Bir garip kavrama hikayesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Sen yine bir açıdan şanslısın hocam. Neticede performanslı bir otomobilin var. Piyasada kullanılan şanzımanlar içinde zf hariç senin aracının potansiyeline ve üretilme sebebine dsg'den daha uygun bir vites kutusu yok. Haliyle şanzımanın bozulsa da bozulmasa da, maliyetleri sana yükleseler de yüklemeseler de netice itibariyle aracının amacına uygun şanzımanı kullanıyor olmanın bir rahatlığı vardır eminim.

Bir de bu işin dizel otomatik kullananları ve senin gibi mağdur olanları var ki onların tutunacağı hiç bir dal yok. Sıfır alırken fazla para verirsin, bakıma gidersin fazla para verirsin, gır gır çekersin, sürüş keyfi alamazsın.. bunlara ek olarak şehir içinde ekonomi yapması beklenen araçta narin ve 1-2 arası sürekli yarım debriyaj yapmaya çalışan bir vites kutusunun varlığının mantığını sorgularsın. Bilmem kaç milisaniyede vites değiştiren şanzımanın dizel bir araçta hiç bir manası olmamasına rağmen bunca külfete katlanırsın. Ben en çok dizel otomatik sahiplerinin mağduriyetlerine üzülüyorum.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Sen yine bir açıdan şanslısın hocam. Neticede performanslı bir otomobilin var. Piyasada kullanılan şanzımanlar içinde zf hariç senin aracının potansiyeline ve üretilme sebebine dsg'den daha uygun bir vites kutusu yok. Haliyle şanzımanın bozulsa da bozulmasa da, maliyetleri sana yükleseler de yüklemeseler de netice itibariyle aracının amacına uygun şanzımanı kullanıyor olmanın bir rahatlığı vardır eminim.
Kesinlikle öyle
Bir de bu işin dizel otomatik kullananları ve senin gibi mağdur olanları var ki onların tutunacağı hiç bir dal yok. Sıfır alırken fazla para verirsin, bakıma gidersin fazla para verirsin, gır gır çekersin, sürüş keyfi alamazsın.. bunlara ek olarak şehir içinde ekonomi yapması beklenen araçta narin ve 1-2 arası sürekli yarım debriyaj yapmaya çalışan bir vites kutusunun varlığının mantığını sorgularsın. Bilmem kaç milisaniyede vites değiştiren şanzımanın dizel bir araçta hiç bir manası olmamasına rağmen bunca külfete katlanırsın. Ben en çok dizel otomatik sahiplerinin mağduriyetlerine üzülüyorum.
Maalesef servise bu şikayet ile gelenlerin çoğu zaten dizel otomatik sahipleri. Tork patlamaları şanzımanı yorarken bir de sürekli D2'de gitme çabası bayırlar yokuşlar,malum istanbul trafaği bu şanzıman bunları kaldırabilecek potansiyeli sahip değil. Zaten iyi niyet garantisinin 7 yıl civarına sonradan çıkarılmasının sebebi de bu. İnanılmaz bir sirkülasyon söz konusu. Bir de şunu düşün ben aracı aldığım ilk günden beri dur kalk trafikte manuel mod'da kullanıyorum. Durduğum yerde bayır olmasa bile arabayı el frenine oturtup sonra P'ye alıyorum. Bunu yapanların oranı yapmayanlara kıyasla inanılmaz düşüktür eminim. Yazdıklarının benzerlerini naçizane olarak youtube kanalımda yayına koyduğum 1.4 tdi dsg polo incelememde söylemiştim. DQ200 kesinlikle bu araçlara uygun değil. Ama tabi ben bir otomobil platformu sahibi değilim ve o testim sadece 12 13 bin kere tıklandı. Kitlelere hitap eden kişilerin zaten bunları benim gibi bam bam söyleyecek cesareti yok(olamıyor) sonra ekmek yiyemezler..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kesinlikle öyle

Maalesef servise bu şikayet ile gelenlerin çoğu zaten dizel otomatik sahipleri. Tork patlamaları şanzımanı yorarken bir de sürekli D2'de gitme çabası bayırlar yokuşlar,malum istanbul trafaği bu şanzıman bunları kaldırabilecek potansiyeli sahip değil. Zaten iyi niyet garantisinin 7 yıl civarına sonradan çıkarılmasının sebebi de bu. İnanılmaz bir sirkülasyon söz konusu. Bir de şunu düşün ben aracı aldığım ilk günden beri dur kalk trafikte manuel mod'da kullanıyorum. Durduğum yerde bayır olmasa bile arabayı el frenine oturtup sonra P'ye alıyorum. Bunu yapanların oranı yapmayanlara kıyasla inanılmaz düşüktür eminim. Yazdıklarının benzerlerini naçizane olarak youtube kanalımda yayına koyduğum 1.4 tdi dsg polo incelememde harfiyen söylemiştim. DQ200 kesinlikle bu araçlara uygun değil. Ama tabi ben bir otomobil platformu sahibi değilim ve o testim sadece 12 13 bin kere tıklandı. Kitlelere hitap eden kişilerin zaten bunları benim gibi bam bam söyleyecek cesareti yok(olamıyor) sonra ekmek yiyemezler..
Son derece haklısın hocam.. Ben dizel otomatik mevzusuna sadece dsg özelinde de bakmıyorum. Çift kavrama teknolojisi maalesef ki torku yüksek ve yüksek sıkıştırma gücüne sahip, bunu da sınırlı devirler içinde bir anda veren dizel motorlar için uygun değil. Dizel motora iyi kalibre edilmiş, tüketim verileri iyileştirilmiş, şehir içi kullanımında kolaylık ve sağlamlık kazandıran tam otomatik şanzımanlar uygun. Söylemiş olduğun kullanım detaylarına dikkat ettiğin vakit riski minimuma indiriyorsun. Fakat dizel motor + çift kavrama kombinasyonunun sahip olduğu yapısal dezavantaj gerçeğini de maalesef tamamen ortadan kaldırmıyor bu detaylar. İnsanların bu konularda biraz daha bilinçlenmesi gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Sen yine bir açıdan şanslısın hocam. Neticede performanslı bir otomobilin var. Piyasada kullanılan şanzımanlar içinde zf hariç senin aracının potansiyeline ve üretilme sebebine dsg'den daha uygun bir vites kutusu yok. Haliyle şanzımanın bozulsa da bozulmasa da, maliyetleri sana yükleseler de yüklemeseler de netice itibariyle aracının amacına uygun şanzımanı kullanıyor olmanın bir rahatlığı vardır eminim.

Bir de bu işin dizel otomatik kullananları ve senin gibi mağdur olanları var ki onların tutunacağı hiç bir dal yok. Sıfır alırken fazla para verirsin, bakıma gidersin fazla para verirsin, gır gır çekersin, sürüş keyfi alamazsın.. bunlara ek olarak şehir içinde ekonomi yapması beklenen araçta narin ve 1-2 arası sürekli yarım debriyaj yapmaya çalışan bir vites kutusunun varlığının mantığını sorgularsın. Bilmem kaç milisaniyede vites değiştiren şanzımanın dizel bir araçta hiç bir manası olmamasına rağmen bunca külfete katlanırsın. Ben en çok dizel otomatik sahiplerinin mağduriyetlerine üzülüyorum.

Üstat,

Özellikle 2nci paragrafta yazdıkların merakımı depreştirdi.
Ben şu bakım ücretlerini karşılaştırmak istiyordum ..senin elinde güncel bakım fiyatları var mı her iki motor grubu içinde (özellikle 1.4 TSI ve 1.6TDI ı karşılaştırmak adına )
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Kesinlikle öyle

Maalesef servise bu şikayet ile gelenlerin çoğu zaten dizel otomatik sahipleri. Tork patlamaları şanzımanı yorarken bir de sürekli D2'de gitme çabası bayırlar yokuşlar,malum istanbul trafaği bu şanzıman bunları kaldırabilecek potansiyeli sahip değil. Zaten iyi niyet garantisinin 7 yıl civarına sonradan çıkarılmasının sebebi de bu. İnanılmaz bir sirkülasyon söz konusu. Bir de şunu düşün ben aracı aldığım ilk günden beri dur kalk trafikte manuel mod'da kullanıyorum. Durduğum yerde bayır olmasa bile arabayı el frenine oturtup sonra P'ye alıyorum. Bunu yapanların oranı yapmayanlara kıyasla inanılmaz düşüktür eminim. Yazdıklarının benzerlerini naçizane olarak youtube kanalımda yayına koyduğum 1.4 tdi dsg polo incelememde söylemiştim. DQ200 kesinlikle bu araçlara uygun değil. Ama tabi ben bir otomobil platformu sahibi değilim ve o testim sadece 12 13 bin kere tıklandı. Kitlelere hitap eden kişilerin zaten bunları benim gibi bam bam söyleyecek cesareti yok(olamıyor) sonra ekmek yiyemezler..

Bende oldukça ciddi sayıda, çok anlam veremesem veya detayını henüz çok araştırmasam da, TSI lar da DSG arızası okudum nette...
Belki zamanında özellikle çift şarjlı TSI lara yazılım vs yapıldığından falanda olmuş veya CC, Schirocco gibi modellerin 1.6 tdi larının olmadığından da olabilir..

Senin elinde TDI ların problem çıkarmaya daha yatkın olduğuna dair istatistiksel bir veri veya servis kaydı gibi bişeyler var mı?
Ben TSI sever biriyim, o yüzden merak ediyorum
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Üstat,

Özellikle 2nci paragrafta yazdıkların merakımı depreştirdi.
Ben şu bakım ücretlerini karşılaştırmak istiyordum ..senin elinde güncel bakım fiyatları var mı her iki motor grubu içinde (özellikle 1.4 TSI ve 1.6TDI ı karşılaştırmak adına )
Vw markalı bir aracı hiç kendim bakıma götürmedim. Netten görebildiğim yorumlarda tsi motor için yaklaşık 1 sene önceki rakamlar genellikle 500-750 lira arasında değişiyor. 2017 için durum nedir bilemiyorum. Tdi motorlu araçlara dair de pek bir rakam bulamadım nette. Yetkili serviste bakım yaptıran vw sahibi arkadaşlar daha kesin rakamlar verecektir. Kendi aracım olan 2015 1.6 tdci focus için 2015'ten 2017 yazına kadar olan süreçte yaptırmış olduğum 15-30-45 bin bakımları da fiyat olarak sırasıyla 850-1100-1250 lira şeklinde tuttu. 2-3 bin km sonra 60 bin bakımı için götüreceğim ve onun da 1000 liradan aşağı tutmayacağı garanti. Ford ve vw yetkili servislerinin dizel motorlu araçlar konusunda bakım fiyatları ne kadar farklılık gösterir bilemiyorum ama sadece kendi tahminime göre arada uçurum farklar olmayabilir.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Senin elinde TDI ların problem çıkarmaya daha yatkın olduğuna dair istatistiksel bir veri veya servis kaydı gibi bişeyler var mı?
Ben TSI sever biriyim, o yüzden merak ediyorum
Yanlış hatırlamıyorsam arkadaşım Ibiza Cupra'nın 60k bakımını 650 liraya yaptırdı.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Bende oldukça ciddi sayıda, çok anlam veremesem veya detayını henüz çok araştırmasam da, TSI lar da DSG arızası okudum nette...
Belki zamanında özellikle çift şarjlı TSI lara yazılım vs yapıldığından falanda olmuş veya CC, Schirocco gibi modellerin 1.6 tdi larının olmadığından da olabilir..

Senin elinde TDI ların problem çıkarmaya daha yatkın olduğuna dair istatistiksel bir veri veya servis kaydı gibi bişeyler var mı?
Ben TSI sever biriyim, o yüzden merak ediyorum
tamamıyla kendi gözlemim bu sefer görmedim ama önceki 3 bakım ziyaretimde karşıma 2 tane kavrama bitiren tdi sahibi oturuyordu 2 tane de mekatroniği bozulan. elbette TSI'lar da da olur olacak ise. dizeldeki benzinli kadar linear olmayan tork dağılımı bence kavramayı daha çok zorluyor. benim araba tork dağılımı turbo ve kompresor desteği ile neredeyse rolantiden 7200'e kadar geldiği için anlık patlamalar olmuyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,024
7
51,357
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Üstat,

Özellikle 2nci paragrafta yazdıkların merakımı depreştirdi.
Ben şu bakım ücretlerini karşılaştırmak istiyordum ..senin elinde güncel bakım fiyatları var mı her iki motor grubu içinde (özellikle 1.4 TSI ve 1.6TDI ı karşılaştırmak adına )
2017 başlarında 1.2 tsi 15bin bakımı bujiler hariç 650-700 civarıydı. Bujilerle 250-300 civarı daha ekleniyordu. Tam fiyatları hatırlayamıyorum maalesef. 1.2 ve 1.4 motorların silindir ve buji sayıları aynı olduğuna göre fiyatta fark olacağını sanmıyorum.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Vw markalı bir aracı hiç kendim bakıma götürmedim. Netten görebildiğim yorumlarda tsi motor için yaklaşık 1 sene önceki rakamlar genellikle 500-750 lira arasında değişiyor. 2017 için durum nedir bilemiyorum. Tdi motorlu araçlara dair de pek bir rakam bulamadım nette. Yetkili serviste bakım yaptıran vw sahibi arkadaşlar daha kesin rakamlar verecektir. Kendi aracım olan 2015 1.6 tdci focus için 2015'ten 2017 yazına kadar olan süreçte yaptırmış olduğum 15-30-45 bin bakımları da fiyat olarak sırasıyla 850-1100-1250 lira şeklinde tuttu. 2-3 bin km sonra 60 bin bakımı için götüreceğim ve onun da 1000 liradan aşağı tutmayacağı garanti. Ford ve vw yetkili servislerinin dizel motorlu araçlar konusunda bakım fiyatları ne kadar farklılık gösterir bilemiyorum ama sadece kendi tahminime göre arada uçurum farklar olmayabilir.

Ben geçen ay 60k bakımını 880 e yaptırdım.. 930 gibi bişeydi..indirimle öyle oldu... 30-45k bakımlarını ise 700 lü rakamlara yaptırdım son 6 ay içinde ...vw daha uygunmuş bu konuda :)
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
2017 başlarında 1.2 tsi 15bin bakımı bujiler hariç 650-700 civarıydı. Bujilerle 250-300 civarı daha ekleniyordu. Tam fiyatları hatırlayamıyorum maalesef. 1.2 ve 1.4 motorların silindir ve buji sayıları aynı olduğuna göre fiyatta fark olacağını sanmıyorum.

Demek aşşa yukarı Tdi - Tsi bakım fiyatları aynı şu dönemde... vw için dizelin bakımları daha maliyetli demek çok doğru değil o zaman ..
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben geçen ay 60k bakımını 880 e yaptırdım.. 930 gibi bişeydi..indirimle öyle oldu... 30-45k bakımlarını ise 700 lü rakamlara yaptırdım son 6 ay içinde ...vw daha uygunmuş bu konuda :)
Sizinki uygunmuş hocam. Ama benim bu bakımların içinde fren balataları değişimi falan da var. 15 bin bakımında önler değişti, 45 bin bakımında arkalar değişti. Sizinkiler de balata var mı ?
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Sizinki uygunmuş hocam. Ama benim bu bakımların içinde fren balataları değişimi falan da var. 15 bin bakımında önler değişti, 45 bin bakımında arkalar değişti. Sizinkiler de balata var mı ?

Yok, benimkilerde sadece “ekstra kazık cam suyu” var :) ....

Benim balatalar iyi gitti.. aracı 30k da aldığımda, 30k bakımına sokmuştum.. o zaman bişey demedi servis bana balatalar ile ilgili... en son 62k da bakıma sokunca değişelim dediler önleri, bende 400tl yi duyunca yok artık dedim, bildiğim bir yerde yarı fitatına orjinal parçayla değiştirttim.

En kötü ihtmalle 45k dan fazla gitmiş ön.. arka için daha var baya
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
576×× deyim daha balata değişmedim. Ama bemim diğer seatlara göre daha uzun ömürlüymüş. Ayrıca tabi kullanış karakterimin de katkısı büyük. Balatada hata yoksa genelde süresi sürücüye göre değişir
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Üstat,

Özellikle 2nci paragrafta yazdıkların merakımı depreştirdi.
Ben şu bakım ücretlerini karşılaştırmak istiyordum ..senin elinde güncel bakım fiyatları var mı her iki motor grubu içinde (özellikle 1.4 TSI ve 1.6TDI ı karşılaştırmak adına )

Vag için değilde Opel için yazayım. Benzinli İnsignia (30000km) 450 tl Dizel İnsignia(55000km) 750 tl fiyat aldık. Opel Clup Card indirimli fiyatlar.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
yetkili serviste son bakımımı 781tl'ye yaptırdım. bujiiler de değişti. %12 zubizu indirimi dahil..
Sordum, bujiler dahil 700 lira dedi bakıma Ankara İstanbul yolundakine.

Balataları da dün 66bin km'de 640 liraya değişti, aklınızda bulunsun. En azından bir fikir verir. Benim eski arabanın balatalardan sonra bayaaaaaaaaa ucuz geldi.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım