KAPALI Peugeot 308 & Mazda3 Hangisi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Rexia

Elit Apaçi
16 Kas 2017
95
30
970
Herkese Merhaba,

Şu an da kullanmakta olduğum araç Vw Polo 1.2 Tsi Dsg 2016 bu aracı daha geniş ve yakıt olarak daha düşük bir araçla değiştirmeyi düşünüyorum eğer maddi durumumu ayarlayabilirsem tabi almak istediğim araçlardan birincisi 2017 Mazda3, Hatchback, Power, 1.5 SKYACTIV-D 105PS AT (6 ileri otomatik) bir diğeride Peugeot 308 Hb 1.6 BlueHdi Allure Otomatik 2017 bu iki aracı da kullanmadım ama showroom da detaylı inceledim forum sitelerinde kullanıcı yorumları youtube da test videoları araştırmasını yaptım neden bu iki araç derseniz birinci sebebim tam otomatik tork konverter li olması şu an da kullandığım araç Dsg gerçek den geçişleri mükemmel iyi 1.5 seneden fazla kullanmama rağmen kullanırken haylan zevk alıyorum ama gel gelelim dur kalk trafik de 1-2 geçiş de araba ufak bir titreme yapıyor 1 vites ven 2 vitese geçip geçmeme arasında gidip geliyor buda ufakda olsa sarsıntı yapıyor bu aldığımdan beri böyle Dsg yada çift kavramaları şanzımanlar böyle herhalde bende o yüzden yoğun trafiğe girdiğimde manuel le alıp kullanıyorum birde şu ana kadar bir sorun vermedi ama her an nerede bozulacak telaşı ile dikkatli kullanmaya çalışıyorum, C segment almaya karar vermem de ki sebep de kullanmak da olduğum aracın ufak olması o normal diyeceksiniz B segment araç sonuç da zamanında alırken de bütçem B segment alabilecek derecede olduğundan tercihim polo oldu, Şimdi aşağıda Mazda ve Peugeot bana göre hoşuma giden noktalarını ve kafama takılan soruları konuları yazacam sizlerden de fikirlerinizi almak istiyorum varsa yanlışlarım düzeltmenizi eksik bilgilerimi tamamlarsanız çok makbule geçer :))

Mazda 3 bana göre güzel yanları;
-İç ve dış görünüşü güzel görünüyor
-Piyasada çok fazla görmediğim yollarda görünce göze daha güzel geliyor benim için herkes de az şey daha kıymetlidir
-Tam otomatik olması
-Mazdanın Sağlam olması ve kazalarda güvenilir olması

Mazda 3 ilgili kafamdaki sorular;
-Yedek parçası ve servisi pahalı mıdır ?
-Yakıt piyasada ki diğer dizel otomobiller kadar ekonomik midir ?
-Ülkemizde ikinci el piyasası pek olmayan ve aldığın fiyatın altına satabildiğin bu araç alınır mı ?
-Ürettiği tork beygir çekişle ilgili sorun yaşatır mı


Peugeot 308 bana göre güzel yanları;
-Direksiyonu showroom da incelemem de çok hoşuma gitti sanki yarış otomobillerinde ki gibi bir hava yaratıyor
-Yakıt ekonomisi yaptığım araştırmalara göre çok iyi
-Bagaj C segment bi araca göre yeterince geniş ( tabi bunda arka koltuk diz mesafesinin diğer c segmentlere göre ufak olmasının da payı var )
- Cam tavandan dolayı içi gayet ferah
-Tam otomatik olması ve piyasada ki en iyi tork konverter Eat6 olması
-İkinci el piyasası mazda ya göre daha iyi olması
-Yüksek Tork ve beygir gücü

Peugeot 308 ilgili kafamdaki sorular;
-
Mazdada ki gibi parça ve servis üçretleri durumu nasıl ?
-Zamanın da peugeot mazeme kalitesizliği ve sonradan tirim sesleri varmı dır bu aracda yoksa peugeot aştımı bu işleri ?
-Arka koltukların C segment göre dar olması arkada yolculuk yapanlara uzun yolda rahatsızlık verir mi ?
- Makyajlı Kasayı bekleyip 1.5 dizel motor lu aracın Türkiye'ye gelmesini beklemek daha mı mantık lı olur


Şimdiden yorum yazan bilgi veren herkese teşekkür ediyorum.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Mazda'nın motor ve şanzımanı konusunda bir sıkıntı yaşamazsınız. Motor performansı anlamında kesinlikle yetersiz gelmez. Fakat 308'in şanzıman ve motor konusunda bir üstünlüğü olduğunu söyleyebilirim. Bunlar haricinde; power donanım mazda 3 ve Allure donanım 308 arasında mazda 3 lehine şöyle kabaca bir bakışta görebildiğim kadarıyla 9 hoparlörlü bose müzik sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma gibi donanım artıları var. Tam detayını bulamadım fakat bir kaç tane daha artısı var gibi duruyor. Ayrıca konfor - yol tutuş dengesi, sürüş zevki, özellikle de malzeme kalitesi - işçilik ve yalıtım konusunda mazda'nın daha önde olduğunu düşünüyorum.

Satış sonrası hizmete gelirsek, ikamet ettiğiniz yere yakın bir mazda servisi varsa sorun yaşamazsınız. Parça tedariği konusunda ise belki parçayı temin etme süresi konusunda biraz zamanınız gidebilir ama onun haricinde çok ciddi sorun olacağını sanmıyorum. İkinci el değeri olarak ise mazda'yı genellikle mazda sevenler alır. Bu aracın piyasa değerinin ciddi düşüş yaşayacağını zannetmiyorum. Sadece satış süresi konusunda bir bekleme yaşayabilirsiniz.

Genel olarak ise konfor-yol tutuş- sürüş zevki dengesinde, yalıtım-donanım-malzeme kalitesi ve özellikle de işçilik hususunda mazda'yı önde görüyorum. Benim için 308'in tek artısı daha iyi bir şanzımana ve daha güçlü bir dizel motora sahip olmasıdır. Ama iki aracın motor ve şanzımanları arasındaki fark, 308'i seçmeme yetecek kadar fazla değil.
 
Son düzenleme:

Rexia

Elit Apaçi
16 Kas 2017
95
30
970
Mazda incelemem de piyasada ki diğer araçlardan kendini bir farklı hissettiriyor bunun sebebi dediğim gibi ya çok piyasada görmediğimiz için kendini özel bir araçmış gibi hisettiriyor olabilir , bu arada ankarada oturuyorum servise götürme ile ilgili bir sorun yaşamam burda 2 tane mazda servisi var bildiğim kadarıyla, birde Mazda Power donanımın 139.000tl liste fiyatı var bunun bir üst paketini alsam 145.800tl zaten opsiyon olarak bişe ekletemiyoruz bu fiyatı mazdaya vermeye değer mi en çok beni bu tereddütte bırakıyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Mazda incelemem de piyasada ki diğer araçlardan kendini bir farklı hissettiriyor bunun sebebi dediğim gibi ya çok piyasada görmediğimiz için kendini özel bir araçmış gibi hisettiriyor olabilir , bu arada ankarada oturuyorum servise götürme ile ilgili bir sorun yaşamam burda 2 tane mazda servisi var bildiğim kadarıyla, birde Mazda Power donanımın 139.000tl liste fiyatı var bunun bir üst paketini alsam 145.800tl zaten opsiyon olarak bişe ekletemiyoruz bu fiyatı mazdaya vermeye değer mi en çok beni bu tereddütte bırakıyor.
Power donanım görebildiğim kadarıyla Allure donanımdan zaten daha fazla özellik sunuyor. 308'in fiyat listesini bulmak biraz zor ama 2017 anahtar teslim fiyatı 124 bin lira olarak görülüyor. Arada 15 bin lira gibi bir fark var. Şöyle diyebilirim, illa bu iki araçtan birini alacaksanız aradaki 15 bin lira farka rağmen 308'de ucuz sayılmaz. Belki bazıları 15 bin lira az bir para değil diyebilir ama 308'i 15 bin lira daha ucuza alsam yine de içim rahat etmezdi. Tamam, bütün araçlar ederinin üzerinde bir değere satılıyor fakat 124 lirayı 308'e verdiğimde ' karşılığında ne aldım ? ' sorusuna bir cevap bulamıyorum şahsen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

Rexia

Elit Apaçi
16 Kas 2017
95
30
970
Peugeot 308 de ihtimal arasına koymam da sizin dediğiniz gibi şanzıman motor birde belki eski dökük peugeot imajından kurtulmuş mazleme kalitesini arttırmıştır düşüncesi yoksa showroom da incelememe kadar peugeot görünüş açısından dışarda gördüğüm zaman hiç beğenmiyordum ama içine oturup yakından inceleyince fikirlerim değişti yani beğendim, dediğim gibi araçları henüz test etmedim maddi sorunumu düze çıkartıp en yakın zamanda ikisininde test sürüşünü gerçekleştirecem ama tabi test sürüşü sadece aracdan aldığın zevk yol tutuşu, gaz tepkisi fren hızlanma gibi sonuçlarında fikir sahibi olabilirim ama ilerde varsa vereceği kronik sıkıntı yada çıkartacağı sorunları anlayamazsınız tabi şu da var araba işi şans işi biri alır 5 sene kullanır hiç bir sorun çıkartmaz biri alır 3-5 ay sonra büyük bir sorun verebilir
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Peugeot 308 de ihtimal arasına koymam da sizin dediğiniz gibi şanzıman motor birde belki eski dökük peugeot imajından kurtulmuş mazleme kalitesini arttırmıştır düşüncesi yoksa showroom da incelememe kadar peugeot görünüş açısından dışarda gördüğüm zaman hiç beğenmiyordum ama içine oturup yakından inceleyince fikirlerim değişti yani beğendim, dediğim gibi araçları henüz test etmedim maddi sorunumu düze çıkartıp en yakın zamanda ikisininde test sürüşünü gerçekleştirecem ama tabi test sürüşü sadece aracdan aldığın zevk yol tutuşu, gaz tepkisi fren hızlanma gibi sonuçlarında fikir sahibi olabilirim ama ilerde varsa vereceği kronik sıkıntı yada çıkartacağı sorunları anlayamazsınız tabi şu da var araba işi şans işi biri alır 5 sene kullanır hiç bir sorun çıkartmaz biri alır 3-5 ay sonra büyük bir sorun verebilir
Kesinlikle sans isi onemli bir faktor haklisiniz. Ben yapmis oldugum 308 testinde aracin yalitimini pek begenmemistim. Suspansiyon sisteminin konforu olarak eski nesil fransiz araclarinda daha iyi hissettirdigi asikar fakat arka suspansiyonun bam gum ettigi yerler hala oluyor. Onun haricinde surus zevki, viraj limiti gibi konularda mazda 3 ile bir tutmam. C segment modeller arasinda surus zevki ve yol tutus gibi konularda mazda 3, opel astra, focus zaten bu ligin onde gelen modelleridir. Surus anlaminda o sebeple ben bu iki arac arasinda mazda 3'u dusunmeden secerim. Dayaniklilik ve uzun omurluluk konusunda ise mazda 3 sahipleri daha dogru bilgi verecektir ama genel kani olarak mazda bu konuda oldukca iyi bir üne sahip. Bu isler biraz da zevk meselesi tabii ki ama soyledigim uzere bu iki arac arasinda mazda 3 direkt tercihimdir. Ben kendi aracim olan focus'u aldigimda dizel motorlu mazda 3 cikmis olsaydi, servisi bana uzak olmasina ragmen tercih edecegim bir araba olacakti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Rexia ve Sailor

Rexia

Elit Apaçi
16 Kas 2017
95
30
970
Aslında tercihlerim arasında mazda Cx-3 vardı fiyatı bir tık daha düşük ve 4x4 suv olduğu için, ama cx3 den şu sebeplerden eledim biri elektronik el freni olmaması:)) digeride bagajının ufak olmasıydı, haylan arada aklıma geliyor acaba bu arabayı tercihlerim arasına ekleyim mi diye ama ben her sene memlekete gidiyorum ankara -rize arası bagaj olarak da biraz geniş araç lazım C segmenlerdekiler ucu ucuna yetecek derecede.
 

Rexia

Elit Apaçi
16 Kas 2017
95
30
970
308'de yeni 1.5 dizel gelmeyecek diye biliyorum en azından yeni nesli çıkana kadar

Bende öyle bişe duymuştum o zaman makyajlı kasanın şimdiki 1.6 aynı motoru ile gelecek onun da Peugeot sitesinde fiyatı yakında açıklanır kurun da bu kadar yüksek olduğunu düşünürsek Mazda ile eşit olabilir fiyatları
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Herkese Merhaba,

Şu an da kullanmakta olduğum araç Vw Polo 1.2 Tsi Dsg 2016 bu aracı daha geniş ve yakıt olarak daha düşük bir araçla değiştirmeyi düşünüyorum eğer maddi durumumu ayarlayabilirsem tabi almak istediğim araçlardan birincisi 2017 Mazda3, Hatchback, Power, 1.5 SKYACTIV-D 105PS AT (6 ileri otomatik) bir diğeride Peugeot 308 Hb 1.6 BlueHdi Allure Otomatik 2017 bu iki aracı da kullanmadım ama showroom da detaylı inceledim forum sitelerinde kullanıcı yorumları youtube da test videoları araştırmasını yaptım neden bu iki araç derseniz birinci sebebim tam otomatik tork konverter li olması şu an da kullandığım araç Dsg gerçek den geçişleri mükemmel iyi 1.5 seneden fazla kullanmama rağmen kullanırken haylan zevk alıyorum ama gel gelelim dur kalk trafik de 1-2 geçiş de araba ufak bir titreme yapıyor 1 vites ven 2 vitese geçip geçmeme arasında gidip geliyor buda ufakda olsa sarsıntı yapıyor bu aldığımdan beri böyle Dsg yada çift kavramaları şanzımanlar böyle herhalde bende o yüzden yoğun trafiğe girdiğimde manuel le alıp kullanıyorum birde şu ana kadar bir sorun vermedi ama her an nerede bozulacak telaşı ile dikkatli kullanmaya çalışıyorum, C segment almaya karar vermem de ki sebep de kullanmak da olduğum aracın ufak olması o normal diyeceksiniz B segment araç sonuç da zamanında alırken de bütçem B segment alabilecek derecede olduğundan tercihim polo oldu, Şimdi aşağıda Mazda ve Peugeot bana göre hoşuma giden noktalarını ve kafama takılan soruları konuları yazacam sizlerden de fikirlerinizi almak istiyorum varsa yanlışlarım düzeltmenizi eksik bilgilerimi tamamlarsanız çok makbule geçer :))

Mazda 3 bana göre güzel yanları;
-İç ve dış görünüşü güzel görünüyor
-Piyasada çok fazla görmediğim yollarda görünce göze daha güzel geliyor benim için herkes de az şey daha kıymetlidir
-Tam otomatik olması
-Mazdanın Sağlam olması ve kazalarda güvenilir olması

Mazda 3 ilgili kafamdaki sorular;
-Yedek parçası ve servisi pahalı mıdır ?
-Yakıt piyasada ki diğer dizel otomobiller kadar ekonomik midir ?
-Ülkemizde ikinci el piyasası pek olmayan ve aldığın fiyatın altına satabildiğin bu araç alınır mı ?
-Ürettiği tork beygir çekişle ilgili sorun yaşatır mı
...
Peugeot 308 konusunda sizden daha fazla bilgim olmadığı için yorum yapmam yanlış olur. Ama Mazda 3 ilgimi çeken bir otomobil. Benim ilgimi çekmesi değil sadece, fikrimi soranları şiddetle etkilememin de payıyla yakın çevremde 3 tane yeni kasa Mazda 3 var, biri de almayı düşündüğünüz 2017 model Power donanım dizel seçeneği. :) O konuda sorularınızı cevaplayabilirim:

- Yedek parça konusunda Avrupalı markalar arttırdıkları fiyatlarla Japon araçlarıyla aynı seviyeye geldiler. O konuda bir fark kalmadı. 6ay/10000km bakımı 700TL. Eğer 6 ayda 10.000 km'yi yaparsanız bakım maliyeti yaygın Alman markalarına göre ekonomik kalır. Ama yılda 8-10 bin km yapıyorsanız bakımı çok masraflı bir hal alır :) Periyodik bakımını zamandan önce km olarak doldurmaya bakın.:p
- Arkadaşım çok sert kullanıyor arabasını. Şehirler arası çok fazla yol yapıyor ama bu yolları 160'ın altına pek inmeden yapıyor. Şehir içinde sakin kullandığından daha az yakıyordur öyle diyeyim =). Arabasının ortalama tüketimi o kadar sert kullanıma rağmen 6,5 civarıydı. Normal sürüşteki karma kullanımda 5 - 5,5 civarı yakalanır. Araç bende olsa ben de 6 yaktırırım muhtemelen. Bahsettiğim kullanımları da düşündüğümde tam olarak sınıfının ortalaması diyebiliriz; ne eksik ne fazla.
- Ablamlar 2016 modelini 2. el aldılar. İlk niyetlendikleri araba ilana konduktan yarım saat sonra satılmış. :D aldıkları araba için de yine ilanın açıldığı gün anlaştılar. Arabanın 2. elde fiyatı pek düşmüyor, araba temizse de çok hızlı şekilde satılıyor. Tek sıkıntısı var, servisi olmayan illerde pek tercih edilmiyor doğal olarak. Bu da ülkenin yarısını eliyor :) Biz Kocaeli'de oturuyoruz, araç Bursa'dan alındı.
- Çekiş olarak sorun yaşatmıyor. Bizdeki 2016 benzinli motor, hemen her gün standart arabaların 2. vitese kadar düştüğü dik yokuşları tırmanıyor. çekiş olarak sorun yarattığı nokta yok. Sadece yeni nesil turbo araçlara alışmış insanlar, atmosferik motorun yüksek devir çevirmesini bir süre yadırgayabiliyor. Dizel motorun zaten bir çekiş problemi yok. 200km/h civarı hızlara kesintiye uğramadan rahatça çıkıyor. Performans tarafında temel sıkıntı şu: Otomatik şanzıman özellikle alt viteslerde kısmen gücü törpülüyor ve zaten hızı hissettirmeyen konforlu bir arabaya iyice yavaş gidiyormuş hissi veriyor. (E180'in performansı fena olmamasına rağmen araba çok daha yüksek kapasiteye sahip olduğu için yerinden kalkmıyormuş gibi hissettirmesine benzer bir durum) Şanzımanın 3-4, 4-5, 5-6 geçişleri ise konfordan ödün vermeyeceği için verimlilik de gözetilerek daha hızlı. Bir de, downshift'ler, upshift'lerden daha hızlı :)
 

Rexia

Elit Apaçi
16 Kas 2017
95
30
970
Peugeot 308 konusunda sizden daha fazla bilgim olmadığı için yorum yapmam yanlış olur. Ama Mazda 3 ilgimi çeken bir otomobil. Benim ilgimi çekmesi değil sadece, fikrimi soranları şiddetle etkilememin de payıyla yakın çevremde 3 tane yeni kasa Mazda 3 var, biri de almayı düşündüğünüz 2017 model Power donanım dizel seçeneği. :) O konuda sorularınızı cevaplayabilirim:

- Yedek parça konusunda Avrupalı markalar arttırdıkları fiyatlarla Japon araçlarıyla aynı seviyeye geldiler. O konuda bir fark kalmadı. 6ay/10000km bakımı 700TL. Eğer 6 ayda 10.000 km'yi yaparsanız bakım maliyeti yaygın Alman markalarına göre ekonomik kalır. Ama yılda 8-10 bin km yapıyorsanız bakımı çok masraflı bir hal alır :) Periyodik bakımını zamandan önce km olarak doldurmaya bakın.:p
- Arkadaşım çok sert kullanıyor arabasını. Şehirler arası çok fazla yol yapıyor ama bu yolları 160'ın altına pek inmeden yapıyor. Şehir içinde sakin kullandığından daha az yakıyordur öyle diyeyim =). Arabasının ortalama tüketimi o kadar sert kullanıma rağmen 6,5 civarıydı. Normal sürüşteki karma kullanımda 5 - 5,5 civarı yakalanır. Araç bende olsa ben de 6 yaktırırım muhtemelen. Bahsettiğim kullanımları da düşündüğümde tam olarak sınıfının ortalaması diyebiliriz; ne eksik ne fazla.
- Ablamlar 2016 modelini 2. el aldılar. İlk niyetlendikleri araba ilana konduktan yarım saat sonra satılmış. :D aldıkları araba için de yine ilanın açıldığı gün anlaştılar. Arabanın 2. elde fiyatı pek düşmüyor, araba temizse de çok hızlı şekilde satılıyor. Tek sıkıntısı var, servisi olmayan illerde pek tercih edilmiyor doğal olarak. Bu da ülkenin yarısını eliyor :) Biz Kocaeli'de oturuyoruz, araç Bursa'dan alındı.
- Çekiş olarak sorun yaşatmıyor. Bizdeki 2016 benzinli motor, hemen her gün standart arabaların 2. vitese kadar düştüğü dik yokuşları tırmanıyor. çekiş olarak sorun yarattığı nokta yok. Sadece yeni nesil turbo araçlara alışmış insanlar, atmosferik motorun yüksek devir çevirmesini bir süre yadırgayabiliyor. Dizel motorun zaten bir çekiş problemi yok. 200km/h civarı hızlara kesintiye uğramadan rahatça çıkıyor. Performans tarafında temel sıkıntı şu: Otomatik şanzıman özellikle alt viteslerde kısmen gücü törpülüyor ve zaten hızı hissettirmeyen konforlu bir arabaya iyice yavaş gidiyormuş hissi veriyor. (E180'in performansı fena olmamasına rağmen araba çok daha yüksek kapasiteye sahip olduğu için yerinden kalkmıyormuş gibi hissettirmesine benzer bir durum) Şanzımanın 3-4, 4-5, 5-6 geçişleri ise konfordan ödün vermeyeceği için verimlilik de gözetilerek daha hızlı. Bir de, downshift'ler, upshift'lerden daha hızlı :)

6 aylık periyodik bakımı biliyordum, onun dışında başka garanti dışı sorun cıkartırsa parça fiyatlarıda yüksekse zorlamasından endişe ediyorum birde ben yılda 10000km yaparım ortalama senelik 1400 tl bakım ücreti çok bence birde nerdeyse peugeot komple cıkartacam seçeneğim arasında oysa çok hoşuma gitmişti yakıtı performansı araştırdığım kadarıyla ama gelen yorumların yazıların hepsi mazda için pozitif olunca mazda sevgisi doğmaya başladı içimde :)), ben aslında çok sık araba değiştiren biriyim belkide şu an kullandığım polo eğer 6 ay daha kullanırsam en uzun kullandığım araç olacak şimdi öyle bir araç alım istiyorum ki 4-5 sene rahatlıkla zevkle yakıtından korkmadan aracdan soğumadan kullanım istiyorum mazda süspansiyon konforu sürüş zevki güzelse bakım ücretlerine katlanabilirim tabiki
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Bende şu an kullandığım aracımı almadan önce bu iki modeli özellikle 308 i ciddi ciddi değerlendirmiştim.
308 in yegane problemi arka alanının dar olması. Yani B segmentinden, C segmentine arka yaşam alanında pek bir sınıf atlamıyorsunuz... onun dışında motor, şanzıman ve nispeten hafif yapısıyla bu segmentte halen iddalı bir model diye düşünüyorum. Başka bir problem olarak, göreceli de olsa, sadece açık renk koltuk ile gelmesi (Allure lar) bakım konusunda sorun yaşatacaktır... son olarAk ise, bence 0km alınacak bir araç değil..değer kaybı fazla... temiz 2nci el değerlendirilmeli.

Mazda 3, çok çok güzel. Hacim olarak 308 den daha iyi.. iç mekanıda tıpkı 308 gibi, özgün..
Zayıf yanı olarak, motor maalesef o ağır kanlı şanzımanla birlikte çok bir şey vaat etmiyor... araçta sanırım bir parça ağır gibiydi.. haliyle bu konuda 308 in gerisinde.. ama diğer konularda, belki yalıtım hariç (bir kaç farklı incelemede aslında izolasyonunun çok ta başarılı olmadığını okumuştum), 308 e tercih edilir... Bununda ikimci eli zayıf ve bu araç her ne kadar başarılı gibi görünsede, pek satmadı.. yine 0km alınacak bir araç değil diye düşünüyorum. Temiz 2nci ele yönelinebilir.

Bu paralar C sınıfı orta segment araçlar için çok fazla...
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Peugeot eski Peugeot değil. Hem motor hem de kalite açısından çok gelişti. Mazda 3, 308'den çok daha iyi bir araba ama ikinci el ve servis açısından Peugeot'ya göre sorunlu. Forumda Mazda kullananlar bu konuda daha iyi yardımcı olacaktır.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Satis sonrasi ne olur bilemem. 2 marka ile alakali da bilgim yok. Onun disinda acikcasi Mazda 3 ve Peugeot 308 kiyasinda Peugeot markasinin sanziman disinda bir artisini goremiyorum
Mazda 3, 308'den cok daha ustun,sorunsuz ve uzun omurlu bir arac
 

Rexia

Elit Apaçi
16 Kas 2017
95
30
970
Araç sıfır olarak düşünüyorum ama km düşük temiz 2016 model ikinci elde alabilirim, 2016 modeller mtv farkı gelmeden önce fiyatları 2017 göre düşük olduğundan ikinci el daha da fiyat olarak cazip görünüyor, peugeot 308 ikinci el baktım ankara da 1 tane temiz var, ama mazda ankarada bulamadım tüm türkiye içinde 2 tane hb model cıkıyor.
 
Son düzenleme:

Mehmet

Profesör
7 Eyl 2016
5,850
12,558
4,970
Her koşulda mazda.....
Mazda-323-36722_wochenthema_15_klappscheinwerfer_28.jpg
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
6 aylık periyodik bakımı biliyordum, onun dışında başka garanti dışı sorun cıkartırsa parça fiyatlarıda yüksekse zorlamasından endişe ediyorum birde ben yılda 10000km yaparım ortalama senelik 1400 tl bakım ücreti çok bence birde nerdeyse peugeot komple cıkartacam seçeneğim arasında oysa çok hoşuma gitmişti yakıtı performansı araştırdığım kadarıyla ama gelen yorumların yazıların hepsi mazda için pozitif olunca mazda sevgisi doğmaya başladı içimde :)), ben aslında çok sık araba değiştiren biriyim belkide şu an kullandığım polo eğer 6 ay daha kullanırsam en uzun kullandığım araç olacak şimdi öyle bir araç alım istiyorum ki 4-5 sene rahatlıkla zevkle yakıtından korkmadan aracdan soğumadan kullanım istiyorum mazda süspansiyon konforu sürüş zevki güzelse bakım ücretlerine katlanabilirim tabiki
Yılda 10.000 km yapıyorsanız direk olarak benzinlisine yönelin. Çünkü dizel ile aralarında hatırı sayılır bir fiyat farkı var. Dizel yerine benzin alırsanız bütçeniz rahatlayacağından PowerSense donanımını da tercih edebilirsiniz. Yıllık 1400TL'yi de artık Mazda'yı yürütme maliyeti olarak görürsünüz. =) Uzun dönem yakıt maliyet hesabınızı yapın, aralarındaki fark kaç km'de amorti edilir; ona göre tercih yapın derim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım