KAPALI Seat Leon - Ford Focus

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tiffani

Profesör
14 Eki 2016
57
85
1,060
Niğde
Marka
Volkswagen
Merhaba arkadaşlar,
Kullandığım Araçlar:
2013 Fiesta 1.5 TDCi Titanium X (36.000 Km) Ortalama 4,9 lt/100km
2016 Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift Trend X(19.000 Km) Ortalama 6,4 lt/100km
2015 Mondeo 1.6 TDi Titanium (16.000 Km) Ortalama 5,9 lt/100km

Şu anda da Adana Hasan Kavi Seat Bayiinden almış olduğum 2016 1.6 TDi Style Leonu 5.000 Km'dir Ortalama 6,1 lt/100km kullanıyorum. Aracı değiştirmek istiyorum. FAKAT yeni alacağım araca 10 yıl gibi bir uzun vadede bineceğim. Bu yüzden;

2017 yılının sonunu bekleyip makyajlı 1.5 EcoTSi Evo 150PS (250 Nm) DSG Leon mu almalıyım, yoksa
Focus Hatchback 1.6L Ti-VCT 125PS (159 Nm) PowerShift mi almalıyım?

Focus'un Atmosferik motoru nasıl bir performans sergiler uzun vadede ne olur bilmiyorum.
Fiesta kullandığım için Focus'un PowerShift şanzımanından da DSG kadar memnun kalmayacağımı düşünüyorum.

Diğer yandan da, 1.5 EcoTSi Evo motordaki Turbo dan (Kısmen DSG'den) ötürü motorun ne kadar uzun ömürlü olacağı hakkında şüphelerim var.

Kısaca bu iki araç arasında motor/şanzıman ikilisini uzun vadede kullanmak amaçlanarak kıyaslama konusunda sizlerinde fikirlerini almaktan memnuniyet duyacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bi yandan da şunu düşünüyorum;
Biz TSi motorlardan, bir yandan DSG şanzımanlardan şikayetçi olup yakınırken aceba diğer şanzımanların motorların vag grubuna göre daha az satmasından ötürü mü bu istatistikler değişiyor? Tamam DSG arızası diyip duruyoruz fakat satılan onbinlerce araç var. Diğer şansıman arızası çıkarmayan otomobil markası vag grubu 10 bin adet satarken 500 adet sattığı için mi aceba?

Yani CVT ler tam otomatikler vs başka şanzıman kullanan markalar vag grubu kadar satsaydı DSG'ye oranla daha mı fazla sorun çıkartırlardı?

Bulduğum kaynakta 2015 yılına göre en çok satan
Toyota:10.15 m
Vw group: 9.93m
Gm: 9.84m
reno-nissan: 8.53m
hyundai: 7.76m
ford: 6.65m
fca: 4.74m
Honda:4.58 diye gidiyor https://www.statista.com/statistics/275520/ranking-of-car-manufacturers-based-on-global-sales/

Bu da Amerika da 2015 in sorunsuzluk tablosu. Toyota ve lexus 2015 yılında hem satışlarda hemde sorunsuzluk olarak rakiplerinden önde gözüküyor yani satış rakamları da bir yere kadar. Ayrıca bu tablo audi ile vw arasında neden bu kadar fiyat farkı var onu da güzel bir şekilde gösteriyor.
CR-Cars-II-Brand-Comparison-Chart-10-15.jpg
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,056
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bulduğum kaynakta 2015 yılına göre en çok satan
Toyota:10.15 m
Vw group: 9.93m
Gm: 9.84m
reno-nissan: 8.53m
hyundai: 7.76m
ford: 6.65m
fca: 4.74m
Honda:4.58 diye gidiyor https://www.statista.com/statistics/275520/ranking-of-car-manufacturers-based-on-global-sales/

Bu da Amerika da 2015 in sorunsuzluk tablosu. Toyota ve lexus 2015 yılında hem satışlarda hemde sorunsuzluk olarak rakiplerinden önde gözüküyor yani satış rakamları da bir yere kadar. Ayrıca bu tablo audi ile vw arasında neden bu kadar fiyat farkı var onu da güzel bir şekilde gösteriyor.
CR-Cars-II-Brand-Comparison-Chart-10-15.jpg
Bu istatistikte Mazda'nın üretim standardının başarısı dikkatimi çekti. Adamlar "araba biraz da şans işi" mottosunu çürütmeye adamışlar kendilerini :) Bkz: mavi bar
Bu konuda Lexus ve Mini de kendi araçları içerisinde belli bir standardı tutturmuşlar, Honda da bu konuda fena değil. Ürettikleri araçlarda marka içerisinde tutarlılığa da çok önem veririm. Kronik sorunları belliyse de sadece o arızaları versin, imalat hatası veya bayi teslim kusuru minimumda olsun isterim. Tabloya göre bu konudaki en feci marka Ford. Buna ben de sonuna kadar katılırım. Aynı arabanın bir ömürlük sıfır arızayla binileni de var, kusurlu üretim olup kaporta boyasında, kapı ve döşeme fitillerinde defo olanları da var. Tablo ABD'den ama Ford özelinde Türkiye'de, çevremde, hatta ailemizin araçlarında bile rastladım. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bu istatistikte Mazda'nın üretim standardının başarısı dikkatimi çekti. Adamlar "araba biraz da şans işi" mottosunu çürütmeye adamışlar kendilerini :) Bkz: mavi bar
Bu konuda Lexus ve Mini de kendi araçları içerisinde belli bir standardı tutturmuşlar, Honda da bu konuda fena değil. Ürettikleri araçlarda marka içerisinde tutarlılığa da çok önem veririm. Kronik sorunları belliyse de sadece o arızaları versin, imalat hatası veya bayi teslim kusuru minimumda olsun isterim. Tabloya göre bu konudaki en feci marka Ford. Buna ben de sonuna kadar katılırım. Aynı arabanın bir ömürlük sıfır arızayla binileni de var, kusurlu üretim olup kaporta boyasında, kapı ve döşeme fitillerinde defo olanları da var. Tablo ABD'den ama Ford özelinde Türkiye'de, çevremde, hatta ailemizin araçlarında bile rastladım. :)

Beni bu tablo da şaşırtan 2 şey 1.si vw ile audi arasındaki ciddi uçurum 2. ise opellin(buick) 2016 listesine göre de ilk 3e çıkmışlar (insignia,mokka,astra sedan,cascada ortak) ilk başta amerikalı firma kendi arabası koruyor diye düşündüm sonra chevrolet,dodge,crysler,ford görünce fikrim değişti
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Patri

Profesör
22 Eyl 2016
258
440
1,395
Uzun ömür ve sorunsuzluk açısından 1.6 atmosferik focus ön plana çıkar ama sene 2017 ne olursa olsun ben tork fakiri demode atmosferik bir motora para vermezdim ve bu ikisi arasında leon alırdım.
 

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Bi yandan da şunu düşünüyorum;
Biz TSi motorlardan, bir yandan DSG şanzımanlardan şikayetçi olup yakınırken aceba diğer şanzımanların motorların vag grubuna göre daha az satmasından ötürü mü bu istatistikler değişiyor? Tamam DSG arızası diyip duruyoruz fakat satılan onbinlerce araç var. Diğer şansıman arızası çıkarmayan otomobil markası vag grubu 10 bin adet satarken 500 adet sattığı için mi aceba?

Yani CVT ler tam otomatikler vs başka şanzıman kullanan markalar vag grubu kadar satsaydı DSG'ye oranla daha mı fazla sorun çıkartırlardı?
Ya çevremde ne kadar dsg kullanan varsa hepsinde bir sorun var illa bozuluyor belki 1.000km belki 70.000km ama bozuluyor
 

TheMachinist

Profesör
9 Eyl 2016
194
381
1,335
Sağlamlığıyla nam salan Hiitler motorun ardından FSI motorlar da tüketimleriyle nam saldı. Reklamın iyisi kötüsü olmaz diyerek mi böyle yaptılar nedir anlamadım :D Ama bahsettiğiniz araba da Touran, az buz araba değil. İmzamdaki düz vites Fiesta'ya 20 üstü yaktırdıysam, FSI Touran'ın pist sürüşü gibi senaryolarda o ortalamaları yakalamasına şaşırmam :)
valla açıkçası hiç bir özelliği olmayan bir motordu kendisi :) bir seneden biraz fazla kullandım araba çok güzel ama motor yüzünden sattım :p
azıcık gazlayınca ortalama 15 20 lere çıkıyordu tam gazlayınca 25 30 40 ı görüyordu rahatlıkla :p tabi sıfırlayarak denemelerde bu bahsettiğim. 1500 kg falandı çok ta ağır bir araba değildi ama az zorlasam m5 i yakalardı yakıtta :D normal kullanımda 8-10 lt falan yakıyor baya baya normal kullanırsan ama :p
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,138
1
3,136
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Ben uzun süre bir otomobile binecek olsam, sokakta onu ilk baktığımda tanıyabilecek ve diğerlerinden ayırt edebilecek bir model seçmek isterim.
Petrolhead iseniz yani vaktinizin çoğunu arabanızı sürerek, onunla ilgilenerek ya da onu düşünerek geçiriyorsanız; sorun çıkarmasa bile bir şekilde jantıydı, ses sistemiydi, pasta cilasıydı illaki belli meblağlar harcıyorsunuz demektir. Bu yüzden alacağınız arabada sorunsuzluk ve ikinci eli dert etmeyin derim. Siz zaten klinik vakasınız :)
Ama ben binerim üstüne vururum kırbacı, kumandadan kilitledikten sonra bir sefer dahi arkama bakmam diyorsanız alın bir mazda veya honda, kaskosunu da yaptırın ki; yanar manar, sizi arayıp haber etsinler. :)

Hem sorun çıkarmasın, hem uzun süre kullanabileyim, hem de her köşe başında bir benzerini görmeyeyim diyorsanız, yerinizde olsam Mazda alırdım. Kafamı kurcalayan tek nokta da Civic'in gelecek turbo motorlu versiyonu olurdu.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Ben uzun süre bir otomobile binecek olsam, sokakta onu ilk baktığımda tanıyabilecek ve diğerlerinden ayırt edebilecek bir model seçmek isterim.
Petrolhead iseniz yani vaktinizin çoğunu arabanızı sürerek, onunla ilgilenerek ya da onu düşünerek geçiriyorsanız; sorun çıkarmasa bile bir şekilde jantıydı, ses sistemiydi, pasta cilasıydı illaki belli meblağlar harcıyorsunuz demektir. Bu yüzden alacağınız arabada sorunsuzluk ve ikinci eli dert etmeyin derim. Siz zaten klinik vakasınız :)
Ama ben binerim üstüne vururum kırbacı, kumandadan kilitledikten sonra bir sefer dahi arkama bakmam diyorsanız alın bir mazda veya honda, kaskosunu da yaptırın ki; yanar manar, sizi arayıp haber etsinler. :)

Hem sorun çıkarmasın, hem uzun süre kullanabileyim, hem de her köşe başında bir benzerini görmeyeyim diyorsanız, yerinizde olsam Mazda alırdım. Kafamı kurcalayan tek nokta da Civic'in gelecek turbo motorlu versiyonu olurdu.
Civic daha guclu olsa bile ben acikcasi gene mazda tercih ederdim ama mazda sahibi olarak tukiyede mazda almam ( distributor nedenlerinden )
Mazda diger arabalara gore zayif bu bir gercek. Ama sonucta bir mazda 3 ile gtr i kapistirmiyoruz segment belli. Ole muazzam farklar yok veya 0 100 lerde boyuna fark attim yok. Kaldiki benzinli atmosferik ama 6 litre yakan bir motor.sıkıstirma orani 14: 1 yani f1 tipi. Daha bunu becerebilen baska bir marka yok. Mazda hep hizlanma konusunda gomulur ama is viraj almaya , sorunsuzluk oldumu rahat rahat eline su dokulebilecegini dusunmuyorum.zaten ben bir kere daha bir mazda sahibinin yok vites kutusu gitti yok trim sesi geldi yok su bozuldu vs dedigini duymadim.he bu konuda benzer markalar varmi var. Ama eski mazda 3 fiyatlari ile alinan donanim baska hicbir rakipte yok .
Herkes ovguyle bahseder mazda dan ama kimse genelde almaz buda ayri bir gariplik tabi tipki ev kizi gibi.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,056
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Civic daha guclu olsa bile ben acikcasi gene mazda tercih ederdim ama mazda sahibi olarak tukiyede mazda almam ( distributor nedenlerinden )
Mazda diger arabalara gore zayif bu bir gercek. Ama sonucta bir mazda 3 ile gtr i kapistirmiyoruz segment belli. Ole muazzam farklar yok veya 0 100 lerde boyuna fark attim yok. Kaldiki benzinli atmosferik ama 6 litre yakan bir motor.sıkıstirma orani 14: 1 yani f1 tipi. Daha bunu becerebilen baska bir marka yok. Mazda hep hizlanma konusunda gomulur ama is viraj almaya , sorunsuzluk oldumu rahat rahat eline su dokulebilecegini dusunmuyorum.zaten ben bir kere daha bir mazda sahibinin yok vites kutusu gitti yok trim sesi geldi yok su bozuldu vs dedigini duymadim.he bu konuda benzer markalar varmi var. Ama eski mazda 3 fiyatlari ile alinan donanim baska hicbir rakipte yok .
Herkes ovguyle bahseder mazda dan ama kimse genelde almaz buda ayri bir gariplik tabi tipki ev kizi gibi.
Hocam valla param olsa çok net söylüyorum, alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Tiffani

Profesör
14 Eki 2016
57
85
1,060
Niğde
Marka
Volkswagen
1-camlardan tek dokunuşla sadece sürücü tarafı açılıyor

2-akşam sürerken cam açmak için tuşların orda sadece sürücü tusunda ışık var

3-park sensörü afilli ama aç-kapat yapmanız gerekiyor ,geri vitese taktın çıktın otoparktan ya hızlanacaksın hemen yada kapatma tuşuna basacaksın" sorunu çözdüm, servis plakayi monte ederken koydugu aparatı park sensörü algılıyor, plakayi tek başına silikonlayinca bişey kalmıyor

4-ön tarafa doğru yanaşacaksın diyelim park sensörünü devreye sokmazsan"tuşa basmazsan" çalışmıyor ,küt diye girersin,güvenmeyeceksin

5-sıcak bir günde arabaya varmadan camları açayım da serinlesin biraz diyemezsin,arabayı çalıştırmadan açılmaz o camlar

6-açık unuttun arabadan indin ,geri bineceksin çalıştıracaksın ve camları kapatacaksın

7-park ederken frene biraz sert bastın ,istop devreye girdi ,vitesi P ye aldın ,ayağını frenden çekip bir kere start tuşuna basacaksın

8-yola çıktın kırmızı ışıkta dilenci kapını açabilir hırsızlarbagajını açabilir,araç otomatik kitlenmiyor elinle kitleyeceksin,diyellim ki kitledin ineceksen eğer kolçağı iki kere çekmek gibi biz özellik yok kilidi elinle açacaksın,kilitlemek için bir tuş yok bildiğin kapı kilidini ittireceksin

10-Aynalar sadece içerden katlanıyor, kumanda tuşuyla dışardan kapatamıyorun" kitapçıkta 20sn basılı tut vb. bilgi vardı ama servise yaptırın diyordu?"

11- Park edeceksiniz ayna tuşunuzda seçili olan tarafın aşağı inmesini beklemeyin,inmiyor.

12- Park edeceksiniz ama sevidğiniz bir şarkıyı dinliyorsunuz, park sensörü bişey algıladı, müzğin sesini otomatik kısmıyor,dikkaat etmez de duymazsanız çarparsnız.

Merhaba arkadaşlar, mazdaclubtr Forumdaki bir üyemizin kendinin güncel Mazda aracından yola çıkarak aracın eksilerinden bahsetmiş. Sizlerin bu konudaki yorumu nedir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,056
7
51,431
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hepsini tecrübe ettim. Bazıları can sıkıcı. Özellikle eski kasasında olan bazı şeyler yenisinde yok. Maalesef bu forumda Golf ve Focus için eleştirdiğim şeyler gibi Mazda'da da böyle saçmalıklar var. Anahtarsız giriş çalıştırma var, cam açma butonlarında aydınlatma yok :) Ben de ekleme yapayım:
13- Soğutmalı torpido yok.
14- Sunroof yok (bunun sorumlusu Mazda Türkiye distribütörüdür)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
1-camlardan tek dokunuşla sadece sürücü tarafı açılıyor

2-akşam sürerken cam açmak için tuşların orda sadece sürücü tusunda ışık var

3-park sensörü afilli ama aç-kapat yapmanız gerekiyor ,geri vitese taktın çıktın otoparktan ya hızlanacaksın hemen yada kapatma tuşuna basacaksın" sorunu çözdüm, servis plakayi monte ederken koydugu aparatı park sensörü algılıyor, plakayi tek başına silikonlayinca bişey kalmıyor

4-ön tarafa doğru yanaşacaksın diyelim park sensörünü devreye sokmazsan"tuşa basmazsan" çalışmıyor ,küt diye girersin,güvenmeyeceksin

5-sıcak bir günde arabaya varmadan camları açayım da serinlesin biraz diyemezsin,arabayı çalıştırmadan açılmaz o camlar

6-açık unuttun arabadan indin ,geri bineceksin çalıştıracaksın ve camları kapatacaksın

7-park ederken frene biraz sert bastın ,istop devreye girdi ,vitesi P ye aldın ,ayağını frenden çekip bir kere start tuşuna basacaksın

8-yola çıktın kırmızı ışıkta dilenci kapını açabilir hırsızlarbagajını açabilir,araç otomatik kitlenmiyor elinle kitleyeceksin,diyellim ki kitledin ineceksen eğer kolçağı iki kere çekmek gibi biz özellik yok kilidi elinle açacaksın,kilitlemek için bir tuş yok bildiğin kapı kilidini ittireceksin

10-Aynalar sadece içerden katlanıyor, kumanda tuşuyla dışardan kapatamıyorun" kitapçıkta 20sn basılı tut vb. bilgi vardı ama servise yaptırın diyordu?"

11- Park edeceksiniz ayna tuşunuzda seçili olan tarafın aşağı inmesini beklemeyin,inmiyor.

12- Park edeceksiniz ama sevidğiniz bir şarkıyı dinliyorsunuz, park sensörü bişey algıladı, müzğin sesini otomatik kısmıyor,dikkaat etmez de duymazsanız çarparsnız.

Merhaba arkadaşlar, mazdaclubtr Forumdaki bir üyemizin kendinin güncel Mazda aracından yola çıkarak aracın eksilerinden bahsetmiş. Sizlerin bu konudaki yorumu nedir?
Cogu maddenin alakasi dahi yok . Hele 12. Maddede and test de soledi kistigini. Evet ayna asagi inmiyor yada ne bilim kumandada cam kapat ac yok ama giderken kendi kendini kilitliyor guncellemesi geldi. Park sensorunu plakalik algilamis vs hic duymamistim. Zaten bu maddelere bakarsaniz kendinizi zorlayinca bu kadar cikiyor ha bide hocam bahsetmis sunroof bildigim kadariyla cx3 lerde yok mazda 3 te var diye hatirliyorum
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Hepsini tecrübe ettim. Bazıları can sıkıcı. Özellikle eski kasasında olan bazı şeyler yenisinde yok. Maalesef bu forumda Golf ve Focus için eleştirdiğim şeyler gibi Mazda'da da böyle saçmalıklar var. Anahtarsız giriş çalıştırma var, cam açma butonlarında aydınlatma yok :) Ben de ekleme yapayım:
13- Soğutmalı torpido yok.
14- Sunroof yok (bunun sorumlusu Mazda Türkiye distribütörüdür)
Arkada menfez yok mesela hocam. Ama bunlarin cogunu benim gozumde donanimla kapatmis. Girtlak dolu alinca hele tadindan yenmez vallahi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım