Evet düzlük dışında 2.vites 5.5 k devirde gittim hep bu da aracı çevikliğini koruduSenin fren noktan güzeldi ilk virajda, bir de arka taraftaki virajlatı 2. Viteste dönmen fark yaratmış. Tekrardan, buradan da tebrik etmiş olayım.
Evet düzlük dışında 2.vites 5.5 k devirde gittim hep bu da aracı çevikliğini koruduSenin fren noktan güzeldi ilk virajda, bir de arka taraftaki virajlatı 2. Viteste dönmen fark yaratmış. Tekrardan, buradan da tebrik etmiş olayım.
Valla test ettik, 11k 12k gibi yanma bozukluğunu hissettiriyor. Riske atmamak adına maksimum 9binde falan değiştiriyoruz işte. Tabi bu yazılımlı araba, stocklar için ömrü çooooooooooooook daha uzun olur muhtemelen. Kaldı ki yağ değişimi de 10k kmyi geçmiyor Taktığımız bujiler de şunlar;hocam 7500de yağ değişmiyor çok erken değil mi yahu
LPG yapısı gereği bujilerin ateşleme voltajını yükseltiyor. Doğal olarak bobinler, bujiler daha fazla strese maruz kalıyor.Belki ngk bizi kazıklıyor, belki yazılım etkisi, belki lpg etkisi, belki eskimiş bobin etkisi, belki de körfezde attığım 36 tur...
Olasılıklar çok fazla.
20.000 dayansın, şükür diyorum
LPG yapısı gereği bujilerin ateşleme voltajını yükseltiyor. Doğal olarak bobinler, bujiler daha fazla strese maruz kalıyor.
Hele bir de bujilerin ömrü bitmiş ise bobinler de zorlanmaya başlıyor daha yüksek voltajı basabilmek için. Bizim halkımız da masraf etmeyi sevmez, o yüzden bobinlerim bozuldu diye gezen çokça lpg'li araç sahibi var. Düzenli ve doğru aralıklarla buji değişimi hem yakıt ekonomisi hem bakım maliyeti açısından daha iyi. Bujilerin içinde yer alan direnç özelliğini yitirmekte. O direnci ölçerek durumlarını anlayabilirsiniz. Bununla ilgili hazırladığım bi video vardı. Akşam evden atayım, işyerinde youtube yasak..
Evdeki diğer aracımda ngk/bosch tek tırnak tek tarafı iridyum ucuz yollu bujiler kullanıyorum. normalde gitmesi gereken değer 60-80bin km iken, lpg ile 30-35bin km'de yavaştan özelliklerini yitiriyorlar. Ben de 4ü 80-100tl olduğu için 35bin km'de bir değiştiriyorum, araç şu anda 155bin km'de ve 140bin km'sini lpg ile yaptı hala orijinal bobinleri var
Bu arada kendi lancerıma maalesef lpg taktırıyorum, umarım pist olayında sıkıntı yaratmazlar. sizin gibi yaparım artık AFR ayarı da yapılacak akşamına umarım üzmez. Bir sonraki etkinlikte haber ederseniz gelirim pist olaylarına...
Süre 1 saniye iyileşmiş Geçenki etkinlikte birlikte olduğumuz tur 58.7 mi ne dönmüştük Mito da ne sağlam araba çıktı gazla gazla durBir de tabi tatilimin esas olayı, pazartesi günü Körfez pistinde gerçekleşmiş olan Track Turk Track Day idi.
İzmir'den sabah saat 6'da 3 kişi Mito'ya binip yola koyulduk. Yol arkadaşlarımdan birisi Barış Abim, kendisi 10 yıldan uzun süredir pist işlerinin içinde ve Nurgburgring'i dahi görmüş oldukça deneyimli birisi. Diğer arkadaş ise, genç bir Alfa sahibi olan Batuhan idi.
Saat 10:30 - 16:30 aradında Körfez pistinde bolca gazladık.
O gün, biraz talihsizlik yaşayan arkadaşları gözümüzle görmemiz, biraz da videoda 2:23'te görüleceği üzere arabayı curb'un arkasındaki çukura düşürmemden dolayı, hayatımda ilk kez bir pist gününde başıma bir olay gelebileceğine dair içimi bir korku sardı. O sebeple attığım tur sayısını sınırlı tuttum, gerçi bu halimle bile 25-30 tur attım. Eğer bu korku hissiyatına kapılmasaydım, saat 4'ten sonra hava serinlemişken piste tek başıma çıkıp, biraz daha iyi bir zaman yapmam mümkündü.
Günün en iyi derecesi benim adıma 57.6 oldu. Onda da araçta 2 kişiydik (söylemesi ayıp, ikimiz tam 200 kg yapıyoruz).
Videoda, sağ koltuğumda @Ozgur Gunes var. Birlikte hem sohbet ettik, hem de gazladık. Özgür'ün arabayşa da o gün pistte turladık. Her ne kadar Özgür talihsizlik yaşasa da, 116 çok keyifli bir araba olduğu her halinden belli.
Şu çukura düşme işini hafta içinde ilk müsait vaktimde başansçıya gidip, lastiği söktürüp kontrol ettirdim. Çok şanlıyım ki, alt takımda hiç sorun yok. Fakat jant hafiften yamulmuştu. Ayrıca lastik de yüzeysel de olsa hafiften çizik vardı. Kolay bir işçilikle yamukluk konusunu hallettik, ama gerçekten o anda lastiğin yarılmaması benim için çok büyük bir şans oldu.
Video:
Bu da, o günden kalan bir hatıra:
Geçmiş olsun Rahmi hocam. Viraj içi tekerlek olduğu için ucuz atlatmışsın. Şu ilk virajla ve curb'leriyle bir türlü barıştıramadık seni ya O kısmı tam oturtsan var ya, Körfez pisti bu fırfır virajlarıyla tam senin arabanın kalemi. Arabanın şu haliyle 0:55'e kadar yolu var. Bir sonrakine muhtemelen yaparsın.Bir de tabi tatilimin esas olayı, pazartesi günü Körfez pistinde gerçekleşmiş olan Track Turk Track Day idi.
İzmir'den sabah saat 6'da 3 kişi Mito'ya binip yola koyulduk. Yol arkadaşlarımdan birisi Barış Abim, kendisi 10 yıldan uzun süredir pist işlerinin içinde ve Nurgburgring'i dahi görmüş oldukça deneyimli birisi. Diğer arkadaş ise, genç bir Alfa sahibi olan Batuhan idi.
Saat 10:30 - 16:30 aradında Körfez pistinde bolca gazladık.
O gün, biraz talihsizlik yaşayan arkadaşları gözümüzle görmemiz, biraz da videoda 2:23'te görüleceği üzere arabayı curb'un arkasındaki çukura düşürmemden dolayı, hayatımda ilk kez bir pist gününde başıma bir olay gelebileceğine dair içimi bir korku sardı. O sebeple attığım tur sayısını sınırlı tuttum, gerçi bu halimle bile 25-30 tur attım. Eğer bu korku hissiyatına kapılmasaydım, saat 4'ten sonra hava serinlemişken piste tek başıma çıkıp, biraz daha iyi bir zaman yapmam mümkündü.
Günün en iyi derecesi benim adıma 57.6 oldu. Onda da araçta 2 kişiydik (söylemesi ayıp, ikimiz tam 200 kg yapıyoruz).
Videoda, sağ koltuğumda @Ozgur Gunes var. Birlikte hem sohbet ettik, hem de gazladık. Özgür'ün arabayşa da o gün pistte turladık. Her ne kadar Özgür talihsizlik yaşasa da, 116 çok keyifli bir araba olduğu her halinden belli.
Şu çukura düşme işini hafta içinde ilk müsait vaktimde başansçıya gidip, lastiği söktürüp kontrol ettirdim. Çok şanlıyım ki, alt takımda hiç sorun yok. Fakat jant hafiften yamulmuştu. Ayrıca lastik de yüzeysel de olsa hafiften çizik vardı. Kolay bir işçilikle yamukluk konusunu hallettik, ama gerçekten o anda lastiğin yarılmaması benim için çok büyük bir şans oldu.
Video:
Bu da, o günden kalan bir hatıra:
Bir de tabi tatilimin esas olayı, pazartesi günü Körfez pistinde gerçekleşmiş olan Track Turk Track Day idi.
İzmir'den sabah saat 6'da 3 kişi Mito'ya binip yola koyulduk. Yol arkadaşlarımdan birisi Barış Abim, kendisi 10 yıldan uzun süredir pist işlerinin içinde ve Nurgburgring'i dahi görmüş oldukça deneyimli birisi. Diğer arkadaş ise, genç bir Alfa sahibi olan Batuhan idi.
Saat 10:30 - 16:30 aradında Körfez pistinde bolca gazladık.
O gün, biraz talihsizlik yaşayan arkadaşları gözümüzle görmemiz, biraz da videoda 2:23'te görüleceği üzere arabayı curb'un arkasındaki çukura düşürmemden dolayı, hayatımda ilk kez bir pist gününde başıma bir olay gelebileceğine dair içimi bir korku sardı. O sebeple attığım tur sayısını sınırlı tuttum, gerçi bu halimle bile 25-30 tur attım. Eğer bu korku hissiyatına kapılmasaydım, saat 4'ten sonra hava serinlemişken piste tek başıma çıkıp, biraz daha iyi bir zaman yapmam mümkündü.
Günün en iyi derecesi benim adıma 57.6 oldu. Onda da araçta 2 kişiydik (söylemesi ayıp, ikimiz tam 200 kg yapıyoruz).
Videoda, sağ koltuğumda @Ozgur Gunes var. Birlikte hem sohbet ettik, hem de gazladık. Özgür'ün arabayşa da o gün pistte turladık. Her ne kadar Özgür talihsizlik yaşasa da, 116 çok keyifli bir araba olduğu her halinden belli.
Şu çukura düşme işini hafta içinde ilk müsait vaktimde başansçıya gidip, lastiği söktürüp kontrol ettirdim. Çok şanlıyım ki, alt takımda hiç sorun yok. Fakat jant hafiften yamulmuştu. Ayrıca lastik de yüzeysel de olsa hafiften çizik vardı. Kolay bir işçilikle yamukluk konusunu hallettik, ama gerçekten o anda lastiğin yarılmaması benim için çok büyük bir şans oldu.
Video:
Bu da, o günden kalan bir hatıra:
HeheheHahaha, videoyu izledikçe sağa sola savrulmama gülüyorum, bence çizgin falan çok iyiydi abi, fren noktaların falan da iyiydi, daha iyi süre çıkardı tek başına çıksaydın. Bu süre bence en fazla 1 saniye daha iyileşir o da artık arabanın limiti olur. Yeni alacağım arabayla bir sonraki pist gününde görüşmek üzere
Doğru diyorsun, viraj içi olması benim için büyük şans oldu aslında.Geçmiş olsun Rahmi hocam. Viraj içi tekerlek olduğu için ucuz atlatmışsın. Şu ilk virajla ve curb'leriyle bir türlü barıştıramadık seni ya O kısmı tam oturtsan var ya, Körfez pisti bu fırfır virajlarıyla tam senin arabanın kalemi. Arabanın şu haliyle 0:55'e kadar yolu var. Bir sonrakine muhtemelen yaparsın.
Bugn de izmirde piste çıktıkSüre 1 saniye iyileşmiş Geçenki etkinlikte birlikte olduğumuz tur 58.7 mi ne dönmüştük Mito da ne sağlam araba çıktı gazla gazla dur
Rahmi hocam soru: Şimdi bu arkadaşın motoru uzun yolda benzinde dipgazla 1-2 saat zorlasan, herhangi bir aksama zarar gelir mi? Aracı stock olarak düşün.Bugn de izmirde piste çıktık
Mşallah düyelim, ama mito gerçekten taş gibi gidiyor, nazar değmesin.
Rahmi hocam soru: Şimdi bu arkadaşın motoru uzun yolda benzinde dipgazla 1-2 saat zorlasan, herhangi bir aksama zarar gelir mi? Aracı stock olarak düşün.
Turbo, hortumları, silindirler, motor bloğu vs.vs.?
Bu 1.4T motorların ömrü ile ilgili soruyorum. Atıyorum, 500x'te alsam, öyle otoyolda dipgaz zorlamayla arıza yaşatır mı? Benim ihtiyar atmosferik en fazla yağ eksiltiyor öyle zorlamada.
Net iyi bilgi Teşekkürler. 500x'te Multiair kullanılıyor. O zaman o motorla işim olmaz diyebilirim. =)Tjet motor kolay kolay sorun yaşatmaz. Ama önemli bir detay, Fiat grubunun 2 farklı 1.4t motoru var. Birisi bendeki tjet, diğeri de multiair. İkisi aynı bloğu kullanıyorlar, en temel farkları ise üst kapak ve valf sistemi.
Tjet valf sistemi olarak tek kamlı ve tamalen konvamsiyonel bir tasarım.
Multi air ise, yanlış bilmiyorsam egzoz valfi kısmındayfı, kam yok, tamamen elektronik aktatörlerle iş yapıyor. Multiair de bu valf sistemi bozulabiliyor ve tamiri genellikle olmuyor. Modülü yenilersen fiyat 5.000₺ oluyor. Ve fiat yeni araçlatında genellikle bu multiair motorları artık tercih ediyor, çünkü yakıt tüketimi açısından daha verimli bir motor. Ama arıza durumund derdi büyük. O sebeple 500x'teki motorun ne olduğundan öncelikle bir emin olmak lazım.
Övgüler övgüler...Bu video da bugünden.
Benden hep araç içi videolara alışıksınız ama bu sefer dışarıdan
Alfa Ege ekibi olarak bugün pistteydik. Katılımcıların çok büyük kısmı alfa idi.
Polocup'lar harici günün en iyi süresini minnak Mitom ile 35.617 olarak yaptım.
Alfa Ege ekibini instagramdam takip edin, bu ekip olarak üzmirde daha çok etkinlik yapacağız inş.
Valla biraz zordu. ama bu tür şeyler illa ki olacak, sonuçta 8 yaşında ve 115.000KM'deki bir arabadan bahsediyoruz.Zor bir sorunu epey uğraşarak çözmüşsün, benim moralim aşırı bozuluyor böyle durumlara, full stock candır, senin moralini benim kadar bozmadığı için keyfini çıkarabiliyorsun.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.