Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Dün İzmir'de yine 850'lik parkura çıktık.

Bu arabaya artık spor yay şart gibi gibi... Zehir is loading yani...
j6RE8J.jpg


İlk çıkışımızda pist tozluydu, bolca yan yan gittik. Video çekemedim ama, kusura bakmayınız.

İkinci çıkışımda pist temizlenmişti. İlk hızlı tutum çok güzel geçti ve günün en iyi derecesi olan 35.7xx geldi. Ama sonraki turda ilk virajda hafiften freni kaçırdım, o an tur gitti dedim ve acaba gazlamayı bırakıp o turu soğutma mı yapsam diye kafada düşünütken, dalgınlıkla 1 adet kukayı sağ tekerin altına aldım. Sonuç, sağ davlumbaz sizlere ömür:) başka sıkıntı yok ama çok şükür.

g6RNWR.jpg
 

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Perşembe günü etkinliğinizi görmüştüm ancak tatil sebebiyle pazar günü fırsatım olmadı. fırsat yaratmayı düşündüm ve saat 18.00-19.00dan önce gazlayabilecek hava sıcaklığı olmaz diye pek imkanlarımı zorlamayamadım.

Gelseydim eibach pro kit ile lancer nasıl gidiyor görürdünüz, zehri direkt enjekte etmiş olurduk :D

2hafta önce de brembo balata taktırmış ve motul dot5.1 fren hidroliğine geçmiştim. 1saat rodajını da yaptım, onların da etkisini görebilirdim. Artık bir dahakine diyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Perşembe günü etkinliğinizi görmüştüm ancak tatil sebebiyle pazar günü fırsatım olmadı. fırsat yaratmayı düşündüm ve saat 18.00-19.00dan önce gazlayabilecek hava sıcaklığı olmaz diye pek imkanlarımı zorlamayamadım.

Gelseydim eibach pro kit ile lancer nasıl gidiyor görürdünüz, zehri direkt enjekte etmiş olurduk :D

2hafta önce de brembo balata taktırmış ve motul dot5.1 fren hidroliğine geçmiştim. 1saat rodajını da yaptım, onların da etkisini görebilirdim. Artık bir dahakine diyorum :)
Ben de eibach pro kit düşünüyorum. En az düşmeyi eibach sağlıyor diyorlar. Malum memlektimizin yolları ortada. O sebeple minimum düşme önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ikaanbozkurt

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Eibach pro kit ile problem yaşayacağınızı zannetmiyorum. 2-3cm alcalmanın bilincin ile geçtiğim için daha altını sürtmedim. yüksek kaldırımlara ön arka tampon köşelerini sürttüm bi kaç kere, bunun diğer etkeni de 15-16cm yerden yüksek b sınıfı arabadan lancera geçtiğim için de oluyor. lancerın yerden yüksekliği 12-13cm filandır şu anda. Bi keresinde gece iş çıkışı yeni fuarın önünde yolun dalgalı olduğunu unutup 70-80le geçtiğimde arkadaki soba gibi olan kocaman egzoz kazanını sürttüm o kadar :) hızlı öfkeli filmindeki gibi kıvılcımlar atmıştır son susturucu ama canlı canlı göremedim tabi. susturucunun köşelerinde sürtme izi var o kadar.

Hiçbir zaman yay taktırdığıma pişman olmadım. Kesinlikle yol tutuş/konfor dengesi başarılı. Fırsat olursa benim aracı deneyin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Güzel lastik sesleri :) ufaktan erken mi girdiniz apexe sanki. çizgi güzel ağırlık transferinde biraz daha iyileştirme yapabilirsiniz sanırım.
Aynen, biraz daha gec girilebilir.

O gun ikinci seanstan ilk turumdu sanirum bu. Hemen ardindan kukayi altima alip, davlumbazi parcalayinca erken biraktim seansi. Ama o sekilde bile 35.7xx ile gunun en iyi derecesini yaptim.

Not: ortadan ikiye ayrilan davlumbazin kopan parcalarini punta ve silikon ile birlestirip geri yerine taktik. Pisti zararsiz kapatmis olduk.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Günaydın Herkese,

Montajı daha henüz dün yaptık.

Vogtland yayları Ankara Alfin Servis Oğuzcan alantor'dan aldım, kendisine buradan da tekrar teşekkür etmiş olayım.

Dün akşam Menemen - Çiğli arası şehir içi ve otoban karışık yaklaşık 30 km'lik bir deneme yaptım. Bu sabah da Menemen - Manisa arası yaklaşık yine 30km şehirler arası yol yapıp, organize sanayi içinde acayip tümsekler ile sınandım.

Gözlemlerim sırayla:
  • Görsellik olarak arkada çok ciddi bir düşüş var. Ama ön sanki hiç düşmemiş gibi. Aslında bu tam olarak istediğim kombinasyon oldu. Çünkü önü daha fazla düşürmek kasislerde falan sıkıntı yaratabilir. Gerçi deneyimli arkadaşlar, yaylar araba üstünde bir kaç gün durduktan sonra biraz daha düşme yapar diyor ama, göreceğiz.
  • Sertlik olarak, şehir içi dikkatli kullanımda, arabanın içinde oturan bir yolcuya yaylar stock diye yedirilebilir.
  • Çukura düşünce yaylar "ben buradayım" diyor.
  • 100km ve üstü hızda, yoldaki dalgalanmalardan dolayı bouncing dediğimiz etki artmış durumda, ki arabanın stock halinde bile bu durum vardı.
  • Viraj esnasında, stock yaylar ile araba ço az da olsa yatıyordu. Spor yaylar ile neredeyse yatmıyor diyebilirim.
  • Organize sanayi bölgesinde, avşakların girişine konulan insanlık dışı tümseklerden geçerken tamponda falan sürtme olmadı, bu belki de en önemli parametre idi benim için.
  • Yüksek hızda dip fren yapıncakafanın dalması azalmış gibi hissettirdi ama bunu net anlamak için bir piste gitmek şart. (stock yaylar ile arka o kadar çok havalanıyordu ki, arka frenler neredeyse hiç çalışmıyordu. Çünkü neredeyse 15.000 km'de bir ön balataları değiştiriken, arkakalar 40.000 km'yi neredeyse gördü ve hala hiç bitecekmiş gibi durmuyorlar. Spor yaylar ile arka tekerleklerin fren etkisini inş daha fazla çalıştıracağız.)
  • Spacer'ı öne takmamamın sebebi, çekişin olduğu tekerlerde dönen ağırlığı arttırmak istemediğimden dolayıdır. O sebeple zaten arkalara da taktığım spacr'lar sadece 15mm.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Günaydın Herkese,

Montajı daha henüz dün yaptık.

Vogtland yayları Ankara Alfin Servis Oğuzcan alantor'dan aldım, kendisine buradan da tekrar teşekkür etmiş olayım.

Dün akşam Menemen - Çiğli arası şehir içi ve otoban karışık yaklaşık 30 km'lik bir deneme yaptım. Bu sabah da Menemen - Manisa arası yaklaşık yine 30km şehirler arası yol yapıp, organize sanayi içinde acayip tümsekler ile sınandım.

Gözlemlerim sırayla:
  • Görsellik olarak arkada çok ciddi bir düşüş var. Ama ön sanki hiç düşmemiş gibi. Aslında bu tam olarak istediğim kombinasyon oldu. Çünkü önü daha fazla düşürmek kasislerde falan sıkıntı yaratabilir. Gerçi deneyimli arkadaşlar, yaylar araba üstünde bir kaç gün durduktan sonra biraz daha düşme yapar diyor ama, göreceğiz.
  • Sertlik olarak, şehir içi dikkatli kullanımda, arabanın içinde oturan bir yolcuya yaylar stock diye yedirilebilir.
  • Çukura düşünce yaylar "ben buradayım" diyor.
  • 100km ve üstü hızda, yoldaki dalgalanmalardan dolayı bouncing dediğimiz etki artmış durumda, ki arabanın stock halinde bile bu durum vardı.
  • Viraj esnasında, stock yaylar ile araba ço az da olsa yatıyordu. Spor yaylar ile neredeyse yatmıyor diyebilirim.
  • Organize sanayi bölgesinde, avşakların girişine konulan insanlık dışı tümseklerden geçerken tamponda falan sürtme olmadı, bu belki de en önemli parametre idi benim için.
  • Yüksek hızda dip fren yapıncakafanın dalması azalmış gibi hissettirdi ama bunu net anlamak için bir piste gitmek şart. (stock yaylar ile arka o kadar çok havalanıyordu ki, arka frenler neredeyse hiç çalışmıyordu. Çünkü neredeyse 15.000 km'de bir ön balataları değiştiriken, arkakalar 40.000 km'yi neredeyse gördü ve hala hiç bitecekmiş gibi durmuyorlar. Spor yaylar ile arka tekerleklerin fren etkisini inş daha fazla çalıştıracağız.)
  • Spacer'ı öne takmamamın sebebi, çekişin olduğu tekerlerde dönen ağırlığı arttırmak istemediğimden dolayıdır. O sebeple zaten arkalara da taktığım spacr'lar sadece 15mm.

Taktığın şeylerin resimleri yokmu. Hayırlı olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Taktığın şeylerin resimleri yokmu. Hayırlı olsun :)
Çok alelade çekilmiş kalitesiz bir foto ama koymuş olayım.

NDQ9pg.jpg

yayın yakışıklı fotoları aşağıki gibi linklerde mevcut.
Mito için Vodtland yay linki

Spacerların ben de sadece paketli halini gördüm, paketi açıp, takma işlemi falan ben ofisteyken, sağolsun babam tarafından dükkanda yapıldı. O sebeple spacer fotom yok maalesef.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Görsellik olarak arkada çok ciddi bir düşüş var. Ama ön sanki hiç düşmemiş gibi. Aslında bu tam olarak istediğim kombinasyon oldu. Çünkü önü daha fazla düşürmek kasislerde falan sıkıntı yaratabilir. Gerçi deneyimli arkadaşlar, yaylar araba üstünde bir kaç gün durduktan sonra biraz daha düşme yapar diyor ama, göreceğiz.
Ağırlık daha çok önde olduğu için ön sonradan 1-2 santim daha düşer muhtemelen ama yine ahım şahım bir fark olmaz. Fotoğrafta ön bir tık kalkık duruyor, o düzelir.

Leylekliği gitmiş ama arabanın, güzel olmuş bence. Güle güle kullan hocam. Pistte de etkisini göstermesi dileğiyle :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bugünkü konumuz Intercooler su spreyi & yağ sıcaklık sensörü montajı.

Bir kaç hafta önce aliexpress'ten aşağıdakileri sipariş etmiştim:
Malumunuz, arabada büyük intercooler var. Ama yaz sıcaklarında da büyük cooler bir yere kadar fayda ediyor, özellikle pist ortamında. Büyük cooler iat'yi stabil tutmayı her koşulda sağlıyor, ama hava çok sıcaksa, 45C altı iat ölçümü görülemiyor.

Yüksek hava sıcaklığında iat'yi düşürmek için, biraz da meraktan tabi, subaru impreza sti'ların bazı modellerindeki gibi intercooler su spreyi yapalım dedik.

Sprey için aliex'ten su motoru, depo, nozzle içeren paketi aldık. Ama tabi sadece bu paket yeterli değildi. İşi hakkıyla yapmak için, biraz da olsa akıllı bir kontrol ünitesi lazımdı. Bunun için de yarış arabası motor çalıştırma tuş takımını aldım. Bir de tabi arka plandaki gizli kahraman, röle içeren ve timer fonksiyonu ile bu röleyi kontrol eden bir elektronik kart buldum ofisten. İlgili yazılımcı arkadaşlardan da rica ettim, karta elektrik verildiğinden itibaren sonsuz döngü şeklinde röleyi 2 saniye ON, 8 saniye OFF şeklinde çalışacak basit bir yazılım yaptık.

Kurulum için, dün sabahtan babamın dükkanında işe koyuldum. Öncelikle tamponu söktük ve su deposunu takacak yer aradık. Bu iş için sağ ön çaprazda tampon içinde güzel bir boşluk vardı. Depo çok aşağıda olduğundan, depo ucuna baya bildiğiniz tarımsal sulamada kullanılan güzel, sağlam ve sarı renkte bir su borusu taktık :) Borunun ucuna bir tapa ile kapak sorununu da çözdük. Boru, her ne kadar depoya sıkı geçme olsa da, bolca silikon basarak, borunun sağlamlığını da garanti ettik.

Su deposunu taşıyacak güzel bir braket yapıp, depoyu sabitledik. Garanti olsun diye, depoyu muhtelif noktalarından cırt kelepçe ile etrafa tutturduk. Deponun kendisi ve ek su borusu yaklaşık 2lt'lik bir hacmi oldu.

Ardından da su pompası çıkışında ince boru ile nozzle'ları taktık. Hatta nozzlelar için özel bir çift braket ile tam olarak intercooler üzerine iki noktadan sprey yapmasını garanti altına aldık.

Buraya kadar olan ilgili fotolar:
WDj708.jpg

k65ObD.jpg

NDjZpX.jpg

DDj7Pv.jpg


Sonrasında da iş yağ sensörünün montajına geldi. Ben doğrusu Mito'nun yağ filtresini teneke tip zannediyordum, o sebeple sandwich plate almıştım. Ama arabayı lifte çıkarıp filtrenin karton tip olduğunu görünce, sandwich plate iş görmez oldu. Sıcaklık sensörünü nereye takarız diye alternatifleri düşünürken, tornacı abimizin desteği ile, arabanın orijinal yağ basınç sensörünün takıldığı noktaya T şeklinde bir uzatma yapıldı, o uzatmanın üstüne de sıcaklık sensörünü ve orijinal basınç sensörünü birlikte montajlarık, cuk oldu, güzel oldu. Sızdırmazlık testleri falan da yapıp, güzelce bu işi de tamamladık.

Bundan sonrasında da artık kablolama işine başladık. Bu iş özellikle 200C üstü sıcaklıklara dayanabilen örgülü kablo almıştım. Ne olur ne olmaz diye, her kablonun da üstüne 1 kat siyah elektrikçi bandı + 1 kat da kumaşımsı bant sardık. Kablolamayı, orijinal kabloların rotasını takip ederek, arabanın içine sol önde camın hemen altındaki kauçuk kısımdan kabloları soktuk.

Tabi bu esnada, ilk gün bitti, ikinci gün başladı. Oysaki ilk bakışta yarım günlük iş diye düşünmüştüm =)

İç tarafta artık tuş takımını single din radyo boşluğuna yerleştirmek, ve başta elektronik karta dair tüm bağlantıları yapıp, görsel ince detayları tamamlama işleri vardı.

Kablo bağlantılarını kabaca yapıp, single din'e oturacak tuş takımı ve sensör display'i taşıyacak plastik parçayı yine tornacı abimiz ile güzelce kestik ve oyduk. Ardından ben kesilen plastik parçaları karbon kaplama yaptım. En son tüm tuşlar ve yağ sıcaklık display ini montajlayınca, bu sefer de teyp çerçevesinin display ve tuşlara çarptığını ve yerine oturmadığını fark ettim. Çerçeveyi alıp, tornacı abimizle tekrar bir inceden oyma işine girdik ve artık herşey yerine oturur ve çalışır duruma geldi.

Konsolumuzun güncel hali:
NDjL95.jpg

  • İlk tuş sensör ekranı da dahil olmak üzere komple sistem (intercooler su sprey) ON/OFF
  • İkinci tuş, manuel şekilde şu fışkırtma. Yani tuş basılı iken sistem devamlı su atıyor, el çekilince su kesiliyor.
  • Üçüncü tuş ise elektronik kartı devreye alıyor. Yani su fışkırtma işini sonsuz döngü şeklinde 2 saniye ON, 8 saniye OFF yapıyor.
Sistemin nasıl çalıştığına dair içten dışardan birer de video bırakayım şuraya:

Bu da kapıt altı güncel görüntü. Sol alt köşedeki sarı boruya dikkat :p
6NjJ9v.jpg


Son olarak da, bugün kısa bir deneme fırsatım oldu. Bizim arabanın yağı baya bir düşük sıcaklıklar da çalışıyormuş. Normal kullanımda yaklaşık 80C gibi yağ sıcaklığı okudum. Dip gaz yapıp 210km/h ile giderken de max 91C okudum. Tabi pistte de gazlayıp, o şekilde görmek lazım bunları.

Not: aliex'ten aldığım ve işime yaramayan oil sandwich plate e ihtşyacı olan varsa, bana ulaşsın, ücretsi ülrak göndereyim hemen. Benim işimi görmedi ama, bari başkasının işi görülsün.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bugünkü konumuz Intercooler su spreyi & yağ sıcaklık sensörü montajı.

Bir kaç hafta önce aliexpress'ten aşağıdakileri sipariş etmiştim:
Malumunuz, arabada büyük intercooler var. Ama yaz sıcaklarında da büyük cooler bir yere kadar fayda ediyor, özellikle pist ortamında. Büyük cooler iat'yi stabil tutmayı her koşulda sağlıyor, ama hava çok sıcaksa, 45C altı iat ölçümü görülemiyor.

Yüksek hava sıcaklığında iat'yi düşürmek için, biraz da meraktan tabi, subaru impreza sti'ların bazı modellerindeki gibi intercooler su spreyi yapalım dedik.

Sprey için aliex'ten su motoru, depo, nozzle içeren paketi aldık. Ama tabi sadece bu paket yeterli değildi. İşi hakkıyla yapmak için, biraz da olsa akıllı bir kontrol ünitesi lazımdı. Bunun için de yarış arabası motor çalıştırma tuş takımını aldım. Bir de tabi arka plandaki gizli kahraman, röle içeren ve timer fonksiyonu ile bu röleyi kontrol eden bir elektronik kart buldum ofisten. İlgili yazılımcı arkadaşlardan da rica ettim, karta elektrik verildiğinden itibaren sonsuz döngü şeklinde röleyi 2 saniye ON, 8 saniye OFF şeklinde çalışacak basit bir yazılım yaptık.

Kurulum için, dün sabahtan babamın dükkanında işe koyuldum. Öncelikle tamponu söktük ve su deposunu takacak yer aradık. Bu iş için sağ ön çaprazda tampon içinde güzel bir boşluk vardı. Depo çok aşağıda olduğundan, depo ucuna baya bildiğiniz tarımsal sulamada kullanılan güzel, sağlam ve sarı renkte bir su borusu taktık :) Borunun ucuna bir tapa ile kapak sorununu da çözdük. Boru, her ne kadar depoya sıkı geçme olsa da, bolca silikon basarak, borunun sağlamlığını da garanti ettik.

Su deposunu taşıyacak güzel bir braket yapıp, depoyu sabitledik. Garanti olsun diye, depoyu muhtelif noktalarından cırt kelepçe ile etrafa tutturduk. Deponun kendisi ve ek su borusu yaklaşık 2lt'lik bir hacmi oldu.

Ardından da su pompası çıkışında ince boru ile nozzle'ları taktık. Hatta nozzlelar için özel bir çift braket ile tam olarak intercooler üzerine iki noktadan sprey yapmasını garanti altına aldık.

Buraya kadar olan ilgili fotolar:
WDj708.jpg

k65ObD.jpg

NDjZpX.jpg

DDj7Pv.jpg


Sonrasında da iş yağ sensörünün montajına geldi. Ben doğrusu Mito'nun yağ filtresini teneke tip zannediyordum, o sebeple sandwich plate almıştım. Ama arabayı lifte çıkarıp filtrenin karton tip olduğunu görünce, sandwich plate iş görmez oldu. Sıcaklık sensörünü nereye takarız diye alternatifleri düşünürken, tornacı abimizin desteği ile, arabanın orijinal yağ basınç sensörünün takıldığı noktaya T şeklinde bir uzatma yapıldı, o uzatmanın üstüne de sıcaklık sensörünü ve orijinal basınç sensörünü birlikte montajlarık, cuk oldu, güzel oldu. Sızdırmazlık testleri falan da yapıp, güzelce bu işi de tamamladık.

Bundan sonrasında da artık kablolama işine başladık. Bu iş özellikle 200C üstü sıcaklıklara dayanabilen örgülü kablo almıştım. Ne olur ne olmaz diye, her kablonun da üstüne 1 kat siyah elektrikçi bandı + 1 kat da kumaşımsı bant sardık. Kablolamayı, orijinal kabloların rotasını takip ederek, arabanın içine sol önde camın hemen altındaki kauçuk kısımdan kabloları soktuk.

Tabi bu esnada, ilk gün bitti, ikinci gün başladı. Oysaki ilk bakışta yarım günlük iş diye düşünmüştüm =)

İç tarafta artık tuş takımını single din radyo boşluğuna yerleştirmek, ve başta elektronik karta dair tüm bağlantıları yapıp, görsel ince detayları tamamlama işleri vardı.

Kablo bağlantılarını kabaca yapıp, single din'e oturacak tuş takımı ve sensör display'i taşıyacak plastik parçayı yine tornacı abimiz ile güzelce kestik ve oyduk. Ardından ben kesilen plastik parçaları karbon kaplama yaptım. En son tüm tuşlar ve yağ sıcaklık display ini montajlayınca, bu sefer de teyp çerçevesinin display ve tuşlara çarptığını ve yerine oturmadığını fark ettim. Çerçeveyi alıp, tornacı abimizle tekrar bir inceden oyma işine girdik ve artık herşey yerine oturur ve çalışır duruma geldi.

Konsolumuzun güncel hali:
NDjL95.jpg

  • İlk tuş sensör ekranı da dahil olmak üzere komple sistem (intercooler su sprey) ON/OFF
  • İkinci tuş, manuel şekilde şu fışkırtma. Yani tuş basılı iken sistem devamlı su atıyor, el çekilince su kesiliyor.
  • Üçüncü tuş ise elektronik kartı devreye alıyor. Yani su fışkırtma işini sonsuz döngü şeklinde 2 saniye ON, 8 saniye OFF yapıyor.
Sistemin nasıl çalıştığına dair içten dışardan birer de video bırakayım şuraya:

Bu da kapıt altı güncel görüntü. Sol alt köşedeki sarı boruya dikkat :p
6NjJ9v.jpg


Son olarak da, bugün kısa bir deneme fırsatım oldu. Bizim arabanın yağı baya bir düşük sıcaklıklar da çalışıyormuş. Normal kullanımda yaklaşık 80C gibi yağ sıcaklığı okudum. Dip gaz yapıp 210km/h ile giderken de max 91C okudum. Tabi pistte de gazlayıp, o şekilde görmek lazım bunları.

Not: aliex'ten aldığım ve işime yaramayan oil sandwich plate e ihtşyacı olan varsa, bana ulaşsın, ücretsi ülrak göndereyim hemen. Benim işimi görmedi ama, bari başkasının işi görülsün.
Rahmi hocam ellerine sağlık, güzel şeyler çalışıyorsun araba üstünde :)
Kafama takılan iki önemli husus var:
1- Intercooler, bu soğutma yönetmine dayanıklı mı? Yani sıcağın üstüne aniden su vurulunca zamanla yıpranıp ömrü azalır mı?
2- Seyir halinde bu düzenek otm modda sürekli olarak fasılalı olarak çalışırken, rüzgarın etkisiyle suyun intercooler'ın arka tarafına geçip sakat bir yerlere temas etme ihtimali var mıdır? Oralarda bu tarz OEM tasarım dışındaki sudan etkilenebilecek bir yer varmıdır? Veya o suyun direk olarak etki etmese bile, rüzgarla eğimle vs. ile yol yapıp ulaşabileceği yerler var mıdır? Seyir halinde olunması gerektiğinden bunu takip etmesi de çok zordur biliyorum ama kaputu geçici olarak sökerek ve yukarı bir kamera yerleştirerek filan deneme sürüşleri yapmanız çok mu masraflı hareketler olur? :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Rahmi hocam ellerine sağlık, güzel şeyler çalışıyorsun araba üstünde :)
Kafama takılan iki önemli husus var:
1- Intercooler, bu soğutma yönetmine dayanıklı mı? Yani sıcağın üstüne aniden su vurulunca zamanla yıpranıp ömrü azalır mı?
2- Seyir halinde bu düzenek otm modda sürekli olarak fasılalı olarak çalışırken, rüzgarın etkisiyle suyun intercooler'ın arka tarafına geçip sakat bir yerlere temas etme ihtimali var mıdır? Oralarda bu tarz OEM tasarım dışındaki sudan etkilenebilecek bir yer varmıdır? Veya o suyun direk olarak etki etmese bile, rüzgarla eğimle vs. ile yol yapıp ulaşabileceği yerler var mıdır? Seyir halinde olunması gerektiğinden bunu takip etmesi de çok zordur biliyorum ama kaputu geçici olarak sökerek ve yukarı bir kamera yerleştirerek filan deneme sürüşleri yapmanız çok mu masraflı hareketler olur? :)
eyvallah çok sağolasın.

ilk sorun için, intercooler sıcaklığı çok yüksek seviyelere çıkmadığından, atılan su da ortam sıcaklığında olduğundan, cooler'a bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.

ikinci sorun çok zor :) ama şöyle söyleyeyim, yağmur yağdığında, zaten sprey suyunun ulaşabildiği tüm noktalara fazlasıyla yağmur suyu ulaşıyor.
o sebeple, bunun da sıkıntı olmayacağını düşünüyorum.
 

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Güzel bir DIY çözüm olmuş. Sandwich plate'e talip olabilirim. Bahane ile yüz yüze tanışmış oluruz Rahmi bey :)

Bu arada bu sistem evolarda var. Otomatik manuel diye konsolda tuşu da var. Yanlış bilmiyorsam WRX STI'larda da var. O yüzden uygulamanızda herhangi bir problem olmayacaktır.

Video ve fotoları evde bakacağım, şirkette görseller kapalı maalesef...
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
İlk önce bende Rahmi abi gibi düşünüyorum, alüminyumun su fışkırtınca yapısın bozulması için ergime sıcaklığının en kötü 0.3-0.5 katı sıcaklığında olması lazım ki oraşar ulaşmıyor. İkincisi baya bayaaaaa profesyonel iş yapmışsın, bayıldım. Intercooler’ı temizlemişsindir diye düşünüyorum, ayrıca oil catch can işine girmeni tavsiye ederim, sen onu da rahatlıkla halledersin, arkadaşın 1.6 mjet yazılımlı Linea’ya taktık, iyi oldu güzel oldu, yardımcı olmaya çalışırım. Son olarak, 2L tank yeterli mi sence?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım