KAPALI Turbo Sizlere Ömür

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Evet, şanımı ikiye katlıyorum arkadaşlar ama bu seferki daha bi cünupluk içeriyor. Dün @stan yani Rahmi abi ile körfez pistine girdik, gerçekten çok eğlendim, organizasyon için track turk e teşekkür ederim. Pist organizasyonu dediğin böyle olmalı. Hayatımın en güzel günlerinden biri idi. Zehrimi akıttım. Kazalar oldu, motor kıran oldu ve ben şaşkın bir şekilde çıktım nasıl benim arabama bir şey olmadı diye, derken yola çıkınca turbodan garip bi ses duydum, daha önceden kask olduğu için duymamışım tabi, neyse Ankara’ya gidince bakarım dedim. Demin indim aşağı, hava filtresi ile turbo arasındaki bağlantı hortumunu söktüm ve sorunun sebebini çözdüm ve resimler:

Resim 1. Paller size ömür
705853DE-7CD9-4D37-809C-5B66CAC442C9.jpeg


Resim 2. Önceki sahibi tamir ettirmiş bu hortumu
ED3EF395-39E4-4632-8E97-5E58F60EF376.jpeg


Resim 3. Kopan parça
604ABE03-8198-4337-A135-7B843B1667F1.jpeg


Böyle bir olay olabileceği hiç aklıma gelmemişti, şimdi anlıyorum insanların bu hortumu neden metal tercih ettiği, örnek:

E1046BF9-4F1C-472D-A6EE-697B657B23C0.jpeg


Bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim, benim kiada da aynı hortumu değiştirmiştim, kauçuk parça, ömrü belli, ömrünü tamamlayıp da parça koparsa sonucu benimkisi gibi acı olabilir. Benimkini çok ısınan turbo iyice tetikledi elbette. Şimdi birkaç arkadaşımla konuştum, sağlam öneriler aldım, bu 1-2 ay minimum maliyet ilerlemeliyim, o yüzden şimdilik İstanbul Fe-Ka turboda turbom hibritlenecek, kısmet olursa Eylül ayı ile de arabaya yavaş yavaş girişeceğiz. Canımı hiç sıkmıyorum sadece tatil öncesi böyle bir ekstra maliyetin çıkması kötü oldu, neyse olacağı varmış.
 

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
zannediyorum bu forumda DSG,turbo/kompresor TSI ve N13 hakkında en çok konuşabilecek kişilerdenim diye düşünüyorum. zira işin içinde 4 farklı araba ile tecrübe edişmiş yüzbinlerce km var.

Öncelikle N13 ve DSG dünya üzerinde sorunları bilinen ve sorunlarına çözümleri üretilmiş iki makinadır. 2013 sonrası DSG'nin en sık rastlanan sorunu kavrama iken n13'ün en sık rastlanan sorunları ise; soğutma sıvılarının dolaşımını sağlayan boruların yıpranması, turbo borularının yıpranması ,dumpvalve'in arızalanmasıdır. Piston ve blok sorunları ise daha az rastlanan sorunlardandır. Bu sorunların yaşanmasının en büyük sebebi motorun yüksek ısıda çalışması ve bu ısının zamanla boruları deforma etmesidir. Bu sorunlar stok araçlarda dahi görülebilirken Piston/blok sorunları ise daha ziyade yazılımlı araçlarda görülür.
DSG'nin kavrama sorunu sanayi ve yetkili servislerde rahatlıkla çözülebilir ancak maliyeti değişkendir. Bu konuda artık sanayilerde de çok iyi ustalar bulunabilir. Ücret detayına girmeyeceğim.
n13'ün sorunları da yine sanayide ve yetkili servislerde çözülebilir. sorunların topyekün ortadan kaldırmanın yolu;
1-forged piston
2-büyük intercooler
3-free-flow egzoz sistemi ya da en kötü ihtimalle katsız/spor katlı downpipe
4- yıpranması halinde tüm soğutma ve turbo borularının değişimi

forged piston yapacak bütçe yok ise diğer çözümler ile devam edilebilir

n18de ise sorunlar:
1-water pump
2-timing chain
3-pistons

sorunlar benzer ama ilk çıkan n18 çok daha sorunlu. buraya dikkat!

TSI'da stage2 de daha az masraf edip daha safe ilerleyebiliyorken n13'de ise hem daha çok masraf ediyorsunuz hem de daha istim üstünde oluyorsunuz. maalesef çok nazlı bir motor ve buji bobin bile seçiyor! supercharge TSI bu konuda candır..
hep söylüyorum birilerinin sorun yaşaması diğerlerinin de yaşayacağı anlamına gelmez ancak istisnalar da kaideyi bozmaz. dikkatli ve özenli bir sürücü bu motorları ve şanzımanı (şans farktörleri hariç) çok daha uzun yıllar sağlıklı bir şekilde muhafaza edebilecekken kasap diye tabir ettiğimiz özensiz kişiler ise 2 3 günde herşeyi derdest edebilir. Sorunlarını bildiğimiz ürünleri ya almayacağız ya da aldıysak da dikenine katlanacağız. ya yerden ya serden arkadaşlar.

selamlar.
ozaman bi soru sormak istiyorum kullanım deneyiminize bakarak, benim superchipsli 316iye intercooler artı downpipe yapsam,artı eksileri ne olacak,downpipe da alt devirlerde cansızlık ve fazla yakıt olarakmı çıkacak karşıma yoksa üst devirlerde güç artışımı,intercoolerda 330 intercoolerı yeterli olacakmı,yoksa custom bişey mi yapmalıyız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
ozaman bi soru sormak istiyorum kullanım deneyiminize bakarak, benim superchipsli 316iye intercooler artı downpipe yapsam,artı eksileri ne olacak,downpipe da alt devirlerde cansızlık ve fazla yakıt olarakmı çıkacak karşıma yoksa üst devirlerde güç artışımı,intercoolerda 330 intercoolerı yeterli olacakmı,yoksa custom bişey mi yapmalıyız.

Valla bişey diyim mi, bence intercooler a çok gerek yok, komple @Renard ın yaptığı free flow egzoz şart, yağ soğutucu işi de modifikasyon ustası bir ustada oem olmasa da bir şekilde halledilir, yağ basıncını falan etkilemez takılan ekstra aparat.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tuneman

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
Valla bişey diyim mi, bence intercooler a çok gerek yok, komple @Renard ın yaptığı free flow egzoz şart, yağ soğutucu işi de modifikasyon ustası bir ustada oem olmasa da bir şekilde halledilir, yağ basıncını falan etkilemez takılan ekstra aparat.
Zaten öyle roll gecelerine katılmıyorum,ozaman bizim arabalara çıkma 320ied exostu takıp downpipe taksak,en azında çapı geniş bi tık 320ied nin.,obd dende sürekli aracı takip ediyorum. yağ ısısısı 120 yi şuan geçmedim daha..
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
ozaman bi soru sormak istiyorum kullanım deneyiminize bakarak, benim superchipsli 316iye intercooler artı downpipe yapsam,artı eksileri ne olacak,downpipe da alt devirlerde cansızlık ve fazla yakıt olarakmı çıkacak karşıma yoksa üst devirlerde güç artışımı,intercoolerda 330 intercoolerı yeterli olacakmı,yoksa custom bişey mi yapmalıyız.
katlı ya da katsız downpipe'ın yapılma amacı performans'tan çok aracı rahatlatmak. ancak elbette üst devirlerin canlarnırken altlarda bir miktar azalma olur. sportcat de takabilirsin. hem yakıtını arttırmaz hem de alt devirleri korur ama tabi katsız downpipe kadar rahatlama yaratmaz.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Eveeet, arabamızı sağ sağlim teslim aldık, bıcı bıcı yapıyoruz şimdi :)



Şimdi gelelim tutan kalemlere:

Turbo Tamiri 1800₺(içi komple sıfır olmuş, tamir edilmemiş yani), indirim veya taksit yapmadı, 2000 dedi ilk sonra 1800 e yapayım hadi dedi, İstanbul Fe&Ka Turbo

Booster Performance Erhan Abi İşçilik işlemlerini halletti. Toplamda 350 lira işçilik verdim ona, 50 lira git gel kargo, intercooler temizliği, bunun için tampon söküldü, benzinle temizlendi, suyla güzelce yıkandı iç dış, ciddi baya kirliydi, 2 kere yıkadı, sonra soğutma suyunu ben getirdim, motul vardı, onu koydu, motor yağını ondan aldım, 4.5 litre, motul xclean+ 5w30(+170₺), işte turbo sök tak, arabada 5 gündür yatıyor orda, epey kolaylık sağladı. Burdan Erhan abiye tekrar teşekkür ederim.

Parçacıdan turbo hortumu(orj), yağ filtresi(mann) ve karter tapası aldım, 450 lira verdim, sonradan mann hava filtresi aldım bide 90 liraya, K&N i söktüm, sıkıldım artık temizlemekten, bide çok çabuk tıkanıyor.

Yazılımı yarın sildireceğim, US Performance Utku abi yoğundu biraz, orijinal katalizörü de bizim diğer eve koymuştum, bigün gittiğimde oradan alınca taktıracağım

Totalde 3000 lirayı geçkin bir masraf oldu, Mustafa Çatalbaş arkadaşımızı tanır belki bazılarınız, Swift Sport’u pert eden :) 2 kere Nürburing’e gitti, beni her sefernde davet etti, gereksiz pahalı, ilerde inşallah diyerek gitmemiştim. Körfez’e gidip gelmenin maliyeti yüksek ihtimal Nürburing’i geçti. Çok mutluyum :( :) psikolojim iyi değil
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,066
6,944
5,020
github.com
Marka
BMW
Eveeet, arabamızı sağ sağlim teslim aldık, bıcı bıcı yapıyoruz şimdi :)



Şimdi gelelim tutan kalemlere:

Turbo Tamiri 1800₺(içi komple sıfır olmuş, tamir edilmemiş yani), indirim veya taksit yapmadı, 2000 dedi ilk sonra 1800 e yapayım hadi dedi, İstanbul Fe&Ka Turbo

Booster Performance Erhan Abi İşçilik işlemlerini halletti. Toplamda 350 lira işçilik verdim ona, 50 lira git gel kargo, intercooler temizliği, bunun için tampon söküldü, benzinle temizlendi, suyla güzelce yıkandı iç dış, ciddi baya kirliydi, 2 kere yıkadı, sonra soğutma suyunu ben getirdim, motul vardı, onu koydu, motor yağını ondan aldım, 4.5 litre, motul xclean+ 5w30(+170₺), işte turbo sök tak, arabada 5 gündür yatıyor orda, epey kolaylık sağladı. Burdan Erhan abiye tekrar teşekkür ederim.

Parçacıdan turbo hortumu(orj), yağ filtresi(mann) ve karter tapası aldım, 450 lira verdim, sonradan mann hava filtresi aldım bide 90 liraya, K&N i söktüm, sıkıldım artık temizlemekten, bide çok çabuk tıkanıyor.

Yazılımı yarın sildireceğim, US Performance Utku abi yoğundu biraz, orijinal katalizörü de bizim diğer eve koymuştum, bigün gittiğimde oradan alınca taktıracağım

Totalde 3000 lirayı geçkin bir masraf oldu, Mustafa Çatalbaş arkadaşımızı tanır belki bazılarınız, Swift Sport’u pert eden :) 2 kere Nürburing’e gitti, beni her sefernde davet etti, gereksiz pahalı, ilerde inşallah diyerek gitmemiştim. Körfez’e gidip gelmenin maliyeti yüksek ihtimal Nürburing’i geçti. Çok mutluyum :( :) psikolojim iyi değil
Karter tapası her yağ bakımında değişmesi gereken bir parça mı ?
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Karter tapası her yağ bakımında değişmesi gereken bir parça mı ?

Valla arabayı aldığımdan beri ilk defa değiştim :D 30 bin km olmuş, parçacıdan her seferinde almayı unutuyodum bu sefer gelip başka biri alırken o sırada aklıma geldi, yani gerekmiyor aslında ama almakta fayda var, önemli olan parça yağ filtresinin içinden çıkan karter tapası pulu zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Yazılım silincekse araba kesin satılcak ozaman,normal halde binmek yazılımdan sonra kesmiycek,gene diyorum bütün şanssızlıklar başına geldi soğuttu arabadan yoksa güzel araba.

Ya kesin satarım da 1 yıl falan binmem gerekecek gibi duruyor, zaten Eylül ayı itibariyle iş yerine servisle gidip gelmeye başlıcam, arabayla pek bağım kalmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
movaviyi crackleseydin ekranı kapatmış:)güzel gazlamışsın
sonradan crackledim, proje dosyasını okumadı amaaan dedim bende, 3. defa edit yapıyodum, d,iğer programlar uğraştım yapamadım, normalde macbook vardı bende, imovie kullanıyodum, şu an başka pc kullanıyorum, o yüzden işte gınağ geldi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tuneman

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Abi sen 210a kadar cıkmışmıydın:D ben 160-170 diye hatırlıyodum:D

E istanbul park da o buji bobini başka nası bitircektim :D aga mekanik desteksiz yazılım işi benim gibi adama göre değil, işte gündelik sürüş konforu arayan, rahat sollama yapan, arada trafikte denk geldiğiyle roll yapan işi, benlik değil.
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bu arada:

BCB5F7D8-58B4-42C1-AE27-19C799175B26.png


Bu adam prof fotocuymuş, körfezde 50₺ karşılığında foto çekiyordu, herkesten aynı ücreti almasına rağmen adalet sıfır, milletin 20-30 tane fotosunu çekmiş benim sadece 2 fotomu çekmiş, kibarca instadan yazmama rağmen bi özür vs. cevabı bile yazmamış, diyecek bir şey yok.
 

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
E istanbul park da o buji bobini başka nası bitircektim :D aga mekanik desteksiz yazılım işi benim gibi adama göre değil, işte gündelik sürüş konforu arayan, rahat sollama yapan, arada trafikte denk geldiğiyle roll yapan işi, benlik değil.
Aynen,yoksa biz arada gazlama sollama çok sıkıntı olmuyor,ama o pist günleri senin arabayı yaktı:eek:.118i de olsa araba gene pistlere çok rahat dayanamazdı.Valla benim araba 316 ağır bide 136 beygir bineceğime dizel astra alır binerim.
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Arkadaşlar, BMW’ye burdan teşekkür ederim, Şaşmaz’ı avucumun içi gibi öğretti, en ücra köşesini bile biliyorum, eskiden her yere navigasyonla giderdim, artık kısa bir tarifle gidebiliyorum, e boşuna dememişler:

“ (B)enimle (M)asrafa (W)ar mısın? “
(D)evamlı (S)ervise (G)ider sahahashhahashsahhas
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım