2016 Honda Civic Sedan Şasi İnceleme Konusu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
malesef 1. parti 3. parti değil bu güne kadar üretilen araçların hepside var ,facebook da mağdurlar grubuna üyeyim adam 2 aylık aracımda var diyor,birde bu soft malzeme olayı çok doğru çünkü son zamanlarda kazaya karışan ve arkadan darbe almış hondalarda arkadan çarpan araçlar bagajın içine girmiş vaziyette duruyor.

5_arac_birbirine_girdi_8_yarali_h49581_9cc7c.jpg

Bunları paylaştığınız için teşekkür ederim. Konuyu açarken yeterli vaktim olmadığı için bu görüntüleri arayıp bulamamıştım.

Bizim insanımız kaportaya vurup sağlamlık testi yaptığı için bu fotoğraflara bakıp aracın güvensiz olduğunu söylemeleri de şaşırtıcı değil tabi ki.

Oysa konunun ilk mesajında linklerini verdiğim makaleler incelendiği zaman darbenin soft zone dedikleri kontrollü katlanma alanlarında sönümlenip içerideki yolcuların daha az hasar alması amaçlanıyor.

2016-honda-civic-2016-great-designs-in-steel-266.jpg


Fotoğrafta gözüken renklere dikkat edilirse kontrollü olarak bükülecek şekilde dizayn edilmiş.

İçerideki yolculara zarar gelmemesi içinde bu fotolardaki gibi kırmızı renkli yani en yüksek dayanım gücüne sahip çelik alaşımı ile dikey ve yatay olarak koruma bölgesi oluşturmuşlar.

2016-honda-civic-2016-great-designs-in-steel-227.jpg


Son olarak arkadan çarpışma videosuna bakıp gerçek hayattaki kazalar ile kıyaslayalım.



Fotoğrafa bakıp başarısızlık zannedilen görüntü aslında yolcuların kamçı etkisi ile boyunlarını kırmaması yani daha az hasar alması için planlanan üretim tekniği olduğu gözüküyor.

Şahin gibi kaza yaptıktan sonra sanayide bagajı kaynatıp yoluna devam etmeyi planlayan varsa bu araçtan uzak durabilir keza tek kazada kontrollü şekilde katlanıp yolcuları korumak üzere üretilmiş.

Bu arada dumur edici bir bilgi daha vereyim yumuşak alanlar oluşturulduğu halde bu aracın karoser burulma sertliği 35,975 (N/mm) gibi oldukça yüksek bir değerde.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
malesef 1. parti 3. parti değil bu güne kadar üretilen araçların hepside var ,facebook da mağdurlar grubuna üyeyim adam 2 aylık aracımda var diyor,birde bu soft malzeme olayı çok doğru çünkü son zamanlarda kazaya karışan ve arkadan darbe almış hondalarda arkadan çarpan araçlar bagajın içine girmiş vaziyette duruyor.

5_arac_birbirine_girdi_8_yarali_h49581_9cc7c.jpg
hasssssss:confused::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Bunları paylaştığınız için teşekkür ederim. Konuyu açarken yeterli vaktim olmadığı için bu görüntüleri arayıp bulamamıştım.

Bizim insanımız kaportaya vurup sağlamlık testi yaptığı için bu fotoğraflara bakıp aracın güvensiz olduğunu söylemeleri de şaşırtıcı değil tabi ki.

Oysa konunun ilk mesajında linklerini verdiğim makaleler incelendiği zaman darbenin soft zone dedikleri kontrollü katlanma alanlarında sönümlenip içerideki yolcuların daha az hasar alması amaçlanıyor.

2016-honda-civic-2016-great-designs-in-steel-266.jpg


Fotoğrafta gözüken renklere dikkat edilirse kontrollü olarak bükülecek şekilde dizayn edilmiş.

İçerideki yolculara zarar gelmemesi içinde bu fotolardaki gibi kırmızı renkli yani en yüksek dayanım gücüne sahip çelik alaşımı ile dikey ve yatay olarak koruma bölgesi oluşturmuşlar.

2016-honda-civic-2016-great-designs-in-steel-227.jpg


Son olarak arkadan çarpışma videosuna bakıp gerçek hayattaki kazalar ile kıyaslayalım.



Fotoğrafa bakıp başarısızlık zannedilen görüntü aslında yolcuların kamçı etkisi ile boyunlarını kırmaması yani daha az hasar alması için planlanan üretim tekniği olduğu gözüküyor.

Şahin gibi kaza yaptıktan sonra sanayide bagajı kaynatıp yoluna devam etmeyi planlayan varsa bu araçtan uzak durabilir keza tek kazada kontrollü şekilde katlanıp yolcuları korumak üzere üretilmiş.

Bu arada dumur edici bir bilgi daha vereyim yumuşak alanlar oluşturulduğu halde bu aracın karoser burulma sertliği 35,975 (N/mm) gibi oldukça yüksek bir değerde.
ya allah aşkına yapmayın araba parçapinçik olmuş yok kademeli darbe emiyormuş bilmem neymiş yapmayın gözünüzü seveyim. düpedüz rezillik arkadan 100km ile mi girdiler de böyle oldu yahu.

kabul edilemeeeeeeezzzz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Burada yanlış bir algı var. 590 MPa'lık dayanım gücüne sahip çelik ezilip çökmüyor.

honda-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-problemi-2-jpg.10828


Mavi ile kırmızı dayanım gücüne sahip iki çeliğin birleştirildiği noktada bu tip göçükler oluşuyor. Bu da her iki metalin farklı esneme katsayılarına sahip olmasından dolayı olabilir. Mavi ve gri ile gösterilen alaşımlar tekerleklerden gelen darbelerle ve yolun eğimi ile esnerken kırmızı ile gösterilen alaşım esnemediği için tam birleşim yerindeki sac üzerinde stres yaratıyor. Bu esnemeler şasi üzerinde herhangi bir sorun oluşturmazken üzerine kaplanan sac şasi gibi esneyip eski şekline gelemediği için dalgalanma ve gamzelenme ve göçük oluşabiliyor.

Aslına bakarsanız şasi üzerinde farklı çeliklerin birleşim noktalarındaki göçükler çok daha hafif olmakla birlikte bir çok marka ve modelde görülüyor. Ancak onlarda çok daha küçük olduğu için dikkat çekmiyor. Ancak aracın arkasına geçip çok iyi incelendiğinde görülebiliyor.

Göçüklerin güvenlik ile en ufak bir bağlantısı yok. Çarpışma anında tüm enerjiyi aracın şasisi emer. C sütunu ya da aracın tavanındaki sacın güvenliğe en ufak bir katkısı yok. Göçük oluşan araçlar 5 yıl sonra da aynı test sokulsa bu araçlar aynı notu alacaktır.
Bu hususta ortaya atılan 3 tane farklı tahmin var;

1- 590 MPa'lık dayanım gücüne sahip çelik alaşımlı malzemenin kusurlu yahut hatalı üretiminden kaynaklı göçük oluşması. Bunun ortaya atılmasındaki sebep ise C sütununda farklı yapıda bir malzeme kullanılmış olması ve tam da bu farklı malzemenin olduğu bölgede sıkıntı çıkıyor olması.

2- 590 MPa'lık çelik alaşımlı malzemenin ya hatalı üretiminden ya da dayanım gücü hesaplamasının yanlış yapılmasından kaynaklı üzerine binen stresi direkt olarak giydirilmiş kısım olan üzerindeki saca aktarması ve bu saçta göçük oluşması, akabinde de dalgalanma meydana gelmesi.

3- C sütununda kullanılan 3 farklı malzeme bulunuyor. Bunlardan 590 MPa'lık malzeme gövdeye 3 farklı noktadan montajlanıyor. Bu montajlama kaynak şeklinde yapıldığı için sütunun üst bölgesine denk gelen kaynak noktalarında yanlış işlem yapıldığı, kaynaklamanın yanlış yahut yetersiz olduğu, bu sebeple kaynak noktasından atma yapıp göçüklere sebep olduğu yönünde.

Şimdi bu 3 farklı tahmin adına Honda henüz doğru düzgün bir resmi açıklama yapmadığı için, herhangi bir ciddi kurum veya kuruluş bağımsız ve güvenilir şekilde bu bölge üzerinde gerekli testleri yapıp açıklama yapmadığı için doğru olabilir, yanlış da olabilir. Daha önceki sayfalarda da belirttiğim üzere bu savların hepsi tüketicilerin tahmininden öte değil.

Güvenlik meselesinde de yine aynı engele takılıyoruz. Yine Honda bu hususta tam bir açıklama yapmış değil. Bu 3 farklı savın doğruluğuna göre güvenlik konusu da zaman içinde değişkenlik gösterecektir. Honda henüz tam bir açıklama yapmamışken, bu sıkıntı tam anlamıyla neden oluştu henüz bir şey bilmiyorken belli süre kullanımdan sonra araca güvenli yahut güvensiz dememiz yine en başta belirttiğim üzere tahminden öteye gitmez. O sebeple şu aşamada bu konuda tek bir doğru olduğunu düşünmüyorum. Kesin sonuca varabilmek için gerekli açıklamaların yapılması lazım.
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
@AcilStop araştırmanı beğendim fakat üslubuna biraz dikkat edersen sevinirim, gizli gizli laf sokma yorum yapanlara

Neyse, güzel bir araştırma, bizler için dıştan bakıp yorum yapmak kolay. Günümüzde sağlam olmayan araba kalmadı gibi bir şey, yapılan arabalar gerçekten çok yüksek mühendislik barındırıyor. Çok fazla simülasyon testinden geçiyor ki tanıtım videoları bunu kanıtlar nitelikle. Sacın kalınlığına, eğilip bükülmesine bakıp araçların sağlamlığı hakkında yorum yapma devri kapanalı çok oldu. Birden çok euroncap ve iihs testlerini izlediğiniz zaman bütün araçların kendini dağıttığı görülebilir. Ayrıca o testleri izlemek yetmiyor, açıp uzun uzun makalelerini incelemek gerekiyor.

İşçilik meselesine gelirsek, Türkiye'de üretilen sedan civiclerin işçiliği gerçekten rezalet, ingiliz üretimi olan hb civiclerde ise türkiye üretimine göre epey yukarda, ben bu kadar fiyat farkına rağmen insanların niye hb yerine sedan aldığına anlam veremiyorum, deri koltuk-anahtarsız çalıştırma-sunroof a o kadar para verilmez.

C sütunu meselesine geri döneceğim, o bölgede çöken şasi değil, dış sac, asıl şaside bir problem olsaydı şimdiye 50 kere ortaya çıkardı.

Sonuç:
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
@AcilStop araştırmanı beğendim fakat üslubuna biraz dikkat edersen sevinirim, gizli gizli laf sokma yorum yapanlara

Neyse, güzel bir araştırma, bizler için dıştan bakıp yorum yapmak kolay. Günümüzde sağlam olmayan araba kalmadı gibi bir şey, yapılan arabalar gerçekten çok yüksek mühendislik barındırıyor. Çok fazla simülasyon testinden geçiyor ki tanıtım videoları bunu kanıtlar nitelikle. Sacın kalınlığına, eğilip bükülmesine bakıp araçların sağlamlığı hakkında yorum yapma devri kapanalı çok oldu. Birden çok euroncap ve iihs testlerini izlediğiniz zaman bütün araçların kendini dağıttığı görülebilir. Ayrıca o testleri izlemek yetmiyor, açıp uzun uzun makalelerini incelemek gerekiyor.

İşçilik meselesine gelirsek, Türkiye'de üretilen sedan civiclerin işçiliği gerçekten rezalet, ingiliz üretimi olan hb civiclerde ise türkiye üretimine göre epey yukarda, ben bu kadar fiyat farkına rağmen insanların niye hb yerine sedan aldığına anlam veremiyorum, deri koltuk-anahtarsız çalıştırma-sunroof a o kadar para verilmez.

C sütunu meselesine geri döneceğim, o bölgede çöken şasi değil, dış sac, asıl şaside bir problem olsaydı şimdiye 50 kere ortaya çıkardı.

Sonuç:
hayır özgür insanımız onlara para vermiyor. para verdiği şey SEDAN ARABA. padişahlık,biat geleneğinden geliyoruz gösterişi fazlasıyla seviyoruz orada haşmetli RS dururken genç işin uzay tasarımlı HB'yi kim alır!??!! kafa bu kafa
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
bu arada arabanın çöp hiç sağlam değil gibi bir yorum yapmadım. yanlış anlayacak olanlar gelmeden kendimi açıklayayım. ben uzun zamandan beri barajdan içeri böylesine giren bir araba görmemiştim. içerde güvenlik üst seviyede olsa da araba çok parçalanıyor gibime geldi. bu ciddi bir masraf demek. arkadan darbede kolay kolay perte çıkmaz. yazık olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve RYAN7R

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
hayır özgür insanımız onlara para vermiyor. para verdiği şey SEDAN ARABA. padişahlık,biat geleneğinden geliyoruz gösterişi fazlasıyla seviyoruz orada haşmetli RS dururken genç işin uzay tasarımlı HB'yi kim alır!??!! kafa bu kafa

:D :D valla doğru dedin, bizim millet arkası düz araba neden sevmiyor anlamıyorum(HB,Station,...)

Bu arada, tabiki de yorumuna inanmadım :D ama işte insan hayatının korunması bence daha önemli, arkadan bir darbede annem 15-20 yıl önce boynunu sakatladı ve hala acısını çekiyor, birde arabamız passat idi yani, sapasağlam duruyordu araba ama darbeyi içeriye çok yansıtmıştı. Mal geri yerine konulur da sağlık ve insan canı konulamaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bwaapshh

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
:D :D valla doğru dedin, bizim millet arkası düz araba neden sevmiyor anlamıyorum(HB,Station,...)

Bu arada, tabiki de yorumuna inanmadım :D ama işte insan hayatının korunması bence daha önemli, arkadan bir darbede annem 15-20 yıl önce boynunu sakatladı ve hala acısını çekiyor, birde arabamız passat idi yani, sapasağlam duruyordu araba ama darbeyi içeriye çok yansıtmıştı. Mal geri yerine konulur da sağlık ve insan canı konulamaz.
elbette öyle ancak dediğin gibi darbe emişli tamponlar o yıllardan beri var hatta üst segmentlerde çok daha öncesinde. elbette bunda da vardır hatta daha iyidir de araba parça pinçik olmuş lan. kaç ile girdiler buna :( daha önce böylesini görmemiştim. benim volvoya park halindeyken kamyonet girmişti bagaj kapağı parçalanmıştı ama kamyonet tanınmaz haldeydi:D hani bu ona göre epey yumuşak bir darbe olarak kalmış GİBİ
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya

Bwaapshh

Profesör
19 Ara 2016
90
202
1,110
Ankara
Bu Civic Sedan muhabbbeti bir tek beni mi sıkıyor? Hatchback alın, sedanından daha iyi işçiliğe ve mühendisliğe sahip. Bagajı da herkese yeter.

Tek değilsin hocam, hb efsane gibi geliyor bana ayrıca sedanı olan iki arkadaşım var ve ne göçükle ilgili ne de sağlamlıkla ilgili problemleri var. Bende kullanıyorum zaman zaman ve gerçekten güzel bir araba. Astradan fluenceden jettadan iyi bir araba bana göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Tek değilsin hocam, hb efsane gibi geliyor bana ayrıca sedanı olan iki arkadaşım var ve ne göçükle ilgili ne de sağlamlıkla ilgili problemleri var. Bende kullanıyorum zaman zaman ve gerçekten güzel bir araba. Astradan fluenceden jettadan iyi bir araba bana göre.
bence de astradan jettadan fluance'den iyi ona şüphe yok ama sürüş karakteri çok daha iyi olsa da totalde yine golf'ten geride :( bu olay sinirimi bozuyor artık geçin şu vw'yi. araba daha yakışıklı,daha heyecanlı,daha keyifli ama yine totalde geride..
 

Bwaapshh

Profesör
19 Ara 2016
90
202
1,110
Ankara
bence de astradan jettadan fluance'den iyi ona şüphe yok ama sürüş karakteri çok daha iyi olsa da totalde yine golf'ten geride :( bu olay sinirimi bozuyor artık geçin şu vw'yi. araba daha yakışıklı,daha heyecanlı,daha keyifli ama yine totalde geride..

ah bu vag'cılar :/ vw grubu araçlar çok fazla normal herhangi absürt bir çizgi veya özellik olmadan üretilip satılıyor uzun yıllardır insan alıştığı şeye devam etmek istiyorlar bundan yeniliğe gidemiyorlar. 1997 passatla 2017 passat arasında görsel olarak fark büyük ama elinizi nereye atarsanız atın 97de de 2017de de elinizi attığınız yerde aynı tuş denk gelir. bu yüzden herkes vagcı oluyor. bmw mercedes honda veya başka bi markanın 20 yıl önceki ve bugünkü arabasıyla logo dışında hiç bir ortak nokta bulamayız neredeyse.
 

Kim?

Panpa
15 Eyl 2016
1,025
1,996
2,770
Marka
Subaru
hayır özgür insanımız onlara para vermiyor. para verdiği şey SEDAN ARABA. padişahlık,biat geleneğinden geliyoruz gösterişi fazlasıyla seviyoruz orada haşmetli RS dururken genç işin uzay tasarımlı HB'yi kim alır!??!! kafa bu kafa
Honda cıvık konuşurken pahişahlık ne alaka bağlantı kuramadım ama şehir insanının suv almasını anlamış değilim.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
bu arada arabanın çöp hiç sağlam değil gibi bir yorum yapmadım. yanlış anlayacak olanlar gelmeden kendimi açıklayayım. ben uzun zamandan beri barajdan içeri böylesine giren bir araba görmemiştim. i

Hb sevenler için kolaylık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Honda cıvık konuşurken pahişahlık ne alaka bağlantı kuramadım ama şehir insanının suv almasını anlamış değilim.

PAdişahlıktan kasıt, her zaman için daha büyük ve daha gösterişli olanı, şaşaaalı denileni seviyor oluşumuzdan sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım