi segmnetinde atmosferik motoruyla kafaya oynayan bir araç yok gibi

Hissiyat olarak bilemem lakin ben teknik verilere bakıyorum aslında.. görünüşe göre 1.0 tsi bile o benzinli motorun içinden geçiyor hızlanmada... dizel de de Golf ile (ki segmentinde Golf den daha hızlıları var...) arasında 1sn den fazla var ki az değil.. son hızlar zaten oldukça vasat benim görüşüme göre...

Neticede günü kurtarır... ama bence o aracın zayıf halkası motorları ...
Dediklerim havada kalmasin mazda verilerini ekliyorum http://www.automobile-catalog.com/curve/2016/2456030/mazda_3_1_5_skyactiv-g_100.html birakin icinden gecmeyi yetisebilirse sevinmek lazim 1.0 tsi icin :D

Not guncel mazdalar attigimdan daha gucluymus zaten.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım