KAPALI Seat Leon - Ford Focus

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tiffani

Profesör
14 Eki 2016
57
85
1,060
Niğde
Marka
Volkswagen
Merhaba arkadaşlar,
Kullandığım Araçlar:
2013 Fiesta 1.5 TDCi Titanium X (36.000 Km) Ortalama 4,9 lt/100km
2016 Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift Trend X(19.000 Km) Ortalama 6,4 lt/100km
2015 Mondeo 1.6 TDi Titanium (16.000 Km) Ortalama 5,9 lt/100km

Şu anda da Adana Hasan Kavi Seat Bayiinden almış olduğum 2016 1.6 TDi Style Leonu 5.000 Km'dir Ortalama 6,1 lt/100km kullanıyorum. Aracı değiştirmek istiyorum. FAKAT yeni alacağım araca 10 yıl gibi bir uzun vadede bineceğim. Bu yüzden;

2017 yılının sonunu bekleyip makyajlı 1.5 EcoTSi Evo 150PS (250 Nm) DSG Leon mu almalıyım, yoksa
Focus Hatchback 1.6L Ti-VCT 125PS (159 Nm) PowerShift mi almalıyım?

Focus'un Atmosferik motoru nasıl bir performans sergiler uzun vadede ne olur bilmiyorum.
Fiesta kullandığım için Focus'un PowerShift şanzımanından da DSG kadar memnun kalmayacağımı düşünüyorum.

Diğer yandan da, 1.5 EcoTSi Evo motordaki Turbo dan (Kısmen DSG'den) ötürü motorun ne kadar uzun ömürlü olacağı hakkında şüphelerim var.

Kısaca bu iki araç arasında motor/şanzıman ikilisini uzun vadede kullanmak amaçlanarak kıyaslama konusunda sizlerinde fikirlerini almaktan memnuniyet duyacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Alacaksan 2.2 tamam kardeşim de gidip 1.6 125hp alınca insanın içini bi bayıyor araba yokuşlarda ya da ani sollamalarda yürümüyorlar gerçekten doblo bile kafa tutuyor ya
atmosferik motorlar yürümüyor diyen kişiler turbo ile kıyaslayıp yürümüyor diyenler,
turbonun alt devirleri canlıdır atmosferiğin ölüdür, bu herkesçe biliniyor zaten ve inatla alt devirde yürümesini beklemek olmaz :) devir çevirtin bak nasıl yürüyor atmosferikler canavar gibi ama yaktığınız yakıtı bana fatura etmeyin bb
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,057
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
atmosferik motorlar yürümüyor diyen kişiler turbo ile kıyaslayıp yürümüyor diyenler,
turbonun alt devirleri canlıdır atmosferiğin ölüdür, bu herkesçe biliniyor zaten ve inatla alt devirde yürümesini beklemek olmaz :) devir çevirtin bak nasıl yürüyor atmosferikler canavar gibi ama yaktığınız yakıtı bana fatura etmeyin bb
Yaktığı son nokta yine de turbonun üst sınırının altındadır. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG

Mertcan

Profesör
8 Eyl 2016
1,731
892
1,920
İstanbul
Marka
Volkswagen
Merhaba arkadaşlar,
Kullandığım Araçlar:
2013 Fiesta 1.5 TDCi Titanium X (36.000 Km) Ortalama 4,9 lt/100km
2016 Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift Trend X(19.000 Km) Ortalama 6,4 lt/100km
2015 Mondeo 1.6 TDi Titanium (16.000 Km) Ortalama 5,9 lt/100km

Şu anda da Adana Hasan Kavi Seat Bayiinden almış olduğum 2016 1.6 TDi Style Leonu 5.000 Km'dir Ortalama 6,1 lt/100km kullanıyorum. Aracı değiştirmek istiyorum. FAKAT yeni alacağım araca 10 yıl gibi bir uzun vadede bineceğim. Bu yüzden;

2017 yılının sonunu bekleyip makyajlı 1.5 EcoTSi Evo 150PS (250 Nm) DSG Leon mu almalıyım, yoksa
Focus Hatchback 1.6L Ti-VCT 125PS (159 Nm) PowerShift mi almalıyım?

Focus'un Atmosferik motoru nasıl bir performans sergiler uzun vadede ne olur bilmiyorum.
Fiesta kullandığım için Focus'un PowerShift şanzımanından da DSG kadar memnun kalmayacağımı düşünüyorum.

Diğer yandan da, 1.5 EcoTSi Evo motordaki Turbo dan (Kısmen DSG'den) ötürü motorun ne kadar uzun ömürlü olacağı hakkında şüphelerim var.

Kısaca bu iki araç arasında motor/şanzıman ikilisini uzun vadede kullanmak amaçlanarak kıyaslama konusunda sizlerinde fikirlerini almaktan memnuniyet duyacağım.
''2015 Mondeo 1.6 TDi Titanium (16.000 Km) Ortalama 5,9 lt/100km'' ford ne ara vag gurubuna geçti :D
 

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
atmosferik motorlar yürümüyor diyen kişiler turbo ile kıyaslayıp yürümüyor diyenler,
turbonun alt devirleri canlıdır atmosferiğin ölüdür, bu herkesçe biliniyor zaten ve inatla alt devirde yürümesini beklemek olmaz :) devir çevirtin bak nasıl yürüyor atmosferikler canavar gibi ama yaktığınız yakıtı bana fatura etmeyin bb
ya ben zaten hep hazırda bekliyorumda yine baya fark oluyor o haram tork ile eziyorlar beni dizelci bebeler bize şekil yapıyor çok kouyor :D
 

Tiffani

Profesör
14 Eki 2016
57
85
1,060
Niğde
Marka
Volkswagen
uzun vadede çift kavramaya ben güvenmem. mümkünse tork konvertörü kullanan bir araba bakardım. ha ilk 5 yılda pek sorun çıkaracağını sanmam ama sonrası saatli bomba. çift kavramaların geneli için konuşuyorum
Tork Konvertörün uzun vadede hele ki DSG ye göre çok daha sağlıklı olacağını bende aynı şekilde düşünüyorum.
''2015 Mondeo 1.6 TDi Titanium (16.000 Km) Ortalama 5,9 lt/100km'' ford ne ara vag gurubuna geçti :D
C harfini unutmuşum kusura bakmayın :) :)

Arkadaşlar, benim de araştırmalarım dayanıklılık ve performans/yakıt olarak en avantajlı araç Mazda3 gibi duruyor.
2017 yılındaki makyajlı benzin otomatik Reflex donanımın Türkiye'de satışına az varmış, bekleyeceğim. Sanırım test sürüşünü de yaptıktan sonra Leonu da değiştirme vakti gelir. :)
 

binglidak

Bahadır kaya
Profesör
8 Eyl 2016
366
578
1,645
Tork Konvertörün uzun vadede hele ki DSG ye göre çok daha sağlıklı olacağını bende aynı şekilde düşünüyorum.

C harfini unutmuşum kusura bakmayın :) :)

Arkadaşlar, benim de araştırmalarım dayanıklılık ve performans/yakıt olarak en avantajlı araç Mazda3 gibi duruyor.
2017 yılındaki makyajlı benzin otomatik Reflex donanımın Türkiye'de satışına az varmış, bekleyeceğim. Sanırım test sürüşünü de yaptıktan sonra Leonu da değiştirme vakti gelir. :)
o zaman şimdiden hayırlı olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani

srvngrc

Asfalt Kurutucu
29 Eki 2016
19
24
595
Uzun vadeli ve nispeten sorunsuz bişeyler bakıyorsanız geleneksele yönelmek daha mantıklı. Turbo benzinli yerine atmosferik motor, çift kavrama yerine tork konvertörlü tam otomatik şanzıman daha iyi bi seçim olacaktır bence. Ben zaten şu çift kavrama olayına çok anlam veremiyorum. Bu kadar şikayete rağmen bu kadar revaçta olması çok enteresan. Ben araç alırken güvenemedim mesela dct şanzımana. Aracı teslim aldığının ertesi günü ısınma sorunu yaşayan da var 1 yıl boyunca hiç uyarı almamış olan da. Şans işi mi demek lazım yoksa kullanımla mı alakalı bilemiyorum. Ancak sorun çıkarırsa can sıkacağı bi gerçek. Uzun yıllar kullanmak için alınan bi araçta bazı şeylerden ödün verip sorun çıkarma olasılığı düşük alternatiflere yönelmek daha akıllıca olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,057
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
bende 1.6 fsi motorlu bi vw touran vardı gaza oturunca 40 45 lt yakıyordu :D turbosuz arabanın da limiti yok bana göre :D
Sağlamlığıyla nam salan Hiitler motorun ardından FSI motorlar da tüketimleriyle nam saldı. Reklamın iyisi kötüsü olmaz diyerek mi böyle yaptılar nedir anlamadım :D Ama bahsettiğiniz araba da Touran, az buz araba değil. İmzamdaki düz vites Fiesta'ya 20 üstü yaktırdıysam, FSI Touran'ın pist sürüşü gibi senaryolarda o ortalamaları yakalamasına şaşırmam :)
 

Tiffani

Profesör
14 Eki 2016
57
85
1,060
Niğde
Marka
Volkswagen
Uzun vadeli ve nispeten sorunsuz bişeyler bakıyorsanız geleneksele yönelmek daha mantıklı. Turbo benzinli yerine atmosferik motor, çift kavrama yerine tork konvertörlü tam otomatik şanzıman daha iyi bi seçim olacaktır bence. Ben zaten şu çift kavrama olayına çok anlam veremiyorum. Bu kadar şikayete rağmen bu kadar revaçta olması çok enteresan. Ben araç alırken güvenemedim mesela dct şanzımana. Aracı teslim aldığının ertesi günü ısınma sorunu yaşayan da var 1 yıl boyunca hiç uyarı almamış olan da. Şans işi mi demek lazım yoksa kullanımla mı alakalı bilemiyorum. Ancak sorun çıkarırsa can sıkacağı bi gerçek. Uzun yıllar kullanmak için alınan bi araçta bazı şeylerden ödün verip sorun çıkarma olasılığı düşük alternatiflere yönelmek daha akıllıca olur.
Bi yandan da şunu düşünüyorum;
Biz TSi motorlardan, bir yandan DSG şanzımanlardan şikayetçi olup yakınırken aceba diğer şanzımanların motorların vag grubuna göre daha az satmasından ötürü mü bu istatistikler değişiyor? Tamam DSG arızası diyip duruyoruz fakat satılan onbinlerce araç var. Diğer şansıman arızası çıkarmayan otomobil markası vag grubu 10 bin adet satarken 500 adet sattığı için mi aceba?

Yani CVT ler tam otomatikler vs başka şanzıman kullanan markalar vag grubu kadar satsaydı DSG'ye oranla daha mı fazla sorun çıkartırlardı?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım