KAPALI A4 vs C180

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Arkadaslar merhaba,
Baslikta belirtilen 2 aractan birini bir abime engelli otv indirimi ile almayi dusunuyoruz. C180 comfort paket ve metalik renkli olacak, A4 1.4 TFSI Design isitmali koltuk, metalik renk opsiyonlu falan olacak. Bugun 2 aracida surduk. Su an arkadasta 170 lik 118i var ve arkadan cekisi 6 yildir kullandigi icin alismis vaziyette. Eger c180 alirsa 1 satar, a4 alirsa 1 i satmaz. Ayrica c180 distan tampon modifikasyonu istiyor gibi, bu elegance paket oluyor galiba onun tamponunu takmayi dusunuyor, sizce ne kadara alir bu tampon paketini orijinal? Ayrica 16” janta dayanamayacagi icin 18” jantta alacak. Audide 17” oldugu icin belki almaz. Donanim olarak 2 araci karsilastirdik, neredeyse komple ayni, audide isitmali koltuk ve dis dolu paket kromajli tamponlar var, mercedeste iste carpisma onleyici otomatik park falan var. Simdi, surus olarak c180 bize daha cezbedici geldi, motoru sanki cok azicik daha iyi ve ayrica yeni 9gtronic baya basarili olmus, cok begendik. Audinin islak dsg evet, ama o klasik dsg ruhsuzlugu var. Gel gor ki Audi’nin icine binince ve surunce kesinlikle daha kaliteli oldugunu anliyorsun. Tabi bunlar kisa test surusu yorumu, bu arabayla birkac gununu surerek geciren ya da bu iki aractan birine sahip olan varsa yorumlarini bekliyorum.
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Duymamış olayım o_O
Focus un 2 sinden sonra aklımda ki imajı o ne yazık ki :D transit direksiyonu tuş olmayan yerlere yerinde oynayan boşluk kapatma şeyleri. Ondan dolayı görüşüm o :D
Kusura bakmayın ama bir halta yaramıyıp koydukları şey diye bahsettiğiniz özellikler için aylarca mühendislik çalışmaları yapılırken sizin burada onlardan halt olarak bahsetmeniz kabul edilebilir bir şey değil. İşin içinde olmadığınız için bu kadar basit yorumlarla yıllık çalışmaları çöpe atmanız araca bakış açınız konusunda düşünmeniz gerektiğini söylüyor. Sizin için bir "halt" olabilmesi, plastik değil de deri kaplama oluyor olması sanırım, deri baya bir halta yarıyor, doğru.
Merak etmeyin makine mühendisi olarak gayet iyi anlayabildiğim uğraşlar bunlar. Saçma bir deri algısından bahsetmişsiniz ancak keşke neyi kast ettiğimi önceden bana sorsaydınız :) ben bana ne demek istediğimi düzgünce sorduğunuzu varsayarak cevap vereyim;
Ben önce arabanın araba olma işlevine bakarım bir MÜHENDİSTE olması gerektiği gibi. ABS mi kapı ışığı mı bence ABS. Veya BMW bence o ışıklı halı yerine iç tasarım bütçesini daha da arttırmalıydı. Veya başka olarak adaptif cruise controlü daha iyi yapabilirdi. Bilgisayar sistemlerinde araba sektöründe lider ve öncü iken Mercedes in A serisine koyacağı iç ekranlar tam bir teknoloji abidesi. Şunu da belırtmem gerek BMW 5 çok çok iyi bır arabayken E serisi çok çok iyi bır bilgisayardır benim için. Yani hayati veyahut çağın içinde olan şeyler dışında ki durumlar biraz oyuncaktır. Bunları da arabanın dışında tutarak halt dedim. Umarım anlamışsınızdır.
Edit:T9 sıkıntıları
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Focus un 2 sinden sonra aklımda ki imajı o ne yazık ki :D transit direksiyonu tuş olmayan yerlere yerinde oynayan boşluk kapatma şeyleri. Ondan dolayı görüşüm o :D

Merak etmeyin makine mühendisi olarak gayet iyi anlayabildiğim uğraşlar bunlar. Saçma bir deri algısından bahsetmişsiniz ancak keşke neyi kast ettiğimi önceden bana sorsaydınız :) ben bana ne demek istediğimi düzgünce sorduğunuzu varsayarak cevap vereyim;
Ben önce arabanın araba olma işlevine bakarım bir MÜHENDİSTE olması gerektiği gibi. ABS mi kapı ışığı mı bence ABS. Veya BMW bence o ışıklı halı yerine iç tasarım bütçesini daha da arttırmalıydı. Veya başka olarak adaptif cruise controlü daha iyi yapabilirdi. Bilgisayar sistemlerinde araba sektöründe lider ve öncü iken Mercedes in A serisine koyacağı iç ekranlar tam bir teknoloji abidesi. Şunu da belırtmem gerek BMW 5 çok çok iyi bır arabayken E serisi çok çok iyi bır bilgisayardır benim için. Yanına hayati veyahut çağın içinde olan şeyler dışında ki durumlar biraz oyuncaktır. Bunları da arabanın dışında tutarak halt dedim. Umarım anlamışsınızdır.
Edit:T9 sıkıntıları
Hocam ben farkli bir cevap vereyim forumda dolu muhendis var ornegin ben gemi makinalari muhendisi olarak huzurunuzdayim yani cokta buyuk buyuk yazmaya gerek yok muhendis sifatini :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Focus un 2 sinden sonra aklımda ki imajı o ne yazık ki :D transit direksiyonu tuş olmayan yerlere yerinde oynayan boşluk kapatma şeyleri. Ondan dolayı görüşüm o :D
Vallahi şöyle söyleyeyim Burağım, focus'un iç mekanı premium olacak bir kalitede değil. Güncel kasanın makyajsız versiyonu da makyajlı versiyonu da buna dahil. Lakin transit direksiyonu diye bahsettiğin focus 2011 üretimli bir model, yani makyajsız mk3 kasa olarak geçiyor. Hal böyle olunca; 2011 model focus'un iç mekanı ile 2011 model premium olan bmw 1'in iç mekanına işçilik v.s kıyasına girmeden bir baktığımızda;

2011 kasa bmw 1'in şu iç mekanı ( inşaallah yalnış bulmamışımdır ) premium ise;
2011+1+Series+interior.jpg


2011 model makyajsız mk3 kasa transit direksiyonlu focus'un iç mekanı da hiç beğenmiyor olmama ve gerçekte premium olmamasına rağmen premium'dur. Sen direksiyon kıyasladın, ben komple iç mekan kıyasladım.
ford-focus-hatchback-5-drzwiowy-1891-10063_v1.jpg


C ve C+ araçlar arasındaki premium ve premium değil meselesine gelince; C segment otomobil piyasasının en zor segmentidir. Çünkü üreticiler için maksimum maliyet korkusu içerdiği gibi tüketiciler için de maksimum beklenti içerir. Daha üst segmentlere çıkıldığında da tüketiciler beklentilerini yüksek tutarlar ama bu sefer üreticilerin maliyet korkusu bu segment kadar yüksek değildir. Misal o sebeple Vw grubu diğer hiç bir aracına özenmediği kadar Golf'e özenir. Burada premium olamamaktan kasıt bir direksiyon örneğiyse, görselini attığım bmw 1 o iç mekanla premium olmanın yanına bile yaklaşamamalıydı. Keza yine mevzu premium olamamaksa torsiyon çubuklu süspansiyona sahip bir A3 nasıl premium olur ? Ama oluyor. A3 için altyapıdan kısılıp iç mekan kalitesine veriliyor, bmw 1 için ise altyapıya kasılıp iç mekan kalitesi diğer rakiplerine göre bir tık azaltılıyor.

Netice olarak, C liginde normal markaların ve premium markaların hepsinin bazı noktalarda onları gerçekten sorgulayacağımız kadar ciddi kusurları olabiliyor. Burada premium diye adlandırdığımız modelleri normal markalara göre bir adım öne taşıyan şey ise maliyet endişesinin bu denli yoğun geçtiği bu segmentte daha fazla maliyet riski alarak üretim yapmaya çalışıyor oluşlarıdır hepsi bu. Bmw 1'in yeni çıkacak kasasıyla beraber arkadan tahrikli bir aktarma sistemini ve altyapıyı bırakıp, önden tahrikli ve maliyeti daha uygun bir modele neden geçtiği sorusu da bu anlatmak istediğim maliyet korkusu mevzusuna bir nevi ufak bir kanıttır.
 
Son düzenleme:

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Vallahi şöyle söyleyeyim Burağım, focus'un iç mekanı premium olacak bir kalitede değil. Güncel kasanın makyajsız versiyonu da makyajlı versiyonu da buna dahil. Lakin transit direksiyonu diye bahsettiğin focus 2011 üretimli bir model, yani makyajsız mk3 kasa olarak geçiyor. Hal böyle olunca; 2011 model focus'un iç mekanı ile 2011 model premium olan bmw 1'in iç mekanına işçilik v.s kıyasına girmeden bir baktığımızda;

2011 kasa bmw 1'in şu iç mekanı ( inşaallah yalnış bulmamışımdır ) premium ise;
Ekli dosyayı görüntüle 10931

2011 model makyajsız mk3 kasa transit direksiyonlu focus'un iç mekanı da hiç beğenmiyor olmama ve gerçekte premium olmamasına rağmen premium'dur. Sen direksiyon kıyasladın, ben komple iç mekan kıyasladım.
Ekli dosyayı görüntüle 10932

C ve C+ araçlar arasındaki premium ve premium değil meselesine gelince; C segment otomobil piyasasının en zor segmentidir. Çünkü üreticiler için maksimum maliyet korkusu içerdiği gibi tüketiciler için de maksimum beklenti içerir. Daha üst segmentlere çıkıldığında da tüketiciler beklentilerini yüksek tutarlar ama bu sefer üreticilerin maliyet korkusu bu segment kadar yüksek değildir. Misal o sebeple Vw grubu diğer hiç bir aracına özenmediği kadar Golf'e özenir. Burada premium olamamaktan kasıt bir direksiyon örneğiyse, görselini attığım bmw 1 o iç mekanla premium olmanın yanına bile yaklaşamamalıydı. Keza yine mevzu premium olamamaksa torsiyon çubuklu süspansiyona sahip bir A3 nasıl premium olur ? Ama oluyor. A3 için altyapıdan kısılıp iç mekan kalitesine veriliyor, bmw 1 için ise altyapıya kasılıp iç mekan kalitesi diğer rakiplerine göre bir tık azaltılıyor.

Netice olarak, C liginde normal markaların ve premium markaların hepsinin bazı noktalarda onları gerçekten sorgulayacağımız kadar ciddi kusurları olabiliyor. Burada premium diye adlandırdığımız modelleri normal markalara göre bir adım öne taşıyan şey ise maliyet endişesinin bu denli yoğun geçtiği bu segmentte daha fazla maliyet riski alarak üretim yapmaya çalışıyor oluşlarıdır hepsi bu.
Abi hakkaniyetliyim o konuda. Bir sayfa önce de benim arabamın vites etrafı plastığine giydirdim :D adamdan 50 bine satacağı makineye 60 bin harcatamayız ama birazcık da özene abi be :D bu direksiyonun derisi felan güzel, bahsettiğim bu değil şu;
images.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Abi bi de meselenin benim fikrimce sadece direksiyon olmadığını açıkladım benim için esas mesele direksiyon değil :) O ayrı bi konu için cevaptı
 
Son düzenleme:

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Focus un 2 sinden sonra aklımda ki imajı o ne yazık ki :D transit direksiyonu tuş olmayan yerlere yerinde oynayan boşluk kapatma şeyleri. Ondan dolayı görüşüm o :D

Merak etmeyin makine mühendisi olarak gayet iyi anlayabildiğim uğraşlar bunlar. Saçma bir deri algısından bahsetmişsiniz ancak keşke neyi kast ettiğimi önceden bana sorsaydınız :) ben bana ne demek istediğimi düzgünce sorduğunuzu varsayarak cevap vereyim;
Ben önce arabanın araba olma işlevine bakarım bir MÜHENDİSTE olması gerektiği gibi. ABS mi kapı ışığı mı bence ABS. Veya BMW bence o ışıklı halı yerine iç tasarım bütçesini daha da arttırmalıydı. Veya başka olarak adaptif cruise controlü daha iyi yapabilirdi. Bilgisayar sistemlerinde araba sektöründe lider ve öncü iken Mercedes in A serisine koyacağı iç ekranlar tam bir teknoloji abidesi. Şunu da belırtmem gerek BMW 5 çok çok iyi bır arabayken E serisi çok çok iyi bır bilgisayardır benim için. Yani hayati veyahut çağın içinde olan şeyler dışında ki durumlar biraz oyuncaktır. Bunları da arabanın dışında tutarak halt dedim. Umarım anlamışsınızdır.
Edit:T9 sıkıntıları
Bu kadar agrasif olmanıza gerek yok, ben kendi bakış açımdan olanı yazdım, sanırım hararetli ve sonu olmayan bir kısır döngüye girmek istiyorsunuz, buyrun girelim.

Ben plastikten kastınızı doğru anladım, plastik deyip uzak mekiğini kast etmediğinizin farkındayım. Yazınızı anlaşılır yazmak sizin sorumluluğunuz, her kelimede ne demek istediğinizi soramam, makale yazmıyorsanız tabii.

ABS yok iken arabalar araba olma işlevini yerine getirmiyor muydu mühendis bey? İşte herkes mühendis olabiliyor ama herkes "MÜHENDİS" olamıyor, o yüzden o sıfatı kendinizde görmek ve büyük harfle yazmak için çok daha çalışmanız gerekli. Bir mühendisin bakış açısı örneğinize de hayran kalmamak elde değil, mükemmel gerçekten. Yani o kapı ışığı dediğiniz şeyin "mühendisce" bir bakış açısı olamayacağı da argümanınızı harika bir şekilde destekliyor.

Sizce bir otomobil firması, hiçbir halta yaramayan(sadece kişisel olarak düşünmeyin, bu aracı dünyanın her yerinden her çeşit insan kullanıyor) bir özelliği(kapı kolu ışığı da buna dahil), araca eklerler mi?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi hakkaniyetliyim o konuda. Bir sayfa önce de benim arabamın vites etrafı plastığine giydirdim :D adamdan 50 bine satacağı makineye 60 bin harcatamayız ama birazcık da özene abi be :D bu direksiyonun derisi felan güzel, bahsettiğim bu değil şu;
Ekli dosyayı görüntüle 10934
Bahsettiğin hele ki bu kasaysa o dönemin hiç bir Ford üretiminde zaten iç mekan kalitesi bulamazdın. Neticede Amerikan kafası ve 10 yıl önceki üretim stratejisine ait bir düşüncenin ürünü bu araç. Bakma, Ford şu son 2-3 yıl içinde Amerikan kafasını yavaş yavaş terk edip Avrupa'ya yönelen bir üretim anlayışına ancak geçti. Ecoboost motorların geliştirilmesi, saçma sapan tepkilere sahip eski nesil 6 ileri tk şanzıman yerine bu sene gelmesi planlanan 8-10 ileri yeni nesil tam otomatik şanzıman, aktif ve pasif güvenlik sistemleri, eski nesillerine oranla çok daha fazla geliştirilen iç mekan malzeme kalitesi ve işçiliği.. bu böyle say say bitmez. Ford bunları yeni yeni yapmaya başlayan bir marka aslında. Focus eskidi, zaten yenisi gelecek. Ama güncel mk5 mondeo ile eski mk4 mondeo'nun iç mekanda işçilik ve malzeme kalitesi anlamında birbirleriyle alakaları bile yok. Keza yeni fiesta'da bana kalırsa bu konuda eski fiesta'ya göre geliştirildi. Aynı nasibi yeni çıkacak mk4 focus'da alacak. Ama senin de dediğin gibi o direksiyona sahip Ford modelleri iç mekan olarak zaten ciddi eksikti ki çok eski üretim onlar.

Herkes iyi bilir ki otomobil üretiminde en büyük maliyet altyapıdır. Araçlara koyulan yumuşak deriler, oyuncaklar v.s bunların maliyeti altyapı maliyeti yanında devede kulak kalır. Haliyle sıradan bir marka olan Ford, altyapıya sürekli yüklenmeye çalıştığı için iç mekana o yatırımı yapamaz. Yaparsa zaten premium lige adım atmaya başlamış olur ki öyle bir şey de olamaz :D O sebeple dediğim gibi c ligi zor bir lig ve premium modeller dahil hepsinin eleştirilecek ciddi kusurları olabiliyor.
 
Son düzenleme:

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Bu kadar agrasif olmanıza gerek yok, ben kendi bakış açımdan olanı yazdım, sanırım hararetli ve sonu olmayan bir kısır döngüye girmek istiyorsunuz, buyrun girelim.

Ben plastikten kastınızı doğru anladım, plastik deyip uzak mekiğini kast etmediğinizin farkındayım. Yazınızı anlaşılır yazmak sizin sorumluluğunuz, her kelimede ne demek istediğinizi soramam, makale yazmıyorsanız tabii.

ABS yok iken arabalar araba olma işlevini yerine getirmiyor muydu mühendis bey? İşte herkes mühendis olabiliyor ama herkes "MÜHENDİS" olamıyor, o yüzden o sıfatı kendinizde görmek ve büyük harfle yazmak için çok daha çalışmanız gerekli. Bir mühendisin bakış açısı örneğinize de hayran kalmamak elde değil, mükemmel gerçekten. Yani o kapı ışığı dediğiniz şeyin "mühendisce" bir bakış açısı olamayacağı da argümanınızı harika bir şekilde destekliyor.

Sizce bir otomobil firması, hiçbir halta yaramayan(sadece kişisel olarak düşünmeyin, bu aracı dünyanın her yerinden her çeşit insan kullanıyor) bir özelliği(kapı kolu ışığı da buna dahil), araca eklerler mi?
Yok gayet tabi yanlış anlamışsınız şu an olduğu gibi hakkaniyeti bırakıp sataşanda sizsiniz :) Bir kez daha baktım yazdığıma acaba bu kadar kıracak bir şey ki söyledim diye de tekrardan alıntı yaparak devam edeyim;
-hiç bi halta yaramayıp şımartmaya yönelik ince detaylar bi aracı premıum yapar bence.
Dikkatli okursanız eğer o halt dediğim şeyler bu aracı premıum yapıyor. 2. Olarak onların araba da onların bir kalite göstergesi olduğunu söyledim. Birde orada BENCE var hani italik altı çizili olan. Onu da görmediniz galiba.
Screenshot_20180122-030422~2.png

TDK dan aldığım sözlük anlamına göre bu düşünceler BENİMDİR ŞAHSİDİR. Yani ortada bu böyledir kesindir dememişim ve siz sataşmışsınız. Fikrinizi beyan etmenin ötesine geçmişsiniz. Eğer öyle olmadığını düşünüyorsanız öyle olduğuna inandığım yerlerinde de alıntı yapabilirim.
-plastik meselesi tek marka üzerinden gidecek olursak bi yere kadar anlayıp sonucunu abarttığınızı düşünüyorum. Şöyle örneklemek gerekirse;
Toyotanın aygo modelinin plastiği satıldığı fiyata göredir. Bir üst segment olan yaris in plastiği satıldığı fiyata göredir. Onun bir üst segmenti olan aurisin aynı şekilde, ordan avensıs avalon.... Diye fiyat kalite oranı değişir ve değişmek durumundadır.
-Yani hayati veyahut çağın içinde olan şeyler dışında ki durumlar biraz oyuncaktır. Yine alıntı yapıyorum altını çizdiğim yerde de gördüğünüz gibi çağın içinde diyerek ABS ışık konusunu açmış olayım. İlerleyen zamanla beraber teknoloji gelişip insan hayatına girdikçe bazı şeyler evvetliyattan beri varmış gibi görünse de bir ınovasyon sonucu elde edilen kazanımlardır. Evet ABS den önce araba işlevini o çağın yeterlılıklerıne göre görmekteydi. Mesela şayet bir işletmeniz varsa yerinizde sayarsanız iflas edersiniz. Çağın gereği neyse yapmanız geliştirmenız gerekir. Bu da onun gibi. Önceden ESP opsiyonken şimdi standart ve olmazsa olmaz. Bu bağlamda düşünün.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: rosel

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Bu konuda size hak verebileceğim tek konu birisi birinden 50 yıl arayla kullanılan ABS ve süs ışıklarını aynı tarih gibi yazmam. Şayet sizinde dediğiniz gibi makale yazmıyoruz o yüzden özü belliyken tarih farkından kaynaklı sıkıntı doğmuş. Telefondan fıt fıt fıt yazmaktan sıkıldım. Şayet yoğun isteğiniz olursa onu da cevaplarım ama ben olgunluk göstererek kendi malımın eksiklerini yazabiliyorum ve siz benim kendı malımda gördüğüm eksikten dolayı bana sataşıyorsunuz. Sizi ilgilendirmez. Siz de kendi malınızla ilgili yazarsınız soru sorarım üslubunca acaba böyle midir diye size sorarım. Kullanmadığım mal için mal sahibine ahkam kesecek değilim. Sizde aynı şekilde bana.
-mühendislik konusuna gelecek olursak siz eleştirinizi saldırı tarafına çekerek İşin içinde olmadığınız için bu kadar basit yorumlarla yıllık çalışmaları çöpe atmanız araca bakış açınız konusunda düşünmeniz gerektiğini söylüyor. Diyip sözde aşağılamaya cabalarsanız egomla kendimi korumak en dogal hakkımdır. Sizin haddinize değil. Sizin işinizi ne seviyede yaptığınız da benim haddime değil. Benim bu tartışmaya girme sebebim sizin uslubunuzdur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel ve inzfatih

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Vallahi şöyle söyleyeyim Burağım, focus'un iç mekanı premium olacak bir kalitede değil. Güncel kasanın makyajsız versiyonu da makyajlı versiyonu da buna dahil. Lakin transit direksiyonu diye bahsettiğin focus 2011 üretimli bir model, yani makyajsız mk3 kasa olarak geçiyor. Hal böyle olunca; 2011 model focus'un iç mekanı ile 2011 model premium olan bmw 1'in iç mekanına işçilik v.s kıyasına girmeden bir baktığımızda;

2011 kasa bmw 1'in şu iç mekanı ( inşaallah yalnış bulmamışımdır ) premium ise;
Ekli dosyayı görüntüle 10931

2011 model makyajsız mk3 kasa transit direksiyonlu focus'un iç mekanı da hiç beğenmiyor olmama ve gerçekte premium olmamasına rağmen premium'dur. Sen direksiyon kıyasladın, ben komple iç mekan kıyasladım.
Ekli dosyayı görüntüle 10932

C ve C+ araçlar arasındaki premium ve premium değil meselesine gelince; C segment otomobil piyasasının en zor segmentidir. Çünkü üreticiler için maksimum maliyet korkusu içerdiği gibi tüketiciler için de maksimum beklenti içerir. Daha üst segmentlere çıkıldığında da tüketiciler beklentilerini yüksek tutarlar ama bu sefer üreticilerin maliyet korkusu bu segment kadar yüksek değildir. Misal o sebeple Vw grubu diğer hiç bir aracına özenmediği kadar Golf'e özenir. Burada premium olamamaktan kasıt bir direksiyon örneğiyse, görselini attığım bmw 1 o iç mekanla premium olmanın yanına bile yaklaşamamalıydı. Keza yine mevzu premium olamamaksa torsiyon çubuklu süspansiyona sahip bir A3 nasıl premium olur ? Ama oluyor. A3 için altyapıdan kısılıp iç mekan kalitesine veriliyor, bmw 1 için ise altyapıya kasılıp iç mekan kalitesi diğer rakiplerine göre bir tık azaltılıyor.

Netice olarak, C liginde normal markaların ve premium markaların hepsinin bazı noktalarda onları gerçekten sorgulayacağımız kadar ciddi kusurları olabiliyor. Burada premium diye adlandırdığımız modelleri normal markalara göre bir adım öne taşıyan şey ise maliyet endişesinin bu denli yoğun geçtiği bu segmentte daha fazla maliyet riski alarak üretim yapmaya çalışıyor oluşlarıdır hepsi bu. Bmw 1'in yeni çıkacak kasasıyla beraber arkadan tahrikli bir aktarma sistemini ve altyapıyı bırakıp, önden tahrikli ve maliyeti daha uygun bir modele neden geçtiği sorusu da bu anlatmak istediğim maliyet korkusu mevzusuna bir nevi ufak bir kanıttır.
Abi attığın 1 E87, yani 2004'te piyasaya sürülmüş bir otomobil, kıyas yapmak biraz abes o yüzden :) F20'ninki şu:

BMW-M135i-Facelift-2015-F20-LCI-xDrive-Valencia-Orange-Interieur-Autosalon-Genf-Live-03.jpg


Tasarım tabii ki göreceli ama malzeme kalitesi olarak kötü değil. Abartılıyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi attığın 1 E87, yani 2004'te piyasaya sürülmüş bir otomobil, kıyas yapmak biraz abes o yüzden :) F20'ninki şu:

BMW-M135i-Facelift-2015-F20-LCI-xDrive-Valencia-Orange-Interieur-Autosalon-Genf-Live-03.jpg


Tasarım tabii ki göreceli ama malzeme kalitesi olarak kötü değil. Abartılıyor.
Tamam iste uretim yillarini yanlis mi bulmusum ? 2004 - 2011 yillari arasinda uretimde e87 kalmis. 2011 - 12 gibi de f20 gelmis. O yorumda transit direksiyonu diye betimlenen focus 3'de 2010 - 2011'de uretilmeye baslandi. Yani e87 piyasadayken mk3 focus uretildi. Gerci yorumu yapan Burak'in kasteddigi mk2 focusmus ama fark etmez. Makyajsiz mk3 kasanin da direksiyonu transitte kullanilmisti.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Tamam iste uretim yillarini yanlis mi bulmusum ? 2004 - 2011 yillari arasinda uretimde e87 kalmis. 2013'de de f20 gelmis. O yorumda transit direksiyonu diye betimlenen focus'da 2011'de uretilmeye baslandi. Gerci yorumu yapan Burak'in kasteddigi mk2 focusmus ama fark etmez. Makyajsiz mk3 kasanin da direksiyonu transitte kullanilmisti.
Abi yok tamam o direksiyonda transitten alınma ama deri kaplı mk2 direk alınma. Ben özellikle mk2 yi söyledim. Yoksa mk3 e laf soylersem vw ede hyundai ye de laf söylemem gerekir hakkaniyet adına. Farklı olsa güzel olur tamam ama mk3 direksiyon yumuşacık ve etli. Bu iç mekan konusunda da f20 de takık olduğum yeri söyleyeyim de konu burdan büyüyecek gibi çünkü :D
Screenshot_20180122-054313~2.png

Bu konsolu yakıstıramıyorum. Mesela vites topuzu 2.0 motordan itibaren deri körüklü gelıyor.
Bardaklık kapağı eşya gözü opsıyonuyla gelıyor. Geri kalanı iyi arabanın. Fazlasını isteyen audi merso alıyor zaten. Hani o çizgiler nıye o kadar ayrık bunlar benim sorunum başkada bir sorunum yok.
KALİTE ALGISI İÇİN YAPTIĞIM İŞLEMLER
-5 te de olsa 1 de de olsa parlayan direksiyonu m direksiyonla değiştirip çok kullanmasamda simetrik durması adına cruıse control taktırmak
-vites topuzunu spor deri körüklü olanıyla değiştirmek
-sırada yapacağım işlem ıse (kötü olduğundan değil daha ıyı olması için) urban lıne ıle gelen gri altı sıyah çizgili iç trımı taktırmak
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi yok tamam o direksiyonda transitten alınma ama deri kaplı mk2 direk alınma. Ben özellikle mk2 yi söyledim. Yoksa mk3 e laf soylersem vw ede hyundai ye de laf söylemem gerekir hakkaniyet adına. Farklı olsa güzel olur tamam ama mk3 direksiyon yumuşacık ve etli. Bu iç mekan konusunda da f20 de takık olduğum yeri söyleyeyim de konu burdan büyüyecek gibi çünkü :D
Yok yahu direksiyonlar karisti sadece :D hem mk2 hem mk3 focusun direksiyonu transitte kullanildigi icin, aklimda da sadece bu kaldi dedigin icin ben direkt mk3'u aldim. Tee mk2'ye kadar inecegini bilemedim :D
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,078
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
merhabalar öncelikle. bir şey sormak istiyorum. size göre fiesta ve focus premium mu? baktığımız zaman bu araçlar şanzıman, motor tepkisi ve şase anlamında iyi araçlar.
hangi arac premium hangisi degil bunu belirleyen bir kurum yok bildigim kadariyla, bu sadece ureticinin iddalari ile tuketicinin hissettikleriyle alakali.. citroen DS yaptigi gibi ford baska bir marka ismiyle fiesta ve focusu ozellestirip cikarsa o sasi ve motorla premium segmente oynardi, bugun mini cooper bazi yerlerde premium olarak geciyorsa fiesta neden gecmesin..
tercih meselesi ve piyasa tarafindan kabul gormesiyle alakali, bana kalirsa Audi de RS yada S alamayacaksam gider focus RS alirim. premium demezler belki ama (ayni fiyatlara gelir diye ornek veriyorum piyasadan emin degilim)1.4 tfsi audi'den cok fazlasini sunar bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
hangi arac premium hangisi degil bunu belirleyen bir kurum yok bildigim kadariyla, bu sadece ureticinin iddalari ile tuketicinin hissettikleriyle alakali.. citroen DS yaptigi gibi ford baska bir marka ismiyle fiesta ve focusu ozellestirip cikarsa o sasi ve motorla premium segmente oynardi, bugun mini cooper bazi yerlerde premium olarak geciyorsa fiesta neden gecmesin..
tercih meselesi ve piyasa tarafindan kabul gormesiyle alakali, bana kalirsa Audi de RS yada S alamayacaksam gider focus RS alirim. premium demezler belki ama (ayni fiyatlara gelir diye ornek veriyorum piyasadan emin degilim)1.4 tfsi audi'den cok fazlasini sunar bana.

Yurt disinda yasayinca a4 un 200 bin lira, focus rs in 400 bin lira oldugunu bilmemek normal tabi :D
 

Tamgazdebriyaj

Elit Apaçi
26 Şub 2017
62
44
970
Madem bu kadar premium arac istediginiz var yukari yazmissiniz audi alirsa bmw 1 i satmayacak diye durumuda el veriyorsa sahibindende 0 km di yanlis gatirlamiyorsam km en fazla 1000 olur zaten mercedes yeni kasa e180 var hem sana premium hemde 5 yol bosunca gik cikarmayacak bir otomobil
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım