KAPALI Octavia RS Satın Alma

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba, bir arkadaşıma ilandaki arabayı hiç aklımızda yokken düşünmeye başladık:

#vRS 2.0 TFSI 220HP ** BAYRAMA KADAR NAKİTTE SON İNDİRİM**
İlan No: 540757339
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ama-kadar-nakitte-son-indirim-540757339/detay

Arkadaşta şu an 1.5T Civic HB var, onun arabasını en kısa sürede piyasanın azıcık altında satarak bunu almayı düşünüyoruz fakat bir sıkıntımız var. Araba adamın anlattığına göre temiz baya, 40 dk falan sohbet ettik telefonda, epey güven uyandırdı ama yine de fiyatı epey uygun olduğu için emin olamıyoruz. Forumdan herhangi bir bizim için arabayı inceleyebilir mi? Ekspertize de götürürse çok kıymete geçer, karşılıksız bırakmayacağını söyledi bazılarınız bilir Gökçe Aydın abiyi, ona almayı düşünüyoruz, satın alma işlemleri için ben gelicem İstanbul’a, vekalet verecek bana.
 
Son düzenleme:

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Golfün sarması çok anormal bir durum değil bence günlük olarak kullandığım herkesin yol tutuşunu beğendiği 120hplik(tork fakiri) mazda 3 18'' jant pilot sport 3 lastiklerle @Ozgur Gunes inde dediği gibi viraj içinde, kalkışta kick down yapıldığında gayette güzel sarabiliyor ülkemizin asfaltında lastiklerin sarmasının aşırıya kaçmadığı sürece bir kriter olabileceğini düşünmüyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Beyler bu esp olayını bu kadar dallandırıp budaklandırmaya gerek yok diye düşünüyorum. Hothatch kullanıyorsan sistemler devre dışı bırakılabilmeli bu doğru. Çünkü o aracın üretimi ona göre yapılmış demektir ve kullanım amacı içinde aracın üzerine çıkabilme durumu da vardır. Fakat günlük kullanım üzerine üretilen otomobillerde esp'nin kapatılıp kapatılamıyor oluşu aracın üretiminden çok markanın güvenlik politikası ile alakalı. Ford mesela 20 kmh hıza çıkılınca kendiliğinden kilitlenen otomatik kapı özelliğini bile çoğu aracına koymadı. Sebebi de kaza sırasında aracın elektronik sistemlerinde bir sıkıntı olursa kapılar kilitli kalabilir durumuna karşı önlemmiş. Aynı şekilde focus'da esp de kapanamıyor. Kapatılabilse istediğin virajı limiti aşa aşa gidersin. Yani günlük kullanıma yönelik üretimi olan araçlarda esp'nin kapatılıp kapatılamaması sadece altyapı ile alakalı değil. O yüzden mevzuya a3, passat, insignia, golf gibi araçları eklemenin anlamı yok. Hothatch'ler üzerinden zaten her yorum yapılabilir.

MQB'ye de bu kadar yüklenmenin manası yok. Neticede bir aracın limit sonrası hareketlerini belirleyen tek şey platform değil. Golf R, Passat, Leon Cupra, Rocco da mqb ama gayet güzel tepkilere sahipler. He direkt eğlenceye yönelik bir sürüş için üretilmiyorlar ama böyle yerlere vurulacak kadar da kötü değil. Mqb platformunda benim görebildiğim şu ki ne kadar ekmek o kadar köfte. Pahalı türevleri alırsan büyük oranda güzel sürüşe sahip. Ucuz türevleri alırsan da bunu bilerek alacaksın.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Aynı şekilde focus'da esp de kapanamıyor.

Esp kapanıp kapanmamasından çok çalışma karakteri önemli mesela opel ve volvo kapanıyor ama diyelim ki arabaya kaymaya başladı ve sen toplamadın. Son ana kadar bekliyor baktı olay kontrolden çıktı o zaman arabayı daha da kontrolden çıkmaması için önlüyor.(Volvo V40 bayadır bakıyorum,Opel de biliyorsun zaten) Yani arabadan biraz olsun zevk alma odaklı ayarlanmış. Ya da Focus u bilmem ama Fiesta da kapanmıyor doğru ama biraz olsun eğlence faktörü var çok abartırsan devreye giriyor hatta çok güzel ayarlamışlar understeer da direk devreye girerken oversteer e biraz olsun izin veriyor. Yani madem kapanmıyor ama böyle keyif odaklı ayarlanabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve Cenk

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Bazen iyi dönmek için arkadan hafif salması lazım arabanın. @Garaj TV nin dediği gibi belli açıya kadar müsaade eden esplere lafım yok, ama 3 5 derecede zart zurt devreye giren esp bütün sürüş zevkini ve sürüş performansını elinden alır. Genel konuşuyorum başlığın baya dışına çıktık ama olsun zaten Octavia mevzusu kapandı.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Esp kapanıp kapanmamasından çok çalışma karakteri önemli mesela opel ve volvo kapanıyor ama diyelim ki arabaya kaymaya başladı ve sen toplamadın. Son ana kadar bekliyor baktı olay kontrolden çıktı o zaman arabayı daha da kontrolden çıkmaması için önlüyor.(Volvo V40 bayadır bakıyorum,Opel de biliyorsun zaten) Yani arabadan biraz olsun zevk alma odaklı ayarlanmış. Ya da Focus u bilmem ama Fiesta da kapanmıyor doğru ama biraz olsun eğlence faktörü var çok abartırsan devreye giriyor hatta çok güzel ayarlamışlar understeer da direk devreye girerken oversteer e biraz olsun izin veriyor. Yani madem kapanmıyor ama böyle keyif odaklı ayarlanabilir.
Bundan bahsediyorum ben de. Hothatch'leri başka bir yere koyarsak bizim gündelik olarak kullandığımız otomobillerde esp sisteminin tamamen kapatılıp kapatılamaması veya müdahale şekilleri araçların altyapısal özellikleriyle birlikte biraz da üreticinin gündelik araçlara yönelik güvenlik politikasıyla alakalı. Misal fransızlar bu hususta temkinlidir. Güzel tepkilere sahip otomobiller çıkarsalar da esp'leri temkinli çalışır. Yani esp ayarlamaları ve tercihleri konusu gündelik kullanılan otomobillerde birden fazla etmene göre değerlendirilebiliyor. Hothatch'ler de ki gibi direkt altyapısal kurguya göre bir karara bağlanmayabiliyor. Dediğim gibi bu biraz da kullanım amacı ve üretim amacıyla da doğru orantılı. Vw grubu gündelik otomobillerinde hiç bir zaman eğlenceye yönelik sürüşe duyarlı otomobil üreteceğiz mottosuyla hareket etmedi. Haliyle esp sistemini de ona göre yapıyorlar.

Golf'ün mesela yatırım yapıldığı yerleri bellidir. Sen Golf'e esp sistemini tamamen kapatıp yahut esneklik kazandırıp limit ötesinde de eğlenceli sürüş vaat edecek bir takım geliştirmeler yaparsan o araç o fiyattan satılmaz. Ya passat'ta yaptıkları gibi otomobili sertleştirmek zorunda kalırsın ki konfordan ödün verirsin ya da daha yeni ve gelişmiş bir süspansiyon sistemine ihtiyaç duyarsın ki bu da fiyat etiketini oldukça etkiler. Haliyle bu durumlar o aracın üretim anlayışına en azından şu aşamada aykırı denebilir.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bundan bahsediyorum ben de. Hothatch'leri başka bir yere koyarsak bizim gündelik olarak kullandığımız otomobillerde esp sisteminin tamamen kapatılıp kapatılamaması veya müdahale şekilleri araçların altyapısal özellikleriyle birlikte biraz da üreticinin gündelik araçlara yönelik güvenlik politikasıyla alakalı. Misal fransızlar bu hususta temkinlidir. Güzel tepkilere sahip otomobiller çıkarsalar da esp'leri temkinli çalışır. Yani esp ayarlamaları ve tercihleri konusu gündelik kullanılan otomobillerde birden fazla etmene göre değerlendirilebiliyor. Hothatch'ler de ki gibi direkt altyapısal kurguya göre bir karara bağlanmayabiliyor. Dediğim gibi bu biraz da kullanım amacı ve üretim amacıyla da doğru orantılı. Vw grubu gündelik otomobillerinde hiç bir zaman eğlenceye yönelik sürüşe duyarlı otomobil üreteceğiz mottosuyla hareket etmedi. Haliyle esp sistemini de ona göre yapıyorlar.

Golf'ün mesela yatırım yapıldığı yerleri bellidir. Sen Golf'e esp sistemini tamamen kapatıp yahut esneklik kazandırıp limit ötesinde de eğlenceli sürüş vaat edecek bir takım geliştirmeler yaparsan o araç o fiyattan satılmaz. Ya passat'ta yaptıkları gibi otomobili sertleştirmek zorunda kalırsın ki konfordan ödün verirsin ya da daha yeni ve gelişmiş bir süspansiyon sistemine ihtiyaç duyarsın ki bu da fiyat etiketini oldukça etkiler. Haliyle bu durumlar o aracın üretim anlayışına en azından şu aşamada aykırı denebilir.
zaten asıl konumuz o hothatch'lerde kapanamaması ama konu oraya kadar uzadı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

spartacus

Elit Apaçi
22 Tem 2018
291
483
945
Marka
Alfa Romeo
kendi adıma mqbnin bu kadar kötülenmesini vw haterlığına bağlıyorum. babamın sahip olduğu golfü defalarca zorladım. bir kere bile "yetersiz" hissettirdiğini, yol tutmadığını hatırlamıyorum. açıkçası buradaki yorumlara baksam ilk virajda ölmüş olmam gerekirdi. golfteki mqb platformu konfor tutuş dengesi olarak muazzam bana göre. segmentindeki en konforlu arabalardan birinin zorlayınca bu kadar iyi tepki verebilmesi bir başarımdır. zaten golfün başarısı da her anlamda iyi bir seviyeyi tutturabilmesinden geliyor. haa araç arkasını açmak vs gibi eylemlere gelmiyor orası ayrı konu. beklentisi bu tarz şeyler olan kişilere de önerim gidip 25 bin liraya bir si civic almalarıdır. hepsinden güzel arkasını açar emin olun :) daha iyi yol tutan araçlar elbette var. fakat golf oldukça konforlu olmasına rağmen iyi yol tutan araçlar sınıfındadır.

konuyu açan arkadaşa golf gti i şiddetle öneririm. bazı fanatik yorumları da dikkate almamasını tavsiye ediyorum. bu segmentte bu konforu ve kullanışlılığı sunarken bu kadar güçlü ve sportif bir araç bulmak zor. "esp ile yürüyor tabi!" otoparkın gti testinde octavianın 120 de yaptığını bu araç 180 de yapıyor demişlerdi. arkadaşlar hot hatch sınıfında golf gti 180le viraja giriyorsa civic type r da 200 le girer en fazla. o da golf gti kadar konforlu bir araç değil. bu tarz arabaları eleştirmeden önce kendi sürüş seviyemizi "180 le viraja girebilecek" seviyeye çekip sonra atıp tutmamız gerekir diye düşünüyorum
 
Son düzenleme:

spartacus

Elit Apaçi
22 Tem 2018
291
483
945
Marka
Alfa Romeo
O değilde bir şeyi eleştirmek niye fanatiklik,haterlık oluyor :D
eleştirmek fanatiklik veya haterlık değil. fakat yazılanları okuduğumda oluşan yargı şu. espsi kapatılan insigniayı, espsi kapatılamayan ve şasesine güvenmeyen golf gti "düzde geçer." arkadaşlarımız sürekli 180le viraja girebilen hot hatch kullanıyor olacak ki gti için "keyifsiz" yorumunu yapabiliyor. iyi seviyede yol tutan ve segmentindeki en konforlu araçlardan biri olan golfün şasesi kötü yorumunun yapılmasını da yanlış ve bilinçsiz buluyorum. polo gti için konuşursak b segmenti hafif ve 180 hp bir hot hatch espsi kapanmıyor diye nasıl zevksiz oluyor anlamış değilim. tabi bu araçtan daha zevkli bir otomobile biniyorsanız saygı duyarım. daha önce de yazdığım gibi bu araçlardan daha performanslı ve sportif hissettiren modeller mevcut. fakat vw grubunun sportif modelleri performansı konforla birleştirmek üzerine kurulu araçlar. bu sebepten ötürü de en çok tercih edilen ve sevilen modeller genellikle bu markadan çıkıyor. bu polo gti için de porsche 911 için de geçerli. hepsini günlük olarak da kullanabiliyorsunuz. son olarak belirtmek istediğim şey ise şu. golf gti ve polo gti ın otopark tarafından test edildiği dönemde otoparkın otomobillere biraz fazla yüklendiği de bir gerçekti bana göre. takdir edersiniz ki şimdiki hiçbir otomobile bu şekilde test yapılmıyor artık. forum olarak haterlığı bir kenara bırakıp daha objektif yorumlar yapılması gerektiğini düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
hot hatch kullanıyor olacak ki gti için "keyifsiz" yorumunu yapabiliyor
Bunları biz değil @sinan söylüyor. O testlerde ne söyleniyorsa onu diyoruz. Onlara iletin bunları. Ayrıca bir arabanın keyifli olması güçlü olmasına gerek yok. Şase tepkileri,direksiyon ve pedal hisleri çok daha önemli en azından benim için.
Ayrıca 180 ile viraja girmek büyük bir marifet değil piyasadaki 1.6 dizel arabalar bile rahatça yapıyor.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım