Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Konuyu devamlı hayranlıkla takip ediyordum da bu sistem nirvana oldu. Tebrik ediyorum, sanayinin içinde de olunca çok daha güzel imkanlar oluyor.
Sudan ben de cooler'a zarar geleceğini sanmam. Daha fazla ısınmış haldeyken hava daha soğuk şekilde yağmur da gelebilir. Suyun gittiği yerlerde de ihtimal oldukça düşük gibi geldi bana. zaten suyun debisi oldukça düşük.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve stan

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,856
26,200
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Normalde şöyle bi arabayı ilanda görsem kim bilir başına neler geldi diye yüzüne bakmam ama konuyu takip edince tüm mitolardan üstün oluyor :D Elinize sağlık çok iyi işler çıkarıyorsunuz. Sadece bir sorum var bu sistemi sürekli çalıştırmayacaksınız değil mi sadece gazlama-pist zamanlarında açılacak
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve RYAN7R

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Güzel bir DIY çözüm olmuş. Sandwich plate'e talip olabilirim. Bahane ile yüz yüze tanışmış oluruz Rahmi bey :)

Bu arada bu sistem evolarda var. Otomatik manuel diye konsolda tuşu da var. Yanlış bilmiyorsam WRX STI'larda da var. O yüzden uygulamanızda herhangi bir problem olmayacaktır.

Video ve fotoları evde bakacağım, şirkette görseller kapalı maalesef...
Bu hafta yıllık izindeyim. Menemen tarafına yolun düşerse haber et bro, buluşalım, tanışalım.

En kötü ihtimal, haftaya perşembe pkşamı ikea'da alfa ege toplantısına gelebilirsin. 2 haftada bir toplanıyoruz arkadaşlarla. Bolca alfacı ilentanışırsın, belki hem senin de kanına girer bir alfa :p

İlk önce bende Rahmi abi gibi düşünüyorum, alüminyumun su fışkırtınca yapısın bozulması için ergime sıcaklığının en kötü 0.3-0.5 katı sıcaklığında olması lazım ki oraşar ulaşmıyor. İkincisi baya bayaaaaa profesyonel iş yapmışsın, bayıldım. Intercooler’ı temizlemişsindir diye düşünüyorum, ayrıca oil catch can işine girmeni tavsiye ederim, sen onu da rahatlıkla halledersin, arkadaşın 1.6 mjet yazılımlı Linea’ya taktık, iyi oldu güzel oldu, yardımcı olmaya çalışırım. Son olarak, 2L tank yeterli mi sence?
Oil catch konusunda haklısın, baya faydalı olabilir. O işi bir araştırayım. 2lt tank doğrusu çok yeterli değil, otomatikte çalıştırınca 15 dk da falan bitiyor su. Belki bir ara ikinci bir depo ekleyebilirim, ama şimdilik bu iş beni biraz yordu, 2lt de kafi demek durumundayım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Konuyu devamlı hayranlıkla takip ediyordum da bu sistem nirvana oldu. Tebrik ediyorum, sanayinin içinde de olunca çok daha güzel imkanlar oluyor.
Sudan ben de cooler'a zarar geleceğini sanmam. Daha fazla ısınmış haldeyken hava daha soğuk şekilde yağmur da gelebilir. Suyun gittiği yerlerde de ihtimal oldukça düşük gibi geldi bana. zaten suyun debisi oldukça düşük.
Çok sağolasın. Bu işte tasarım ve tedarik tamamen, yine işçiliğin çok büyük kısmı bana ait. Ama dediğin gibi babamın dükkanı olmasa, tek başına yapması çok çok zor. Çünkğ 2 gün boyunca dükkanda yer kapladım, ayrıca sınırsız alet edebat kaynağına sahiptim. Yapacak usta bulsan, acayip bi işçilik fiyatı çıkarabilir. Ya da biraz salla pati işçilik olabilir.

Normalde şöyle bi arabayı ilanda görsem kim bilir başına neler geldi diye yüzüne bakmam ama konuyu takip edince tüm mitolardan üstün oluyor :D Elinize sağlık çok iyi işler çıkarıyorsunuz. Sadece bir sorum var bu sistemi sürekli çalıştırmayacaksınız değil mi sadece gazlama-pist zamanlarında açılacak
Çok sağol, tespitinde bence çok haklısın.
Sistemin asıl amacı pist kullanımı için. Bir de yazın sıcak havalarda hazlarken araç üstündeki stresi minimuma indirmek amacıyla kullanırım. Biraz da oyuncak oluyor işte :)

Örneğin bu sabah otobanda bi sollama yaparken elimle switch i açtım, sollama bitince kapadım. Hissiyatı bile şımartıyor adamı :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bir süredir satış konuşatından da takip ettiğiniz üzere, MiTo'ya özel şase gergileri konusunda çalışıyorduk.

İlk olarak ön altşase gergisini takmıştık. Bu parça arabanın kafasını çok kıvrak hale getirmişti.

Sonrasında bagaj içi arka üst kule gergisini ve tünel gergisni takmıştık. Bunlarla beraber arkanın o yüksek hızlarda viraja girince adım adım açılması ortadan kalktı.

Son olarak da, arabaya yayları takınca, araba iyicene kartüng moduna girdi.

Alt gergiler:
zMbnYO.jpg


Bagaj içi arka kule gergisi:
JDv36W.jpg


Özellikle bagaj içi arka gergiyi görselliği göze hoş gelsin diye Fiat'ın ateş kırmızısı koduna boyattırdım. Pek çok kişi, bungerginin bagajı öldürdüğünü düşünse de, bu hali ile bagaja oğlanın bebek arabasını hala koyabiliyorum. Bir de acil durumlar için, bagaja cırcırlı lokma takımı koydum. Ekstra hacim ihtiyaç olunca, cırcır ile 2 dakikada gergiyi sökmek mümkün.

Son olarak da, araç içinde orta konsolda ufaktan görsel güncellemeye gittim, bu hali çoo daha fazla içime sindi diyebilirim.
RDqQ3o.jpg
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bugün pistte 4 kişi mito sordu bana, nasıldır? alınır mı ? vs

Valla reis, aslında ailecek planı yapmıştık, bugün pistte olacaktık. Ama bizim oğlan 3 gündür biraz hasta, soğuk algınlığı gibi olmuş, onunla uğraşıyoruz. O sebeple planları iptal etmek gerekti (Hatta şu anda da oğlanı sallamaya kalktım :)). Yoksa tüm soran arkadaşlarla beraber bugün arabanın sağını solunu kurcuklardık.

Ama en kısa özet, fiyat performans olarak çok doğru bi araba. Sinan reis ne der, insanlar merak ediyordur, denemek lazım ;)

Pistte test videosu gelsin, onu izleyip karar versinler abi :)

Çok mantıklı:)
Zamanında Sinan reis civic'imim direksiyonuna oturmuştu, keyifliyfi. MiTo'nun Civic'ten eksik kalır yanı olmasın de mi:)
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Sistem tam olarak nasıl çalışıyor bilmiyorum ama kendi insignia'ma yaz ayları yaklaşınca bir planım var.

Iat sensörünün verisi var elimde. Direnç-sıcaklık eğrisi. Arduino kart aracılığıyla belirli bir iat değeri okuyunca enjeksiyonu açma- eşik değerinin altında kapama ihtimalim var. Hatta suyu da direkt silecek suyu tankından alacağım. Zaten sensörü var, silecek suyu azaldı diye uyarıyor. Azaldıkça doldururum :) Tam otomatik yani :)

Ayrıca aliexpress linkleri çalışmıyor bende :( nozul ve pompa arıyordum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Sistem tam olarak nasıl çalışıyor bilmiyorum ama kendi insignia'ma yaz ayları yaklaşınca bir planım var.

Iat sensörünün verisi var elimde. Direnç-sıcaklık eğrisi. Arduino kart aracılığıyla belirli bir iat değeri okuyunca enjeksiyonu açma- eşik değerinin altında kapama ihtimalim var. Hatta suyu da direkt silecek suyu tankından alacağım. Zaten sensörü var, silecek suyu azaldı diye uyarıyor. Azaldıkça doldururum :) Tam otomatik yani :)

Ayrıca aliexpress linkleri çalışmıyor bende :( nozul ve pompa arıyordum.

Selamlar,

Benim sistemde bir yerden veri okuma yok. Sistemdeki elektronik kart sadece belli bir duty cycle'da su püskürtülmesini sağlıyor. Sistemin ne zaman çalışacağı ise tamamen manuel şekilde konsoldaki düğmelerden kontrol ediliyor.

Sadece IAT'ye bağımlı otomatize bir sistem çok sağlıklı olmayabilir. Çünkü açık yolda ilerlerken it nispeten düşer, sıkışık trafikte durduğunda iat yükselir. Yani, sadece iat'ye bağımlı bir sistem yaparsan, aracın soğutmaya ihtiyaç duymadığı durma anında suyu gereksiz tüketebilirsin. O sebeple, ardunio ile irşeyler yapacaksan, gaz pedalı pozisyon bilgisi ve iat gibi birden fazla veriyi kullanıp ufak bir algoritma ile bu işi yapmak daha faydalı olabilir.

aliexpress linklerini tekrar paylaşıyorum:
https://tr.aliexpress.com/item/2016...020.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.431e4c4d2V3fWU
https://tr.aliexpress.com/item/B76-...939.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.431e4c4d2V3fWU
https://tr.aliexpress.com/item/2-in...er-su-s-cakl-k-ya-bas-n-hava/32847642786.html
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,128
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Selamlar,

Benim sistemde bir yerden veri okuma yok. Sistemdeki elektronik kart sadece belli bir duty cycle'da su püskürtülmesini sağlıyor. Sistemin ne zaman çalışacağı ise tamamen manuel şekilde konsoldaki düğmelerden kontrol ediliyor.

Sadece IAT'ye bağımlı otomatize bir sistem çok sağlıklı olmayabilir. Çünkü açık yolda ilerlerken it nispeten düşer, sıkışık trafikte durduğunda iat yükselir. Yani, sadece iat'ye bağımlı bir sistem yaparsan, aracın soğutmaya ihtiyaç duymadığı durma anında suyu gereksiz tüketebilirsin. O sebeple, ardunio ile irşeyler yapacaksan, gaz pedalı pozisyon bilgisi ve iat gibi birden fazla veriyi kullanıp ufak bir algoritma ile bu işi yapmak daha faydalı olabilir.

aliexpress linklerini tekrar paylaşıyorum:
https://tr.aliexpress.com/item/2016...020.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.431e4c4d2V3fWU
https://tr.aliexpress.com/item/B76-...939.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.431e4c4d2V3fWU
https://tr.aliexpress.com/item/2-in...er-su-s-cakl-k-ya-bas-n-hava/32847642786.html
Evet gaz pedalını da dahil etmeyi düşünmüştüm. En basit haliyle tam gaza switch koymak gibi :) Yoksa şehiriçi dur kalk trafikte de iat yükseliyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bu sefer olmadı panpalar.

MiTo ilk kez çok çok tuhaf bir şekilde frenlerden çok ciddi sıkıntı yarattı dün.

Henüz daha ilk piste çıkışımda, ilk tur tabi soft frenlerle lastikleri, arabayı ve kendimi ısıttım. Akabinde ikinci turda, MiTo'nun o efsane frenlerinin hakkını vermek için S/F sonunda fren pedalına ilk kez tekmeli vurarak (olması gerektiği gibi yani), çok güzel freni mi yaptım. ilk anda lastik ve fren olması gerektiği gibi çok güzel zınk diye arabayı yavaşlattı. Ama frenajın sonuna doğru pedalın hafiften düştüğünü hissettim, tabi bu bende bi alarm durumu hemen oluşturdu.

bir sonraki viraja biraz daha temkinli girdim ve pedaldaki yumuşaklık baki idi, sonrasında da pedal neredeyse tamamen aşağıya inip, fren kuvveti belki de %50'nin bile altına düştü.

Durum böyle olunca hemen pite girdim ve pit duvarının arka tarafındaki boş alanda bi 10 tane falan frene hiç dokunmadan tur attım ve fren kendine geldi.

İşin tuhaf tarafı, fren kontrollerimi yapıp da piste gelmiştim. Daha önce 10 turda bile banamısın demeyen frenler, ilk sert frenajda ruhunu teslim etmişti. Frenle ilgili güncel olrak yaptığım bakımlar:
  • Normalde Ferodo balata kullanırım ama 1 ay önceki bakımda Ferodo bulamadığımdan TRW marka takmıştım.
  • Yine 1 ay önceki bakımda ön disklerin dış kenarlarını tornalattırdım.
  • Sadece 4 gün önce fren hidroliğimi yeniledim. Bunun için RBF600 siparişi vermiştim, sipariş ile RBF660 geldi. Elimde, bir önceki bakımdan da yarım kutu RBF600 vardı. Fren hidroliği yaklaşık 1,5 kutu hidrolik yağı aldığından elimdeki yarım kutu RBF600 ile tam kutu RBF660'ı birlikte koydum.
Şimdi, yukarıda saydığım durumlarda şüpheli durumlar var tabiki de. Öncelikle balata Ferodo yerine TRW kullanmam bir etken olabilir. Ama daha önce TRW ile de piste çıkmıştım, hiç bu yönde bir sorun yaşamamıştım.

RBF600 ile RBF660'ı karıştırmak bir ihtimal sıkıntı yaratmış olabilir, ama buna pek ihtimal vermiyorum.

Yeni aldığım RBF660'ın taklit ürün olmasından ciddi şekilde şüpheleniyorum.

Belki de, ağzı kapalı şekilde beklettiğim RBF600 zamanla nem aldı, ondan da sıkıntı yaşamış olabilirim.

Hatta, ilk piste çıkışımdan sonra, yakınlarda bir sanayi sitesi bulup, hiren hidroliğinde hava olup olmadığını kontrol ettirdim. Usta sistemde hava yok dedi. Gün sonlarına doğru tekrar denemelik piste çıkıp, 3 tur soft gazladım, fren pedalı max yarım basış şeklinde kullandım. 4. tur tam soğutma yapıp, 5. turda arabayı biraz zoarlayayım dedim. ama daha ilk frenajda aynı düşen pedal hissiyatı kendini belli etti. O sebeple, günü olması gerekenden çok çok kısa tutarak, tamamladım.

Asıl bundan sonra ne yapacaklarıma gelirsek:
  • Bu hafta içi ilk iş olarak, fren hidroliğini tamamen boşaltıp, günlük kullanıma uygun standart bir hidrolik koyacağım.
  • Semi slickler lastikleri söküp artık 4 mevsim lastiklere geçeceğim.
  • kış mevsiminde, uygun bir vakitte artık goodridge'in çelik fren hortumlarını orta ve arka set olarak alıp takacağım (ne olur ne olmaz hesabı). Şu an sadece önlerde var çünkü çelik hortumlar.
  • Bahar mevsiminde çıkacağım bir sonraki pist gününden önce kesinlikle ferodo balata bulup takacağım.
  • Son olarak, yine kışın uygun bir vakitte, ön tampon boşluklarından, ön balatalara doğru tampon boşluklarındn bir hava yönlendirmesi yapacağım.
Sütten ağzı yanan, yoğurdu üfleyerek yermiş...

Bu da, dün tüm gün bana eşlik eden Murat Turhan Kaptan'ın (Alfa Ege Moderatörü) kamerasından, piste ilk çıkışımız ve fren sorunuyla tanıştığımız anlar:
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
@stan hacı trw de olabilir, audide frenler kötü geliyordu, balatalara baktık iyi durumda ama nedenini anlamadık, yine de değiştirdim çıkanlar trw çıktı. Valeo ile değiştirdik, tabi sıfır balata ile illa ki fark olur ama trwnin iyi durumdaki frenleri çok kötüydü...
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
@stan hacı trw de olabilir, audide frenler kötü geliyordu, balatalara baktık iyi durumda ama nedenini anlamadık, yine de değiştirdim çıkanlar trw çıktı. Valeo ile değiştirdik, tabi sıfır balata ile illa ki fark olur ama trwnin iyi durumdaki frenleri çok kötüydü...
Olabilir ya.

Gerçi günlük kullanımda trw ler bi olumsuzluk hissettirmşyor, hatta deiğim gibi trw ler ile üzmir pistine de baya çıkmışlığım var.

Ama artık trw ye tövbe diyorum. Ne yapıp edip, yeni pist sezonundan önce ferodo bulacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve alfhonso
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım