Sanziman yag degisimi ne zaman?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Manuel viteslerde ortalama 100 bin km, otomatikte 50'bin km, neden böyle bir şey dediniz derseniz başka forumda konuşulan bir konuyu buraya aynen yapıştırıyorum:


ya 0km'den başlayarak her 50 binde bir falan değişmek lazım şanzıman yağını, ya da hiç değişmediysen 100 bin'den sonra hiç ellememek lazım gittiği yere kadar.

Çünkü şanzıman yağı normalde değişmediğinden, araç km yaptıkça şanzıman aşınırken, bi taraftan da yağ kalınlaşıyor, şanzıman bu kalınlaşmış yağa adapte oluyor, yağ daha da kalınlaşıyor kalınlaşıyor, sonra yüksek km'de yağ değişip cillop gibi orjinal ve temiz, dolayısıyla incecik yağ sisteme girince, o saatten sonra şanzımanın o güne kadar ki aşınmışlığı tolere edilemeyip sıkıntılar baş göstermeye başlayabiliyor.

Emin değilim ama ben böyle tecrübe ettim, lakin yağı değiştiren servis layığı ile iş yapamadığından da olmuş olabilir, fakat @elektromekanik Talha usta da yüksek km'de yağ değişimin problem olabileceğini belirtmiş, belli ki o da rastlamış bu duruma.

***

Yeniden 0km araç alıp uzun yıllar kullanacak olsam şimdiki aracımı kullandığım gibi, şanzıman yağını ehil ellerde her 50 binde bir değiştirirdim...


Edit: manuelde bir şey olmuyormuş :D

neden yapıyor;

şu denmişti bana, şanzıman araç yol yaptıkça ister istemez hem aşınıyor hem de, aşınan metal parçaları yağ içinde gezmeye başlıyor her ne kadar filtre bi kısmını filtre ediyor olsa da.

şanzıman aşınıyor, yağ kalınlaşıyor, şanzıman aşınıyor, yağ kalınlaşıyor, şanzıman aşınıyor, yağ kalınlaşıyor, şanzıman aşınıyor, yağ kalınlaşıyor,

ama arıza yapmıyor, şanzıman bu duruma alışıyor, zaten BMW'nin (ve diğer bi çok markanın) yağ değişimine gerek yok, yağ life time demesinin sebebi, şanzımanın aşınmasının & yağın kalınlaşmasının birbirini tolere eden durumlar olması.

çünkü şanzıman içindeki yağın motora koyulan yağ gibi sürtünmeyi ve ısınmayı engellemesi/azaltmasının yanında, şanzımanın çalışması vites büyütme/küçültme görevlerini yapabilmesi için BASINÇ oluşturma, aktarma, iletme görevi de var.

aşınmış elemanları olan ve kalılanlaşmış yağ ile çalışmaya adapte olmuş bi şanzımana, birden cillop gibi temiz, ince, akışkanlığı tam olan yeni yağ girince şanzıman dengesiz tepkiler verebiliyor, aksamalar olabiliyor, yanlış yerde/zamanda erken geç ayırıyor, yanlış yerde/zamanda erken geç kavrıyor, veya ayıramamaya kavrayamamaya, denk getirememeye başlıyor.

ben mühendis ya da usta değilim ama, işin genel özü bu

***

@Oversteer katılıyorum, bu durum manuel'de geçerli değil, çünkü manuel'de de motorda olduğu gibi yağın görevi aşınmayı ve ısınmayı engellemek kayganlık sağlamak. Manuel şanzımanda bulunan yağın basınç oluşturma, tahrik aktarma, iletme görevi yok. Onu bizim sol ayak ile sağ el hallediyor.

Manuel'in gözünü seveyim.

Geçenlerde benim arabayı satmaya karar verdim, sonra vazgeçtim, ama satılsaydı yerine manuel araç alacaktım...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Ayrıca ben bizim Lancer'ın şanzıman yağını 100 bin km de yetkili serviste değiştirttim, çünkü bakım periyodunda öyle diyordu, onlara kalsa değiştirmeyeceklerdi.

Motul'un sitesinde zor kullanım koşulunda 100 bin normal şartlarda 200 bin km de değiştirin yazıylrdu bizim Lancer'ın manuel şanzımam yağı için


Sizlere bir soru, ayrıca bakımda benzinli aracın yakıt filtresinin değişim periyoduda 100 bin km, onu değiştirmediler, abi ona hiç gerek yok, bugüne kadar sadece 2 kere değiştirdik, değiştirdiğimiz araba 270 bindeydi dediler, ne dersiniz, kendim değiştireyim mi onu? Çok zor değil bana sorarsanız.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Bmwnin otomatik şanzımanlarını bilmiyorum ama ATF'nin (automatic transmission fluid) değişim periyodu 60bin kmdir. Zaten değişim yapılmazsa yağ özelliğini kaybetmeye başladığında şanzıman da saçmalamaya başlıyor. Mesela soğuk havalarda vites yükseltmiyor, 2 ye atarken sarsıntı var, gaza yüklenince vites küçültmüyor şöyle oluyor böyle oluyor gibi şikayetlerin geneli şanzıman yağından kaynaklı. Bu gibi sorunları önemsemeyen kullanıcıların şanzımanları da ilerde dediğiniz hale geliyor.

Otomatikler saçmalıyor; bazı sorunların olduğunu bize söylemeye başlıyor ama manuel şanzımanlarda vites geçişlerini kol kuvvetimizle yaptığımız için böyle şikayetler gelmiyor. En kötü gelecek şikayet vitese geçerken zorlanıyor, ses geliyor vs. olur.

200-250bin km sonra ilk defa değişecek bir şanzıman yağının içerisinden metal partiküller çok çıkacaktır. Bu da dediğiniz gibi aşınmanın etkisiyle dişlilerden kopan partiküller. Bunları eski yağ ile tahliye edersiniz, yeni yağı koyduğunuz zaman ise oluşacak sorun ufak ufak uğultulardır. Ses dışında bir sorun oluşmaz buna sanayi ağzıyla şanzıman ötmesi denir. Benim 96 model 273bindeki arabamın şanzıman yağı değişince bir süre(2-3 hafta) şanzıman ötmesi denilen ses sorunu yaşadım fakat sonrasında bu ses kayboldu.

100-150bin km bir araç için hiç de geç bir zaman değil. O yüzden yağ bakımını aksatmamak aksattıysanız da çok geç kalmadan değişim yapmanızı tavsiye ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bmw'nin yağını değiştirebilirim bi, şu an 60 bin km de, gerekli yedek parçaları bulmakta ayrı sorun, borusan 3000 lira dedi, gene iş başa düştü, kendi değişirim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Ayrıca ben bizim Lancer'ın şanzıman yağını 100 bin km de yetkili serviste değiştirttim, çünkü bakım periyodunda öyle diyordu, onlara kalsa değiştirmeyeceklerdi.

Motul'un sitesinde zor kullanım koşulunda 100 bin normal şartlarda 200 bin km de değiştirin yazıylrdu bizim Lancer'ın manuel şanzımam yağı için


Sizlere bir soru, ayrıca bakımda benzinli aracın yakıt filtresinin değişim periyoduda 100 bin km, onu değiştirmediler, abi ona hiç gerek yok, bugüne kadar sadece 2 kere değiştirdik, değiştirdiğimiz araba 270 bindeydi dediler, ne dersiniz, kendim değiştireyim mi onu? Çok zor değil bana sorarsanız.
Benzin filtresi iki bakımda bir, mazot filtresi her bakımda değiştirilmelidir. Benzin yapısı gereği daha ince bir yakıt olduğu için 2 bakıma uzatılabilir fakat mazot benzine göre daha kalın olduğu için filtre daha çabuk tıkanır. Tabi buna dizellerin yakıta bağlı enjektör, egr, partikül filt. gibi parçalarını da sebep olarak dahil edebiliriz.

Benzin filtresi ve bujiler iki bakımda bir, araçta lpg varsa bujilerin değişimi daha öne çekilebilir. 100 bin kmlik bir benzin filtresini söktüğünüz zaman çamur akacaktır büyük ihtimalle :) Türkiyede durumlar böyle..
edit:Standart bujiler için geçerli
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Benzin filtresi iki bakımda bir, mazot filtresi her bakımda değiştirilmelidir. Benzin yapısı gereği daha ince bir yakıt olduğu için 2 bakıma uzatılabilir fakat mazot benzine göre daha kalın olduğu için filtre daha çabuk tıkanır. Tabi buna dizellerin yakıta bağlı enjektör, egr, partikül filt. gibi parçalarını da sebep olarak dahil edebiliriz.

Benzin filtresi ve bujiler iki bakımda bir, araçta lpg varsa bujilerin değişimi daha öne çekilebilir. 100 bin kmlik bir benzin filtresini söktüğünüz zaman çamur akacaktır büyük ihtimalle :) Türkiyede durumlar böyle..
sen bibi batıracak mısın 2bakımda bir ne bujisi adamlar 100.000demiş ben Honda'ya güveniyorum :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım