1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

Silindir Cidarlarında Parlama / Yüksüz Kalmış Motorda Kompresyon Kaybı

Konu, 'Teknik Bilgiler' kısmında msansertekin tarafından paylaşıldı.

  1. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Panpa

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.666
    Beğenilen Mesajlar:
    3.223
    Marka:
    Ford
    90 120km hızı kaç bin devirde yapıyorsunuz? 1500 2000 devir ise bir anlamı yok konuyla alakalı olarak. arada bir 4000- duruma göre 7000 devir göstermek gerekiyor denmek isteniyor. arada bir bence ayda 3 5 kere bile yeterli olur
     
  2. msansertekin

    msansertekin Profesör Stage 1

    Kayıt:
    3 Ekim 2016
    Mesajlar:
    236
    Beğenilen Mesajlar:
    668
    Marka:
    Opel
    Hoşgeldiniz :D Bence sizin şartlarda motorun içi tertemizdir. Bir sıkıntı yok :)
     
  3. yaso

    yaso TORNACI

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.944
    Beğenilen Mesajlar:
    10.525
    Marka:
    Opel
    Deniz 10w60 kullan, daha önce de tavsiye ettim. Pederin 84 model kadettinde 20-50 kullanıyorduk hem eksiltme yapıyordu hem de kışın soğukta çok zorlanıyordu. Kendi arabamın ve pederin arabasının periyodik bakımını ben yapıyorum, 10-60 almasını rica ettim, bana çok dua ediyor son bakımdan beri. Eksiltme çok azaldı, kışın soğuk marşta çalışması rahatladı. Hem 10-60 çok viskoziteli yağlar tam sentetik oluyor, grup 4 sınıfına giriyor diye biliyorum
     
  4. yaso

    yaso TORNACI

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.944
    Beğenilen Mesajlar:
    10.525
    Marka:
    Opel
    Bu harika bilgileri bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim :)
    Daha önce bu konuda bir araştırma yapmadım ama içten yanmalı bir motor en çok yağ tüketimini motor soğukken yapıyor diyebilir miyiz? Segmanlar genleşip silindir cidarlarına maksimum yapışmayı sağlamadan önce büzüşme halindeyken (soğuktan dolayı) yanma odasına daha çok yağ geçişi olacaktır diye düşünüyorum. Acaba yanlış mı düşünüyorum..
     
    bt bunu beğendi.
  5. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Panpa

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.666
    Beğenilen Mesajlar:
    3.223
    Marka:
    Ford
    Yazın da mı 10 60 kullanalım peki? Hangi markayı önerirsin 10 60 da? LPG için özel falan yazıyor mu
     
  6. PULAT

    PULAT Profesör

    Kayıt:
    21 Eylül 2016
    Mesajlar:
    535
    Beğenilen Mesajlar:
    1.248
    Marka:
    Renault
    Megane RS in atası 2.0 f7r motor benim araç. 20 yaşını devirdi ve daha kkapağı sökülmemiş. (Maşallah diyeyim nazar almasın) Motorun kanı canı içindeki yağ ve eski araçlarda yağ dayanımı malum şimdikiler gibi 15-20k km ler değil. Bu sebeple 5bin km yi geçirtmemeye çalışıyorum.
     
    Basri Amca bunu beğendi.
  7. msansertekin

    msansertekin Profesör Stage 1

    Kayıt:
    3 Ekim 2016
    Mesajlar:
    236
    Beğenilen Mesajlar:
    668
    Marka:
    Opel
    Aynen öyle :) Soğuk motorda her şey problem.
     
    yaso bunu beğendi.
  8. msansertekin

    msansertekin Profesör Stage 1

    Kayıt:
    3 Ekim 2016
    Mesajlar:
    236
    Beğenilen Mesajlar:
    668
    Marka:
    Opel
    Özellikle mineral veya yarı sentetik kullanıyorsanız doğrudur. Fakat tam sentetik gene bir 10 bin km görebilir bozunmadan :) Daha erken değiştirmek daha iyidir tabi. Fakat o kullanıcı kararı.
     
    Basri Amca bunu beğendi.
  9. nacker

    nacker Takipçi

    Kayıt:
    12 Ocak 2019
    Mesajlar:
    2
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Bu konuda msansertekin hocama katılıyorum. Youtube'da takip ettiğim birisi var ABD'de yaşıyor. Adam volvocu ve iki tane 850'si var. Birisi 650 küsür bin km'de öbürü yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür binlerde. Motorlar komple orijinal.
    Düzenli olarak motordan çıkan yağları analize gönderiyor. 15 bin km yaptığı yağ bile hala gayet iyi durumdaydı. Tabii sürekli uzun yol yapıyor ve tam sentetik mobil 10w40 yağ kullanıyor. Bu arada motorların ikisi de T5, yüksek basınç turbo beslemeli. Hatta şu sıralar 300 küsür binde olanda tuning ile uğraşıyor, daha güçlü turbo taktı vs.
    Yani olay motordan ziyade yağın kalitesine bağlı. Eğer sürekli yüksek devirde motoru sıkıştırarak kullanmıyorsanız iyi bir yağ ve orijinal filtre ile 10 bin km çok rahat yapılır.
     
    Son düzenleme: 12 Ocak 2019
    Basri Amca ve msansertekin bunu beğendi.
  10. yaso

    yaso TORNACI

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.944
    Beğenilen Mesajlar:
    10.525
    Marka:
    Opel
    Ben petronas kullanıyorum lpg için özeldir falan yazısı yok. Yaz kış fark etmez ama fiyatı biraz tuzlu gelebilir. 180-190 lira civarında 4 litresi, her marka için böyle (mobil, motul..). Fiyat fazla gelirse shellin 15w40 ını kullanabilirsin. Hatta mobil 10w40 80-90 tl, eksildikçe eklerim ya da 10bin km beklemeden değiştiririm diyosan bu da mantıklı. Fakat 20w50 yi kullanma
     
  11. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Panpa

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.666
    Beğenilen Mesajlar:
    3.223
    Marka:
    Ford
    Bu kış bana sıkıntı cikarmadi. Yazın bakıma girince 20 60 liqui moly i çıkartıp bir durumuna bakmak lazım merak içerisindeyim. 10 60 motul veya mobil alır koyarız. 4 litre den fazlaya ihtiyaç oluyor mu
     
  12. yaso

    yaso TORNACI

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.944
    Beğenilen Mesajlar:
    10.525
    Marka:
    Opel
    Yağ eksiltme sorunun yoksa ihtiyaç olmaz ama eksiltme yapıyorsa garanti olması için fazladan 1 litre alabilirsin.
     
    Iskender™ ve denizyenilmez_ bunu beğendi.
  13. PULAT

    PULAT Profesör

    Kayıt:
    21 Eylül 2016
    Mesajlar:
    535
    Beğenilen Mesajlar:
    1.248
    Marka:
    Renault
    Sürekli bakıma gittiğim yer yakın arkadaşım ve biraz ruh hastası olduğumu bildiğindenmi bilmem castrol magnatec 10 40 koyuyor. O yoksa Elf ya da Mobil de kullanıyorum. Gönül isterki Motul kullanayım ama zaten arabam eski teknoloji ve öyle çok aman aman yağ gereksinimleri yok. Birde sıklıkla değiştiriyorum onunda etkisi var tabi.
     

Sayfayı Paylaş